mmmvuori kirjoitti:Tulipa huomattua tässä kesällä, että niin Turussa kuin Tampereellakin on taskuun pysäköinti huomattavasti helpompaa kuin täällä Stadissa. Kummassakin kaupungissa jätetään runsaasti väljää edellä/takana olevaan autoon. Helsingissä saman mittaiselle kadunpätkälle pysäköidään kaksi tai kolmekin autoa enemmän kuin Turussa tai Tampereella.
Ovatko Helsinkiläiset sitten parempia pysäköijiä? Onko pikkukaupungeissa niin vähän autoja ettei pysäköintipaikkojen riittävyydestä tarvitse huolta kantaa? Mistä tämä ero johtuu? Valaiskaa!
Itsekin olen tämän huomannut, kun on muissa kaupungeissa likkunut. Stadissa on autot paljon tiivimmin tien varressa, kuin muualla. Itse ainakin olen päätellyt syyski, sen että kun ihmiset joutuvat useasti pysäköimään taskuun alkaa se auto sopimaan yllättävänkin pieneen tilaan. Ja eihän taskuun pysäköidessä sen tilan oikeasti tarvitse montaa metriä autoa pidempi tarvitse olla, kun vain tuntee autonsa kulmat.
Minulle on jopa kerran tultu jossakin kaupungissa (Turku, Tampere tai Lahti. Ei voi muistaa enää) että miksi pyäköin niin lähelle edellä olevan puskuria. Mielestäni välimatka oli aivan normaali siihen, mitä olen himassa tottunut jättämään autoni ympärille. Tämän kyseisen auton omistajan mielestä väli oli kuitenkin aivan liian pieni, eikä hänen autonsa voi siitä millään ilveellä lähteä liikkeelle. Tarjouduin sitten peruutus-avustajaksi, ja kun huutelin miehelle kuinka paljon tilaa on jäljellä käntyi hänen autonsa vaivattomasti ilman venkslausta ruudustaan ulos. Hän jopa kiitteli avusta! 8)