Onkohan kellään kokemuksia tai mielipiteitä seuraavista av-viritinvahvistimista:
Yamaha rx-v373 (http://europe.yamaha.com/en/products/au ... mode=model) ja/tai
Pioneer vsx-422 (http://www.pioneer.eu/fi/products/42/98 ... index.html)
Saman hintaluokan perusvehkeitä, tarkoitus laittaa kiinni AppleTV ja blu-ray yms.
AV-viritinvahvistin
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
AV-viritinvahvistin
Viesti Kirjoittaja JiiWee »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 23.8.2012 klo 1.02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: av-viritinvahvistin
Viesti Kirjoittaja AJV »
Kyseisistä vahvareista ei ole kokemusta, mutta kauppapaikaksi voin suositella: http://www.schlauershoppen.de/
Sieltä Marantz NR1402 ostaneena voin sanoa, että olen tyytyväinen tuotteen nopeaan toimitukseen, toista sataa euroa halvempaan hintaan ja itse tuotteeseen... Marantzia voin kyllä tämän yhden kokemuksen perusteella suositella.
Sieltä Marantz NR1402 ostaneena voin sanoa, että olen tyytyväinen tuotteen nopeaan toimitukseen, toista sataa euroa halvempaan hintaan ja itse tuotteeseen... Marantzia voin kyllä tämän yhden kokemuksen perusteella suositella.
-
Re: AV-viritinvahvistin
Viesti Kirjoittaja mika_t »
Minkälaiset kaiuttimet on tarkoitus kiinnittää vahvariin? Meinaan, että vahvistimilla on kuitenkin vähän omanlaisensa ääni jokaisella ja aivan kaikki eivät sovi yhteen, tosin, nyt kun puhutaan aivan alkaen malleista, niin mitään suuria eroja tuskin tulee.
Tuossa hintaluokassa Pioneerin tiputtaisin välittömästi pois, heillä on ollut halpisten kanssa aiemminkin hieman laatuongelmia ja lisäisin listalle Onkyon sekä Denonin. Itsellä ollut kummankin vahvistimia eikä mitään pahaa sanottavaa kummankaan osalta.
Tuossa hintaluokassa Pioneerin tiputtaisin välittömästi pois, heillä on ollut halpisten kanssa aiemminkin hieman laatuongelmia ja lisäisin listalle Onkyon sekä Denonin. Itsellä ollut kummankin vahvistimia eikä mitään pahaa sanottavaa kummankaan osalta.
-
Jaahans juu, enpäs ole kaiutinasiaa vielä lyönyt lukkoon, kun ajattelin hetken ainakin vielä porskutella muinaisilla Technicsin kajareilla. Etäisesti olen suonut muutaman ajatuksen Wharfedalen suuntaan.
Tuon Pioneerin olin jo oikeastaan itsekin poistanut laskuista, Onkyota ja Denoniakin olen tutkaillut, mutta hieman tässä nyt ollaan tuonne Yamahaan päin menossa... Ja tosiaan mikään kultakorva en ole, vanhalla setillä on menty parikymmentä vuotta.
Tuon Pioneerin olin jo oikeastaan itsekin poistanut laskuista, Onkyota ja Denoniakin olen tutkaillut, mutta hieman tässä nyt ollaan tuonne Yamahaan päin menossa... Ja tosiaan mikään kultakorva en ole, vanhalla setillä on menty parikymmentä vuotta.
-
Viesti Kirjoittaja mika_t »
No hifimaailmassa on puhuttu iät ja ajat hyvistä yhteensopivuuksista vahvistimien ja kaiuttimien kesken, lähinnä tuota yhteiseloa voisi kutsua yksinkertaistettuna vaikka kummankin osapuolen osalta, lämpimäksi ja kirkkaaksi, eli kahta lämmintä ja toisaalta, kahta kirkasta ei välttämättä kannata liittää yhteen.
Wharfedale on ihan hyvä, meidän ns. kuolevaisten hintaluokassa oleva merkki, sen kaiuttimet ovat ehkä suurimmaksi osaksi taipuvaisia tuonne lämpimän puolelle, Yammu on varmasti ihan hyvä kaveri sille.
Eri asia sitten on, että kun suurimmalla osalla esim. kaiuttimien sijoittelu ja äänikentät huoneissa ovat mitä ovat, niin mitä merkitystä noilla komponenttivalinnoilla sitten käytännössä onkaan, niin ostaa ne mistä tulee vähiten hellasäröä ja mitkä sopivat parhaiten omaan makuun ja lompakkoon.![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Wharfedale on ihan hyvä, meidän ns. kuolevaisten hintaluokassa oleva merkki, sen kaiuttimet ovat ehkä suurimmaksi osaksi taipuvaisia tuonne lämpimän puolelle, Yammu on varmasti ihan hyvä kaveri sille.
Eri asia sitten on, että kun suurimmalla osalla esim. kaiuttimien sijoittelu ja äänikentät huoneissa ovat mitä ovat, niin mitä merkitystä noilla komponenttivalinnoilla sitten käytännössä onkaan, niin ostaa ne mistä tulee vähiten hellasäröä ja mitkä sopivat parhaiten omaan makuun ja lompakkoon.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Olet asian ytimessä tuon lompakkoon syntyvän tyhjiön ja sen aiheuttaman hellasärön merkittävyydestä vimpainten valintaan. Alan julkaisujen pitäisi itseasiassa lisätä testeihinsä hinta/laatu/särö -taulukot...
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka