Osasitko kuvitella vuonna 1984, että Neuvostoliittoa ei kohta ole?
Voidaan vääntää tässä vaikka kuinka, mutta se varsinainen asiani oli se, että ei voi tietää mitä hyvää tulevaisuudessa voi tulla - se tulevaisuuden ennustaminen kun edelleenkin tietotekniikan kehittymisestä huolimatta on niin vaikeaa.
Minua sapettaa jalkapallopiirien omille kintuille kuseminen - pilataan itse omat mahdollisuudet.
HJK:n pääsy Mestarien liigan lohkovaiheeseen oli hieno juttu, vaikka olin kyllä hyvin tietoinen siitä, että jatkoonpääsy on hyvin vaikeaa - silti nautin HJK:n kotipeleistä; mielestäni joukkue pelasi hyvää jalkapalloa, eikä lohkossaan ollutkaan mikään heittopussi. Tämä on yksi parhaita jalkapallomuistojani, mutta ehkä sitäkään ei kannata muistella kun HJK ei voittanut mestaruutta? Eivät onnettomat edes finaaliin päässeet...
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Menestymättömyysmahdollisuudesta saivartelu ei vie lajia millään lailla eteenpäin, enkä ymmärrä miksi niin tehdään? Yrittämisinnon latistaminen on kyllä suomalaisilla aika hallitseva piirre - mihin tahansa asiaan löytyy joku asiasta mitään tietämätön kertomaan, ettei siitä tule mitään kuitenkaan...
Onko sulla jotain sitä vastaan, että suomalaiset jalkapalloilijat pärjäisivät kansainvälisesti? Harmittiko kovasti kun Litmanen oli voittamassa Mestarien liigaa ja vielä melko ratkaisevassa roolissa? Minusta oli tosi hienoa nähdä Litmasen täräyttävän pallo Milanin verkkoon hetki sen jälkeen kun televisioselostaja puhui kuinka vaikea Milania vastaan on maaleja tehdä!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)