Kuka sitä olisi kieltänyt?deissi kirjoitti: Ihme valitusta. Mikseivät nuoret saa olla nuoria?

Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Kuka sitä olisi kieltänyt?deissi kirjoitti: Ihme valitusta. Mikseivät nuoret saa olla nuoria?
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Kunkku ehtikin vastata ennen minua. 10 skootteria parkissa vie jo mukavasti paikkoja päivällä kun alkaa ruuhkaa olemaan. Se, että se nuori menee kauppaan makoilemaan ja ei osta mitään ärsyttää myös. Olisi joskus itsekkin kivaa ottaa kivi pois kengästä ja istua 5 sekunttia sen toimen piteen ajan."Minulla on vaan jalassa sandaalit ja penkillä istuu pelkät vandaalit". Mummoa käytin silloin tällöin kaupassa kun hän vielä eli niin noita istuimia piti etsiä. 10 skootterin lähtö aiheuttaa aikamoisen kaaoksen. Kaikki ajaa miten sattuu ja mistä sattuu. Se kuuluu taas tähän topic alueeseen.KunkkuJ kirjoitti:Kuka sitä olisi kieltänyt?deissi kirjoitti: Ihme valitusta. Mikseivät nuoret saa olla nuoria?Nuoruus ei kuitenkaan tarkoita sitä, että pitäisi olla veltto, saamaton, laiska nahjus, joka ei osaa kunnioittaa vanhempia ihmisiä, ei omaa minkäänlaisia käytöstapoja, ei ole kiinnostunut työnteosta tai koulunkäynnistä, jne. Tällaisiahan suurin osa nuorista on nykyään.
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Onneksi tuo ei ollut kuvaus minusta. 8)KunkkuJ kirjoitti:Kuka sitä olisi kieltänyt?deissi kirjoitti: Ihme valitusta. Mikseivät nuoret saa olla nuoria?Nuoruus ei kuitenkaan tarkoita sitä, että pitäisi olla veltto, saamaton, laiska nahjus, joka ei osaa kunnioittaa vanhempia ihmisiä, ei omaa minkäänlaisia käytöstapoja, ei ole kiinnostunut työnteosta tai koulunkäynnistä, jne. Tällaisiahan suurin osa nuorista on nykyään.
Viesti Kirjoittaja carrbon »
"Suurin osa"KunkkuJ kirjoitti:Kuka sitä olisi kieltänyt?deissi kirjoitti: Ihme valitusta. Mikseivät nuoret saa olla nuoria?Nuoruus ei kuitenkaan tarkoita sitä, että pitäisi olla veltto, saamaton, laiska nahjus, joka ei osaa kunnioittaa vanhempia ihmisiä, ei omaa minkäänlaisia käytöstapoja, ei ole kiinnostunut työnteosta tai koulunkäynnistä, jne. Tällaisiahan suurin osa nuorista on nykyään.
Viesti Kirjoittaja hatey »
Nuoriso on silloin ihan mukavaa, kun pysyy ääneti poissa ihmisten ilmoilta.KunkkuJ kirjoitti:Kuka sitä olisi kieltänyt?deissi kirjoitti: Ihme valitusta. Mikseivät nuoret saa olla nuoria?Nuoruus ei kuitenkaan tarkoita sitä, että pitäisi olla veltto, saamaton, laiska nahjus, joka ei osaa kunnioittaa vanhempia ihmisiä, ei omaa minkäänlaisia käytöstapoja, ei ole kiinnostunut työnteosta tai koulunkäynnistä, jne. Tällaisiahan suurin osa nuorista on nykyään.
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Myös Hompussa ?hatey kirjoitti:Nuoriso on silloin ihan mukavaa, kun pysyy ääneti poissa ihmisten ilmoilta.KunkkuJ kirjoitti:Kuka sitä olisi kieltänyt?deissi kirjoitti: Ihme valitusta. Mikseivät nuoret saa olla nuoria?Nuoruus ei kuitenkaan tarkoita sitä, että pitäisi olla veltto, saamaton, laiska nahjus, joka ei osaa kunnioittaa vanhempia ihmisiä, ei omaa minkäänlaisia käytöstapoja, ei ole kiinnostunut työnteosta tai koulunkäynnistä, jne. Tällaisiahan suurin osa nuorista on nykyään.
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Tarviiko tuota edes kysyä.tuomaril kirjoitti: Myös Hompussa ?
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Täällä on eri tilanne. Suorastaan toivomme, että sinä ja kaikki muut nuoret tulisitte esille aina, kun teillä on jotakin älykästä sanottavaa.tuomaril kirjoitti: Myös Hompussa ?
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Hienoa, minulla on vielä paljon älykästä sanottavaa koko Suomelle.KunkkuJ kirjoitti:Täällä on eri tilanne. Suorastaan toivomme, että sinä ja kaikki muut nuoret tulisitte esille aina, kun teillä on jotakin älykästä sanottavaa.tuomaril kirjoitti: Myös Hompussa ?
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Miten niin vielä?tuomaril kirjoitti: Hienoa, minulla on vielä paljon älykästä sanottavaa koko Suomelle.
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Olenhan jo antanut älykkyyttäni 10 000 viestin edestä.KunkkuJ kirjoitti:Miten niin vielä?tuomaril kirjoitti: Hienoa, minulla on vielä paljon älykästä sanottavaa koko Suomelle.
Viesti Kirjoittaja vemssi »
Uudemmat vakionopeudensäätimet tekevät tuon puolestasi. Siis kuluttavat niin polttoainetta kuin jarrujakin ja vilkuttelevat jarruvaloja. Mutta nopeus pysyy alamäessäkin siinä asetetussa.kallekilponen kirjoitti:Jos haluaa kuluttaa polttoainetta, sekä jarruja. Puhumattakaan, että vilkuttaa jarruvaloja kuin mikäkin uivelo.hatey kirjoitti:Samalla vaivallahan voi jo jarruttaa jalkajarrulla ja käsijarrulla alamäessä...
Viesti Kirjoittaja Don MC »
Onneksi mun vakkari ei tuota tee. Siis vilkuttele jarruvaloja. Tasaisella ja ylämäessä vauhti pysyy, mutta alamäessä rullaa vapaasti ja vauhti saattaa lipsahtaa hieman yli asetuksen. Ei iso paha. Parempi kuin tuo jarrutteluvaihtoehto.vemssi kirjoitti:Uudemmat vakionopeudensäätimet tekevät tuon puolestasi. Siis kuluttavat niin polttoainetta kuin jarrujakin ja vilkuttelevat jarruvaloja. Mutta nopeus pysyy alamäessäkin siinä asetetussa.
Viesti Kirjoittaja Lare »
Samaa mieltä & sama tilanne.Don MC kirjoitti:Onneksi mun vakkari ei tuota tee. Siis vilkuttele jarruvaloja. Tasaisella ja ylämäessä vauhti pysyy, mutta alamäessä rullaa vapaasti ja vauhti saattaa lipsahtaa hieman yli asetuksen. Ei iso paha. Parempi kuin tuo jarrutteluvaihtoehto.
Siihen asti pysykööt vaikka väestösuojassa.KunkkuJ kirjoitti:Täällä on eri tilanne. Suorastaan toivomme, että sinä ja kaikki muut nuoret tulisitte esille aina, kun teillä on jotakin älykästä sanottavaa.
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Tuli joskus Kreetalla vuokrattua automaatti.JHA kirjoitti:Suomalaisissa alamäissä jarruilla vielä voi hiljentää nopeutta ilman suurempia riskejä jos niikseen tulee ja välttämättä haluaa mutta ihan oman hyvinvoinnin kannalta moottorijarruttaminen kannattaa opetella viimeistään siinä vaiheessa jos lähtee jonnekkin missä korkeuserot ovat suurempia.thoug kirjoitti:Tuo jarrujen käyttö liittyi alamäessä nopeuden kasvamisen hallitsemiseen, ei tasasella jarrutteluun; lukaseppa aiemmat viestit.
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Jarrut tuskin leikkaavat kiinni. Jarrupaloista saattaa loppua kulutuspinta kesken ja silloin metalli hankaa metallia, joka puolestaan saa jarrulevyt tai rummut kirskuttumaan tärviölle.Le Corbusier kirjoitti: Tuli joskus Kreetalla vuokrattua automaatti.
Kiva lasketella jarruttaen 10 km pitkää mäkeä ja odottaa koska se jyrkänteenpuoleinen jarru leikkaa kiinni..
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Mjoo, ongelmina oli vaan se, että liikennettä oli runsaasti ja nopeus muistaakseni suorilla 80-100. Jos oikein muistan, niin noiden mäkivaihteiden maksimikäyttönopeus oli paljon pienempi.hatey kirjoitti:^ Tuommoisissa tilanteissa kannattaa ihan kepistä käskeä pienempää vaihdetta ja "lukita" se.
Viesti Kirjoittaja Lare »
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Mutta se vasta motoristina jurppii, kun mopo(skootteri)lla parkkeerataan moottoripyöräparkkiin! Voi vtt!M.P.T kirjoitti:On skootterikuskit oppineet sentään jotain tapoja. Citymarketissa käydessäni ne olivat ajaneet parkkiruutujen ulkopuolelle ne skootterinsa. Ärsyttää kun kymmenen skootteria vierekkäin ja jokaisella oma paikka.
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Käsittelykokeen minä tein.hatey kirjoitti:Eilen näin mopoautoilija ES-Pissaliisa Jennalta sellaisen liikennesuorituksen, että teki mieli kiilata ojaan se muovivessa ja raahata niskavilloista ES-Pissaliisa Jenna uudestaan mopokouluun, ja mukaan tennispallo pureskeltavaksi. Olisi sitä pureskelemalla saanut hieman aivojumppaa.
Ruuhka-aikaan, jolloin liikennettä oli ihan riittävästi ilman sitä mopovessan sekoiluakin, ryhmitysmerkein merkityltä oikealle kääntyvältä kaistalta ajoikin suoraan, eli kiilasi liikennevirran sekaan ilman vilkkua ilman mitään. Aiheutti jonossa lievähköjä äkkijarrutuksia. Sen jälkeen seilasi epämääräisesti keskiviivalla (2 ajokaistaa samaan suuntaan; bulevardi) ja sai usean auton jarruvalot välkkymään tällä tietämättömyydellään, että kumman kaistan valitsisi. Lopulta teki päätöksensä ja ennen seuraavaa risteystä valitsi vasemman kaistan, jolta päättikin yllättäen kääntyä oikealle.
Mitä siellä mopokoulussa oikein opetetaan, nähtävästi ei mitään, ainakaan mitään kokeita siellä ei ole.
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Se on tuo keilojen välissä ajaminen. Kevarista ylöspäin kai se inssi on.hatey kirjoitti:^ Käsittelykoe, oliko se suljetulla alueella keilojen kiertelyä ja jarruttelua ? Eli inssiajoa oikean liikenteen seassa ei ollut, jolloin testattaisiin liikenteen hahmotuskyky, sekä liikennesääntöjen osaaminen ?