WhatUpDoe kirjoitti:Nörttien puhetta.
Ihmisellä ei ole mitään tarvetta olla yksin, päin vastoin sosialinen kanssakäyminen edistää oppimistamme yms yms.
Ehkä jollakin edistää, ehkä jollakin ei. Itse olen aina oppinut kaiken pääsääntöisesti yksin. Varsinkin kun Suomessa opetuksen yhteydessä (sosiaalisessa) usein oppimaan yritetään pakottaa nöyryyttämisen uhalla.
Yksinäisyys päin vastoin johtaa helposti masennukseen ja siitä seuraaviin lieveilmiöihin.
Myös sosiaalisuus väärien ihmisten ympäröimänä voi johtaa yllä mainittuihin ilmiöihin.
Suomessa sosialista kulttuuria ei olekaan, on ainoastaan hyvä jos ihmiset pysyvät yhteydessä edes netin kautta, kun suuta ei saada auki missään muualla. Verratkaa suomalaisia tuppisuita esim afrikkalaisiin kulttuureihin, jotka ovat täysin päinvastaisia. Siellä ei tosin kakarat käy facebookissakaan joka viides minuutti - ne kun osaavat ilmaista asiansa muutenkin.
Eiköhän osa syy länsimaisen kulttuurin menestykseen ole ollut se, että jotkut nörtit ovat yksinään väkertäneet erilaisten asioiden parissa. Facebookiakaan ei olisi, jos Zuckerberg olisi käyttänyt nörtteilyaikansa esim. jointtien poltteluun sosiaalisten jamaikalaisten "veljien" kanssa. Siinä toki olet oikeassa, että Suomessa ei ole sosiaalista kulttuuria, mutta ei täällä ole minkään muunlaistakaan kulttuuria. Minä en edes täysin ymmärrä miksi Suomi on itsenäinen valtio, ilmeisesti sen takia että puhutaan samaa mongerrusta. Tämä ei kuitenkaan ole mikään "yhtenäisen euroopan" ylistyspuhe.