Tuosta Media Teamin lähtevän postin palvelimesta sen verran, että operaattorit väittävät Ficoran kieltäneen moisen touhun jo aikaa keväällä. Eli on PAKKO käyttää palveluntarjoajan lähtevän postin palvelinta. Ja ainakin DNA väittää omat ADSL yhteytensä niin konffanneen.
Tosin mulla .mac-palvelin toimii edelleen.
Soneran postipalvelin ja luokaton asiakaspalvelu
Sana on (melkein) vapaa.
-
Re: Soneran postipalvelin ja luokaton asiakaspalvelu
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja barcoder »
Joo, näyttipä MediaTeamin teknisissä tiedotteissa olevan touko-kesäkuun vaihteessa julkaistu tiedote, jossa kerrotaan Soneran ja Dna:n sulkeneen asiakkailtaan mahdollisuuden käyttää ulkoista lähtevän postin palvelinta. Muiden osalta se on ilmeisesti kuitenkin ainakin teknisesti mahdollista. Tuota Ficoran kieltoa en ollut kuullutkaan.
www.grano.fi - Dodendo 2010: Suunnittele, toteuta ja julkaise, 2012: InDesign CC-julkaisun tekijälle, 2015: Photoshop CC 2017-opas
http://www.docendo.fi/?p=company&sp=writer&wrid=199
-
Viesti Kirjoittaja MacDaddy »
Kyllä se on ihan vaan rekukuski joka vie noita lehtiä noin neljän tunnin työvuoron aikana jopa lähemmäs 100 kpl.barcoder kirjoitti:ja parin tunnin sisään lähetti (?!?!?!) on tuonut erillistoimituksena tuon yhden ainoan lehden.
-
Viesti Kirjoittaja barcoder »
Lähimmän parin kilometrin säteelle tuskin tuli toista lehteä, joten kyllä se tavallaan tuli ihan erillistoimituksena... no saivartelua...[:S][:S]... eikä se sitäpaitsi vähennä palvelua kohtaan tuntemaani kunnioitusta...
www.grano.fi - Dodendo 2010: Suunnittele, toteuta ja julkaise, 2012: InDesign CC-julkaisun tekijälle, 2015: Photoshop CC 2017-opas
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
Kappas, oli pudonnut niin alas etten hoksannut jutun jatkumista.tBa kirjoitti:Vesku, ole hyvä ja vastaa tähän? Jos esiinnyt firmasi edustajana täällä palstalla niin on varmasti kovin tärkeää sitten kommentoida nämä asiat loppuun asti, eikä vain kertoa että "Aiheetta enempään, nähdään taas joskus" tätäkö se Soneran palvelu on?tba kirjoitti:Tuota noin. Miten minun englannin taitoni liittyvät tähän? Eikö tilanne vaan ollut se, että soneran helpdesk vastasi vääriin asioihin ja käski asiakasta itseään luomaan postmaster- postilaatikon? Mitä minä nyt en ymmärrä? Selitä nyt rautalangasta jos olet vielä ko. puulaakilla töissä?veskus kirjoitti: tBa: kannattaa opetella a) englantia ja b) sähköpostitekniikkaa niin näkisit että tuon kirjoittaja on itse ollut alusta alkaen linuxyteisönsä kanssa täysin metsässä. Hän on oikaisujen jälkeen kait lakannut itsekin tuota enää evankelioimasta?
Tilanne tuossa oli se, että pp3.inet.fi ei ole sähköpostipalvelin vaan sähköpostialias. Sourceforgen palvelin ei kyennyt löytämään pitkästä osoitteesta (koneen lukema osoite jota ei välttämättä näytetä käyttäjälle) varsinaisen serverin osoitetta (josta siis postmaster-osoitekin löytyy) vaan yritti lähettää aliakseen. Tämä ei ole standardinmukaista myöskään, ja aiheuttaa ko. ongelmat.
Kieltämättä asiakaspalvelun olisi tuo pitänyt heti huomata, mutta probleema todella on marginaalinen, useimmat Linux-serveritkin on konffattu oikein. Tämähän ei ole millään muotoa käyttöjärjestelmäsidonnainen asia.
Ymmärtääkseni asia on valjennut (tai valkaistu) jutun kirjoittajallekin. Hän ei kuitenkaan (ymmärrettävästi) ole asiaa oikonut, tosin ei kyllä enää kai jatkanut kirjoitteluaan?
Uskon, että tuo kuten moni muukin asia olisi ratkennut nopeammin jos asiakas olisi sinnikkäästi soittanut tukeen. Onhan tunninkin jonottaminen kuitenkin lyhyempi aika kuin puolen vuoden email-rumba!
En minä haluaisi esiintyä minkään edustajana, mutta raa'at yleistykset ja asiakaspalvelun luokattomaksi leimaaminen yksittäistapauksien johdosta on kyllä epäreilua.
Tietääkseni Mac- tai Linux-tukea ei tarjoa mikään muukaan operaattori, korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä. Syy on tietenkin se sama vanha... sitäpaitsi windows-porukka se oikeasti kyllä apua tarviikin! Mutta esim. Mac-asetukset löytyvät asiakaspalvelun "työkalupakista". Ohjeet tosin ovat hieman vanhat (muistaaksen Jaguariin) mutta silti.
iMac 21,5" late 2009 OSX 10.10 Macbook Pro 13,3" mid 2009 OSX 10.10 Powermac G4 450 2/120/64 OSX 10.5.8 Leopard; iPod nano 8gig (product)RED 3.gen; iPhone 5 64 Gb iPad mini 32 Gb
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
Minusta olisi jotenkin luontevaa tiedustella asiaa sieltä missä sopimus on tehty? Tässä tapauksessa on melko selvää että jälleenmyyjä on hukannut sopimuksen (tallentanut sen väärin jälleenmyyjäsovelluksessa). Tällaisessa tapauksessa asiakaspalvelussa ei tosiaan ole työkaluja sopimuksen metsästykseen.Maza kirjoitti:Ehkä ongelmani oli itse aiheutettu, mutta tämä ei muuta sitä tosiseikkaa, että Soneran asiakaspalvelu on peräti luokatonta. Vai onko Soneran asiakaspalvelun linja lähettää asiakas itse selvittämään ongelmaa jälleenmyyntiliikkeeseen? Myöhemminhän Soneralla toki luvattiin selvittää asiaa ja vielä soittaa minulle heti seuraavana päivänä. Asiaa ei selvitetty, eikä minulle soitettu.vesku kirjoitti: Masa: viestisi viimeinen kappale vastannee itse itsellesi?
Masa
Tuo soittamatta jättäminen tietysti oli väärin. Toivottavasti annoit palautteen. Ai niin, olethan saanut jo hyvityksenkin.
Toimitusajatkin ovat kyllä jälleenmyyjillä tiedossa, omalla aluella kolme viikkoa, vieraan operaattorin alueella kuusi. Omalla alueella toimitusaikoihin voi erikoistilanteessa hitusen vaikuttaa (asennukset suorittaa alihankkija), vieraalla se on työläämpää. Tämä on tilanne suurin piirtein kaikilla operaattoreilla. Paikkakuntakohtaisia eroja on jonkin verran. Aurian tilanne on kinkkisempi kun siellä on näitä Loimaan Puhelimia jne. joista ei oikein ota selvää ovatko ne omia vai vieraita
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
iMac 21,5" late 2009 OSX 10.10 Macbook Pro 13,3" mid 2009 OSX 10.10 Powermac G4 450 2/120/64 OSX 10.5.8 Leopard; iPod nano 8gig (product)RED 3.gen; iPhone 5 64 Gb iPad mini 32 Gb
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka