Ok. Ajattelin vain kun kyllähän tuo skoban moottori käy kaasu melkein pohjassa vähän kovemmilla kierroksilla kuin ruohonleikkuri.hatey kirjoitti:Eipä juuri, ajattelepa vaikka ruohonleikkuria tai puutarjajyrsintä. Nehän ovat suunnilleen paikallaan kun käyvät, eli eivät saa minkaanlaista viimajäähdytystä.tuomaril kirjoitti:Sitä tuskin unohdan täyttää, sääntöni on aina täyttää se säiliö yhden bensatankillisen jälkeen. Joo, on se ehkä vähän turhan tiuha tahti mutta eipä tule sitten yllätyksiä. Mutta eikö tuo voi jotenkin ylikuumentua lämpimällä säällä kun siinä on se surkea ilmajäähdytys?KunkkuJ kirjoitti:Eipä oikeastaan, jos koneen voitelu toimii ja jäähdytys pääsee toimimaan normaalisti. Sitten kun unohdat sen voiteluöljysäiliön täyttämisen, tuo tapahtuu takuuvarmasti.tuomaril kirjoitti:Voiko minun skobani kiinnileikata jos ajan lämpimässä kaasu melkein pohjassa pitkään?
Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
-
- Viestit: 15280
- Liittynyt: 14.1.2011 klo 20.24
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
-
- Viestit: 25624
- Liittynyt: 12.1.2008 klo 9.57
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
- Viestit: 15280
- Liittynyt: 14.1.2011 klo 20.24
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Hienoa. Varmaan sitten loppusykyllä tuo ilmajäähdytys on varmaan melko tehokas jäähdyttäjä kun ulkona on +5°C.KunkkuJ kirjoitti:Tuo kuulostaa jo hätävarjelun liioittelulta. Mutta siihen kuumenemiseen, ei se ilmajäähdytys automaattisesti ole mikään surkea. Ja täällä Suomessa ei juuri koskaan ole niin kuumaa kuin niissä maissa, missä noita enemmän käytetään. Enpä näin äkkiä keksi, miten tuollaisen koneen saisi ylikuumenemaan, ainakaan vaarallisesti, vaikka miten ajaisi.tuomaril kirjoitti:Sitä tuskin unohdan täyttää, sääntöni on aina täyttää se säiliö yhden bensatankillisen jälkeen. Joo, on se ehkä vähän turhan tiuha tahti mutta eipä tule sitten yllätyksiä. Mutta eikö tuo voi jotenkin ylikuumentua lämpimällä säällä kun siinä on se surkea ilmajäähdytys?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Viestit: 14641
- Liittynyt: 23.6.2007 klo 15.13
- Paikkakunta: Luumäki
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Höh. Ajattelin, että tästä päästäisiin mielenkiintoiseen aiheeseen, miksi suomen kielessä sotketaan yhtenään käsitteet rengas ja pyörä, mutta kuittasit aiheen noin helposti.Tauvo kirjoitti:Ei se mikään juttu ole, jos on hyvä puukko...KunkkuJ kirjoitti:No huh huh. Eikä olisi ollut helpompaa irrottaa koko pyörä? Se renkaan temuaminen irti vanteelta on melkoinen homma...Tauvo kirjoitti: Siinä piti ainakin ottaa eturengas irti ja purkaa sisälokasuoja, jos piti vaihtaa lamppu.

-
- Viestit: 14641
- Liittynyt: 23.6.2007 klo 15.13
- Paikkakunta: Luumäki
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Juu, syksyllä voit alkaa huolehtia siitä, että koneesi käy jatkuvasti liian kylmänä.tuomaril kirjoitti: Varmaan sitten loppusykyllä tuo ilmajäähdytys on varmaan melko tehokas jäähdyttäjä kun ulkona on +5°C.

-
- Viestit: 13087
- Liittynyt: 2.5.2009 klo 14.39
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Kalliiksi kyllä tuli tuolla tavalla, mutta koska on samaa sukua kanssani, on sitä sukurahaa niin saakutti.KunkkuJ kirjoitti:Höh. Ajattelin, että tästä päästäisiin mielenkiintoiseen aiheeseen, miksi suomen kielessä sotketaan yhtenään käsitteet rengas ja pyörä, mutta kuittasit aiheen noin helposti.Tauvo kirjoitti:Ei se mikään juttu ole, jos on hyvä puukko...KunkkuJ kirjoitti:No huh huh. Eikä olisi ollut helpompaa irrottaa koko pyörä? Se renkaan temuaminen irti vanteelta on melkoinen homma...Tauvo kirjoitti: Siinä piti ainakin ottaa eturengas irti ja purkaa sisälokasuoja, jos piti vaihtaa lamppu.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Viestit: 21480
- Liittynyt: 27.11.2005 klo 22.21
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja arisel »
Ähh...hatey kirjoitti:Mulla jäi joskus Largossa kanssa keppi käteen kaupungilla, vaihdoin kakkoselta kolmoselle.arisel kirjoitti: Mulla jäi aikanaan Escortissa koko vaihdekeppi käteen - olin vaihtamassa kolmoselta neloselle, ja ...
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
- Viestit: 15280
- Liittynyt: 14.1.2011 klo 20.24
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Oletko tosissasi?KunkkuJ kirjoitti:Juu, syksyllä voit alkaa huolehtia siitä, että koneesi käy jatkuvasti liian kylmänä.tuomaril kirjoitti: Varmaan sitten loppusykyllä tuo ilmajäähdytys on varmaan melko tehokas jäähdyttäjä kun ulkona on +5°C.

-
- Viestit: 25624
- Liittynyt: 12.1.2008 klo 9.57
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
- Viestit: 15280
- Liittynyt: 14.1.2011 klo 20.24
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Säälittävää. Eli kuluttaako kone syksyllä sitten enemmän menovettä kun se käyy liian kylmänä?hatey kirjoitti:^Ilmajäähdytteinen moottori ei ikinä käy optimilämpöisenä.

-
- Viestit: 3840
- Liittynyt: 10.6.2011 klo 21.29
- Paikkakunta: Hki
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
Juu, pyydä äitiä neulomaan "villapaita" skoban ympärille, se ressukka palelee.tuomaril kirjoitti:Oletko tosissasi?KunkkuJ kirjoitti:Juu, syksyllä voit alkaa huolehtia siitä, että koneesi käy jatkuvasti liian kylmänä.tuomaril kirjoitti: Varmaan sitten loppusykyllä tuo ilmajäähdytys on varmaan melko tehokas jäähdyttäjä kun ulkona on +5°C.
-
- Viestit: 15280
- Liittynyt: 14.1.2011 klo 20.24
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Ja sitten laitan sen villapaidan siihen ilmanottoaukon eteen?Jussi68 kirjoitti:Juu, pyydä äitiä neulomaan "villapaita" skoban ympärille, se ressukka palelee.tuomaril kirjoitti:Oletko tosissasi?KunkkuJ kirjoitti:Juu, syksyllä voit alkaa huolehtia siitä, että koneesi käy jatkuvasti liian kylmänä.tuomaril kirjoitti: Varmaan sitten loppusykyllä tuo ilmajäähdytys on varmaan melko tehokas jäähdyttäjä kun ulkona on +5°C.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Viestit: 25624
- Liittynyt: 12.1.2008 klo 9.57
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja hatey »
Ei vaan yksinkertaista. 2-T ilmajäähdytteisenä on maailman yksinkertaisin moottori = rikkuuntuvia osia vähän.tuomaril kirjoitti:Säälittävää. Eli kuluttaako kone syksyllä sitten enemmän menovettä kun se käyy liian kylmänä?hatey kirjoitti:^Ilmajäähdytteinen moottori ei ikinä käy optimilämpöisenä.
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
- Viestit: 14641
- Liittynyt: 23.6.2007 klo 15.13
- Paikkakunta: Luumäki
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Tuo on murheista pienimpiä. Kone kuluu enemmän kylmänä, polttoaine ei pala yhtä puhtaasti, karstaa kertyy, tulppa nokeentuu...tuomaril kirjoitti:Säälittävää. Eli kuluttaako kone syksyllä sitten enemmän menovettä kun se käyy liian kylmänä?
-
- Viestit: 17376
- Liittynyt: 26.1.2005 klo 18.16
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja Macco »
Fööni-moottorikelkka on ihan mielenkiintoinen ilmiö, varsinkin niin pienellä moottorilla.hatey kirjoitti:^Ilmajäähdytteinen moottori ei ikinä käy optimilämpöisenä.
-
- Viestit: 3764
- Liittynyt: 17.7.2010 klo 13.13
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja redhat »
Ranskalainen insinörtti on ajatellut että punaviini parantaa näkökykyä ja sen johdosta uusia polttimoita ei tarvitse vaihtaa.hatey kirjoitti:Fokkerissa on kanssa noin, viimeeksi vaihdoin polttimot juurikin sohvalla, tosin istuin ja umpio oli macin päällä.redhat kirjoitti:... Skodalla homma on suunniteltu niin, että koko ajovalohässäkkä on parin klipsin ja yhden johtosarjan takana. Mikään ei jää johtojen varaan roikkumaan ja voit vaihtaa polttimot vaikka kotona maatessasi sohvalla.
http://sisainenaani.com
-
- Viestit: 15280
- Liittynyt: 14.1.2011 klo 20.24
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Entäs jos oikeasti viritän siihen ilmanottoaukkoon jonkin pienen esteen?KunkkuJ kirjoitti:Tuo on murheista pienimpiä. Kone kuluu enemmän kylmänä, polttoaine ei pala yhtä puhtaasti, karstaa kertyy, tulppa nokeentuu...tuomaril kirjoitti:Säälittävää. Eli kuluttaako kone syksyllä sitten enemmän menovettä kun se käyy liian kylmänä?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Viestit: 13087
- Liittynyt: 2.5.2009 klo 14.39
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Eikös kaikki ranskassa asuvat ihmiset ole nykyään algerialaisia. He eivät ole valoisilla hiekkadyyneillä tottuneet siihen, että autoissa käytetään valoja. Siksi on ihan suotavaa, ettei ranskalaisen auton ajovalon polttimoa ole suunniteltu vaihdettavaksi. Saatikka käytettäväksi.redhat kirjoitti:Ranskalainen insinörtti on ajatellut että punaviini parantaa näkökykyä ja sen johdosta uusia polttimoita ei tarvitse vaihtaa.hatey kirjoitti:Fokkerissa on kanssa noin, viimeeksi vaihdoin polttimot juurikin sohvalla, tosin istuin ja umpio oli macin päällä.redhat kirjoitti:... Skodalla homma on suunniteltu niin, että koko ajovalohässäkkä on parin klipsin ja yhden johtosarjan takana. Mikään ei jää johtojen varaan roikkumaan ja voit vaihtaa polttimot vaikka kotona maatessasi sohvalla.
-
- Viestit: 3764
- Liittynyt: 17.7.2010 klo 13.13
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja redhat »
Ja jos valoa tarvii, juo tarpeeksi punaviiniä ja taas loistaa!Tauvo kirjoitti:Eikös kaikki ranskassa asuvat ihmiset ole nykyään algerialaisia. He eivät ole valoisilla hiekkadyyneillä tottuneet siihen, että autoissa käytetään valoja. Siksi on ihan suotavaa, ettei ranskalaisen auton ajovalon polttimoa ole suunniteltu vaihdettavaksi. Saatikka käytettäväksi.redhat kirjoitti:Ranskalainen insinörtti on ajatellut että punaviini parantaa näkökykyä ja sen johdosta uusia polttimoita ei tarvitse vaihtaa.hatey kirjoitti:Fokkerissa on kanssa noin, viimeeksi vaihdoin polttimot juurikin sohvalla, tosin istuin ja umpio oli macin päällä.redhat kirjoitti:... Skodalla homma on suunniteltu niin, että koko ajovalohässäkkä on parin klipsin ja yhden johtosarjan takana. Mikään ei jää johtojen varaan roikkumaan ja voit vaihtaa polttimot vaikka kotona maatessasi sohvalla.
http://sisainenaani.com
-
- Viestit: 14641
- Liittynyt: 23.6.2007 klo 15.13
- Paikkakunta: Luumäki
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »

-
- Viestit: 15280
- Liittynyt: 14.1.2011 klo 20.24
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Tuskin syksyllä tulee yhtäkkiä lämpimiä päivä. Eikös siitä koneesta kuule tms. koska se on liian kuuma?KunkkuJ kirjoitti:^^^ Milläs seuraat sitä lämpötilaa, jos alat estää jäähdytystä? Ettei vaan käy niin, että joku lämmin päivä unohdat sen peitteen paikalleen, ja...
-
- Viestit: 2342
- Liittynyt: 6.4.2011 klo 7.54
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja thoug »
Veikkaisin että noilla kilometreillä ihan mikä vaan patentti millä 'säästät' bensakuluissa on oikeasti vain suurempi riski sille että kone on pian kalliin huollon tarpeessa. Etenkin kun tuo tietämys mopoista on tota luokkaa.tuomaril kirjoitti:Tuskin syksyllä tulee yhtäkkiä lämpimiä päivä. Eikös siitä koneesta kuule tms. koska se on liian kuuma?KunkkuJ kirjoitti:^^^ Milläs seuraat sitä lämpötilaa, jos alat estää jäähdytystä? Ettei vaan käy niin, että joku lämmin päivä unohdat sen peitteen paikalleen, ja...
Nikon D500, Nikkoreita +
-
- Viestit: 18040
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 23.12
- Paikkakunta: Tampere
Re: Tuomarilin seikkailut
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Nimenomaan. Kommunismin ja Neuvostoliiton aika Skodan maineen pilasi. Hompun porukasta vaan aikuisemmat nuoret muistaa nuo skodat, tää nuorempi skeittijengi ei tiedä asiasta mitään. Ne ei ole pelänneet neuvostoliittoa hiekkakasaleikeissä.kallekilponen kirjoitti:Toisaalta hyvämaineinen merkkihän se Skodakin oli vielä ennen itäautoksi muuttumistaan. Ovat palanneet monella tapaa vanhalle tielle.
-
- Viestit: 14641
- Liittynyt: 23.6.2007 klo 15.13
- Paikkakunta: Luumäki
Re: Tuomarilin seikkailut
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Kun taas meitä vanhempi sukupolvi oppi Neuvostoliiton kanssa yhteisissä hiekkakasaleikeissä, mitä pelko on.Jamac kirjoitti: Ne ei ole pelänneet neuvostoliittoa hiekkakasaleikeissä.

-
- Viestit: 28342
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 12.07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Sama lähestymistapa myös volvossa. Tosin ei edes klipsejä, vain ainoastaan yksi noin 15 cm pitkä sokka, joka pitää koko umpion paikallaan. Sen kun vetää irti, voi mennä suorittamaan vaihto-operaation sisätiloihin.hatey kirjoitti:Fokkerissa on kanssa noin, viimeeksi vaihdoin polttimot juurikin sohvalla, tosin istuin ja umpio oli macin päällä.redhat kirjoitti:... Skodalla homma on suunniteltu niin, että koko ajovalohässäkkä on parin klipsin ja yhden johtosarjan takana. Mikään ei jää johtojen varaan roikkumaan ja voit vaihtaa polttimot vaikka kotona maatessasi sohvalla.
Siinä on kyllä fiksu oivallus.
Yksi raivostuttavimmista lampunvaihtokokemuksista on ensimmäisen polven Citroen C5…ensin pitää purkaa konehuoneen peittävät muovilevyt, jotka ovat kiinni pienillä muoviklipseillä jotka murtuvat helposti, ja jos eivät murru niin ainakin tippuvat konehuoneen syövereihin (jonka pohjassa on myös muovia, jonka päälle sitten jäävät ja tulee äitiä ikävä jos auto ei jo valmiiksi ole nosturilla…). Muovien irroittamisen jälkeen sitten on ohjelmassa akun irroitus, jos vaihdettavana on kuljettajan puolen polttimo, jonka jälkeen viimein pääsee käsiksi itse umpioon, jonka sisällä polttimon vaihto pitää tehdä, ihan liian pienestä aukosta, hankalassa asennossa näppituntumalla…malliesimerkki sarjassa ei näin… (Toisaalta tämäkin on vielä kätevää, ei tarvitse mennnä sisään pyöräkotelon kautta kuten eräissä autoissa…)
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit