Lioni ollut syyskuusta asti eikä mittää onkkelmia ole ollu tähän mennessä käyttiksen kanssa, mutta mitä nyt on googlaillu niin muutamalla ollut samantyyppisiä ongelmia juurikin leijonan kanssa...Kain kirjoitti:Oletko kenties Lionin asentanut koneeseen?zakson kirjoitti:Morjesta!
MBP 13" tullut nyt todella typerä pikku glitsi, bugi mikä tuo nyt onkaa. Ongelma on tämä: Wi-Fi yhteys katoaa kokonaan kun läppäsee läpän kiinni tai kone menee nukkumaan ja herätellessä ei yhdistä Wi-Fiä vaikka yläpalkissa sanoo että täydet palkit ja verkkodiagnostiikka kertoo myös että internet yhteys toimii oikein vaikka ei oikeasti toimi. Puol vuotta vanha MBP ja mitään vikoja ei juuri ole ollut. Yhdistää se sen Wi-Fin kuitenkin kun vähän aikaa potkii mutta on kyllä todella rasittavaa.![]()
Tak so mykke!
”Tyhmät kysymykset” Mac-ongelmista 3
-
Re: "Tyhmät" kysymykset 3
Viesti Kirjoittaja zakson »
-
Viesti Kirjoittaja rok93 »
-
Viesti Kirjoittaja Kain »
http://www.macupdate.com/app/mac/22211/insomniaxrok93 kirjoitti:onko mahdollista iskeä Airin kansi kiinni niin, että kone ei menisi nukkumaan automaattisesti?
-
Viesti Kirjoittaja Elroy »
Kannattaa muistaa ettei ole terveellistä koska kone hengittää ja jäähdyttää osittain näppäimistön kautta.rok93 kirjoitti:onko mahdollista iskeä Airin kansi kiinni niin, että kone ei menisi nukkumaan automaattisesti?
-
Viesti Kirjoittaja Toope96 »
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Eikös tämä ollut lähinnä iBookien ominaisuus. Airit on kyllä suunniteltu toimimaan kansikin kiinni. (Tosin silloin pitää olla kiinni laturi, ulkoinen näyttö ja ulkoinen hallintalaite.)rahi kirjoitti:Kannattaa muistaa ettei ole terveellistä koska kone hengittää ja jäähdyttää osittain näppäimistön kautta.rok93 kirjoitti:onko mahdollista iskeä Airin kansi kiinni niin, että kone ei menisi nukkumaan automaattisesti?
-
Mitä nyt olen kuullut, niin MacBook Pro-sarjassakin hengittää näppäimistön kautta.kallekilponen kirjoitti:Eikös tämä ollut lähinnä iBookien ominaisuus. Airit on kyllä suunniteltu toimimaan kansikin kiinni. (Tosin silloin pitää olla kiinni laturi, ulkoinen näyttö ja ulkoinen hallintalaite.)rahi kirjoitti:Kannattaa muistaa ettei ole terveellistä koska kone hengittää ja jäähdyttää osittain näppäimistön kautta.rok93 kirjoitti:onko mahdollista iskeä Airin kansi kiinni niin, että kone ei menisi nukkumaan automaattisesti?
En tosin tiedä, että mitenkä nämä uudemmat mallit.
-
-
Viesti Kirjoittaja haaveri »
-
Viesti Kirjoittaja mikko.tarkka »
-
-
Viesti Kirjoittaja Nikon »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Siihen intelliin asia tömähtää, jos sulla ei ole intel inside niin ei taida spotify asentuu - tosin minä en voi tuota sinänsä varmasti tietää, kun en ole yhteenkään laitteeseen ko. softaa koskaan laittanut saati yrittänyt ottaa käyttöön...Nikon kirjoitti:Mikä tarkoittaa arkkitehtuuri?Yritän sopivaa Spotifyta asentaa, mutta herjaa että on väärä arkkitehtuuri. Spotifyn mukaan versio pitäisi mennä heittämällä tähän 10.5.8 käyttikseen. Vai liittyykö se jotenkin siihen, että onko tässä Intelli?
Mutta arkkitehtuurista puhuminen tuohon kyllä viittaisi, varsinkin, kun lukee S:n sivustolta MacOSX:n kohdalta tarkempia ohjeita:
http://www.spotify.com/fi/download/mac/
R.
-
Viesti Kirjoittaja vilipas »
-
Valitse se Jynkky-kansios ja cmd+i (Get info) ja siellä alhaalla on Sharing & Permission kohta, jota pystyt muuttamaan.vilipas kirjoitti:Saanko jotenkin lukittua kansion siten että muut koneen käyttäjät eivät pysty sitä avaamaan, eli saako siihen jonkun salasanan. Kansioissa on on siis protools-sessioita ei mitään jynkkyä:D
Jos sinulla ei ole omaa tiliä, niin tee semmoinen.
-
iMac ja harmaa näyttö
Viesti Kirjoittaja Miklu »
-
Viesti Kirjoittaja Palooma »
muutama ongelma joihin en löytänyt vastausta:
1. Olen aikaisemmin käyttänyt Windows koneita ja minulla on SanDisk 16GB muistitikku. Sen muoto on NTFS (Windows NT File System). Luin, että se pitäisi laajentaa levytyökalulla, mutta en löytänyt, miten se tehdään? Lisäksi pystynkö sen jälkeen enää siirtämään tietoja siihen Windows koneella? Tarkoitus siis on aina siirtää kuvia kavereiden kanssa tietokoneilta toisille ja olen ainut kellä on mac. Lisäksi autossani on muistitikkupaikka, kannattaakohan siihen ostaa ihan oma muititikku, vai käyköhän sama myös laajennuksen jälkeen siinä?
2. Lisäksi minulla on sama ongelma Lacie ulkoisen kovalevyn kanssa. Pystyn macilla katsomaan sen kuvia, mutta en tehdä mitään muutoksia. Jos sen alustaa, lähteekö kaikki kuvat sieltä? Olen aina ennen halunnut pitää kaikki valokuvat ulkoisella kovalevyllä. Luultavasti siis kannattaa ostaa uusi kovu, onko väliä minkä merkkisen ostaa, jotta se toimii macille ja voin siirtää kuvat sinne?
Kiitos paljon

-
Viesti Kirjoittaja Timmy90 »
-
Vakiona OS X ainoastaan lukee NTFS levyjä, ei kirjoita niille. Kirjoituksen saa päälle joko päätteen avulla tai asentamalla tarkoitukseen soveltuvan laajennuksen.Palooma kirjoitti:Moi,
1. Olen aikaisemmin käyttänyt Windows koneita ja minulla on SanDisk 16GB muistitikku. Sen muoto on NTFS (Windows NT File System). Luin, että se pitäisi laajentaa levytyökalulla, mutta en löytänyt, miten se tehdään? Lisäksi pystynkö sen jälkeen enää siirtämään tietoja siihen Windows koneella? Tarkoitus siis on aina siirtää kuvia kavereiden kanssa tietokoneilta toisille ja olen ainut kellä on mac. Lisäksi autossani on muistitikkupaikka, kannattaakohan siihen ostaa ihan oma muititikku, vai käyköhän sama myös laajennuksen jälkeen siinä?
2. Lisäksi minulla on sama ongelma Lacie ulkoisen kovalevyn kanssa. Pystyn macilla katsomaan sen kuvia, mutta en tehdä mitään muutoksia. Jos sen alustaa, lähteekö kaikki kuvat sieltä? Olen aina ennen halunnut pitää kaikki valokuvat ulkoisella kovalevyllä. Luultavasti siis kannattaa ostaa uusi kovu, onko väliä minkä merkkisen ostaa, jotta se toimii macille ja voin siirtää kuvat sinne?
Kiitos paljon
Tietysti jos levyä käytetään vain Macin kanssa, kannattaa niissä käyttää HFS+ muotoa, ja sekakäyttöön Mac ja PC koneiden kanssa FAT muotoa (tosin se tuo mukanaan 4GB tiedoston kokorajan).
-
Viesti Kirjoittaja jpva »
Kyllä minulla toimii täsmälleen samanlainen muistitikku heittämällä mac<->win,ei tarvii tehdä mitään laajennuksia,välillä vaan tyhjentelee ettei täyty liikaa.Palooma kirjoitti:Moi,
Kiitos paljon
-
Tikkusi onkin todennäköisesti FAT muodossa.jpva kirjoitti:Kyllä minulla toimii täsmälleen samanlainen muistitikku heittämällä mac<->win,ei tarvii tehdä mitään laajennuksia,välillä vaan tyhjentelee ettei täyty liikaa.
-
Viesti Kirjoittaja jpva »
Kyllä,otin kantaa sen takia että jos siirrettävät tiedostot on tosiaan alle sen 4gigaa,ei mitään laajennus tms. operaatioita tarvita.kallekilponen kirjoitti:Tikkusi onkin todennäköisesti FAT muodossa.jpva kirjoitti:Kyllä minulla toimii täsmälleen samanlainen muistitikku heittämällä mac<->win,ei tarvii tehdä mitään laajennuksia,välillä vaan tyhjentelee ettei täyty liikaa.
-
Viesti Kirjoittaja Palooma »

-
Viesti Kirjoittaja Mandarin »
Sellaista vain kyselisin, että MacBook Pro:n työpöydälleni ilmestyy silloin tällöin johonkin nurkkaan pieni harmaa laatikko, jonka sisällä lukee milloin mitäkin. Tänään kieltämättä hiukan huolestuin kun ilmestyi laatikko, jonka sisällä luki "I have crabs" ... Kiinnostaisi tietää, että mitä nämä laatikot ovat? Ne poistuvat työpöydältä aina kun sammutan koneen ja käynnistän sen uudelleen.
Laatikot harvemmin ovat valmiina kun avaan tietokoneen, vaan ne yleensä ovat ilmestyneet jossakin välissä nettisurffailujen ym. aikana ja spottaan ne palatessani työpöydän ääreen.
-
Sen avulla voisi olla helpompi selvittää mistä on kyse.
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka