Panitzer kirjoitti:Muutamasta kommentista rohkaistuneena imppasin ML:n ja nyt pitäs tehä asennus dvd, että saan myös olkkarin minille tuon. Kuka tehnyt ja mahtuuko single- vai vaatiiko dual-layer dvd:n?
On kai noita joku tehnyt, esim hämärästi muistan Amanitan maininneen tarvittavan kiekon olleen dual-layeri. itse kyllä suosisin usbitikkua.
Mutta jos ainoa tarve on asentaa talouden toiselle koneelle, niin mikset vaan käy minilläkin kaupassa?
No ei tuo nyt ainoa tarve ole. Haluan vain, että tuo asennus media löytyy fyysisesti hyllyltä. Ompahan jotakin, jos kovo hajoo Eikä ainakaan tarvi uudestaan 4G impata minillä. Josko tuo auttais siihen tuulettimien pörinään.
Ei huolinu ikivanhaa Sonyn DVD:tä (4,7G). Ilmotti vaan et tila ei riitä. Onneks sattu olla yks DL-DVD niin sain palamaan. Sielä se nyt hyrrää. Samalla vielä iTunes ja iPhoto kansiot talteen ja asentelemaan.
Sitten minä todella ihmettelen mikä toi levy on mikä minulla on, kun sille sopi koko paketti. Ihan normi dvd, ei dl. No kai se on tärkeintä että homma pelittää.
Tai sitten minulla on dvd:t sekaisin ja siellä on joukossa dl:a. Enpä ole katsonut tuota levyä asennuksen jälkeen, oletin sen vain olevan täysin normi 4.7gigainen. Luultavasti olen sitten väärässä.
Joo, tais näyttää 4,35G tiedoston kooksi levytyökalussa. Se voi olla, kun nuo mun omat oli jotain ~4 vuotta vanhoja levyjä. Merkistä voi olla kiinni asentaako vai ei.
iMac 24" 2,8/4GB/300GB early 2008
Macmini early 2009
iPhone 4 16G White
Airport Extreme
Käytössä 2010 lopussa ostettu iMac. Kannattaako tällaiseen vielä päivittää Mountain lionia vai onko mahdollisesti bugeja tai jotain minkä vuoksi ei kannattaisi?
Jamot kirjoitti:Käytössä 2010 lopussa ostettu iMac. Kannattaako tällaiseen vielä päivittää Mountain lionia vai onko mahdollisesti bugeja tai jotain minkä vuoksi ei kannattaisi?
Siitä vaan, minulla mid-2010 eikä nopeudessa mitään ongelmia
Panitzer kirjoitti:Joo, tais näyttää 4,35G tiedoston kooksi levytyökalussa. Se voi olla, kun nuo mun omat oli jotain ~4 vuotta vanhoja levyjä. Merkistä voi olla kiinni asentaako vai ei.
Täällä on käytössä Verbatimin DVD+R -levyjä, joissa lukee isolla ja selvästi "4.7Gb". Kokeilin sekä Levytyökalulla että LionDiskMakerillä tehdä tuota ML-levyä, ja molemmat herjasivat, että levyyn se ei mahdu, vaikka tosiaan tiedoston pitäisi näennäisesti jättää vielä yli 300 Mt:a käyttämättä levyllä.
Panitzer kirjoitti:Joo, tais näyttää 4,35G tiedoston kooksi levytyökalussa. Se voi olla, kun nuo mun omat oli jotain ~4 vuotta vanhoja levyjä. Merkistä voi olla kiinni asentaako vai ei.
Täällä on käytössä Verbatimin DVD+R -levyjä, joissa lukee isolla ja selvästi "4.7Gb". Kokeilin sekä Levytyökalulla että LionDiskMakerillä tehdä tuota ML-levyä, ja molemmat herjasivat, että levyyn se ei mahdu, vaikka tosiaan tiedoston pitäisi näennäisesti jättää vielä yli 300 Mt:a käyttämättä levyllä.
Muistaakseni se oli niin että DVD-R levyihin mahtuu pikkasta (minimaalisesti) enemmän tavaraa vaikka kummassakin lukee se 4.7gb. Siksi kai itseltä on aina löytynyt vaan DVD-R levyjä. EDIT:
Lainattua tekstiä,
"4.7GB levyn pinnassa lukeva luku on ns. "japanilaisia gigatavuja" eli laskettu käyttämällä kertoimena tuhatta, kun taas tietokonetermeissä 1000 megatavua ei ole gigatavu, vaan 1024 megatavua on gigatavu. Eli usko kerralla, tallettavalle levylle mahtuu 4.38GB."
"Formaattien erot on lähinnä vain minimaalinen koko ero
+4,700,372,992 bytes
-4,707,319,808 bytes
eli dvd-r on 7mb suurempi kuin dvd+r"
Viimeksi muokannut jiitee, 3.8.2012 klo 8.21. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Muistaakseni se oli niin että DVD-R levyihin mahtuu pikkasta (minimaalisesti) enemmän tavaraa vaikka kummassakin lukee se 4.7gb. Siksi kai itseltä on aina löytynyt vaan DVD-R levyjä.
Mulla täydellisen hyvin vuoden verran toiminut Mac Mini mid 11 alkoi pitää kovasti ääntä päivityksen jälkeen. Oikeastaan kone oli Lionilla äänetön mutta nyt siis puuskuttaa jo perusselauksessakin. Syynä on kohonneet lämmöt. Mikähän vikana? Pitäiskös pyrkiä palauttamaan Lion?
Nonniy, USB installerilla asennettu onnistuneesti. Sleep tahtoo vaan kenkkuila ahkerasti ja joitain pikkubugeja löytyy sieltä täältä, kuten näppäimistön katoaminen herätettäessä. :Så
AndyX kirjoitti:Mulla täydellisen hyvin vuoden verran toiminut Mac Mini mid 11 alkoi pitää kovasti ääntä päivityksen jälkeen. Oikeastaan kone oli Lionilla äänetön mutta nyt siis puuskuttaa jo perusselauksessakin. Syynä on kohonneet lämmöt. Mikähän vikana? Pitäiskös pyrkiä palauttamaan Lion?
Täällä juuri päinvastoin? Ei puuskutusta juuri ollenkaan, rantapallo puhjennut ja lämmötkin pysyy yllättävän alhaalla.
En usko että pelkästään ML:stä voisi johtua.
AndyX kirjoitti:Mulla täydellisen hyvin vuoden verran toiminut Mac Mini mid 11 alkoi pitää kovasti ääntä päivityksen jälkeen. Oikeastaan kone oli Lionilla äänetön mutta nyt siis puuskuttaa jo perusselauksessakin. Syynä on kohonneet lämmöt. Mikähän vikana? Pitäiskös pyrkiä palauttamaan Lion?
Miulla oli samaa ongelmaa late 2009 iMacin kanssa. Kokeile alkuun vaikka SMC:n resetointia: http://support.apple.com/kb/HT3964 Tuo ei auttanut kyllä meikällä, vaan ongelman poisti lopulta se, että lopetin kaikki ohjelmat (myös tuolta yläpalkista; dropbox-, plex-ikonit ym.) ja sitten käynnistin koneen uudelleen.
Miulla oli samaa ongelmaa late 2009 iMacin kanssa. Kokeile alkuun vaikka SMC:n resetointia: http://support.apple.com/kb/HT3964 Tuo ei auttanut kyllä meikällä, vaan ongelman poisti lopulta se, että lopetin kaikki ohjelmat (myös tuolta yläpalkista; dropbox-, plex-ikonit ym.) ja sitten käynnistin koneen uudelleen.
SMC.n resetointi auttoi täällä. Lämmöt saattaa käydä edelleen kuormalla yli 80 asteessa mutta normaalikäytössä Internetiä selatessa ja musaa kuunnellessa reilu 60 astetta.
Seuraava murhe on Parallers mutta siihen auttaa raha:) Vanha versio ei nimittäin enää pelaa ja joudun hankkimaan uusimman.
ML hyrrää nyt niin mbp:ssa kuin minissäkin ja molemmat vaikuttavat alun tahmeuden jälkeen oikein virkeiltä. Safari nopeutui hieman, eikä missään toiminnoissa ole oikeastaan moitittavaa. Mbp nukuttamisessa on vähän kangertelua mutta heräämisessä ei sitten ollenkaan, herää nimittäin paljon nopeammin kuin SL:n aikaan. Ja SL:sta siis molemmat koneet päivitin. Pron lämmöt laski huomattavasti. Nykyään lämmöt pyörivät useamman ohjelman käynnissä ollessakin 35-39 asteen paikeilla, kun ennen olivat jatkuvasti lähempänä 45 ja yli jos Safarin lisäksi oli käynnissä esim. Spotify, mese ja word. Olen siis oikein tyytyväinen ML:n päivitykseen.
Okei. Asennus vaimon Airiin meni kaikin puolin hyvin. Mutta kertokaas nyt mitä hittoa tästä päivityksestä oikein sai
Notification bar on ok... Siis jokin parempi facebook / twitter integrointi tässä on(?) mutta oikeasti... Onko nyt jotain sellaista ominaisuutta
jota ilman ei Snow Leopard käyttäjä voi elää? EHKÄ hieman nopeammalta vaikuttaa mikä on positiivistä..
Oikeasti pelottavaa tämä iOs kilkkeiden tuonti osx:ään... Jotakin ehkä mullistavampaa olisin odottanut...
Macbook Pro 14" | iPhone 13 Pro | TV 4k | Watch S7
poju1234 kirjoitti:Kaikilla tuntuu menevän ML hyvin, muttei minulla. Joku ongelma Applella on verkkopuolella, joka aiheuttaa sen, että mm. Apple, Google ja FB eivät avaudu (timeout jne.). Minulla on Airport Express ADSL-reitittemen perässä (valot jne. OK) ja siinä olen kiinni WiFillä.
Kun menen ADSL-purkin omaan WiFiin, kaikki toimii hyvin (aivan kuten ennen ML:ia Airportilla).
Tätä samaa vikaa esiintyy myös muualla mailmassa, ja se tulee esiin samanlaisena hitautena (minulla timeout) selailussa ja time capsulen lähes toivottomassa käytössä. Vika ei välttämättä ole WiFi:ssä, koska ilmeisesti muiden Ethernetillä on samanlaista tukkoisuutta.
Itsellä käytössä Elisan kotiboksi ja 2nd gen extreme, joka ollut ongelmaton tähän asti. Muilla kuin Mountain Lion koneilla on sitä edelleenkin. Taas yritin tämänkin viestin kirjoittaa macilla, mutta piti padi kaivaa, koska ei vaan data liiku tarvittavalla tavalla...
edit: piti kanssa koittaa yhdistää kotiboksin omaan wifiin ja sen kautta sivut toimivat normaalisti??? mistä apu?
Viimeksi muokannut jt.syrja, 3.8.2012 klo 20.21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
poju1234 kirjoitti:Kaikilla tuntuu menevän ML hyvin, muttei minulla. Joku ongelma Applella on verkkopuolella, joka aiheuttaa sen, että mm. Apple, Google ja FB eivät avaudu (timeout jne.). Minulla on Airport Express ADSL-reitittemen perässä (valot jne. OK) ja siinä olen kiinni WiFillä.
Kun menen ADSL-purkin omaan WiFiin, kaikki toimii hyvin (aivan kuten ennen ML:ia Airportilla).
Tätä samaa vikaa esiintyy myös muualla mailmassa, ja se tulee esiin samanlaisena hitautena (minulla timeout) selailussa ja time capsulen lähes toivottomassa käytössä. Vika ei välttämättä ole WiFi:ssä, koska ilmeisesti muiden Ethernetillä on samanlaista tukkoisuutta.
Itsellä käytössä Elisan kotiboksi ja 2nd gen extreme, joka ollut ongelmaton tähän asti. Muilla kuin Mountain Lion koneilla on sitä edelleenkin. Taas yritin tämänkin viestin kirjoittaa macilla, mutta piti padi kaivaa, koska ei vaan data liiku tarvittavalla tavalla...
edit: piti kanssa koittaa yhdistää kotiboksin omaan wifiin ja sen kautta sivut toimivat normaalisti??? mistä apu?
Pelkäsin jo, että olenko yksin ongelmani kanssa. En ole vieläkään löytänyt apua ongelmaan.
Sleepperi kirjoitti:Ovatko fullscreen-moodi ja spacet edelleen käyttökelvotonta paskaa, vai onko Apple jo lisännyt option ottaa niiden animaatiot pois päältä?
Samaa facebook-kansalle tarkoitettua paskaa. Ei ole vanhaa kunnon expose + spaces voittanutta.
tosikko kirjoitti:
Mulla paiskasi 7 version yhteensopimattomien kansioon, taisi olla päivittämättä viimeisimpään versioon. No, tämä korjaantui kun imaisin asennuspaketin uudestaan ja asensin viimeisimmän version.
Ei vörki täälläkään Parallels Desktop 7.0
Mites tuo uudelleenimaisu, tuleeko siihen päivityskustannuksia?