![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Mitä teet juuri nyt?
-
Re: Mitä teet juuri nyt?
Viesti Kirjoittaja apple_fani »
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Minulla on iMacin kovolla vapaana 480 gt!!apple_fani kirjoitti:Siivoilen konetta, sain taas tilaa 2GB(huikeaa, mutta ihan hyvin yhdelle napin painallukselle)
-
tuomaril kirjoitti:Minulla on iMacin kovolla vapaana 480 gt!!apple_fani kirjoitti:Siivoilen konetta, sain taas tilaa 2GB(huikeaa, mutta ihan hyvin yhdelle napin painallukselle)
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)

![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Minullakin on iMacissa 500 gt kovo. Minä säilytän kaiken aina ulkosella kovolla joka on AINA iMacissa kiinni. Siellä on dataa 620 gigan edestä.apple_fani kirjoitti:tuomaril kirjoitti:Minulla on iMacin kovolla vapaana 480 gt!!apple_fani kirjoitti:Siivoilen konetta, sain taas tilaa 2GB(huikeaa, mutta ihan hyvin yhdelle napin painallukselle)
Sinulla siis käytössä huimaavat 20GB
Minulla vapaana huikeat 75GB
Minulla on noin 90 tunnin mittaista HD-videoa (WWDC videos), 3000 kuvaa, ohjelmia 23GB edestä ja sitten vielä jotakin, mitä lie. Niin ja siis kovo on 500GB.
-
Niin, oishan mullakin 2TB edestä ulkoista kovotilaa, mutta en ole jaksanut mitään siirrellä, sitä paitsi yhdellä kovolla on jo varmuuskopiot (TC 1TB) ja kahdella 500GB kovolla ei mitään, mutta aina kun tulee kehittäjäversio OS X:stä, niin toiselle pre-release OS X ja toiselle sen varmuuskopiot (tiedän, olen varmuuskopiohullutuomaril kirjoitti:Minullakin on iMacissa 500 gt kovo. Minä säilytän kaiken aina ulkosella kovolla joka on AINA iMacissa kiinni. Siellä on dataa 620 gigan edestä.apple_fani kirjoitti:tuomaril kirjoitti:Minulla on iMacin kovolla vapaana 480 gt!!apple_fani kirjoitti:Siivoilen konetta, sain taas tilaa 2GB(huikeaa, mutta ihan hyvin yhdelle napin painallukselle)
Sinulla siis käytössä huimaavat 20GB
Minulla vapaana huikeat 75GB
Minulla on noin 90 tunnin mittaista HD-videoa (WWDC videos), 3000 kuvaa, ohjelmia 23GB edestä ja sitten vielä jotakin, mitä lie. Niin ja siis kovo on 500GB.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
E: ja mitä minä nyt teen, no tuota ööh, postaan Homppuun
-
Viesti Kirjoittaja thoug »
Eikös se ole aika hidasta, jos jotain sieltä ulkoiselta tarvitsee?tuomaril kirjoitti: Minullakin on iMacissa 500 gt kovo. Minä säilytän kaiken aina ulkosella kovolla joka on AINA iMacissa kiinni. Siellä on dataa 620 gigan edestä.
Nikon D500, Nikkoreita +
-
Sehän riippuu täysin kovon nopeudesta, onko 5400rmp, 7200rmp, SSD, Thunderbolt.... Vois muuten olla aika nopea SSD+Thunderboltthoug kirjoitti:Eikös se ole aika hidasta, jos jotain sieltä ulkoiselta tarvitsee?tuomaril kirjoitti: Minullakin on iMacissa 500 gt kovo. Minä säilytän kaiken aina ulkosella kovolla joka on AINA iMacissa kiinni. Siellä on dataa 620 gigan edestä.
Homputan ja yritän saada tietoa iTC:stä
-
Ihan tarpeeksi nopeasti tuo minulla toimii. Se kovo on siis WD:n 2 teranen. Itse istun juuri nyt Volvossa matkalla kotiin.thoug kirjoitti:Eikös se ole aika hidasta, jos jotain sieltä ulkoiselta tarvitsee?tuomaril kirjoitti: Minullakin on iMacissa 500 gt kovo. Minä säilytän kaiken aina ulkosella kovolla joka on AINA iMacissa kiinni. Siellä on dataa 620 gigan edestä.
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Jos levy on kiinni usbikakkosella, ei ole merkitystä onko sisällä 5400 vai 7200 rpm levy vai SSD. Jo 5400 rpm 3,5" levy lukee ja kirjoittaa liitäntäväylän täydeltä dataa.apple_fani kirjoitti:Sehän riippuu täysin kovon nopeudesta, onko 5400rmp, 7200rmp, SSD, Thunderbolt....
-
-
Viesti Kirjoittaja iPadi »
Hidastahan se onkin. Tuomaril yrittää säästää iMacin kovoa, joka on ihan hullua puuhaa.thoug kirjoitti:Eikös se ole aika hidasta, jos jotain sieltä ulkoiselta tarvitsee?tuomaril kirjoitti: Minullakin on iMacissa 500 gt kovo. Minä säilytän kaiken aina ulkosella kovolla joka on AINA iMacissa kiinni. Siellä on dataa 620 gigan edestä.
-
No, ei se ole ihan niin hidasta kuin koko käyttiksen ajo ulkoisen kovin kautta. Mutta totta, tuomaril voisi kyllä harkita sen sisäisen kovin käyttöä, sitä vartenhan se siellä oniPadi kirjoitti:Hidastahan se onkin. Tuomaril yrittää säästää iMacin kovoa, joka on ihan hullua puuhaa.thoug kirjoitti:Eikös se ole aika hidasta, jos jotain sieltä ulkoiselta tarvitsee?tuomaril kirjoitti: Minullakin on iMacissa 500 gt kovo. Minä säilytän kaiken aina ulkosella kovolla joka on AINA iMacissa kiinni. Siellä on dataa 620 gigan edestä.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
...miksi?tuomaril kirjoitti:Minullakin on iMacissa 500 gt kovo. Minä säilytän kaiken aina ulkosella kovolla joka on AINA iMacissa kiinni. Siellä on dataa 620 gigan edestä.
-
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
tuomaril kirjoitti: Minullakin on iMacissa 500 gt kovo. Minä säilytän kaiken aina ulkosella kovolla joka on AINA iMacissa kiinni. Siellä on dataa 620 gigan edestä.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Jotta iMacin sisäisellä kovolla olisi mahdollisimman pitkä elinikä.Mailia kirjoitti:...miksi?tuomaril kirjoitti:Minullakin on iMacissa 500 gt kovo. Minä säilytän kaiken aina ulkosella kovolla joka on AINA iMacissa kiinni. Siellä on dataa 620 gigan edestä.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Niin? Toiselta kovolta löytyy vielä 300 gigan edestä dataa.Jussi68 kirjoitti:tuomaril kirjoitti: Minullakin on iMacissa 500 gt kovo. Minä säilytän kaiken aina ulkosella kovolla joka on AINA iMacissa kiinni. Siellä on dataa 620 gigan edestä.ethän sä ole elänytkään vielä noin monen gigan edestä!
-
Mikä järki on rajoittaa koneenkäyttöä vain sen takia, että saat mukamas paremman eliniän tuosta laitteesta?tuomaril kirjoitti:Jotta iMacin sisäisellä kovolla olisi mahdollisimman pitkä elinikä.Mailia kirjoitti:...miksi?tuomaril kirjoitti:Minullakin on iMacissa 500 gt kovo. Minä säilytän kaiken aina ulkosella kovolla joka on AINA iMacissa kiinni. Siellä on dataa 620 gigan edestä.
-
En tiedä, ne tiedostot säilyy kuitenkin vaivatta siellä ulkoisella niin en jaksa ruveta säätämään.Mailia kirjoitti:Mikä järki on rajoittaa koneenkäyttöä vain sen takia, että saat mukamas paremman eliniän tuosta laitteesta?tuomaril kirjoitti:Jotta iMacin sisäisellä kovolla olisi mahdollisimman pitkä elinikä.Mailia kirjoitti:...miksi?tuomaril kirjoitti:Minullakin on iMacissa 500 gt kovo. Minä säilytän kaiken aina ulkosella kovolla joka on AINA iMacissa kiinni. Siellä on dataa 620 gigan edestä.
-
Säätöä on se, että yrittää pitää kaikki tiedostot ulkoisella. Kaiken lisäksi ulkoinen on maanalaisen paikan hidas ja äänekäs. Mutta minkä ihmeen takia käytät iMacia kun voit vaikka lukea kirjoja. Sinullehan oli tärkeintä iMacin käyttöikä. Mieti nyt, iMac säästyy kun sitä et käyttäisi sitä ollenkaan!tuomaril kirjoitti:En tiedä, ne tiedostot säilyy kuitenkin vaivatta siellä ulkoisella niin en jaksa ruveta säätämään.Mailia kirjoitti:Mikä järki on rajoittaa koneenkäyttöä vain sen takia, että saat mukamas paremman eliniän tuosta laitteesta?tuomaril kirjoitti: Jotta iMacin sisäisellä kovolla olisi mahdollisimman pitkä elinikä.
-
Säätämiseltä tuo 'kovon säästö' vaikuttaa enempi, ja tietääkseni ei se kovo kulu jos ne materiaalit vaan on siellä... tosin kuin esim tiedostot jotka muuttuu jatkuvasti ja järjestelmä kirjoittelee päälle yms...tuomaril kirjoitti: En tiedä, ne tiedostot säilyy kuitenkin vaivatta siellä ulkoisella niin en jaksa ruveta säätämään.
Nikon D500, Nikkoreita +
-
Älä viisastele. Kaikki ulkoisen kovon tiedostot eivät edes mahtuisi iMacin kovolle joten kaikki saa olla siellä ulkosella.iPadi kirjoitti:Säätöä on se, että yrittää pitää kaikki tiedostot ulkoisella. Kaiken lisäksi ulkoinen on maanalaisen paikan hidas ja äänekäs. Mutta minkä ihmeen takia käytät iMacia kun voit vaikka lukea kirjoja. Sinullehan oli tärkeintä iMacin käyttöikä. Mieti nyt, iMac säästyy kun sitä et käyttäisi sitä ollenkaan!tuomaril kirjoitti:En tiedä, ne tiedostot säilyy kuitenkin vaivatta siellä ulkoisella niin en jaksa ruveta säätämään.Mailia kirjoitti:Mikä järki on rajoittaa koneenkäyttöä vain sen takia, että saat mukamas paremman eliniän tuosta laitteesta?tuomaril kirjoitti: Jotta iMacin sisäisellä kovolla olisi mahdollisimman pitkä elinikä.
-
Nikon D500, Nikkoreita +
-
No ei kaiken ole tarkoitus ollakaan sisäisellä. Sisäisellä kuuluu olla kaikki mitä tullaan tarvitsemaan lähiaikoina ja kakkaa, jota ei olla vielä ehditty siirtää ulkoiselle.tuomaril kirjoitti: Älä viisastele. Kaikki ulkoisen kovon tiedostot eivät edes mahtuisi iMacin kovolle joten kaikki saa olla siellä ulkosella.
Pointtina siis, että sinä waret.. lataat leffasi ulkoiselle suoraan ja toistat ne ulkoiselta! Sisäinen kovalevy on tälläistä varten. Leffan katsomisen jälkeen sen voi toki siirtää ulkoiselle.
-
Nyt keittelemään teevesiä.
-
Kaikista tärkeimmät tiedostot ovat kahdella eri ulkoisella kovolla.thoug kirjoitti:^ Entä varmuuskopiot, jos ne tiedostot olisivan tietokoneella ja ottaisit vaan varkkarit ulkoiselle niin olisivat tiedot kahdessa paikkaa. Nyt jos ulkoinen sippaa, niin missä sitte varmuuskopiot on?
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka