Vielä sen verran, että nyt tänään 23.8.2012 viimeinen Flash-versio on 11.4.
Version voi tarkistaa Järjestelmäasetuksista kohdasta Muut valitsemalla Flashin.
Välilehdistä valitaan Advanced (1)
Annetaan Adobelle valta pitää huoli (2)
Kohdasta 3 näkyy asennetun version numero (siis tulisi olla 11.4)
Jos numero on jotain muuta klikataan Check now (4)
Uusia haittaohjelmia havaittu (OS X , iOS)
Keskustelua tietoturvasta ja varmuuskopioinnista Mac-, iPhone- ja iPad -käyttäjien näkökulmasta
-
- Porttikiellossa
Re: Uusia haittaohjelmia havaittu (OS X , iOS)
Viesti Kirjoittaja adele »
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Jo vuodesta 2004 - "foorumin käyttäjille pahaa mieltä ja ylimääräistä harmia foorumin henkilökunnallekin"
-
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
Tämä ei nyt varsianisesti tänne kuulu, mutta menkööt...
Jänskä juttu on se, että tuo Flash ei (ainakaan mulla) päivitä itseään automaattisesti, vaikka lupa sille onkin annettu. On jo jonkin aikaa Fläshi huomautellut kunniallisia videosaitteja selaillessa olevansa vanhentunut, ja olen odotellut että josko se nyt saisi itsensä ajan tasalle niin kuin Säädetty On. Ei ole päivittänyt ei.
Nyt sitten kyllästyin ja päivitin käsipelillä.
On päivänkakkaramaista että tuo automatiikka ei toimi. Valveutumaton Kansalainen saattaa tuudittautua siihen uskoon, että Kuten Säädetty On pitää tuo törkyimuri itsensä turvallisena. Mutta sitten jostain .xxx sivulta koneelle luiskahtaakin TROIJALAINEN VIIRUS-MATO vanhan flashin vuoksi.
Noh, selavii sano saksalainen.
Jänskä juttu on se, että tuo Flash ei (ainakaan mulla) päivitä itseään automaattisesti, vaikka lupa sille onkin annettu. On jo jonkin aikaa Fläshi huomautellut kunniallisia videosaitteja selaillessa olevansa vanhentunut, ja olen odotellut että josko se nyt saisi itsensä ajan tasalle niin kuin Säädetty On. Ei ole päivittänyt ei.
Nyt sitten kyllästyin ja päivitin käsipelillä.
On päivänkakkaramaista että tuo automatiikka ei toimi. Valveutumaton Kansalainen saattaa tuudittautua siihen uskoon, että Kuten Säädetty On pitää tuo törkyimuri itsensä turvallisena. Mutta sitten jostain .xxx sivulta koneelle luiskahtaakin TROIJALAINEN VIIRUS-MATO vanhan flashin vuoksi.
Noh, selavii sano saksalainen.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Samaa olen huomannut. Aina valitsen automaattiset päivitykset ja silti joka kerta saan aina manuaalisesti ladata ja hyväksyä ne päivitykset.mmmvuori kirjoitti:Jänskä juttu on se, että tuo Flash ei (ainakaan mulla) päivitä itseään automaattisesti, vaikka lupa sille onkin annettu. On jo jonkin aikaa Fläshi huomautellut kunniallisia videosaitteja selaillessa olevansa vanhentunut, ja olen odotellut että josko se nyt saisi itsensä ajan tasalle niin kuin Säädetty On. Ei ole päivittänyt ei.
★
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Minä kun olen tottunut työskentelemään vain normikäyttäjän oikeuksilla, ei tuollaiset automaattipäivitykset todellakaan toimi, vaan joko täytyy olla itse aktiivinen, tai jos ohjelma on, se oikeasti kysyy joka kerta päivityksen löytäessään ylläpitäjän käyttäjätunnusta ja salasanaa, ennen kuin kykenee mitään ”automaagista” sen enempää suorittamaan.Mailia kirjoitti:Samaa olen huomannut. Aina valitsen automaattiset päivitykset ja silti joka kerta saan aina manuaalisesti ladata ja hyväksyä ne päivitykset.mmmvuori kirjoitti:Jänskä juttu on se, että tuo Flash ei (ainakaan mulla) päivitä itseään automaattisesti, vaikka lupa sille onkin annettu. On jo jonkin aikaa Fläshi huomautellut kunniallisia videosaitteja selaillessa olevansa vanhentunut, ja olen odotellut että josko se nyt saisi itsensä ajan tasalle niin kuin Säädetty On. Ei ole päivittänyt ei.
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
- Porttikiellossa
Viesti Kirjoittaja adele »
Niin se kysyy tässäkin tapauksessa, kun Adobe ei ole koneen ylläpitäjä.
Jo vuodesta 2004 - "foorumin käyttäjille pahaa mieltä ja ylimääräistä harmia foorumin henkilökunnallekin"
-
Viesti Kirjoittaja kamina »
rauhoitu vähän, vaahto lentää jo, enkä oikein ymmärrä mitä ajat takaa.adele kirjoitti:maanalaisen paikan epämääräistä lätinää.kamina kirjoitti:Slashdotissa muuten mainittiin Crisis viruksesta että se on levinnyt näyttelemällä flash päivitystä, eli netissä surffaillessa tulee esille oikean näköinen "päivitä flash" ruutu, ja päivitys asentaakin sen pöpön.
"Mainitaan" sitä sun tätä. Miksi ei voida dokumentoida asiallisesti? Onko pelkona, että mitään "oikean näköistä" Flash ruutu ei olekaan? Tai että tieto puuttuu? Halutaan vain omalla isolla kauhalla sekoitella soppaa.
Se on hienoa, tosin olisin yllättynyt jolleivat kaikki täällä tietäisi paremmin kuin hyvin, noita päivityksiä tulee aika usein kuitenkin.Aito Flash-päivitys, jonka Adobe toimittaa (ja joka toivon mukaan on jokaisella flashin käyttäjällä automaattinen; Järjestelmäasetukset/Muut/Flash Player/Välilehti Advanced/Allow Adobe to install updates), näyttää tältä:
Ensin ilmoitetaan päivityksestä:
...
Sitten näytetään
...
Sen jälkeen tulee ikkuna, jossa hyväksyt asennuksen
...
Nämä ovat eivät vain "oikean näköisiä" ikkunoita vaan niitä oikeita
Sen sijaan lähipiirissäni on varmaan enemmän ihmisiä jotka eivät tiedä kuin semmoisia jotka tietävät. Fläshin automaattiasennus on hyvä ominaisuus, ei kuitenkaan riittävän hyvä jotta asentaisin sitä enään koneelle. Chrome on hoitanut tuonkin puolen paremmin kuin hyvin.
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka