No jos siinä traktorissa harraa vaikka se aura tai äestuomaril kirjoitti:Kyllä se Vulvassa toimii.hatey kirjoitti:^Toimii juurikin manuaalivaihteisessa, mutta ei perinteisessä automaatissa.
Liikenne
-
- Viestit: 2342
- Liittynyt: 6.4.2011 klo 7.54
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja thoug »
Nikon D500, Nikkoreita +
-
- Viestit: 25624
- Liittynyt: 12.1.2008 klo 9.57
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja hatey »
Ei toimi samanlailla kun manuaalissa. Kun laatikko ei pysty jarruttamaan, se "luistaa" vähän niinkuin olisi vapaalla, mutta ei niin paljoa, vähän kinnaa vastaan.thoug kirjoitti:Mitä vakionopeuden säädin tuumaa tehdä, jos automaattivaihteinen auto päättää alamäkeen kiihtyä? Vai eikö automaateissa muka ole moista?hatey kirjoitti:^Toimii juurikin manuaalivaihteisessa, mutta ei perinteisessä automaatissa.
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
- Viestit: 5366
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 11.46
-
- Viestit: 2342
- Liittynyt: 6.4.2011 klo 7.54
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja thoug »
Ne olis pitäny varmaan vaihtaa männänpalautusjousen ja irtokipinöiden kanssa samaan aikaan.pallo kirjoitti:Et oo vaan vaihtanu moottorijarrupaloja...haaahhaaaaaa.
Nikon D500, Nikkoreita +
-
- Viestit: 25624
- Liittynyt: 12.1.2008 klo 9.57
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja hatey »
!suhaP <-Mustanaamio salakieltäthoug kirjoitti:Ne olis pitäny varmaan vaihtaa männänpalautusjousen ja irtokipinöiden kanssa samaan aikaan.pallo kirjoitti:Et oo vaan vaihtanu moottorijarrupaloja...haaahhaaaaaa.
Siitäkö se johtuukin. Pitääpä ensi huollossa mainita asiasta.
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
- Viestit: 5531
- Liittynyt: 8.3.2005 klo 18.18
- Paikkakunta: Jyväskylä MLK
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Jos sitä katsoisi kokoajan nopeusmittaria kielikeskelle suuta niin törmäysvaara olisi olemassa. Onhan tietenkin HUD saatavilla vanhempiinkin autoihin, mutta silti se voisi tuottaa ongelmaa. Jalan nostaminen kaasulta ei auta nopeuden laskemisessa. Minulla ainakin kiihtyy ja jarruttaminen nostaa kulutusta, lisää päästöjä ja jarrupalat kuluvat.mercury kirjoitti:Autoissa on ollut jo lukuisten vuosikymmenien ajan vakiovarusteena nopeusmittari. Siihen voi katsoa myös alamäkeen ajaessa.M.P.T kirjoitti:Miten voit varmistaa, että nopeus pysyy kohdallaan?
540€ olisi 3000€ brutoilla ja 444€ 2500€ tuloilla. Olisikohan tuo nyt uskottavaa?K_Kolja kirjoitti:Poliisin sivuilla on sakkolaskuri. Siitä vaan räknäilemään.M.P.T kirjoitti:Paljon muuten on ylinopeudesta saatu sakko? Tiedän, että tulot vaikuttaa, mutta milloin tulee 400€ tai 900€ sakko? Parkkisakko on 60€ ainakin Jyväskylässä, mutta ylinopeussakko ei ole ympäristöstä kiinni. Milloin lähtee kortti hyllylle? Mikä vaikuttaa asiaan?
-
- Viestit: 2342
- Liittynyt: 6.4.2011 klo 7.54
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja thoug »
Keskittymis vaikeuksia?, kyllä sitä nyt mittaria pitää vilkuilla, kuten peilejäkin. En edes viitsi mainita mitä mieltä olen henkilöstä joka ei viitsi jarrutella kun jarrut kuluisi!M.P.T kirjoitti:Jos sitä katsoisi kokoajan nopeusmittaria kielikeskelle suuta niin törmäysvaara olisi olemassa. Onhan tietenkin HUD saatavilla vanhempiinkin autoihin, mutta silti se voisi tuottaa ongelmaa. Jalan nostaminen kaasulta ei auta nopeuden laskemisessa. Minulla ainakin kiihtyy ja jarruttaminen nostaa kulutusta, lisää päästöjä ja jarrupalat kuluvat.mercury kirjoitti:Autoissa on ollut jo lukuisten vuosikymmenien ajan vakiovarusteena nopeusmittari. Siihen voi katsoa myös alamäkeen ajaessa.M.P.T kirjoitti:Miten voit varmistaa, että nopeus pysyy kohdallaan?
Nikon D500, Nikkoreita +
-
- Viestit: 15274
- Liittynyt: 14.1.2011 klo 20.24
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
- Viestit: 2928
- Liittynyt: 28.11.2004 klo 14.14
- Paikkakunta: Espoo
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja JHA »
No, kun tutustuu suomen nopeusrajoitusten perusteisiin niin tuo tarkoituksenmukaisuus alkaa karisemaan. Kauneimpana kukkasena on tien tieluokan käyttö nopeusrajoitusten määrittämiseen: valta- ja kantatieverkolla 80-100 ja seututeillä korkeintaan 80 km/h.K_Kolja kirjoitti: Voishan sitä muuten olla välittämättä noista, mutta ainakin mun asenne nopeusrajoituksiin on sellainen, ettei niitä turhaan tien varsiin kylvetä. Jos tienpitäjä on nähnyt aiheelliseksi rajoittaa tien maksiminopeutta, niin sille yleensä on jokin syy. Tuon kun pitää mielessä, niin rajoituksiin on helpompi suhtautua ymmärtäen, vaikka siitä matka-aika kasvaisikin kolme minuuttia.
Tuosta aiheutuu sitten se koomisuus että yksi tieverkkomme rakenteeltaan parhaimmista 2-kaistaisista teistä, vanha valtatie 3, nykyinen seututie 130 laajoine pientareineen & leveine, hidastuskaistoilla varustettuine risteyksineen on rattiinukuttavaa kahdeksaakymppiä siinä missä monilla mutkaisillakin kantateillä voi päästellä satasta kun tienumero sattuu vain olemaan 2-numeroinen...
Yritä siinä sitten uskoa kylttien tarkoituksenmukaisuuteen

-
- Viestit: 2928
- Liittynyt: 28.11.2004 klo 14.14
- Paikkakunta: Espoo
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja JHA »
Noista alle 20 km/h ylityksistähän siis ei tule tuloihin sidottua päiväsakkopohjaista pikavoittoa vaan kiinteä rikesakko joka on suuruudeltaan muistaakseni maksimissaan 115 eurooppalaista rahayksikköä riippuen ylityksestä ja nopeusrajoituksesta.M.P.T kirjoitti:Olisihan tuo älytöntä, jos 60kmh alueella ajaisit tutkaan 66kmh ja saisit siitä tyyliin 400€ sakot. Minun mielestä tuo ei olisi edes huomautuksen paikka.Le Corbusier kirjoitti:Jos tuo ei ole lakikiveen hakattuna nähtävissä, niin en luottaisi.kallekilponen kirjoitti:tosiaan täytyy olla 12 km/h ylinopeutta, että sakko tulee.
Lisäksi oheisen linkkihirviön takaa löytyvä sisäasiainministeriön ohjeistukseen pohjaava yhteenveto kertoo hyvin sen että em esimerkissä lopputuloksena olisi vasta huomautus.
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q= ... dcEJzpNozQ
-
- Viestit: 28342
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 12.07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Toki toimii kuten muissakin automaateissa, pelkkä kaasun nosto ei toki riitä, vaan vahdetta pitää käsin tiputtaa pienemmälle. Harvassa automaatissa pelkkä D toiminto on, yleensä eteenpäin vievän vaihteen voi ainakin pakottaa pienemmälle.hatey kirjoitti:Ei toimi. Sama Fordin tekniikka. Siis ei siinä vauhti kiihdy, kun nostaa jaljan kaasulta, mutta ei se mikään moottorijarrutus ole, vauhti ei vain lisäänny vaan hiipuu pikkuhiljaa kun bensan tulo vähenee. Oikea manuaalivaihteisen moottorijarrutus on ihan erillainen.tuomaril kirjoitti:Kyllä se Vulvassa toimii.hatey kirjoitti:^Toimii juurikin manuaalivaihteisessa, mutta ei perinteisessä automaatissa.

-
- Viestit: 25624
- Liittynyt: 12.1.2008 klo 9.57
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
- Viestit: 9640
- Liittynyt: 10.10.2004 klo 5.05
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Mikäs logiikka tässä on?tuomaril kirjoitti:Minun skobassa jarrupalat varmaan kuluvat urakalla koska kun jarrutan niin painan samalla vähän kaasua.
-
- Viestit: 15274
- Liittynyt: 14.1.2011 klo 20.24
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Moottori kuluu vähemmän koska saa kierroksillakin öljyä? Eräs Homppulainen nääs kertoi että 2-T moottori saa öljyä kaasun asennon mukaan.Mikael K. kirjoitti:Mikäs logiikka tässä on?tuomaril kirjoitti:Minun skobassa jarrupalat varmaan kuluvat urakalla koska kun jarrutan niin painan samalla vähän kaasua.
-
- Viestit: 2342
- Liittynyt: 6.4.2011 klo 7.54
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja thoug »
Mikä ihme sulla on kun moottoria pitää tuolla tavalla säästellä? Et näkyvää eroa saa aikaseksi siinäkään vaiheessa että olet ajanut 10.000km tuolla mopollasi. Ja samaa kysyn Kovalevystäsi, miksi ihmeessä sitä pitää säästellä: Yhden ulkoisenlevyn olet jo rikkonut tuolla ihme säädölläsi eikä samassa käytössä sisäinen olisi moksiskaan. Käyttöön nuo laitteet on suunniteltu eikä tuollaisella säästö -käytöllä ole mitään merkistystä itse säästön kohteelle, mutta muut osat sitte menee nopeammin; jarrupalat/ulkoisetlevyt. Normaalissa käytössä ne on tarkoitettu kestävän.tuomaril kirjoitti:Moottori kuluu vähemmän koska saa kierroksillakin öljyä? Eräs Homppulainen nääs kertoi että 2-T moottori saa öljyä kaasun asennon mukaan.Mikael K. kirjoitti:Mikäs logiikka tässä on?tuomaril kirjoitti:Minun skobassa jarrupalat varmaan kuluvat urakalla koska kun jarrutan niin painan samalla vähän kaasua.
Nikon D500, Nikkoreita +
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 4792
- Liittynyt: 8.11.2004 klo 23.34
- Paikkakunta: Espoo
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja jjpeltola »
Ei kannata koskaan sammuttaa konetta, koska silloin voitelu loppuu!tuomaril kirjoitti:Moottori kuluu vähemmän koska saa kierroksillakin öljyä? Eräs Homppulainen nääs kertoi että 2-T moottori saa öljyä kaasun asennon mukaan.
-
- Viestit: 15274
- Liittynyt: 14.1.2011 klo 20.24
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Uskaltaisin väittää sen verran vastaan että kyllä ero tulee esiin kun verrataan 2T moottoria jolla on tehty paljon moottorijarrutusta ja konetta jolla tuota ei ole harrastettu. No Hätzii tietää näistä enemmän.thoug kirjoitti:Mikä ihme sulla on kun moottoria pitää tuolla tavalla säästellä? Et näkyvää eroa saa aikaseksi siinäkään vaiheessa että olet ajanut 10.000km tuolla mopollasi. Ja samaa kysyn Kovalevystäsi, miksi ihmeessä sitä pitää säästellä: Yhden ulkoisenlevyn olet jo rikkonut tuolla ihme säädölläsi eikä samassa käytössä sisäinen olisi moksiskaan. Käyttöön nuo laitteet on suunniteltu eikä tuollaisella säästö -käytöllä ole mitään merkistystä itse säästön kohteelle, mutta muut osat sitte menee nopeammin; jarrupalat/ulkoisetlevyt. Normaalissa käytössä ne on tarkoitettu kestävän.tuomaril kirjoitti:Moottori kuluu vähemmän koska saa kierroksillakin öljyä? Eräs Homppulainen nääs kertoi että 2-T moottori saa öljyä kaasun asennon mukaan.Mikael K. kirjoitti:Mikäs logiikka tässä on?tuomaril kirjoitti:Minun skobassa jarrupalat varmaan kuluvat urakalla koska kun jarrutan niin painan samalla vähän kaasua.
-
- Viestit: 2342
- Liittynyt: 6.4.2011 klo 7.54
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja thoug »
Miten se vaikuttaa käyttöikään, tai jälleenmyynti arvoon? Myyt kuitenkin pois kun hommaat 3 vuoden päästä volvon eikä kilometrejä tuohon mennessä ole sen vertaa tullut niin paljoa että se vaikuttaisi. Myydessä on turha sanoa että ei ole moottorijarrutettu, uskokoot ketä uskoo, muttei se arvoa pidä yhtään sen paremmin. Toista se on jos 60-luvulta pitää samaa mopoa ja itse huoltaa ja rassaa, et tuota kuitenkaan enään täysi-ikäisenä pidä.tuomaril kirjoitti: Uskaltaisin väittää sen verran vastaan että kyllä ero tulee esiin kun verrataan 2T moottoria jolla on tehty paljon moottorijarrutusta ja konetta jolla tuota ei ole harrastettu. No Hätzii tietää näistä enemmän.
Nikon D500, Nikkoreita +
-
- Viestit: 5366
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 11.46
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja pallo »
-
- Viestit: 14641
- Liittynyt: 23.6.2007 klo 15.13
- Paikkakunta: Luumäki
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
AAARRRGGHH!!!!tuomaril kirjoitti:Moottori kuluu vähemmän koska saa kierroksillakin öljyä? Eräs Homppulainen nääs kertoi että 2-T moottori saa öljyä kaasun asennon mukaan.
Olet täysin väärässä. Oikeassa olet siinä, että se öljypumppu syöttää öljyä bensan sekaan moottorin kierrosten mukaan, mutta eihän se öljy sieltä moottorin sisältä sekunnissa minnekään katoa. Öljykalvo voitelee laakerit ja sylinterin seinämän hyvän aikaa, vaikka bensan seassa ei joka hetki voiteluöljyä tulisikaan. Kokeile vaikka, aja öljysäiliö tyhjäksi ja jatka sen jälkeen ajamista. Pystyt ajamaan todennäköisesti joitakin kilometrejä, ennen kuin kone leikkaa kiinni.

-
- Viestit: 14641
- Liittynyt: 23.6.2007 klo 15.13
- Paikkakunta: Luumäki
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Just. Kuka kertoisi, miten tehdä moottorijarrutus skootterilla?pallo kirjoitti:Moottorijarrutus pitäis nyt varmaan ihan ekana selittää tolle Jonnelle (5 pisteen vihje: se ei tarkoita jarruttamisen kanssa samaan aikaan tehtävää kaasuttamista.).
-
- Viestit: 2342
- Liittynyt: 6.4.2011 klo 7.54
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja thoug »
Virrat pois vauhdissa?KunkkuJ kirjoitti: Just. Kuka kertoisi, miten tehdä moottorijarrutus skootterilla?
Nikon D500, Nikkoreita +
-
- Viestit: 14641
- Liittynyt: 23.6.2007 klo 15.13
- Paikkakunta: Luumäki
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
thoug kirjoitti:Virrat pois vauhdissa?KunkkuJ kirjoitti: Just. Kuka kertoisi, miten tehdä moottorijarrutus skootterilla?


-
- Viestit: 2342
- Liittynyt: 6.4.2011 klo 7.54
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja thoug »
8) 8) !KunkkuJ kirjoitti:![]()
?
Nikon D500, Nikkoreita +
-
- Viestit: 25624
- Liittynyt: 12.1.2008 klo 9.57
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit