Jo muutaman kuukauden käytön ja ahkeran kuvaamisen jälkeen kovalevyni on täynnä, ja tilaa pitäisi vapauttaa. Olen siis ladannut kaikki kuvani suoraan iPhotoon, kun aiemmin vein ne kotipalvelimelle kuvauspäivän mukaisiin kansioihin. Macilla en ole tätä pystynyt tekemään, koska minulla ei ollut tarvittavia Canonin softia Maceille. Netistäkään ei Canonin tuen mukaan saa ladattua ilman alkuperäistä levyä, ja tässä kannettavassa kun ei ole edes levyasemaa.
Olen penkonut koneen kirjastoa sen verran, että huomaan tämänkin tekevän sinne kansiorakenteen vuosi --> päivämäärä, mutta päivämääräkansioiden sisällä on käsittämättömiä alikansioita (tyyliin 20120706-105212), useampia saman päivämäärän alla, joissa jokaisessa joko on kuvia tai sitten ei. Kuvat voivat olla ko. yläkansion mukaiselta päivältä tai sitten useamman päivän kuvia putkeen; en ole löytänyt tästä mitään systematiikkaa. Iso osa näistä kansioista on tyhjänä. Kuvat ovat siis jääneet siirtämättä parempaan talteen, koska koen tuon sekamelskan siirtämisen ja siivoamisen liian työlääksi. Ilmeisesti en vaan osaa käyttää konettani taas oikein, koska joku järkevämpi tässä varmaan on. Palvelimelta kuvia käyttää joukko pc-väkeä, joten ne pitäisi saada sinne ihan yksinkertaisesti vuosi --> kuvauspäivä --> tiedostonimi.jpg -muodossa. Onko tähän jotain ohjeistusta?
Entä alkuperäiseen ongelmaani; kuinka voisin siirtää koneelta kuvat suoraan palvelimelle siten, että se kansioisi ne kuvauspäivän mukaan? Kamerani ovat pokkari ixus (joka ilmeisesti käyttää Image Browseria) ja EOS 550 D (käyttää EOS Utilityä). Molemmat softat on saatavilla canonin latauskeskuksesta, mutta ainoastaan jos on alkuperäiset levyt itsellä.
Taidanpa kysellä aika tyhmiä varsin harrastuneelta vaikuttavalta forumilta, mutta toivottavasti joku kärsivällinen viitsii vastata edes johonkin