Jos asennus onnistuu, niin kaikki tiedot on tallella.Josse kirjoitti:Hyvä pointti! Kaikki on mahdollista! Mutta tarkoitin että onnistuneen päälleasennuksen kanssa? Eli päivittääkö se vaan lionin -> ML ja tiedostot pysyy ennallaan?terosa kirjoitti:Jos menee kone sekaisin ja menetät datan niin haittaaks se? Sori, oli ihan pakko..Josse kirjoitti:Jos asennan lionin päälle, niin tarviiko sillon ottaa varmuuskopioita??
Puhdas asennus vai Normaali?
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
-
Re: Puhdas asennus vai Normaali?
Viesti Kirjoittaja apple_fani »
-
Viesti Kirjoittaja phiit »
Päivittää vain Lionin, kaikki muu pysyy ennallaanJosse kirjoitti:Hyvä pointti! Kaikki on mahdollista! Mutta tarkoitin että onnistuneen päälleasennuksen kanssa? Eli päivittääkö se vaan lionin -> ML ja tiedostot pysyy ennallaan?terosa kirjoitti:Jos menee kone sekaisin ja menetät datan niin haittaaks se? Sori, oli ihan pakko..Josse kirjoitti:Jos asennan lionin päälle, niin tarviiko sillon ottaa varmuuskopioita??
-
Viesti Kirjoittaja LariFari »
Moi,mattiksi kirjoitti:Kirjoittelin pienen infopaketin eri vaihtoehdoista. Ilmoitelkaa ihmeessä jos asiavirheitä löytyy
Itse meinaan tehdä puhtaan asennuksen ihan vaan jo siksi, että mäkiltä löytyy vuosia vanhoja ohjelmia joita en tarvitse enää lainkaan.
Toisessa ketjussa jo tästä kirjoittelinkin. Kiitos ensinnäkin ohjeista. Jos haluat tehdä niistä paremmat, niin vois olla ohjeet, mikä on yksinkertaisin tapa palautella tietoja puhtaan asennuksen jälkeen. Olettaen, että on esimerkiksi Time Machinella varmuuskopio ulkoisella kovalevyllä. Miten avainnippujen yms palautus? iCloudista onneksi saa kalenterit yms.
Mulla on 2010 late Macbook pro ja skippasin Leijonan kokonaaan, koska väitettiin niin hitaaksi. Oon asentanut vuosien aikana niin kauheesti ylimääräistä roskaa (devaaamis ja musanteko), että puhdas asennus ehdottomasti.
Vähän vaan huolestuttaa, että avopuoliso uhkasi nylkeä mut silakkaveitsellä, jos onnistun päivityksen yhteydessä kuvat hukkaamaan

Eli saako iPhoto kirjaston palautettua Time Machinella "ihan tuosta vaan" kun asennus on valmis?
Viimeksi muokannut Muffe, 30.8.2015 klo 17.25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Poistettu toimimaton osoite.
Bongo - hieno eläin
-
Viesti Kirjoittaja mattiksi »
Mä en kyllä tiedä. Ei ole juurikaan Time Machine -palautuksia tullut tehtyä. Onko kuvia paljon? Itse kävin hakemassa kourallisen 16 gigan usb-tikkuja verkkokaupasta, joille mahtuukin jo mukavasti kuvia. Satasella saakin jo sitten kunnon USB-levyn tuohon käyttöönLariFari kirjoitti:Moi,mattiksi kirjoitti:Kirjoittelin pienen infopaketin eri vaihtoehdoista. Ilmoitelkaa ihmeessä jos asiavirheitä löytyy
Itse meinaan tehdä puhtaan asennuksen ihan vaan jo siksi, että mäkiltä löytyy vuosia vanhoja ohjelmia joita en tarvitse enää lainkaan.
Toisessa ketjussa jo tästä kirjoittelinkin. Kiitos ensinnäkin ohjeista. Jos haluat tehdä niistä paremmat, niin vois olla ohjeet, mikä on yksinkertaisin tapa palautella tietoja puhtaan asennuksen jälkeen. Olettaen, että on esimerkiksi Time Machinella varmuuskopio ulkoisella kovalevyllä. Miten avainnippujen yms palautus? iCloudista onneksi saa kalenterit yms.
Mulla on 2010 late Macbook pro ja skippasin Leijonan kokonaaan, koska väitettiin niin hitaaksi. Oon asentanut vuosien aikana niin kauheesti ylimääräistä roskaa (devaaamis ja musanteko), että puhdas asennus ehdottomasti.
Vähän vaan huolestuttaa, että avopuoliso uhkasi nylkeä mut silakkaveitsellä, jos onnistun päivityksen yhteydessä kuvat hukkaamaan
Eli saako iPhoto kirjaston palautettua Time Machinella "ihan tuosta vaan" kun asennus on valmis?

Viimeksi muokannut Muffe, 30.8.2015 klo 17.26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja lasteferih »
miks et vain siirrä kuvia johonkin muualle varmuuden vuoksi, siksi aikaa.LariFari kirjoitti:Moi,mattiksi kirjoitti:Kirjoittelin pienen infopaketin eri vaihtoehdoista. Ilmoitelkaa ihmeessä jos asiavirheitä löytyy
Viimeksi muokannut Muffe, 30.8.2015 klo 17.26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Ulkoinen kovo mulla on kyllä. Mietin vain, että saako Time Machinella sen kuvakirjaston palautettua. Taidan varmuuden vuoksi vielä kopsata sen photo libraryn erikseen samalle levylle.mattiksi kirjoitti:
Mä en kyllä tiedä. Ei ole juurikaan Time Machine -palautuksia tullut tehtyä. Onko kuvia paljon? Itse kävin hakemassa kourallisen 16 gigan usb-tikkuja verkkokaupasta, joille mahtuukin jo mukavasti kuvia. Satasella saakin jo sitten kunnon USB-levyn tuohon käyttöön
Bongo - hieno eläin
-
Viesti Kirjoittaja phiit »
Helpointa on kun heivaat kokonaan sen iPhoto kirjaston ulkoselle levylle ja siitä tietty myös vielä backuppi.. näin itse oon tehny, samoin iTunes kirjasto on ulkoisella levyllä ja itse koneen kovalevyllä vaan softatLariFari kirjoitti:Ulkoinen kovo mulla on kyllä. Mietin vain, että saako Time Machinella sen kuvakirjaston palautettua. Taidan varmuuden vuoksi vielä kopsata sen photo libraryn erikseen samalle levylle.mattiksi kirjoitti:
Mä en kyllä tiedä. Ei ole juurikaan Time Machine -palautuksia tullut tehtyä. Onko kuvia paljon? Itse kävin hakemassa kourallisen 16 gigan usb-tikkuja verkkokaupasta, joille mahtuukin jo mukavasti kuvia. Satasella saakin jo sitten kunnon USB-levyn tuohon käyttöön
Viimeksi muokannut phiit, 26.7.2012 klo 15.33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
Ota ihmeessä tärkeistä jutuista muutkin varmistukset kuin pelkkä Time Machine, itse en luota siihen niin paljon että ainoana varmistuksina sitä käyttäisin.LariFari kirjoitti:Vähän vaan huolestuttaa, että avopuoliso uhkasi nylkeä mut silakkaveitsellä, jos onnistun päivityksen yhteydessä kuvat hukkaamaan
iPhone 12 64GB
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Olen yleensä pitänyt iPhoto kirjastoa koneella ja sitten backup Time Machinella. En ole ainakaan vielä keksinyt isolle kuvakirjastolle järkevää varmuuskopiointitapaa. Parasta olisi, jos kuvakirjastoa ei tarvitsisi koneella säilyttää ollenkaan tilaa viemässä.Delli kirjoitti:
Ota ihmeessä tärkeistä jutuista muutkin varmistukset kuin pelkkä Time Machine, itse en luota siihen niin paljon että ainoana varmistuksina sitä käyttäisin.
Sitten pitäis vaan olla jo kaksi ulkoista kovalevyä. En ole oikeen tutustunut noihin pilvipalveluihin, joissa kuvien varmuuskopiointia tarjotaan..
Bongo - hieno eläin
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
TM:n varmuuskopio näkyy samanlaisena kuin varmistettavista levyistä olisi tehty mirror, joten tuo onnistuu joko TM:n käyttöliittymän kautta tai sitten ihan drag&dropilla TM-levystä. Toki, jos pelkäät hellasäröä niin suosittelen (kuten muutkin täällä) tekemään vielä toisen kopion täysin eri medialle.LariFari kirjoitti: Vähän vaan huolestuttaa, että avopuoliso uhkasi nylkeä mut silakkaveitsellä, jos onnistun päivityksen yhteydessä kuvat hukkaamaan
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka