Yritin tonkia forumilta tietoa, mutta nyypän silmään ei osunut.
Eli kysymys olisi seuraavanlainen:
Äitini on ostanut joskus vuonna 2007 työpaikaltaan työkäytöstä poistuneen iMacin. Nyt olisi koneen päivitys suunnitelmista, mutta vanhan koneen myyntiä varten tulisi käyttis asentaa uusiksi. Asennuslevyjä ei ole tullut mukana aikanaan, eikä niitä jälkikäteenkään saa. Onko lisenssiehtojen mukaista asentaa käyttis (10.5.8 ) lainatulta levyltä ja myydä kone ilman levyjä? Vai polttaa uudelle omistajalle kopio asennuslevystä tms?
Kiitoksia jo etukäteen vinkeistä!
Viimeksi muokannut Hormoni, 22.7.2012 klo 22.30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Koneen alkuperäisen käyttiksen siihen uskoisin saavan asentaa, mutta kopiolevyjä en mukaan menisi antamaan. Voisit myös kokeilla soittaa Applelle ja pyytää koneen alkuperäislevyjä heiltä.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Latasin NAS-palvelimen selainpohjaisella käyttöliittymällä koneelleni kansion (fiksuna latasin siis koko kansion enkä yksitellen tiedostoja kansiosta).
Nyt SL luulee tämän kansion olevankin .zip tiedosto.
Miten saan korjattua tämän tiedoston kansioksi?
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
MasBe kirjoitti:Latasin NAS-palvelimen selainpohjaisella käyttöliittymällä koneelleni kansion (fiksuna latasin siis koko kansion enkä yksitellen tiedostoja kansiosta).
Nyt SL luulee tämän kansion olevankin .zip tiedosto.
Miten saan korjattua tämän tiedoston kansioksi?
Vastaus itselleni, The Unarchiver tuosta muutti kansion
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
Seuraavanlainen kysymys, pahoittelen jos on jo jossain käsitelty ja vastattu. Nopealla haulla en löytänyt.
Nyt kun Mountain Lion tulee, ja päivityksen tekee niin jyrääkö asennus recovery-osion ja asentaa sinne Mountain Lion -palautussoftan tilalle? Tämä kysymys siksi, että kun nyt päivittelee Mountain Lionin niin kaikki on ok, mutta kun tulevaisuudessa tulee aika tehdä puhdas asennus niin asentuuko palautusosiolta Lioni, joka sitten pitää App Storen kautta päivittää Mountain Lioniksi uudestaan?
Harvahan tuota vastausta vielä tietää, mutta miten meni Lionin kanssa niille ketkä Snow Leopardista päivittävät?
Kun siirtelen omia tiedostoja ulkoisolle kovolle jonka jälkeen jyrään ja asennan uudestaan koneen käyttiksen, niin miten käy tiedostojen käyttöoikeuksille?
Jos ihmiset saisivat sateenkaaren eläintarhaan, niin he tekisivät sen.
Kain kirjoitti:Kun siirtelen omia tiedostoja ulkoisolle kovolle jonka jälkeen jyrään ja asennan uudestaan koneen käyttiksen, niin miten käy tiedostojen käyttöoikeuksille?
Ei niiden käsittääkseni pitäisi muuttua, mutta ainahan voit pelata varman päälle ja napata ulkoiselta ensin omistajamäärittelyt pois päältä.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Osaisko joku kertoo mitä mun imac tekee ku välillä tulee popup jossa vilahtaa laatikko ja jotai tekstii ja 2 palkkii " kyllä tai ei ", sit vaa menee pois nopeesti. En ees kerkee nähä mitä se tekee, nyt kerkesin nähä et jotai Salli tai estä, ja sit meni pois, onkohan mulla viirus ?
Joskus tekee kesken leffan kattelun, näytöl vaa vilahtaa popup.
j00ppis kirjoitti:Osaisko joku kertoo mitä mun imac tekee ku välillä tulee popup jossa vilahtaa laatikko ja jotai tekstii ja 2 palkkii " kyllä tai ei ", sit vaa menee pois nopeesti. En ees kerkee nähä mitä se tekee, nyt kerkesin nähä et jotai Salli tai estä, ja sit meni pois, onkohan mulla viirus ?
Voiskohan olla kehoite, joka kysyy, lasketaanko jokin ohjelma palomuurin läpi? Itsellä on Snow Leopardissa vilautellut tuota välillä jostain syystä ohjelmille, jotka on jo sallittu palomuurin säännöissä.
j00ppis kirjoitti:Osaisko joku kertoo mitä mun imac tekee ku välillä tulee popup jossa vilahtaa laatikko ja jotai tekstii ja 2 palkkii " kyllä tai ei ", sit vaa menee pois nopeesti. En ees kerkee nähä mitä se tekee, nyt kerkesin nähä et jotai Salli tai estä, ja sit meni pois, onkohan mulla viirus ?
Mulla on tuo aivan sama tullu nyt Mountain Lionin jälkeen. Tai ainakaan ennen en ole huomannut tuota. Tosin pistin vasta nyt palomuurin päällekin ihan testiksi.
Asensin hiljattain koneeseen Mountain Lionin, sitten siitä alkoi kuulua outoja suhahduksia (fuhhh tyylisiä ). Ihan kuin olisi viesti tyyliin lähtenyt tai jotain, vaikken ole mitään viestiä lähettänyt. Mitä nää äänet on ja miks niitä tulee? Osaako joko sanoo?
Retina MBP 13" Late -12 iMac 27" Mid -10 MBA 11" Mid -12, i7 iPhone 6+ 64GB iPad Air AppleTV 3