Mulla on Briteistä ostettu iPhone 3GS. Tiesin jo ostaessa että se on kertaalleen unlokattu kun sitä kiellettiin päivittämästä. Viikonloppuna kävi erhe kun ajattelin ladata virtaa puhelimeen tietsikalla häärätessäni, ja ilmo päivitysmahdollisuudesta tuli. Ilman sen kummemmin miettimättä idiootti painoin "päivitystä", mikä ei kuitenkaan onnistunut ja puhelin meni jumiin.

Yritin palauttaa sitä, tuloksetta. Yritin jopa resitoida sen. Etusivulla vain näkyy että IMCCID puuttuu ja kun yritän aktivoida puhelinta iTunesin kautta, se ilmoittaa vain että puhelimessasi ei ole SIM -korttia, kytke laite irti ja lisää sim -kortti. (SIM -korttiin ei olla alunperin koskettukaan...)
Olen nyt nettisivuilta perehtynyt redsn0w:n ja firmwareen, baseband on vielä vieras. Tulin siihen tulokseen, ettei omat hermoni ja oivalluskykyni riitä asian ratkaisuun. Brittiläinen myyjä kyllä lupasi unlokata sen, mutta puhelimia ei saa lähettää lithiumpatterin kanssa, ja tehän tiedätte että sen poistamisessa voi hajota koko puhelin.
Kaikki rakentavat palautteet ja vihjeet otetaan vastaan. Ja jos Joensuun seudulla tai kauempanakin joku haluaa hakkeroida mun omaan puhelimeen korvausta vastaan, olisin erittäin onnellinen!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Muuten puhelin on ihan hyödytön.
APUVA!