arisel kirjoitti:3000 e/kk – onko tämä hyvä palkka?
..10 000 euron kuukausitulot ja miljoonan euron omaisuus riittävät täyttämään elämän normaalit tarpeet. .. on järjetöntä maksaa ylettömiä palkkoja.
Minut tuo kysymys sai silloin räjähtämäön kun tuon lukaisin. Tuosta summasta minä lähden vaikka telkkariin strippaamaan. Kolmen tontun palkka on törkeän kova raha ja sillä pärjää todella hyvin. Nyt siis puhutaan bruttopalkasta. Sehän on yli tonni per tili nettona ja liiton maksut ja muut on vieläpä maksettu. Tuolla palkalla osteltaisiin jo uudempia autoja ja käytäisiin ulkomailla. Toisaalta tuosta palkasta minulla ei jäisi sen enempää käteen kuin nyt, koska lyhentäisin lainaa paljon kovemmilla lyhennyksillä. Toinen tili menisi lainaan ja toisella elettäisiin ja elettäisiin hemmetin hyvin.
Nyt on joku heittänyt julkisuudessa, että työpäivät pitäisi pidentää 10h pituisiksi. Joku voisi etsiä, jos löytäisi sen tähän keskusteluun. Olisin aika äkkiä sairaslomalla kun tällä säällä saa tehdä töitä, ettei pyörry. Tänäänkin olin tippua tasanteelta kun oli törkeän kuuma. Noh... Eihän se 06-18 6pv viikossa ole niin raskasta kuin vaihteleva vuorotyö 6pv viikko vauhdilla. Eipä paljoa jäisi elämälle, jos 10h töissä, 8h nukkuu ja näin ollen jää 6h aikaa työmatkoihin, syömiseen, peseytymiseen ja kotiaskareisiin.
Työssäjaksaminen parantuisi, jos tekisimme 7h päiviä tai 3+3+3 (3/7) rytmillä hommia. Onko työssäuupuminen muuten nykyään masennusta? Kun tuntuu masennuksia olevan jokaisessa paikassa. En tiedä sitten miten voisimme parantaa työssäjaksamista ja motivoida työntekijää niin, ettei työnantajat ole barrikadeilla.
Minua ei paljoa motivoi ruokasetelinippu tai 20kpl leffalippuja hyvinhoidetusta hommasta. Tekisi mieli sanoa, että tunkisi ne sinne minne aurinko ei paista. Kiskaiset ennätyksen ja siitä saa vaan tuollaista. Nytkin pomo soitti minua ylitöihin 300% palkalla. Miten se luulee, että minä jaksan enää. Tänäänkin tipuin polvilleen kun lämpötila voitti miehen.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.