Eipä juuri tullutkaan toimeen. Keskimääräinen elinikä oli kolmenkympin korvilla ja kuolleisuus suurta. Sähköhän keksittiin ainoastaan, jotta saataisiin sähköinen maittovispilä käyntiin.hatey kirjoitti:Miten ihmiskunta on tullut ennen toimeen ilman sähkökäyttöistä maitovispilää ?Elämäni olisi paljon hankalampaa ilman tuota keksintoä.
Yleinen ihmettelyketju
-
Re: Yleinen ihmettelyketju
Viesti Kirjoittaja Macco »
-
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja Erño »

NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Miksi? Sieltä saa halpaa aamiaista ja harmittelen sitä, ettei Ikeaa ole täällä. Olen käynytkin Espoon, Vantaa, Haaparannan ja Kuopion myymälöissä. Sieltä saa halvalla kaikkea pientä tarviketta. En minä sieltä nyt mitään keittiönpöytää ostaisi, mutta lipaston voisin ostaa. En tiedä sitten pitäisikö yksi vanha lipasto entisöidä. Se on vaan raskas liikutella siivotessa kun on lankusta tehty. Lipastossa tuo lastulevy on ihan näpsäkkää, koska paino ei ole niin syntinen. Sieltä saa myös loistavia ideoita mitä voi apinoida kotona.arisel kirjoitti:^ Ylipäätään IKEAan menoa kannattaa harkita, ja mielellään useammin kuin kahdesti...Yksi kerta Tampereen IKEAa riitti, sinne en enää mene.
![]()
![]()
Edit: Kumma kyllä - kun joskus aiemmin olen käynyt pk-seudun IKEAssa, ei siitä jäänyt sellaista kauhukokemusta kuin Tampesterin myymälästä.
Edit2: säätöä
Minulla on jo kolme lipastoa jotka on tehty lankusta. Sellainen lastulevyinen yöpöydänlipasto pitäisi päivittää. Laatikoita voisi olla enemmän
-
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
Itse en ainakaan ruskettaisi ihoani ruiskeilla
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
Lääkkeen haittavaikutukset ovat väsymys, pahoinvointi, ruokahalun vähentyminen, psyykkiset oireet ja seksuaalisten halujen lisääntyminen. Lääke voi myös nostaa verenpainetta ja on myös epäilty, että se lisää pahanlaatuisen melanooman riskiä. Suuri riski voi myös piillä sen käyttötavassa, sillä piikitykseen liittyvät infektiot ja veriteitse tarttuvat taudit sekä siinä ettei katukaupassa kulkevan tavaran todellista sisältöä voi koskaan varmasti tietää.
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
Jos liikkuu piireissä, joissa ostellaan kadulta sitä sun tätä piikitettävää, niin seksuaalisten halujen lisääntyminen on takuulla riski.Jussi68 kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/terveys/2012073 ... 4_tr.shtml
Itse en ainakaan ruskettaisi ihoani ruiskeillaTossa jutussa pisti silmään yksi seikka, puhuttiin haittavaikutuksista:
Lääkkeen haittavaikutukset ovat väsymys, pahoinvointi, ruokahalun vähentyminen, psyykkiset oireet ja seksuaalisten halujen lisääntyminen. Lääke voi myös nostaa verenpainetta ja on myös epäilty, että se lisää pahanlaatuisen melanooman riskiä. Suuri riski voi myös piillä sen käyttötavassa, sillä piikitykseen liittyvät infektiot ja veriteitse tarttuvat taudit sekä siinä ettei katukaupassa kulkevan tavaran todellista sisältöä voi koskaan varmasti tietää.

-
Viesti Kirjoittaja K_Kolja »
mutta ehkä siksi olen satunnaisesti
ihan siedettävä ihminen.
-Jarkko Martikainen
-
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Jossain kerroinkin täällä siitä, että ensimmäisen kerran Ikeassa (Espoo) kävin viime kesänä. En ostanut mitään enkä tiedä, tuleeko toista käyntikertaa. Ei oikein sopivan tyylistä. Tai apinoitavaakaan. Tai tarpeellista. Mutta tulihan sekin elämys koettua.M.P.T kirjoitti:Miksi? Sieltä saa halpaa aamiaista ja harmittelen sitä, ettei Ikeaa ole täällä. Olen käynytkin Espoon, Vantaa, Haaparannan ja Kuopion myymälöissä. Sieltä saa halvalla kaikkea pientä tarviketta.arisel kirjoitti:^ Ylipäätään IKEAan menoa kannattaa harkita, ja mielellään useammin kuin kahdesti...Yksi kerta Tampereen IKEAa riitti, sinne en enää mene.
![]()
![]()
Edit: Kumma kyllä - kun joskus aiemmin olen käynyt pk-seudun IKEAssa, ei siitä jäänyt sellaista kauhukokemusta kuin Tampesterin myymälästä.
-
Viesti Kirjoittaja paulaw »
En tiedä muutenkaan, miksi pitäisi olla jokin rusketus vain rusketuksen vuoksi... Mutta, ei tosiaan kannata, sehän on selviö. Tuollaisiin liittyy aina riskinsä. Siitä vain tosin käyttämään minun puolestani, Darwin kutsui moista käyttäytymistä luonnonvalinnaksi.Jussi68 kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/terveys/2012073 ... 4_tr.shtml
Itse en ainakaan ruskettaisi ihoani ruiskeilla
-
Viesti Kirjoittaja Jarlaita »
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012073 ... 6_uu.shtml
Lainaus uutisesta "Lenkkeilijä epäili miehen olleen nuorehko, sillä monikaan vanhempi ei taipuisi samaan asentoon."
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
MacBook Air 13" Mid 2013
iPad 2 64Gb (WiFi + 3G)
AppleTV 3:rd Gen
-
Voi sitä apinoida moniakin asioita ilman, että ostaa sieltä tuotetta. Itse saan idean joskus jopa näkemällä tyynyn lattialla tai rikkoutuneen kaapin. Sama asia kuten runoudessa. Ikea on siksi paras huonealuliike apinoimiseen, koska se on suurin. Sieltä myös saa monia ruokailuvälineitä joita voi käyttää ihan muuhun tarkoitukseen mihin ne on suunnattu. Tämä vaatiikin sitten mielikuvitusta ja sitähän minulla on ehkä liikaakin. Itse aion käydä ikeassa useamminkin. Olisi vain lähempänä, että siellä voisi vierailla. Ei muissa huonekaluliikkeissä saa ideoita kun kaikki on miten sattuu.paulaw kirjoitti:Jossain kerroinkin täällä siitä, että ensimmäisen kerran Ikeassa (Espoo) kävin viime kesänä. En ostanut mitään enkä tiedä, tuleeko toista käyntikertaa. Ei oikein sopivan tyylistä. Tai apinoitavaakaan. Tai tarpeellista. Mutta tulihan sekin elämys koettua.M.P.T kirjoitti:Miksi? Sieltä saa halpaa aamiaista ja harmittelen sitä, ettei Ikeaa ole täällä. Olen käynytkin Espoon, Vantaa, Haaparannan ja Kuopion myymälöissä. Sieltä saa halvalla kaikkea pientä tarviketta.arisel kirjoitti:^ Ylipäätään IKEAan menoa kannattaa harkita, ja mielellään useammin kuin kahdesti...Yksi kerta Tampereen IKEAa riitti, sinne en enää mene.
![]()
![]()
Liimalevy on kätevää ja niistä voi hyvin tehdä jopa itse kaikenlaista. Ikeasta katsoo mallin ja mitat ennen kuin alkaa tekemään. Saman tein viimesi eräässä liikkeessä kun teimme puuliiterin. Mitat mittanauhan kanssa ylös ja nyt otin roskakatoksesta mitan kuvineen. Sellaista pitäisi alkaa tekemään seuraavaksi.
-
Viesti Kirjoittaja vinouma »
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Et ole sattumoisin Järvenpään suunnalla käynyt tässä viime aikoina?vinouma kirjoitti:Ihmeellinen tarve päästä lisääntymään. Toivottavasti menee ohi. Huh!
-
Viesti Kirjoittaja iDock »
No mitäs nyt on tapahtunut?Erño kirjoitti:Huomenna hammaslääkäriin ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen, ehkä ylikin. Yksityiselle jopa.Laskua odotellessa.
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
-
Veikkaisin sitä, että ainut keino päästä hammaslekurille ennen itsenäisyyspäivää. Kovat tuntuu olevan jonot noihin hammashoitoloihin, että pian kärsimme yli vuoden jonoista. Tässä riittääkin ihmettelyä, että missä mättää.iDock kirjoitti:No mitäs nyt on tapahtunut?Erño kirjoitti:Huomenna hammaslääkäriin ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen, ehkä ylikin. Yksityiselle jopa.Laskua odotellessa.
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
-
Näyttäisi paremminkin olevan liian vähän, koska noin monta mölkkypeliä on myymättä. Ei muuta kuin talkoisiin ja väkiluku nopeasti sinne 20 miljoonaan. Pitäähän meidän voittaa ruotsi väkiluvussa ja seuraavaksi sitten voitetaan pinta-alalla.mercury kirjoitti:Onkohan meitä suomalaisia jo hiukan liikaa täällä...
-
Viesti Kirjoittaja darthmother »
Leijuuko se akku siinä päällähatey kirjoitti:Tässä on Teslasähköllä lataantuva akku (ei ole kontaktipintoja lataustelineessä - siis Teslasähköä).

-
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
Minäkin olen valmis muuttamaan sinne, mutta en minä mitään mölkkyä halua!mercury kirjoitti:Onkohan meitä suomalaisia jo hiukan liikaa täällä...
moelkky.jpg
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Juurikin näin. Lisäksi saa paljon parempaa hoitoa ja kerralla kaiken kuntoon. Sukulaisalennustakin saa.M.P.T kirjoitti:Veikkaisin sitä, että ainut keino päästä hammaslekurille ennen itsenäisyyspäivää. Kovat tuntuu olevan jonot noihin hammashoitoloihin, että pian kärsimme yli vuoden jonoista. Tässä riittääkin ihmettelyä, että missä mättää.iDock kirjoitti:No mitäs nyt on tapahtunut?Erño kirjoitti:Huomenna hammaslääkäriin ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen, ehkä ylikin. Yksityiselle jopa.Laskua odotellessa.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
Kansanedustaja Hirvisaari vertaa homoutta kehitysvammaan
Aitoa ihmettelyä - Hommafoorumilla...Hirvisaari on verrannut homoutta kehitysvammaan keskustelupalsta Hommaforumilla.
"Ja tämä ei siis ole mitään homovastaista vihanlietsontaa vaan aitoa ihmettelyä", Hirvisaari kirjoittaa keskustelufoorumilla.
Jeps. Juu.
Mykistävää.
-

Kenties hän on puhunut jonkun fiksun asian puolesta vaaleissa. Ei kai sinne ilman lupauksia pääse vai miten on? On tuolla eduskunnassa pahempiakin tunareita, että tuo on vielä kevyttä kommenttia mitä on jo muiden suusta päässyt. Kieltämättä harmittaa, etten pyrkinyt itse eduskuntaan kun tilaisuus tuli mahdolliseksi. Jos tuollainen mies sinne on päässyt niin miksen minä olisi?arisel kirjoitti:Onko kansanedustajaksi pääseminen tosiaan niin helppoa, että noinkin pöljä voi sinne itsensä ujuttaa?
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Valitettavasti on. Nykyään kun ihmiset äänestävät entistä enemmän ns.protestiehdokkaita, joiden osaaminen tai poliittinen kokemus saattaa olla tasan nolla. Näitä esimerkkejä löytyy viime vuosilta monta. Valitettavasti tuo rapistaa kovaa vauhtia kansanedustuslaitoksen uskottavuutta ja vähentää pätevien ihmisten halua pyrkiä moiseen työhön.arisel kirjoitti:Onko kansanedustajaksi pääseminen tosiaan niin helppoa, että noinkin pöljä voi sinne itsensä ujuttaa?
Etenkin persujen edustajista löytyy melkoisia tähdenlentoja, joiden oikea paikka olisi ihan toisenlaisessa suojatyöpaikassa.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka