Kannettavien holtiton käyttö
-
Kannettavien holtiton käyttö
Viesti Kirjoittaja ilej »
-
Re: Kannettavien holtiton käyttö
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Itsekin tulee käytettyä junassa ja linja-autossa, vaikka ei kyllä ole paras mahdollinen käyttöpaikka.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
-
Viesti Kirjoittaja TomTom »
- iPhone 3G 8GB 3.1
-
Viesti Kirjoittaja JuhaT »
- Miksi koneen pohjassa on ne kumitassut? Sen lisäksi, että ne pitävät konetta irti alustasta ilmankierto varten, niin niiden tarkoitus on estää konetta liukumasta alustalla. Ja mitä porukka tekee - liuuttaa konetta pöytää pitkin kääntäessään sitä esim. kaverin nähtäväksi. Tassut irtoavat ajan kanssa ja ilmankireto estyy.
- Toinen päivittäinen "käyttövirhe" on koneen avaaminen / näytön katselukulman muuttaminen. Jos haluat käyttää vain yhtä kättä, niin liikuta näyttöä aina keskeltä ylhäältä. Jos taas liikutat näyttöä sivusta, niin aina molemmilta puolilta yhtä aikaa. Jos liikutat vain toiselta sivulta, niin näyttö "vääntyy", ja ajan kanssa tulee näyttöongelmia/kosketushäiriöitä.
T:JuhaT
ps. Koneen "kuljetuskalustosta" en viitsi edes puhua - varsinkaan sen kauniimm...
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Ei kovalevyä heiluttelemalla saa rikki kovinkaan helposti. Ravistelu tai äkkipysäys on vaarallinen, mutta pienet kolauksetkaan eivät useimmiten ole oleellisia. Ohjelmien käynnistyksen, tallennuksen tai tiedoston avaamisen yhteydessä lukupää voi olla sopimattomassa paikassa. Suurimman osan ajasta kovalevy kuitenkin vain pyörii, lukupää ottaa lepoa. Mitään järkeä ei tietysti ole kaivaa verta nenästä, onhan se parempi olla varovainen kuin varomaton. Heiluttelun suurin vaara on koneen irtoaminen käsistä tai osuminen johonkin liikkeen aikana. Näytön ei tarvitse kuin osua terävään pöydän kulmaan ja kohta kädessä on tuhannen euron lasku ja matka vakuutusyhtiöön.ilej kirjoitti:Nyt kun olen itse käyttänyt ensimmäistä kannettavaani (samalla myös eka mac) parisen kuukautta niin olen entistä enemmän huomioinut toisten holtiton kannettavien käyttö. Koulussa ja elokuvissa näkee kuinka koneita heilutetaan ihan miten vaan.
Jotakuinkin 30 000 km on tullut ajettua nukkumassa oleva läppäri tai pari moottoripyörän sivulaukussa tai repussa, lämpötilan vaihdellessa 0 - 30 astetta välillä. Ei ongelmia.
-
Viesti Kirjoittaja never again »
-
Viesti Kirjoittaja never again »
Tänään tuli iBook baarijakkaralta oikeen vauhdilla lattialle, naarmuakaan ei tullu ja kone senku jatko rullaamistaan. Ei voi muuta sanoa ku että sopii mulle tää vehje ku sukka jalkaan.
Eikä nyt sitten mitään saarnaa että "kannattaisko vähän varoa" tms. Sitten kun tämä lopettaa yhteistyön niin uutta kehiin.
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Intissä varusmiesdiakonin 17" PB tippui repusta kalliolla Utössä ja lenteli muutaman metrin pisin kalliota, kun tuuli niin kovin. Toistaiseksi ainoat toteutuneet vahingot ovat pari naarmua kannessa.
Olis kiva nähdä mitä olis käynyt jollekin muovi-Acerille.
Mitä ootte mieltä kun olen yleensä laittanut ton Tucano skinin koneen alle koulussa? Nostaa ja kallistaa konetta just sopivasti muutaman sentin ja ei tartu mahdollinen lika pyötäpinnalta. Se on aika sellainen luonnollinen säilytyspaikka tolle skinille, kun muuten sitä tarvitsis ruveta tunkemaan takas reppuun.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Jessus!
Minä kun aina lasken koneen pöydällekin silleen "ettei vaan kolahda". Kun minusta tämä on niin hennon oloinen.
No, toisaalta, olen kaatanut Porilaista mallasjuomaa näppikselle/ritilälle oikeaan etukulmaan desin suunnilleen. Hiukan pöllähti mallasjuoman tuoksu aamulla lämpenevästä koneesta muttei muuta..
-
hmm. Lämpenee? Eikä se ole aika pehmeä se tukano? Akku ei pidä ollenkaan lämmöstä. Tuskin kovalevykään...Mitä ootte mieltä kun olen yleensä laittanut ton Tucano skinin koneen alle koulussa? Nostaa ja kallistaa konetta just sopivasti muutaman sentin ja ei tartu mahdollinen lika pyötäpinnalta. Se on aika sellainen luonnollinen säilytyspaikka tolle skinille, kun muuten sitä tarvitsis
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Kaverilta tippui betonilattialle 0.5m:stä juuri tänään ihan uusi iBook ja ainoa vaikutus on, että koko etupaneeli toimii hiirenä, jännää. Mitköhän huoltomies tähän sanoo.?
-
-
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Itse olen tavannut pitää kamoista huolta, mutta kyllä ne silti elämää näkee. Avoinna olevaa konetta siirretään kaverilta kaverille ja hyvän kanto-otteen saa tuosta kulmasta kun näyttö on auki.Jamac kirjoitti:
Jessus!
Minä kun aina lasken koneen pöydällekin silleen "ettei vaan kolahda". Kun minusta tämä on niin hennon oloinen.
No, toisaalta, olen kaatanut Porilaista mallasjuomaa näppikselle/ritilälle oikeaan etukulmaan desin suunnilleen. Hiukan pöllähti mallasjuoman tuoksu aamulla lämpenevästä koneesta muttei muuta..
Pahin paikka koneelle on ollut lautailuakuvatessa kun on välillä pitänyt korttia tyhjentää: kone hankella olevasta repusta pois ja siihen repun päälle. 10 astetta pakkasta ja lunta sataa =) Pakko oli hommat tehdä. Toisella kertaa tyhjensin muistikorttia sellasen ruotsin armeijan nasun perässä Åressa: kolisteltiin laskettelurinnettä ylös ja meikällä oli vartti aikaa ennen seuraavia kuvauksia. Perillä nasun kuljettaja katsoi kieroon kun tuli availemaan ovea ja sain juuri lähetettyä gprs:llä ekat kuvat medialle tulostietojen jatkoksi. Kaveri sano että on toi tekniikka hienoa nykyään ja taputti nasun kylkeä =)
Powerbook vetää vaan komeasti jäähän kun metallikuoret jäähtyy lämpiämisen jälkeen. Onneks on ittellä sellanen ISO minigrip pussi kosteussuojaks.
-
-
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Nimen omaan. Pussiin jää kylmää ja ennen kaikkea kuivaa ilmaa ja pussissa kone saa siten lämmitä rauhassa. Kameralaukkua varten mukana on aina jätesäkki: koko laukku jätesäkkiin ja suu solmuun ennen kämpille menoa ja kun muistaa ottaa muistikortin taskuun niin kuvia pääsee purkamaan aterian jälkeen kun kone on lämminnyt. Kamera ja putket on sen verran järeät että saavat odottaa pari tuntia.Jamac kirjoitti:Oikeastaan siinä minikrpissä se tarttisi lämmittäää kun sen pakkasesta tuo sisälle. Muuten alkaa vesipisarat valua siellä koneen sisällä ja päällä.
Tolla kosteudella on kyllä helppo tappaa laitteensa.. kaverit kertoo =)
-
Viesti Kirjoittaja hks »
Yleisesti tuntuu olevan semmoinen käsitys että aika hyvin nää mäkit normaali käyttöä kestää ja ei hajoa ensimmäiseen pudotukseen. Niin siitä acerista että ei muuten kestä pudottamista, hajoo näytön ja näppäimistön kiinnityskohta tosi helposti. Ja muutenkin tulee murtumia tosi helposti siihen.
-
Omaisuuden kunnioittaminen ja kohtelu
Viesti Kirjoittaja sieda84 »
BTW. Asia joka suuresti v#@¤%taa on se miten ihmiset kohtelevat kirjaston CD ja DVD -levyjä[:@] Itselläni kaikki optiset mediat ovat kuin kaupanhyllyltä. Mulla on yx kaveri joka pyörittelee OMIA cd levyjä pitkin huushollia ilman suojakoteloa. Eippä se mulle kuulu, mutta olen maininut kaverilleni että pitäisi parempaa huolta lätyistään.
Loppusanaset:
Omahan on aina oma. Senkun vaikka pissaatte sen päällä -EVVK. Mutta olkaa kilttejä yhteiselle omaisuudella ja lainatavaralle.
-M-audio Fast Track Pro (se o audiointerface!)
-Shure SM58 (se o mikki!)
-Pelitoosana: AMD Athlon XP 3000+ | RAM 2GB | Radeon 9800pro | WinXP Pro SP2 (FIN)
-
Re: Omaisuuden kunnioittaminen ja kohtelu
Viesti Kirjoittaja iCook »
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka