Soneralta hyvä liittymä iPhoneen?
-
Sinney
Re: Soneralta hyvä liittymä iPhoneen?
Viesti Kirjoittaja Sinney »
Kuuluvuudessa Soneralla ei kuitenkaan ole valittamista täällä omilla kulmilla (esim. Dna:n kuuluvuus on täällä luokkaa 0), joten olen ajatellut siirtyä TeleFinlandin asiakkaaksi. Nyt vaan pitäisi löytää heiltä sopiva ja tietty edullinen liittymä, niin vaihdon voisi tehdä heti syyskuussa kun kytky katkeaa. Puheluita mulla tulee kuukaudessa vaihtelevasti eri liittymiin n. 70 min ja tekstareita 50 kpl, loput on nettisurffailua.
Ja tietty tuo TeleFinlandin liittymä on siinä vaiheessa kätevä, jos haluaa kytkyttää uuden iPhonen kanssa itsensä taas vuodeksi, kahdeksi Soneran talutusliekaan...
Muoks: Saunalahti -> TeleFinland
iPad2 WiFi+3G 32GB
MacBook
iPod Nano 6th Gen
-
salmaster
Viesti Kirjoittaja salmaster »
Nykyään ainakin tällä hetkellä Fiksunetti Soneralla pitää sisällään 3 gigaa kuussa ja sen jälkeen maksaa 1,9e/1giga jos halua jatkaa ilman nopeuden laskemista.Sinney kirjoitti:Itselläni on ollut Sonera-kytky liki 2 vuotta eli siitä asti kun neloseni hankin. Ajatuksena on vaihtaa kytkyn päätyttyä liittymä johonkin muuhun, sillä tuo Soneran gigan netti ei omassa käytössä riitä mihinkään. Lisää vauhtia saisi olla ostamassa aina lisää pari viikkoa ennen laskutuskauden loppua ja sekös kyrsii.
Kuuluvuudessa Soneralla ei kuitenkaan ole valittamista täällä omilla kulmilla (esim. Dna:n kuuluvuus on täällä luokkaa 0), joten olen ajatellut siirtyä saman puljun sisällä Saunalahden asiakkaaksi. Nyt vaan pitäisi löytää heiltä sopiva ja tietty edullinen liittymä, niin vaihdon voisi tehdä heti syyskuussa kun kytky katkeaa. Puheluita mulla tulee kuukaudessa vaihtelevasti eri liittymiin n. 70 min ja tekstareita 50 kpl, loput on nettisurffailua.
Ja tietty tuo Sauniksen liittymä on siinä vaiheessa kätevä, jos haluaa kytkyttää uuden iPhonen kanssa itsensä taas vuodeksi, kahdeksi Soneran talutusliekaan...
Soneralla ja Saunalahdella ei ole mitään tekemistä keskenään eivätkä ole samaa yritystä vai mitä oikein tarkoitit? Ei Saunalahden liittymät toimi Soneralta hankituissa kytky-iPhoneissa.
Ja kun olet nykyinen asiakas niin kannattaa kysyä Soneralta onko antaa vastatarjousta kun olet vaihtamassa toiselle operaattorille. Varmasti löytyy ratkaisu sillä ainakin viime aikoina ovat alkaneet tarjoamaan tiskin altaan edullisia liittymä.
Tarvitsetko pilvipalvelua? Tee DropBox tilisi tästä http://db.tt/ePkojziN ja saat 500MB lisätilaa maksutta. Samalla minä saan saman verran Kaikki voittaa.
-
Sinney
Viesti Kirjoittaja Sinney »
No nyt meni mulla Saunalahdet ja TeleFinlandit iloisesti sekaisin..! Täytyypä muokata tuota aikaisempaa viestiä, kiitos huomautuksesta.salmaster kirjoitti:Soneralla ja Saunalahdella ei ole mitään tekemistä keskenään eivätkä ole samaa yritystä vai mitä oikein tarkoitit? Ei Saunalahden liittymät toimi Soneralta hankituissa kytky-iPhoneissa.
Ja tosiaan, kannattaa varmasti kysyä vastatarjousta ennen siirtymistä muihin leireihin.
iPad2 WiFi+3G 32GB
MacBook
iPod Nano 6th Gen
-
salmaster
Sonera tarjoaa joskus TeleFinlandia vastatarjoukseksi ja joskus ihan omaakin Sonera-liittymää. TeleFinlandin tarjouksia en ole juuri nyt katsonut. Soneran hinnastosta ei toki nyt löydy sinulle juuri sopivaa liittymää (70 puheluita 50 viestiä ja riittävä netti) Mutta ehkä tämä http://www.sonera.fi/puhelin+ja+liittym ... uspaketit/ eli pikku + ja siihen räätälöity Fiksunetti Pikkunetin sijaan voisi ajaa sinun tarpeesi.Sinney kirjoitti:No nyt meni mulla Saunalahdet ja TeleFinlandit iloisesti sekaisin..! Täytyypä muokata tuota aikaisempaa viestiä, kiitos huomautuksesta.salmaster kirjoitti:Soneralla ja Saunalahdella ei ole mitään tekemistä keskenään eivätkä ole samaa yritystä vai mitä oikein tarkoitit? Ei Saunalahden liittymät toimi Soneralta hankituissa kytky-iPhoneissa.
Ja tosiaan, kannattaa varmasti kysyä vastatarjousta ennen siirtymistä muihin leireihin.
Kannattaa kyllä aina kysyä vastatarjouksia kun on vaihtamassa sillä usein saa jonkin tarjouksen jota ei valikoimassa ole. Tosin jos siirtyy TeleFinlandille niin korttiakaan ei tarvitse vaihtaa joka on jonkinlainen vaivan etu verrattuna muihin operaattoreihin. TeleFinlandilla ei taas sitten ole omaa sovellusta asiakkaille kuten Soneralla Minun Sonera Appsi ja Saunalahdella on myös omansa.
Tarvitsetko pilvipalvelua? Tee DropBox tilisi tästä http://db.tt/ePkojziN ja saat 500MB lisätilaa maksutta. Samalla minä saan saman verran Kaikki voittaa.
-
strong
Viesti Kirjoittaja strong »
Voit käyttää Sierra 4G migiä iPhonen 4G - modeemina.tuomaril kirjoitti:iPhone ei tue 4G:tä.strong kirjoitti:Onko Soneran4G nopeampi kuin Elisan/ sL:n ? Sierra 4g -mifillähän voit hyödyntää lte- mobiilinettiä myös iPhone-käytjtäjänä?
-
Ihaa_78
Viesti Kirjoittaja Ihaa_78 »
Macbook Pro 13"
-
salmaster
TotaaliMAX jota myyntiin rajoitetun ajan oli silloin todella hyvä kokonaisuus ja on sitä tietenkin edelleen. Sitä ei kannata vaihtaa mihinkään. Ainakaan vielä en ole törmännyt edullisempaan.Ihaa_78 kirjoitti:Ei ole itse tarvinnut liittymää vaihtaa vuosiin kun otin aikanaan saunalahdelta totaaliMAX liittymän, jota ei valitettavasti enää saa. Sisältää 3000 tekstaria, 3000 multimediaviestiä, 3000min videopuhelua ja 3000min puheluita, sekä netin maksiminopeudella. hinta 33e/kk.vaikka näin iPhonen myötä tekstareita kuluu ehkä 200 kuussa, en silti vaihda liittymää
-
Ihaa_78
Macbook Pro 13"
-
Karppa82
Viesti Kirjoittaja Karppa82 »
Riippuu paljon siitä missä 4G:tä käyttää. Itse en kyllä Soneran 4G:tä ottaisi, koska Soneran Fiksunetti 4G:ssä, jossa nopeus rajoitettu 50 mb/s ja 50 gt datakatto ja Soneran Täysnetti 4G:ssä, jossa 100 mb/s ja 30 gt datakatto. Muutenkaan noissa datarajoissa mitään järkee ja vielä, että nopeammassa tikussa pienempi dataraja. Kuka maksaa tikkuyhteydestä yli 40 euroa kuukaudessa missä 30 gt datakatto.strong kirjoitti:Onko Soneran4G nopeampi kuin Elisan/ sL:n ? Sierra 4g -mifillähän voit hyödyntää lte- mobiilinettiä myös iPhone-käytjtäjänä?
-
WhatUpDoe
Viesti Kirjoittaja WhatUpDoe »
eipähän tuo kannata jollei oikeasti käytä noin paljon....salmaster kirjoitti:TotaaliMAX jota myyntiin rajoitetun ajan oli silloin todella hyvä kokonaisuus ja on sitä tietenkin edelleen. Sitä ei kannata vaihtaa mihinkään. Ainakaan vielä en ole törmännyt edullisempaan.Ihaa_78 kirjoitti:Ei ole itse tarvinnut liittymää vaihtaa vuosiin kun otin aikanaan saunalahdelta totaaliMAX liittymän, jota ei valitettavasti enää saa. Sisältää 3000 tekstaria, 3000 multimediaviestiä, 3000min videopuhelua ja 3000min puheluita, sekä netin maksiminopeudella. hinta 33e/kk.vaikka näin iPhonen myötä tekstareita kuluu ehkä 200 kuussa, en silti vaihda liittymää
34e puhelin liittymästä on ainakin omasta mielestä aikas paljon.
-
darthmother
Viesti Kirjoittaja darthmother »
-
pulseproto
Viesti Kirjoittaja pulseproto »
Tähän helppo yhtyä - köyhänä päätin ostaa tarvitsemani iPhonet sonerakytkyinä. Sainkin 4 ja 4s luureista halvat tarjoukset (n.15e/luuri/kk)!darthmother kirjoitti:Soneran (TELE-FINLAND) verkkoasiakkaana en voi kuin itkeä ja katua tekemääni erhetä.
Siinä sitten kituuttelin " Soneran Peep-show netillä" 6kk ostellen 5gb lisäpaketteja.. totta myös kotisuomessa Sonera häviää selvästi verkon stabiliudessa saunalahdelle.. Kokemuksieni mukaan jopa saunalahden 1mb nettiyhteys moninpaikoin on nopeampi kuin soneran "täysnetti" jolla tosin jopa 6mb/s download sillointällöin onnistuu. Ongelma on soneran 20gb kk latausraja.. Eli soneran netti ei sovi kuin amatööreille tai niille jotka haluavat maksaa netistä satasia/kk !!
-
salmaster
Mitenkään Soneraa puolustelematta niin ilmeisesti sinulla oli/on 20 gigan netti. Kyllä senkin tietenkin saa täyteen nopeasti jos jatkuvasti katsoo youtubea ja videoita. Saunalahti tosiaan sopii tuolloin paremmin koska siinä ei ole ylärajaa lainkaan.pulseproto kirjoitti:Tähän helppo yhtyä - köyhänä päätin ostaa tarvitsemani iPhonet sonerakytkyinä. Sainkin 4 ja 4s luureista halvat tarjoukset (n.15e/luuri/kk)!darthmother kirjoitti:Soneran (TELE-FINLAND) verkkoasiakkaana en voi kuin itkeä ja katua tekemääni erhetä.
Siinä sitten kituuttelin " Soneran Peep-show netillä" 6kk ostellen 5gb lisäpaketteja.. totta myös kotisuomessa Sonera häviää selvästi verkon stabiliudessa saunalahdelle.. Kokemuksieni mukaan jopa saunalahden 1mb nettiyhteys moninpaikoin on nopeampi kuin soneran "täysnetti" jolla tosin jopa 6mb/s download sillointällöin onnistuu. Ongelma on soneran 20gb kk latausraja.. Eli soneran netti ei sovi kuin amatööreille tai niille jotka haluavat maksaa netistä satasia/kk !!
Itse en kuitenkaan ole saanut 3 gigaa rikki kun oli testikäytössä iPhone Soneran liittymällä ennenkuin lopullisesti otin sieltä liittymän. Tosin en käytä youtubea ja videoita päivittäin. Luen lehtiä, mailit, nettiselausta pääasiassa.
Mutta jos on hevikuluttaja niin Sonera ei sovi jollei saa datapakettia ilman rajoja. Huhu kertoo, että sekin on mahdollista.
-
Ihaa_78
Olen useasti laskenut mitä OIKEASTI käytän ja millä tahansa muulla paketilla se menisi aina yli tuon summan, joten siinä mielessä maksan mielelläni tuon summan siitä, että ei tarvitse laskea minuutteja, eikä viestejäWhatUpDoe kirjoitti:eipähän tuo kannata jollei oikeasti käytä noin paljon....salmaster kirjoitti:TotaaliMAX jota myyntiin rajoitetun ajan oli silloin todella hyvä kokonaisuus ja on sitä tietenkin edelleen. Sitä ei kannata vaihtaa mihinkään. Ainakaan vielä en ole törmännyt edullisempaan.Ihaa_78 kirjoitti:Ei ole itse tarvinnut liittymää vaihtaa vuosiin kun otin aikanaan saunalahdelta totaaliMAX liittymän, jota ei valitettavasti enää saa. Sisältää 3000 tekstaria, 3000 multimediaviestiä, 3000min videopuhelua ja 3000min puheluita, sekä netin maksiminopeudella. hinta 33e/kk.vaikka näin iPhonen myötä tekstareita kuluu ehkä 200 kuussa, en silti vaihda liittymää
![]()
Macbook Pro 13"
-
pulseproto
Viesti Kirjoittaja pulseproto »
Yrityspuolella rajattomia kyllä tarjotaan mutta ovat vielä kalliimpia sovellettuna yksityiskäyttöön. Samat rajat soneralla on myös mokkula-diileissä. Oma datasiirto on lähinnä keskiraskasta FTP-liikennettä sekä realiaikaista 3D grafiikan toistoa jossa modeemina toimii kannettavaan kytketty puhelin. Soneran politiikka on "emme myy tiedonsiirtoa kannettaville laitteille - tehkää työnne langallisissa verkoissa" !salmaster kirjoitti: Mutta jos on hevikuluttaja niin Sonera ei sovi jollei saa datapakettia ilman rajoja. Huhu kertoo, että sekin on mahdollista.
-
salmaster
Ehkä 35e/kk on paljon mutta ainakaan ei tarvitse miettiä käyttöä lainkaan.
-
wiljis
Viesti Kirjoittaja wiljis »
Tossa vähän ylempänä jo kirjotinkin niin mulle ne tarjos tota samaa 13.90€/kksalmaster kirjoitti:Siirsin Soneran tänään TeleFinlandiin. 2800emin, 2800 viestiä, 2800 multimediaviestiä ja rajaton 21M netti ilman tiedonsiirtoa rajoitusta siis. 35e/kk. Tosin tämä on voimassa määräajan mutta sen jälkeen voikin sitten katsoa uusia tarjouksia tai pyytää tarjousta vaihtamalla operaattoria.
Ehkä 35e/kk on paljon mutta ainakaan ei tarvitse miettiä käyttöä lainkaan.
Taitaa siinä vähän ylimäärästä olla...
-
s1970
Viesti Kirjoittaja s1970 »
-
k@ke
Viesti Kirjoittaja k@ke »
Itse ajattelen asian myös näin. Mulla oli Totaalimax myös vielä keväällä käytössä, mutta vaihdoin sen kampanjatarjoukseen 19€/kk (1000min/150txt/1Mb netti). Tiedän, että tämä vaihtuu vuoden päästä 24€/kk. Mutta sekin on vielä mielestäni halpaa ja eiköhän niitä tarjouspaketteja aina tule uusia. Tällä hetkellä säästän14€/kk ja saan paremman vastineen rahoilleni.WhatUpDoe kirjoitti:eipähän tuo kannata jollei oikeasti käytä noin paljon....salmaster kirjoitti:TotaaliMAX jota myyntiin rajoitetun ajan oli silloin todella hyvä kokonaisuus ja on sitä tietenkin edelleen. Sitä ei kannata vaihtaa mihinkään. Ainakaan vielä en ole törmännyt edullisempaan.Ihaa_78 kirjoitti:Ei ole itse tarvinnut liittymää vaihtaa vuosiin kun otin aikanaan saunalahdelta totaaliMAX liittymän, jota ei valitettavasti enää saa. Sisältää 3000 tekstaria, 3000 multimediaviestiä, 3000min videopuhelua ja 3000min puheluita, sekä netin maksiminopeudella. hinta 33e/kk.vaikka näin iPhonen myötä tekstareita kuluu ehkä 200 kuussa, en silti vaihda liittymää
![]()
Ainoa asia jota jännitin, oli että pärjäänkö 1Megan netillä. Nyt kolme kuukautta myöhemmin, on pakko sanoa, etten huomaa eroa käytössä. Booxtv, spotify, youtube yms. toimivat nopeasti, ilman odottelua. Puheminuutit riittävät minulle, samoin viestipaketti . Viestejä menee paljon muutenkin whatsappin ja imessagen kautta.
Mutta eihän nykyään ole enää totaalimaxin tasoista liittymää missään. Ymmärrettävästi paljon puhuvan ja tekstaavan kannattaa tämä liittymä pitää.
Soneran liittymää en taas ikäpäivänä ottaisi. Se firma on oikein kehityksen jarru! Älytön netin rajoittaminen 1 Gb:een ja sen jälkeen rahastaminen "lisänopeudesta" on jotain jäänteitä neuvostoliitosta. Yhteyksistä sen verran, että vaimolla oli soneran kytky iPhone kaksi vuotta ja suurimman ajan tuosta 3G-merkin korvasi o-merkki. Ei oikein päässyt nauttimaan iphonen nettiominaisuuksista tuona aikana. Saunalahteen vaihto ja surffaus alkoi. 8)
-
salmaster
Mitä?!wiljis kirjoitti:Tossa vähän ylempänä jo kirjotinkin niin mulle ne tarjos tota samaa 13.90€/kksalmaster kirjoitti:Siirsin Soneran tänään TeleFinlandiin. 2800emin, 2800 viestiä, 2800 multimediaviestiä ja rajaton 21M netti ilman tiedonsiirtoa rajoitusta siis. 35e/kk. Tosin tämä on voimassa määräajan mutta sen jälkeen voikin sitten katsoa uusia tarjouksia tai pyytää tarjousta vaihtamalla operaattoria.
Ehkä 35e/kk on paljon mutta ainakaan ei tarvitse miettiä käyttöä lainkaan.![]()
Taitaa siinä vähän ylimäärästä olla...
Siis noilla samoilla paketeilla ja 13,9e? EDIT: Nyt löysin. Eli olit vaihtamassa Saunalahteen ja Sonera tarjosi 13,9e/kk. Pitäisiköhän sitä tehdä numeronsiirto ja katsoa soittaako ne (saako ne nykyään edes soittaa) vai suoraan kysyä? Soneralta kyllä aikanaan sain kysyttyä "tiskin" alta mutta mites TF?
-
salmaster
Asiaa selvitetään TeleFinlandilla tällä hetkellä. Asia nousi esiin kun mahdollinen uusi asiakas tiedusteli iPhone-pakettia sekä datarajoitusehtoa. Missään ei lue kuten Soneralla, että data laskee tietyn käytön jälkeen. Ei internetsivuilla eikä sopimusehdoissa tai muissakaan.
Kysymys on TeleFinlandilla siitä onko heillä samanlainen rajoitus datapaketissa kuin Soneralla. Itse vaihdoin nimenomaan heille tämä vuoksi ettei sitä rajoitusta ole.
-
wiljis
Viesti Kirjoittaja wiljis »
Joo, niitä viestejä tuli että 24h aikaa perua numeronsiirto ja vielä pari päivää tämän jälkeen ne soitti soneralta ja tarjos tota TF pakettia.salmaster kirjoitti:Mitä?!wiljis kirjoitti:Tossa vähän ylempänä jo kirjotinkin niin mulle ne tarjos tota samaa 13.90€/kksalmaster kirjoitti:Siirsin Soneran tänään TeleFinlandiin. 2800emin, 2800 viestiä, 2800 multimediaviestiä ja rajaton 21M netti ilman tiedonsiirtoa rajoitusta siis. 35e/kk. Tosin tämä on voimassa määräajan mutta sen jälkeen voikin sitten katsoa uusia tarjouksia tai pyytää tarjousta vaihtamalla operaattoria.
Ehkä 35e/kk on paljon mutta ainakaan ei tarvitse miettiä käyttöä lainkaan.![]()
Taitaa siinä vähän ylimäärästä olla...![]()
Siis noilla samoilla paketeilla ja 13,9e? EDIT: Nyt löysin. Eli olit vaihtamassa Saunalahteen ja Sonera tarjosi 13,9e/kk. Pitäisiköhän sitä tehdä numeronsiirto ja katsoa soittaako ne (saako ne nykyään edes soittaa) vai suoraan kysyä? Soneralta kyllä aikanaan sain kysyttyä "tiskin" alta mutta mites TF?
Ei käsittääkseni saa enään soitella. Voihan sitä kysyä että hitsinpitsi tähänkin hintaan on "kaverille" tarjottu että mulle kans tai sitten vaihtuu
-
salmaster
Saunalahdelle saisin 3000min,3000min videopuhelua,3000 tekstiviestiä,3000 multimediaviestiä ja Nopsan 21M alle 15 euroon. TeleFinlandilla nyt lähes samaa vastaava eli Koko Paketti hintaan 19,5e.
Todennäköisesti vaihdan tuohon Saunalahden tarjoamaan kun on jo 5 euron ero hinnassa.
Tosiaan kuun alusta ei saa enää soittaa numeroa siirtävälle asiakkaalle mutta operaattorit ovat löytäneet tähänkin jo porsaanreiän mitä kautta poisaikovia kositaan jäämään.
No onneksi asia tuli esille mm. wiljis:n toimesta. TotaaliMaxit ovat ylihintaisia ja sama koskee tuota 19€/kk (1000min/150txt/1Mb netti) tarjousta kun 4 euroa halvemmalla moninkertaisesti enemmän.
No olenkin jo aika monta vuotta maksanut listahintaa ja nyt en aio enää maksaa.
-
salmaster
Vinkkinä, että kyseisen kokonaisuuden saa tosiaan alle puolella hinnalla mitä nyt siitä maksat. Suosittelen kyllä vaihtamaan hinnoittelua. Liittymää ei kannata vaihtaa, muualta tuskin löytyy edullisemmin. Toki aina kannattaa kysyä muualtakin jos omaa hyvät puheenlahjatIhaa_78 kirjoitti:Ei ole itse tarvinnut liittymää vaihtaa vuosiin kun otin aikanaan saunalahdelta totaaliMAX liittymän, jota ei valitettavasti enää saa. Sisältää 3000 tekstaria, 3000 multimediaviestiä, 3000min videopuhelua ja 3000min puheluita, sekä netin maksiminopeudella. hinta 33e/kk.vaikka näin iPhonen myötä tekstareita kuluu ehkä 200 kuussa, en silti vaihda liittymää
-
strong
Viesti Kirjoittaja strong »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka