Olen omistanut miniä 2 vkoa ja olen tyytyväinen: 232 näyttö kruunaa vielä käyttöä.
Olisin kysynyt seuraavanlaista asiaa:
- onko kenelläkään käytössä Mail ja onko joku rekisteröitynyt .mac postiin? Lähinnä sitä että mitä hyötyjä siitä on muunlaisiin palveluntarjoajiin verrattuna? Toki haittapuolena on se, että se maksaa, mutta onko hintansa väärti?
- sen toiminta tuntuu olevan selkeä ja hyvin yksinkertainen, ehkä myös toimintavarma.
Kiitos vastauksista.
Mail .mac - kenellä käytössä?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mail .mac - kenellä käytössä?
Viesti Kirjoittaja venit »
Mini+23"+eyeTV+iPod Auto+kattot Vetok Ruohonl 2 risa mökillä Silppuri Fiskars sakset+pensasl (vm 05 mutta on 06) Harjoja Lapio Rautakanki ja 3 käsisahaa 1 lihasaha 2 Sukset ja liian lyhyet sauvat 2 pakkia Pumppu -72 pesuri ei katk 2 Moottoris Pyörä
-
Re: Mail .mac - kenellä käytössä?
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
No, Mail lienee käytössä suurimmalla osalla Mac käyttäjiä. Erinomainen sähköpostiohjelma, minun mielestäni.
.Mac, no sähköposti on niin pieni osa sitä. Olen .Macistä maksanut koko ajan kun se on ollut maksullinen palvelu. Kai se kertoo, että on mun mielestäni hintansa väärti.
Sähköpostina se on kätevä, toimii missä vaan ja millä yhteydellä tahansa. Eli hotellin wlan, kännykän GPRS, DNA:n laajakaista kotona jne, aina tulee ja lähtee postit. Eikä tarvii arpoa muita lähtevän postin palvelimia.
Eikä ole tarvinnut miettiä, että toimiiko.
.Mac, no sähköposti on niin pieni osa sitä. Olen .Macistä maksanut koko ajan kun se on ollut maksullinen palvelu. Kai se kertoo, että on mun mielestäni hintansa väärti.
Sähköpostina se on kätevä, toimii missä vaan ja millä yhteydellä tahansa. Eli hotellin wlan, kännykän GPRS, DNA:n laajakaista kotona jne, aina tulee ja lähtee postit. Eikä tarvii arpoa muita lähtevän postin palvelimia.
Eikä ole tarvinnut miettiä, että toimiiko.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja Jouna- »
OT: ei mulla muuta, mutta tuo näyttö on varmaan 23" ![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Jezze »
Mulla on .mac.
15" albook 1,5ghz, 512mt, Radeon 9700 128mt. A pirate with a steering wheel coming out of his crotch walks into a bar and the bartender says, "Do you know you have a steering wheel coming out of your crotch?" He says, "Aaarrr..it's driving me nuts."
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
.mac on ollut käytössä beta-vaiheesta alkaen, sen jälkeen maksua vastaan. Palvelu on kokonaisuutena mainio. Sähköpostikin on ok vaikkei mikään maailman nopein olekaan. Hienoa on aliaksien luonti. Esimerkiksi jos haluaa osallistua johonkin kilpailuun muulla kuin oikealla email-osoitteella. Tällä konstilla pysyy varsinainen laatikko siistimpänä. Aliaksia voi luoda vaikka kuinka monta ja jos johonkin kyllästyy niin eikun pois vaan.venit kirjoitti:Olen omistanut miniä 2 vkoa ja olen tyytyväinen: 232 näyttö kruunaa vielä käyttöä.
Olisin kysynyt seuraavanlaista asiaa:
- onko kenelläkään käytössä Mail ja onko joku rekisteröitynyt .mac postiin? Lähinnä sitä että mitä hyötyjä siitä on muunlaisiin palveluntarjoajiin verrattuna? Toki haittapuolena on se, että se maksaa, mutta onko hintansa väärti?
- sen toiminta tuntuu olevan selkeä ja hyvin yksinkertainen, ehkä myös toimintavarma.
Kiitos vastauksista.
.macin oma lähetyspalvelin on kätevä kuten Macfinn mainitsi. Kaikki operaattorit eivät kuitenkaan salli muun kuin oman postipalvelimensa käyttöä ja tämä politiikka tulee jatkossa yleistymään kiitos spämmääjien ja kaapattujen koneiden. Tuo ei silti vähennä .macin toimivuutta nimeksikään ja webmailihan toimii aina, kuten kalenteri, osoitekirja ja Safarin bookmarkit. Kätevää jos vaikka lomalla joutuu käyttämään lainakonetta.
com.apple.Dont_Steal_Mac_OS_X
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
Mulla on .Mac maili oman domain-mailin lisäksi käytössä. Domain on ollut alhaalla aina välillä, mutta .Mac ei muistaakseni kertaakaan. Siinä on myös toi kätevä webmail, jota on oikeasti mukava käyttää, jos ei oma kone ole lähettyvillä. Mail, iDisk ja Backup on ne palvelun mitä lähinnä tosta .Macista kayttelen.
Designed by a Brit, built in China - Apple
-
Viesti Kirjoittaja venit »
Kiitti mielipiteistä, sain vahvistuksen ja aion liittyä siihen. On totta että minun minini perässä on 23" näyttö, eikä seinän kokoinen. Toisaalta ruokahalu kasvaa syödessä. Täytyy sanoa että tuo näyttö on tosi hyvä, aivan mielettömän hyvä.
Mini+23"+eyeTV+iPod Auto+kattot Vetok Ruohonl 2 risa mökillä Silppuri Fiskars sakset+pensasl (vm 05 mutta on 06) Harjoja Lapio Rautakanki ja 3 käsisahaa 1 lihasaha 2 Sukset ja liian lyhyet sauvat 2 pakkia Pumppu -72 pesuri ei katk 2 Moottoris Pyörä
-
Viesti Kirjoittaja Turmeric »
Vielä yksi kommentti .Mac-palvelun postista. Minua viehättää se, että postilaatikko ISO! Säädin muistaakseni 1 gigan tilasta noin 300 megaa postille. Eipä lopu postilootan tila heti!
Myös voin lähettää ja vastaanottaa paljon, paljon isompia liitteitä kuin esim. nykyisen (kohta entisen) työpaikan rupisella postilla.
Two thumbs up!
Myös voin lähettää ja vastaanottaa paljon, paljon isompia liitteitä kuin esim. nykyisen (kohta entisen) työpaikan rupisella postilla.
Two thumbs up!
It's pining for the fiords!
8 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka