Mun 2008 MacBookProta on jo jonkun aikaa vaivannut todella outo vika.
Kun klikkaan tai maalaan normaalisti vasemmalla painikkeella, niin aktivointi jää päälle??!!
Esim Logic pitää "tappaa" aina tän takia.
Olen kokeillut ulkoisella hiirellä, joten sen on oltava softavika.
Onko vastaavaa muilla?
MBP 2008, Lion, 17"...
Az
MBP hiirenpainallus jää aktiiviseksi
Keskustelua kannettavista
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
MBP hiirenpainallus jää aktiiviseksi
Viesti Kirjoittaja Azoon »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 5.7.2012 klo 0.14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: MBP hiirenpainallus jää aktiiviseksi.
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Tarkista järjestelmäasetuksista hiiren ja ohjauslevyn asetukset.
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Olen niitä moneen kertaan tutkinut.Raikka kirjoitti:Tarkista järjestelmäasetuksista hiiren ja ohjauslevyn asetukset.
-
Tarkista myös ”Helppokäyttötoiminnot” asetukset, josko olisit vahingossa painaltanut jotain näppäintä esim. liian monta kertaa ja siten saanut sieltä asetuksia muuttumaan.Azoon kirjoitti:Olen niitä moneen kertaan tutkinut.Raikka kirjoitti:Tarkista järjestelmäasetuksista hiiren ja ohjauslevyn asetukset.
Jos ei tuolta löydy omituisuuksia, niin sitten varmaan täytyy koittaa esim. Onyxilla ajaa kovo läpi ja tyhjennellä cachet yms. asiat järjestellä...
R.
R.
-
Kiitos vinkistä Raikka!Raikka kirjoitti:Tarkista myös ”Helppokäyttötoiminnot” asetukset, josko olisit vahingossa painaltanut jotain näppäintä esim. liian monta kertaa ja siten saanut sieltä asetuksia muuttumaan.Azoon kirjoitti:Olen niitä moneen kertaan tutkinut.Raikka kirjoitti:Tarkista järjestelmäasetuksista hiiren ja ohjauslevyn asetukset.
Jos ei tuolta löydy omituisuuksia, niin sitten varmaan täytyy koittaa esim. Onyxilla ajaa kovo läpi ja tyhjennellä cachet yms. asiat järjestellä...
Kokeilin noita kaikkia, mutta ei tulosta.
Tein myös tuoreen profiilin, jossa ei varmaankaan näitä asetuksia ole.
Sama vika on myös tässä uudessa profiilissa...
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Outoa, että ikkunoita pystyy raahaamaan ja hiiri ei takerru, vain kun tekee esim drag and droppia tai maalaa...
Az
-
Lisäksi vika näköjään tulee ja menee. Todella outoa.
a
a
-
Re: MBP hiirenpainallus jää aktiiviseksi
Viesti Kirjoittaja Blade »
Jep, samanlainen vika vaivannut myös mun konetta noin kuukauden ajan. Magic Trackpad käytössä mulla ja aina välillä jää valinta päälle. Koneeni on MBP Late 2008 15". Vian saan pois päältä kun laitan näppiksellä koneen nukkumaan ja herätän samantien. Pieni vaiva, mutta todella kummallinen ongelma kyllä.
-
Voisitte tietysti koittaa siirtää seur. tiedostot työpöydälle ja käynnistää koneen uudestaan ja katsoa, onko mitään vaikutusta asiaan. Jos näppäimistön säädöille on tehty jotain järjestelmäasetuksissa, ne täytyy tehdä uudestaan.
Kovalevy/Kirjasto/Preferences/com.apple.keyboardtype.plist
Käyttäjä/Kirjasto/Preferences/com.apple.KeyboardViewer.plist
HUOM! Ei tietoa, auttaako, koska itselläni ei ole ollut tuollaista ongelmaa... Kuhan tässä hakuammuskelua suoritan iloksenne...
Kovalevy/Kirjasto/Preferences/com.apple.keyboardtype.plist
Käyttäjä/Kirjasto/Preferences/com.apple.KeyboardViewer.plist
HUOM! Ei tietoa, auttaako, koska itselläni ei ole ollut tuollaista ongelmaa... Kuhan tässä hakuammuskelua suoritan iloksenne...
R.
R.
-
Viesti Kirjoittaja Lewuski »
Mulla on käytössä vuoden 2008 Macbook samainen vika löytyy täältä mutta astetta pahempana.
Eli käytän ulkoista hiirtä, mutta silti välillä tuo painallus jää aktiiviseksi ja tämän seurauksena saattavat kuvakkeet lähteäkin dockista pois kun olen yrittänyt niitä auki klikata. Vika haittaa myös tekstin kirjoittamista, koska kursori saattaa hyppiä miten sattuu ja näin ollen lopputulos on täysin sekavaa. Yleisesti ottaen tuntuu kuin joku muu käyttäisi konetta samalla..
Ja tämä vika on siis toistuvaa mutta ei esiinny koko ajan.
Eli käytän ulkoista hiirtä, mutta silti välillä tuo painallus jää aktiiviseksi ja tämän seurauksena saattavat kuvakkeet lähteäkin dockista pois kun olen yrittänyt niitä auki klikata. Vika haittaa myös tekstin kirjoittamista, koska kursori saattaa hyppiä miten sattuu ja näin ollen lopputulos on täysin sekavaa. Yleisesti ottaen tuntuu kuin joku muu käyttäisi konetta samalla..
iPhone 5 16GB, iPad 16GB + 3G ja Macbook
-
Viesti Kirjoittaja Blade »
Taisi löytyä syy ainakin mun kohdalla tähän ongelmaan. Akku oli pullistunut niin paljon, että se painoi tuota MBP:n trackpadia. Pari viikkoa olen käyttänyt konetta ilman akkua ja ongelma on pysynyt poissa. Pitkään aikaan en ole konetta mukana kantanut, vaan se on ollut kansi kiinni työpöytä setupissa. Siksi en ollut huomannut, että koneen takakansi oli raollaan noin puoli senttiä akun takia. Ihmettelin, kun kokeilin pitkästä aikaa käyttää MBP:n omaa trackpadia ja se fyysinen klikkaus tuntui todella raskaalta. Ei vissiin tee hyvää akulle, että kone on koko ajan piuhan päässä ![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Viimeksi muokannut Blade, 10.8.2012 klo 9.59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Oletko käyttänyt ulkoisena BT- vai USB-hiirtä?Lewuski kirjoitti:Mulla on käytössä vuoden 2008 Macbook samainen vika löytyy täältä mutta astetta pahempana.
Jos vain toista, niin tekeekö samaa ilmiötä toisellakin ja/tai koneen omalla ohjauslevyllä?
R.
R.
-
Viesti Kirjoittaja Lewuski »
Blade kirjoitti:Taisi löytyä syy ainakin mun kohdalla tähän ongelmaan. Akku oli pullistunut niin paljon, että se painoi tuota MBP:n trackpadia. Pari viikkoa olen käyttänyt konetta ilman akkua ja ongelma on pysynyt poissa. Pitkään aikaan en ole konetta mukana kantanut, vaan se on ollut kansi kiinni työpöytä setupissa. Siksi en ollut huomannut, että koneen takakansi oli raollaan noin puoli senttiä akun takia. Ihmettelin, kun kokeilin pitkästä aikaa käyttää MBP:n omaa trackpadia ja se fyysinen klikkaus tuntui todella raskaalta. Ei vissiin tee hyvää akulle, että kone on koko ajan piuhan päässä
Mullakin on akku pullistunut, eli voiskohan tää olla se ratkasu.. Pitääkin kokeilla!

iPhone 5 16GB, iPad 16GB + 3G ja Macbook
-
Viesti Kirjoittaja project »
Akun pullistuminen tuli mieleen jo tämän ketjun ekaa viestiä lukiessani, kävi omalle jo vuosia vanhalla Macbookille sama juttu viime vuonna. Ihmettelin hyvän tovin ennen kuin googlaus toi vinkin katsoa akkua. Aika tyly näky tuo pullistunut akku eikä uusi ollut halpa mutta minkäs teet. Nyt olen yrittänyt muistaa ottaa iltaisin virtapiuhan välillä irti jotta akkukin saa käyttöä. On tuo kannettavuuden hyödyntäminen jäänyt hyvin satunnaiseksi, siltikin seuraavakin Mac on hyvin todennäköisesti läppäri.
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka