Aloitetaampa alku tilanteestesta eli siitä mistä lähdettiin liikkeelle.. Eli Mac OS X keräsi töhnää itseensä ja tukkeutui (ilmeisesti). Olin suuresti pettynyt Maciini silloin. Luulin, että Mac OS X olisi jotentin no sanoisinko Ultimate verrattuna muihin käyttiksiin. Olin karvaasti pettynyt. Mac OS X Lion oli pahempi, kuin Windows 7

. Moista roskaa en ole siis oikeasti käyttänyt pitkään aikaan.. Anteeksi vaan mutta näin kävi. Lopulta Mac OS X tukehtui roskiinsa pahimmin, kuin Windows.. Lisäksi kerneli kaatuili usesti käynistymisen yhteydessä.

Siis aivan uskomatonta *****! Tätäkö te Macistit kehutte? En voi uskoa! Lisäksi Mac OS X kaatuili, kuin mikäkin Windows 95 kokoajan.
Mutta sitten keksin Wanhan hyvän konstin; Asenna Ubuntu! 8)
Kone lähti live cd:lle kauniisti tulille lukuunottamatta ääni korttia.. Mutta minullapa olikin ässä hihassa nimittäin A-link USB 5.1 Channel Audio Adapter ostettuna juuri Linuxia varten!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
. Kaikki toimi asennuksen jälkeen! ATI- näytönohjaimellekin löytyi kiihdytetty ajuri! Voi sitä ilon määrää, kun huomasin miten jouhevasti, miten kaatuilematta Linux toimii! 8) Vieläkin pitkän käytön jälkeen Linux on toiminut, kuin unelma.. Kaiken minkä haluan saada toimimaan tai ainakin täytyy saada toimimaan olen saanut toimimaan. Ja Wine toimii nykyään, kuin junan vessa Ubuntulla.. Välillä se tosin on vähän tukossa mutta inhimillisellä säädöllä kaikki alkasi toimimaan.
Arvoisat macistit mitä hitsiä te näette oikein Mac OS X:n tukkoisessa kauppakeskuksen vessassa! Miten niin kauhea viritys voi muka olla ammattilaisten suosiossa? Eihän sillä mitään tee!
Kiitos Ubuntun iMacini toimii kuin junan vessa!