Kerropas mikä tässä asiassa on niin hauskaa?Armada kirjoitti: Ps.liian suuri tilannenopeus![]()
![]()
![]()
Siis tapahtuu mitä tahansa moottoroidulla välineellä tuohan kattaa koko skaalan onnettomuuksissa..........
Mopotopic
-
Re: Mopotopic
Viesti Kirjoittaja arisel »
-
Viesti Kirjoittaja janis_petke »
-
Viesti Kirjoittaja thoug »
Ryömintä nopeudella etenevä ajoneuvo lähtee luisumaan sivulle ja kaatuu ojaan. Poliisin tulkinta: liian suuri tilannenopeus. Toisaalta totta, kun paikallaan oleva ei olisi luisunut, mutta naurettava nimike silti.janis_petke kirjoitti:Tuo tilannenopeus on vähän hassu termi, kaikki onnettomuudethan kuitenkin olisi vältettävissä tarpeeksi alhaisilla nopeuksilla, ehkä kohtaamisonnettomuuksia lukuunottamatta.
Nikon D500, Nikkoreita +
-
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
On muuten mahdollista. Omassa pihassani auton ollessa paikallaan se lähti luisumaan sivuttain. Tarpeeksi liukasta kun on ja sopivat olosuhteet niin nastarenkaatkaan eivät pidä. Siinä ei olisi kitkoilla pärjätty kun nastoillakin oli tekemistä. Hauskaa yrittää lähteä pihasta sitten liikenteeseen kun mitään pitoa ei ole. Joskus voi käydä taas niin, että auto uppoaa pihaan. Silloin on pitoa ja ei luisuta minnekkän vaikka vauhtia olisi. Noh. Tallista ei kovin kovaa vauhtia saa otettua.thoug kirjoitti:Ryömintä nopeudella etenevä ajoneuvo lähtee luisumaan sivulle ja kaatuu ojaan. Poliisin tulkinta: liian suuri tilannenopeus. Toisaalta totta, kun paikallaan oleva ei olisi luisunut, mutta naurettava nimike silti.janis_petke kirjoitti:Tuo tilannenopeus on vähän hassu termi, kaikki onnettomuudethan kuitenkin olisi vältettävissä tarpeeksi alhaisilla nopeuksilla, ehkä kohtaamisonnettomuuksia lukuunottamatta.
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
Silminnäkijöiden mukaan kuljettaja oli menettänyt moottoripyörän hallinnan ajettuaan ensin erittäin kovalla vauhdilla.
Onnettomuutta edelsi mahdollisesti kilpa-ajo toisen moottoripyörän kanssa. Tapahtumapaikan nopeusrajoitus on 60km/h.
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
-
Viesti Kirjoittaja hks »
Tauvo kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012080 ... 7_uu.shtml
Joku saakutti jonne parkuu, kun poliisi sai kiinni. Rintaruokintaa antava äiti vielä kehtaa parkua julkisesti, miten hänen lapsensa pitää saada rikkoa rikkoa lakia, tai vähintään ainakin pitäisi perustuslakiin saada kirjattua huomautus, että hänen penikat saisivat tehdä mitä haluavat. Kunnon poliisi olisi käyttänyt etälamauttimen sijasta kivääriä.
Hah ainoa virhe mitä tässä tapahtui oli se että jonne jäi kiinni :-)
Homppu on kyllä täynnä kunnon jeesustelijoita, ikinä ei oo rikottu lakia tai tehty mitään pahaa.
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Olkoon sitten jeesustelua, mutta kyllä minä pitäisin turpani kiinni, enkä soittaisi juorulehteen jos olisin itse syyllinen.hks kirjoitti:
Homppu on kyllä täynnä kunnon jeesustelijoita, ikinä ei oo rikottu lakia tai tehty mitään pahaa.
-
Viesti Kirjoittaja hks »
No se on kyllä totta, mutta miten crossipyörällä voi jäädä kiinni poliiseille?Tauvo kirjoitti:Olkoon sitten jeesustelua, mutta kyllä minä pitäisin turpani kiinni, enkä soittaisi juorulehteen jos olisin itse syyllinen.hks kirjoitti:
vissiin lisää harjoittelua tiedossa jonnelle
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Taitaa olla lähiaikojen pohjanoteeraus typeryyden suhteen tämä viesti.hks kirjoitti:Hah ainoa virhe mitä tässä tapahtui oli se että jonne jäi kiinni :-)
-
Viesti Kirjoittaja hks »
No mitäs typeryyttä tämä on? Tietty kaikki on täällä olleet nuorina oikeita pyhäkoulupoikia?KunkkuJ kirjoitti:Taitaa olla lähiaikojen pohjanoteeraus typeryyden suhteen tämä viesti.hks kirjoitti:Hah ainoa virhe mitä tässä tapahtui oli se että jonne jäi kiinni :-)
Mielummin minä näkisin nuoria harrastamassa motocrossia jossain soramontulla kuin notkumassa ostarilla
-
Alaikäinen kakara lähtee poliisia pakoon vakuutuksettomalla ja tieliikenteeseen sopimattomalla crossipyörällä pitkin kyläteitä ja sinun mielestäsi ainoa virhe oli se, että kakara jäi kiinni? Etkä edes ymmärrä, mitä typerää viestissäsi oli? Ehkä sinun olisi parempi mennä takaisin sinne tynnyriin, jossa olet kasvanut ja palata vasta kymmenen vuoden kuluttua ihmisten ilmoille.hks kirjoitti:No mitäs typeryyttä tämä on? Tietty kaikki on täällä olleet nuorina oikeita pyhäkoulupoikia?
Mielummin minä näkisin nuoria harrastamassa motocrossia jossain soramontulla kuin notkumassa ostarilla
Tämä on kuule ihan väärä paikka tulla ihannoimaan nuorten tekemiä ajattelemattomuuksia tai laittomuuksia. Jos et muuhun kykene, niin vaikenemalla sentään voisit antaa itsestäsi fiksumman kuvan.
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Kyse tilannenopeudesta puhuttaessa on sama kuin puhuttaessa pelisilmästä. Esimerkiksi jalkapallossa hyvä 10 osaa luoda tilanteita, joista syntyy maaleja. Toivoton tunari taas ei kauan olisi 10. Liikenteessä ne tunarit ajavat yleensä kolarin tai kuolevat nuorena. Toki on niin, että tilanteet vaihtuvat eikä kaikkea ehkä huomaakaan ja pahimmat osumat menevät joskus hiuksen hienosti ohitse. Sanonta tuurilla ne laivatkin seilaavat pitää liikenteessäkin paikkansa.janis_petke kirjoitti:Tuo tilannenopeus on vähän hassu termi, kaikki onnettomuudethan kuitenkin olisi vältettävissä tarpeeksi alhaisilla nopeuksilla, ehkä kohtaamisonnettomuuksia lukuunottamatta.
-
Viesti Kirjoittaja hks »
Kyllä ainoa virhe oli siinä että jäi kiinni, maaseudulla ajellaan kyllä melko paljonkin noilla yleisillä teillä ja harvemmin niistä kukaan kiinni jää tai hajottaa itsensä. Tuo laittomuus nyt tuskin ketään vahingoittaa tai haittaa?KunkkuJ kirjoitti:Alaikäinen kakara lähtee poliisia pakoon vakuutuksettomalla ja tieliikenteeseen sopimattomalla crossipyörällä pitkin kyläteitä ja sinun mielestäsi ainoa virhe oli se, että kakara jäi kiinni? Etkä edes ymmärrä, mitä typerää viestissäsi oli? Ehkä sinun olisi parempi mennä takaisin sinne tynnyriin, jossa olet kasvanut ja palata vasta kymmenen vuoden kuluttua ihmisten ilmoille.hks kirjoitti:No mitäs typeryyttä tämä on? Tietty kaikki on täällä olleet nuorina oikeita pyhäkoulupoikia?
Tämä on kuule ihan väärä paikka tulla ihannoimaan nuorten tekemiä ajattelemattomuuksia tai laittomuuksia. Jos et muuhun kykene, niin vaikenemalla sentään voisit antaa itsestäsi fiksumman kuvan.
-
Viesti Kirjoittaja Wiperr »
Siinä vaiheessa haittaa kun se säikähtänyt ja mopoaan hallitsematon poika läsähtää jonkun tuulilasista läpi tai aiheuttaa muuten vaaratilanteen. Eikä edes se laittomuus niin häiritse, vaan se että pitää itkeä asiasta iltapäivälehtiin....hks kirjoitti:Kyllä ainoa virhe oli siinä että jäi kiinni, maaseudulla ajellaan kyllä melko paljonkin noilla yleisillä teillä ja harvemmin niistä kukaan kiinni jää tai hajottaa itsensä. Tuo laittomuus nyt tuskin ketään vahingoittaa tai haittaa?KunkkuJ kirjoitti:Alaikäinen kakara lähtee poliisia pakoon vakuutuksettomalla ja tieliikenteeseen sopimattomalla crossipyörällä pitkin kyläteitä ja sinun mielestäsi ainoa virhe oli se, että kakara jäi kiinni? Etkä edes ymmärrä, mitä typerää viestissäsi oli? Ehkä sinun olisi parempi mennä takaisin sinne tynnyriin, jossa olet kasvanut ja palata vasta kymmenen vuoden kuluttua ihmisten ilmoille.hks kirjoitti:No mitäs typeryyttä tämä on? Tietty kaikki on täällä olleet nuorina oikeita pyhäkoulupoikia?
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Laittomuudesta tuli lehtien myötä julkinen tapaus. Toivottavasti se herättää keskustelua vanhempien keskuudessa, jotka ostavat alaikäisille laitteita, joita nämä eivät hallitse. Suurin haitta tässä on se, että alaikäisten ajelut murentavat yleistä käsitystä siitä mikä on oikein ja mikä väärin. Vaan vanhemmat tästä tulisi saattaa vastuuseen, niin että tietäisivät miksi lapsille ei osteta mopoja, joilla saa tuhoa aikaan. Poliisi on tästä näkökulmasta katsottuna vain poistanut laittomuuden tekijät liikenteestä.hks kirjoitti: Tuo laittomuus nyt tuskin ketään vahingoittaa tai haittaa?
-
Sillä, että maaseudulla ajellaan laittomilla peleillä yleisillä teillä, ei ole mitään tekemistä tämän jutun kanssa. Nyt oli kyse poliisin käskyn vastustamisesta ja pakenemisesta. Haluaisitko oikeasti elää yhteiskunnassa, missä toimittaisiin noin?
-
Viesti Kirjoittaja hks »
No jos poliisi näkee tuon rikkeen niin kovana että siinä tilanteessa pitää ampua olen kyllä hyvin hämmästynyt?KunkkuJ kirjoitti:^^^ Voi pyhä sylvi! Mietipä hetki, mihin suuntaan tämä yhteiskunta kehittyy, jos poliisin pakenemisesta ajateltaisiin yleisesti sinun tavallasi. Se johtaisi ensin siihen, että tilanteet karkaisivat poliisilta käsistä, ja jatkossa siihen, että poliisi koventaisi otteitaan. Kohta olisimme Amerikan mallin mukaisessa yhteiskunnassa, jossa poliisi ampuisi kovilla. Olisi pakko, jos lakeja yleensäkään haluttaisiin valvoa. Sitäkö haluaisit?
Sillä, että maaseudulla ajellaan laittomilla peleillä yleisillä teillä, ei ole mitään tekemistä tämän jutun kanssa. Nyt oli kyse poliisin käskyn vastustamisesta ja pakenemisesta. Haluaisitko oikeasti elää yhteiskunnassa, missä toimittaisiin noin?
Itse olen nuorena ajanut mopolla poliiseja karkuun kyllä (rikos on jo vanhentunut) mutta ei nyt aikuisena kyllä tulisi mieleenkään tehdä niin?
Voisikohan olla että nuorena täytyy aina vähän kokeilla rajoja? niin ei aikuisena tarvitse sitten olla niin katkera..
-
Niin ajellaan. En näkisi sitä mitenkään suurena ongelmana, jos nämä ajelijat, jotka yleensä ovat nuoria, kasvatetaan ajamaan sääntöjen mukaan. Ja jos poliisin osuessa kohdalle pysähdytään ja otetaan vastaan se, mitä tulee. Eli vastataan teoistaan. Tässä edellä mainitussa esimerkkitapauksessa siitä vastuun kantamisesta ei ollut tietoakaan, ei kakaroilla, eikä heidän äidillään.hks kirjoitti:... maaseudulla ajellaan kyllä melko paljonkin noilla yleisillä teillä ja harvemmin niistä kukaan kiinni jää tai hajottaa itsensä. Tuo laittomuus nyt tuskin ketään vahingoittaa tai haittaa?
Joko sinulle alkaisi pikku hiljaa valkenemaan, miten typerä kommenttisi oli?
-
Minusta käytäntö pitäisi olla se, että poliisilla olisi aina oikeus ampua kovilla, jos joku yrittää paeta selvästä pysäytystilanteesta. Ehkä tieto tällaisesta toimintatavasta laittaisi harkitsemaan uudelleen sitä pakoyritystä.hks kirjoitti:No jos poliisi näkee tuon rikkeen niin kovana että siinä tilanteessa pitää ampua olen kyllä hyvin hämmästynyt?
Enpä muuten olisi uskonut, että joku aikuiseksi tunnustautuva kehuu täällä paenneensa poliisia ja puolustaa tuollaista toimintaa.
-
Viesti Kirjoittaja hks »
No jos poliisit näkevät että kyse on jostain mopopojista niin sinun mielestäsi heillä olisi oikeus ampua kovilla?KunkkuJ kirjoitti:Minusta käytäntö pitäisi olla se, että poliisilla olisi aina oikeus ampua kovilla, jos joku yrittää paeta selvästä pysäytystilanteesta. Ehkä tieto tällaisesta toimintatavasta laittaisi harkitsemaan uudelleen sitä pakoyritystä.hks kirjoitti:No jos poliisi näkee tuon rikkeen niin kovana että siinä tilanteessa pitää ampua olen kyllä hyvin hämmästynyt?
Enpä muuten olisi uskonut, että joku aikuiseksi tunnustautuva kehuu täällä paenneensa poliisia ja puolustaa tuollaista toimintaa.
Eiköhän suurin uhka tälle maalle ole kaltaisesi ihmiset.
Jos rinnastat tämän tilanteen jos esim. rattijuoppo pakenee onnettumuuspaikalta niin tervemenoa vaan amerikkaan siellä kaltaisiasi ihmisiä on paljonkin.
-
Viesti Kirjoittaja hks »
Kyllä pakenin, olin silloin 15 vuotias ja kuten totesin tästä on aikaa jo melko tarkasti 25 vuotta.KunkkuJ kirjoitti:Enpä muuten olisi uskonut, että joku aikuiseksi tunnustautuva kehuu täällä paenneensa poliisia ja puolustaa tuollaista toimintaa.hks kirjoitti:No jos poliisi näkee tuon rikkeen niin kovana että siinä tilanteessa pitää ampua olen kyllä hyvin hämmästynyt?
-
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Siis minä olen 15v enkä minä ole kyttiä lähtenyt karkuun. Ei tulisi mieleenkään.hks kirjoitti:No jos poliisi näkee tuon rikkeen niin kovana että siinä tilanteessa pitää ampua olen kyllä hyvin hämmästynyt?KunkkuJ kirjoitti:^^^ Voi pyhä sylvi! Mietipä hetki, mihin suuntaan tämä yhteiskunta kehittyy, jos poliisin pakenemisesta ajateltaisiin yleisesti sinun tavallasi. Se johtaisi ensin siihen, että tilanteet karkaisivat poliisilta käsistä, ja jatkossa siihen, että poliisi koventaisi otteitaan. Kohta olisimme Amerikan mallin mukaisessa yhteiskunnassa, jossa poliisi ampuisi kovilla. Olisi pakko, jos lakeja yleensäkään haluttaisiin valvoa. Sitäkö haluaisit?
Itse olen nuorena ajanut mopolla poliiseja karkuun kyllä (rikos on jo vanhentunut) mutta ei nyt aikuisena kyllä tulisi mieleenkään tehdä niin?
Voisikohan olla että nuorena täytyy aina vähän kokeilla rajoja? niin ei aikuisena tarvitse sitten olla niin katkera..
-
Eli olet nelikymppinen fyysiseltä iältäsi ja ajatusmaailmasi laahaa edelleen tuolla murkkuikäisten tasolla? Hienoa, mihin vielä ehditkään!hks kirjoitti:Kyllä pakenin, olin silloin 15 vuotias ja kuten totesin tästä on aikaa jo melko tarkasti 25 vuotta.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka