Kysy mitä vaan mistä vaan!
-
Re: Kysy mitä vaan mistä vaan!
Viesti Kirjoittaja waiski »
iPhone 16 Pro Max 256Gt
Apple Watch Ultra 2
Apple TV 4K 128Gt 3. Gen.
-
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
-
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Juuh, pari kipaletta löytyy. Samsungista ei ole omakohtaista kokemusta, mutta Roomban pari mallia on ollut (yksi vieläkin) ja Neato XV-15. Neatoa suosittelen, siitä tuli juuri päivitetty mallikin (uusi harja ja suodatin). -> http://kauppa.robokeskus.fi/index.php?r ... uct_id=195waiski kirjoitti:Onko kenelläkään robotti-imuria
-
Viesti Kirjoittaja waiski »
Olen Neatoakin tutkaillut, mietin vaan noin 200€:n hintaeroa Samsung 8855-malliin (siinäkin on jo hepa-suodatin) Tarkoitan, että onkohan se Neato niin paljon parempi....tosikko kirjoitti:Juuh, pari kipaletta löytyy. Samsungista ei ole omakohtaista kokemusta, mutta Roomban pari mallia on ollut (yksi vieläkin) ja Neato XV-15. Neatoa suosittelen, siitä tuli juuri päivitetty mallikin (uusi harja ja suodatin). -> http://kauppa.robokeskus.fi/index.php?r ... uct_id=195waiski kirjoitti:Onko kenelläkään robotti-imuria
iPhone 16 Pro Max 256Gt
Apple Watch Ultra 2
Apple TV 4K 128Gt 3. Gen.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Pari vuotta jo toiminut Roomban karvalakkiversio, aivan korvaamaton kapine!! Käytössä joka viikko muutaman kerran, aina joku osa kämpästä siivoutuu ja pölymäärä on hurjasti vähentynyt tasaisilla pinnoilla. SUOSITAN!waiski kirjoitti:Onko kenelläkään robotti-imuria, kiinnostaisi palkata sellainen huristelemaan tänne hometaloon aina päiväksi (ja yöksikin) kun olen töissä... Olen katsellut Samsung navibot VCR8855 mallia, tästä ja myöskin muista merkeistä olisi mukava kuulla kokemuksia.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Roomba täälläkin. Toimii hyvin, jopa eläinperheessä. Akku kaipaisi kyllä jo nyt vaihtoa 3 v ahkeroinnin jälkeen...amanita kirjoitti:Pari vuotta jo toiminut Roomban karvalakkiversio, aivan korvaamaton kapine!! Käytössä joka viikko muutaman kerran, aina joku osa kämpästä siivoutuu ja pölymäärä on hurjasti vähentynyt tasaisilla pinnoilla. SUOSITAN!waiski kirjoitti:Onko kenelläkään robotti-imuria, kiinnostaisi palkata sellainen huristelemaan tänne hometaloon aina päiväksi (ja yöksikin) kun olen töissä... Olen katsellut Samsung navibot VCR8855 mallia, tästä ja myöskin muista merkeistä olisi mukava kuulla kokemuksia.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
-
- Ylläpitäjä
Vähäinen. Napataan roskaloota irti, kipataan isommat moskat pois, sitten saman lootan suodatinosa naputellaan puhtaaksi, seuraavaksi kampaan harjasosan ja kumitelasta nappaan jenkoihin jääneet hiukset ja jokuset langanpätkät. Etupyörästä samaiset karvat veke. Siinä se.arisel kirjoitti:Millainen operaatio Roomban tyhjennys on?
http://www.irobot.com/images/consumer/c ... Manual.pdf
-
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
-
- Ylläpitäjä
Minulla on Kärcher-painehöyrypesuri, jonka yhtenä lisäosana on ikkunapesin. Kone ollut minulla jo viissiin kohta 10 vuotta, enkä ilman tulisi toimeen. Silitys on kuin lasten leikkiä ja sileää syntyy, kylppärin ja ties minkä puhdistus on tehokasta. Aivan loisto laite.Citruuna kirjoitti:Tämä alkaa vähitellen selkiintyä, mutta entäs ne ikkunanpesurit?
EDIT: Jaa juu ne ikkunat, mikäli eivät ole hurjan likaiset, ei tarvitse tuon höyryn lisäksi mitään puhdistusainetta, käytön oppii hiukka treenaamalla, ja ikkunanpesu sujuu vauhdilla.
EDIT:Äääh, typon perskuta iski taas.
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
-
Saako tuommosella miten kätevästi kaakelilaattojen saumat putsatttua?amanita kirjoitti:kylppärin ja ties minkä puhdistus on tehokasta
-
Viesti Kirjoittaja Aperture »
Mac Book Pro 13,3", 2,9GHz Dual Core i7, 8Gt, 750Gt
WD My Book Studio Edition 1TB, WD My Passport Studio 320Gt & 500Gt, iPod 60Gt & 160Gt
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Tuo on hyvä tietää. Mitenkähän akut kestää päivittäistä käyttöä? Pölymäärä on muutenkin niin korkealla, että hirvittää.amanita kirjoitti:Pari vuotta jo toiminut Roomban karvalakkiversio, aivan korvaamaton kapine!! Käytössä joka viikko muutaman kerran, aina joku osa kämpästä siivoutuu ja pölymäärä on hurjasti vähentynyt tasaisilla pinnoilla. SUOSITAN!waiski kirjoitti:Onko kenelläkään robotti-imuria, kiinnostaisi palkata sellainen huristelemaan tänne hometaloon aina päiväksi (ja yöksikin) kun olen töissä... Olen katsellut Samsung navibot VCR8855 mallia, tästä ja myöskin muista merkeistä olisi mukava kuulla kokemuksia.
Ihmesieni on tehokkaampi. Noh, jos Hiusväriä on saumoissa niin sen saa pois vain piikkaamalla. Itse kaakeliin ja tiskialtaaseen tuo höyrypesuri on kätevä. Kannattaa ostaa varrellinen, ettei tarvitse konttailla jokaisessa paikassa.tosikko kirjoitti:Saako tuommosella miten kätevästi kaakelilaattojen saumat putsatttua?amanita kirjoitti:kylppärin ja ties minkä puhdistus on tehokasta
-
-
Tuolla linkkaamani Robokeskuksen sivuilla oli jotain mainintaa testeistä, kannattaa kaivella ne lehdet jostain kirjastosta jossa laitteita on vertailtu. Mutta omaa havaintoa Roomba vs. Neato, Neatossa tehokkaampi imuri ja se on helpompi (=nopeampi) puhdistaa. Toisaalta vanhemman Neaton "harja" on tasareunaista silikoonia tms., eli ei aito harja, vaan semmoiset sileät lamellit. Roombassa kun on oikeat harjat (ja toki siinä myös uudemmassa Neatossa, ja vanhempaankin saa sen uudentyyppisen harjan jälkeenpäin) niin tietyillä pinnoilla se harjas tekee tehokkaammin työtä kuin sileälapainen lamelli. Esim. joku lyhytnukkainen matto, siitä tuommoinen harja ottaa hyvin roskaa vaikkei kauhean tehokas imu olisikaan.waiski kirjoitti:Olen Neatoakin tutkaillut, mietin vaan noin 200€:n hintaeroa Samsung 8855-malliin (siinäkin on jo hepa-suodatin) Tarkoitan, että onkohan se Neato niin paljon parempi....
Neato on älykkäämmän navigointinsa ansiosta huomattavasti Roombaa nopeampi, jos sillä kenelle onkaan merkitystä. Yleensähän tulee (ainakin mulla) käytettyä ajastusta jolloin imuri siivoaa silloin kun ei itse ole kotona, joten tuolla nopeudella ei mielestäni ole kovin suurta merkitystä. Toki jos käyttää niin että ei halua jättää imuria töihin itse poissaollessaan, niin sitten ehkä mukavampi kun homma hoituu ripeästi. Ja jos ei itse ole paikalla niin kannattaa varautua siihen että huushollin on oltava semmoisessa kuosissa että imurilla on esteetön liikkumismahdollisuus, koska imuri pysähtyy kyllä jos se jää johonkin jumiin (tai ns. haukkaa liian ison palan kirjaimellisesti) ja silloin homma keskeytyy.
Roomban liikeratoja saa rajattua erillisillä majakoilla, joiden mukaan saa joko rajattua alueen jonne imurin ei haluta menevän, tai vaihtoehtoisesti oviaukkojen jne paikat saa niillä määriteltyä jolloin ne auttavat imurin suunnistuksessa. Näitä saa ostaa useamman lisävarusteina jos tarvis, pari taitaa tulla mukana paketissa. Neatossa taas rajaukset hoidetaan magneettinauhalla jonka yli imuri ei mene, taisi olla viiden metrin pätkä nauhaa paketissa mukana.
Tämä nyt ihan muistikuvan perusteella, mutta mahtoiko joku Navibotti olla semmoinen joka suunnisti katon perusteella, eli anturit tutkii lattin muotojen sijaan ylöspäin, joten jos jostain syystä on semmoisia rakennelmia asunnossa joissa imuri sotkeentuisi tuosta, niin se kannattaa ennen hankintaa selvittää.
-
- Ylläpitäjä
Varsinkin ne saumoissa mahdollisesti piileskelevät tahmat lentävät irti jalustastaan kuin Apollo-ohjus ikään.tosikko kirjoitti:Saako tuommosella miten kätevästi kaakelilaattojen saumat putsatttua?amanita kirjoitti:kylppärin ja ties minkä puhdistus on tehokasta
EDIT: Akut kestävät erittäin hyvin aina päättämääni siivousalaan, kapine kipittää siivottuaan kiltisti lataustelakalle saamaan lisävoimia seuraavaa kertaa varten.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Samsungin imurit taitavat toimia tuolla periaatteella.tosikko kirjoitti: Tämä nyt ihan muistikuvan perusteella, mutta mahtoiko joku Navibotti olla semmoinen joka suunnisti katon perusteella, eli anturit tutkii lattin muotojen sijaan ylöspäin, joten jos jostain syystä on semmoisia rakennelmia asunnossa joissa imuri sotkeentuisi tuosta, niin se kannattaa ennen hankintaa selvittää.
Itse kyllä kääntyisin Neaton puoleen jos olisin robotti-imuria ostamassa. Lattianpesuun taas harkitsisin pienenpientä Scoobaa.
-
Ja miksiköhän tuollaiset laitteet pitää "ansaita"?...
-
Vaaleus alkaa näkyä taas?Citruuna kirjoitti:^ Auts! Kiitos M.P.T. Olin ihan unohtaa... nyt meen heti laittamaan väriä hiuksiin!
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Onko nyt jo tommosiakin olemassa!kallekilponen kirjoitti:Lattianpesuun taas harkitsisin pienenpientä Scoobaa.

-
- Ylläpitäjä
Mallia ei ihan semmoisenaan enää ole, sen värikin on harmaa, nykyiset ovat kivan pirteän keltaisia. Malli on Vaporapid 1201, löysin siitä jotain tietoa. Minulla on siis nuo kaikki osat ja ja silitysrauta lisäksi.Citruuna kirjoitti:Mikä malli se Aman Kärcher mahtaa olla? Tai sama tuo, jos se on10 v vanha,niin tuskin enää löytyy samaa mallia. Päätin juuri, että olen ansainnut sekä robotti-imurin että ikkunapesurin!
Ja miksiköhän tuollaiset laitteet pitää "ansaita"?...
Ei tartte "ansaita", vaan kuuluu vain hankkia.

-
edit: kerpele tuo imurilla varustettu malli onkin ihan sikakallis
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Tuolla oli jotain infoa höyryllä puhdistamisesta: http://www.karcher.fi/fi/asiakaspalvelu ... stimet.htm
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Kannattaa ostaa se imurilla oleva malli, koska ne muut on rasittavia. Kun muutaman kerran konttaat lattialla sen lyhyen varren takia niin tiedät kontanneesi. Itselläni on kirkkaankeltainen, mutta merkkiä siinä ei lue missän. Joskus sain sellaisen itselleni. Kylpyhuoneen peseminen on muutenkin konttaamistatosikko kirjoitti:edit: kerpele tuo imurilla varustettu malli onkin ihan sikakallisTuolla oli jotain infoa höyryllä puhdistamisesta: http://www.karcher.fi/fi/asiakaspalvelu ... stimet.htm
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Tekoälyä purkista?Citruuna kirjoitti:nyt meen heti laittamaan väriä hiuksiin!
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka