Onko jollain tietoa hyvästä karttaohjelmasta mihin saa helposti liitettyä valokuvan haluamaansa paikkaan. Siis esim reissussa osut hyvään ravintolaan ja otat kuvan ulkopuolelta ja liität sen kartan bookmark:iin. Ja pitäs tietysti siirtyä helposti iPadin/iPhonen kameralla suoraan ko bookmarkeihin...
Thanks!
Hyvää karttaohjelmaa iPadiin?
Kaikki ohjelmiin, iTunes Storeen, App Storeen, synkronointiin, iOS-käyttöjärjestelmään jne. liittyvät keskustelut tänne
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Hyvää karttaohjelmaa iPadiin?
Viesti Kirjoittaja JaskaParru »
-
Re: Hyvää karttaohjelmaa iPadiin?
Viesti Kirjoittaja JHA »
Etsitkö siis karttaohjelmaa vai ohjelmaa jolla asioita ja muistiinpanoja saa helposti geotagattua kartalle. Jos jälkimmäistä niin evaluointilistalle kannattaa pistää seuraava tapaus: http://itunes.apple.com/gb/app/evernote ... 96108?mt=8JaskaParru kirjoitti:Onko jollain tietoa hyvästä karttaohjelmasta mihin saa helposti liitettyä valokuvan haluamaansa paikkaan. Siis esim reissussa osut hyvään ravintolaan ja otat kuvan ulkopuolelta ja liität sen kartan bookmark:iin. Ja pitäs tietysti siirtyä helposti iPadin/iPhonen kameralla suoraan ko bookmarkeihin...
Thanks!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
-
Viesti Kirjoittaja JaskaParru »
Suuret kiitokset!
Näyttäisi pikaisella tutustumisella olevan juuri se mitä olen etsimässä...
Näyttäisi pikaisella tutustumisella olevan juuri se mitä olen etsimässä...
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Tämä on hieman erilainen ohjelma kuin mitä alun perin kyselit, mutta se toimii minun tarpeisiini todella hyvin. Eli käytän Day One -nimistä päiväkirja-appia.
http://dayoneapp.com
Se on siis perustaltaan päiväkirja. Päiväkirjaan voi lisätä myös kuvan, se tallettaa sijainnin ja sään, kartasta näkee sijainnin, se synkkaa iPad/iPhone/OS X. Eli sillä tavalla siitä matkasta tulee enemmän päiväkirjatyylinen kertomus, mutta kuviin ja sijainteihinkin pääsee helposti käsiksi.
Nuo kuvat, sijainnit ja sää tulivat ihan uusimmassa versiossa ja jostain syystä en täällä Helsingissä saa säätä ja sijaintia toimimaan kovin hyvin itse ohjelman sisältä, mutta jos kuvarullasta importtaa kuvan, niin sitten se laittaa sään ja sijainnin ihan oikein. Laitoin tuosta ongelmasta mailia kehittäjille. Mutta muuten tuo aika hyvä tuollaiseksi päiväkirjatyyliseksi ohjelmaksi.
Tuo Evernote on minulla enemmän sellainen, että laitan sinne lähinnä esimerkiksi matkalla tarvittavia lippuja, dokumentteja, karttoja, jne. (Tai voisin ehkä laittaa.)
http://dayoneapp.com
Se on siis perustaltaan päiväkirja. Päiväkirjaan voi lisätä myös kuvan, se tallettaa sijainnin ja sään, kartasta näkee sijainnin, se synkkaa iPad/iPhone/OS X. Eli sillä tavalla siitä matkasta tulee enemmän päiväkirjatyylinen kertomus, mutta kuviin ja sijainteihinkin pääsee helposti käsiksi.
Nuo kuvat, sijainnit ja sää tulivat ihan uusimmassa versiossa ja jostain syystä en täällä Helsingissä saa säätä ja sijaintia toimimaan kovin hyvin itse ohjelman sisältä, mutta jos kuvarullasta importtaa kuvan, niin sitten se laittaa sään ja sijainnin ihan oikein. Laitoin tuosta ongelmasta mailia kehittäjille. Mutta muuten tuo aika hyvä tuollaiseksi päiväkirjatyyliseksi ohjelmaksi.
Tuo Evernote on minulla enemmän sellainen, että laitan sinne lähinnä esimerkiksi matkalla tarvittavia lippuja, dokumentteja, karttoja, jne. (Tai voisin ehkä laittaa.)
Viimeksi muokannut Thoth, 20.8.2012 klo 23.42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka