Kuten jo otsikosta voi päätellä, olen varsinkin näiden pienempien Applen laitteiden kanssa vielä toistaiseksi aika pihalla. Ainakin uuden iPhonen olen ajattelut hankkia ja raihnaiseksi käyvän koneen tilalle ehkä myös iPadin. Onko tämä järkevää tai edes mahdollista? Miten musiikin siirto jne. ilman konetta jolla synkata iTunesiin? Käytän konetta muuhun kuin surffailuun ja opiskeluun (tekstinkäsittely tai oikeastaan pelkkä kirjoitus sekä Google Docs) yhä vähemmän ja siksi ajattelin että kompakti mukana kulkeva kaunis laite voisi olla "mun juttu". Miniläppärit ei oikein sovi tyyliin eikä Air eeh... Opiskelijabudjettiin. Mitä asioita tälläisessä kannattaa ottaa huomioon? USBiahan ei uusimmassa mallissa tainnut ainakaan vielä olla...? Oiskohan sieltä jossain vaiheessa CD-asemaa tulossa?
Eikös tässä olisi se plussa kanssa että riittäisi 3G (tai 4G ) pelkkään luuriin, koska voisin sitten sen jakaa Wi-Fiksi siitä? Puhelinhan kulkee luonnollisesti aina mukana. Olisiko tässä järjestelyssä jotain merkillepantavaa?
Edit: Anteeksi unohdin hakea, onhan tästä jokunen aihe jo tehty. Saapi poistaa jos jotakuta häiritsee.
Viimeksi muokannut torsdjfgh, 23.8.2012 klo 19.54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iPadin asemesta suosittelen oikeasti hankkimaan kannettavan tietokoneen, vaikkapa sitten käytetyn Airin. Myös noita käytettyjä 13" pro koneita löytyy myyntipalstalta runsaasti, eikä sekään ole painava, ainoastaan 700 grammaa painavampi Airiin verrattuna. Jos USB tai cd-asema on tärkeä, niin iPadin saa ainakin siinä vaiheessa unohtaa.
Joku sopuhintainen käytetty Mac osta. Huomaat ennenpitkään miten rasittavaa on jos iPad on talon ainoa "tietokone". Vaikka se onkin kiva kapistus niin ei sillä pysty kaikkea tekemään.
torsdjfgh kirjoitti:
Mutta kiitos, pitänee odotella kevättä ja katsoa millainen "newer iPadista" tulee
Senkin voi jo aika varmasti sanoa, että iPadin konsepti tuskin tulee muuttumaan. Levyasemaa tai USB-paikkoja ei kannata turhaan odotella. Etenkin tuo DVD-asema on sellainen, mistä Apple pyrkii koko ajan vaan enemmän ja enemmän irti.
Viimeksi muokannut Anghorn, 23.8.2012 klo 23.09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MBP 14" | Studio Display 5K | iPhone 15 Pro | iPad Air | AirPods Pro | Watch S6 | TV 4K
torsdjfgh kirjoitti:Ainoa tapa saada mediaa iPadiin on iTunes Store? Olenko väärässä?
Olet, saahan sinne kaikkea muutakin ladattua ja synkattua tietokoneen iTunesin kautta, aika vaikeaa vaan jossei ole ns. "Kunnon konetta"
Tarkoitin siis nimenomaan ilman konetta. Siitähän koko tässä ketjussa on kyse
Mutta kiitos, pitänee odotella kevättä ja katsoa millainen "newer iPadista" tulee
Kysymyksesi on jopa hieman retorinen. Mutta tässä vaihtoehtoja:
* Netistä lataamalla
* Sähköpostin liitetiedostoina
* Kaverin ym. koneella esim. Dropboxin kautta
* iPadin omalla kameralla valokuvia ja videoita
* Lataamalla kuvatiedostoja Camera Connectorilla
* Mikrofonilla ääntä tallentamalla
* Näpyttelemällä joko virtuaalinäppäimistöä tai ulkoista näppistä
Minulla on ipad 2 ja ei tällä kauheasti muuta tee kuin kuuntele musiikkia, pelaa, surffaa netissä tai käyttää noita ohjelmia mitkä on jo valmiina esim. Facetime joten sinuna hankkisin käytetyn macin tai sitten jonkun android/windows tabletin. Niistä pitäisi löytyä usb ja ainakin siinä uudessa oliko se nyt surface-tabletissa on kai kaikki mitä läppärissäkin.
Kenraali51 kirjoitti:Minulla on ipad 2 ja ei tällä kauheasti muuta tee kuin kuuntele musiikkia, pelaa, surffaa netissä tai käyttää noita ohjelmia mitkä on jo valmiina esim. Facetime joten sinuna hankkisin käytetyn macin tai sitten jonkun android/windows tabletin. Niistä pitäisi löytyä usb ja ainakin siinä uudessa oliko se nyt surface-tabletissa on kai kaikki mitä läppärissäkin.
Nuo yllä mainitut sekä leffojen katselu... Mitä muuta sillä pitäisi tehdä?
Toki kuvien käsittelykin omalla iPad2:lla onnistuu (vaikka pääsääntöisesti käytänkin konetta siihen)
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
Niin, suurin ongelma on varmaan se, kuinka ipadiin saa omaa mussaa ilman synkkaavaa tietokonetta. Onko siihen mahdollisuuksia (poislukien iTunes storesta ostaminen)?
mcpekkis kirjoitti:Niin, suurin ongelma on varmaan se, kuinka ipadiin saa omaa mussaa ilman synkkaavaa tietokonetta. Onko siihen mahdollisuuksia (poislukien iTunes storesta ostaminen)?
Jos iTunes on the cloud Suomessa joskus aukeaa, sitten ehkä on. Tai sitten ei.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
Minä tässä juuri nyt kirjoitan ipadillani ja pakko on valitettavasti kertoa että vaikka tämä onkin korvannut lähes kokonaan normi tietokoneen käytön niin silti monet, hyvin monet asiat ovat tällä paljon hitaampia. Esimerkkinä kuvien lisäys moniin paikkoihin on täysin mahdotonta. Plus sitten se musiikki ja videot. Jos sinulla ei ole minkäänlaista muuta konetta niin sinun on pakko joko ostaa kaikki musiikki itunesista, ladata spotify, tai synkata tämä jonkun kaverisi ituneskirjastoon. Ehkä kannattaa ensiksi ostaaihan kokeeksi vaikka iPad 1 halvin malli käytettynä ja käyttää sitä jonkin aikaa ja sitten miettiä uudelleen. (Itselläni on iPad 1 32gb muistilla mutta ei se paljoa eroa uudemmista malleista ainakaan kokemuksien perusteella)
Kyllä se eroaa paljonkin. Juurikin tuon nopeuden suhteen. Mitä nuo monet paikat ovat minne et kuvia voi lisäillä?
Eikä tuo pöytäkone nyt oikeastaan eroa tuon musiikin suhteenkaan, tai videoiden. Ostettava se on jokatapauksessa ellei sitten halua käyttää tiettyjä latauspalveluita
Ainoana poikkeuksena tuntuu itselle olevan youtube joka ei osaa toimia taustalla nettiä surffaillessa
sebulban kirjoitti:^ No niin. Jotain uutta sitä oppii näköjään tänäänkin. Lämpimät kiitokset
Huomaa että toi sama toimii myös lukitulta näytöltä, eli jos kuuntelet vaikka biisin tuubista ja laite on pöydällä tms ja haluat kuunnella biisin uusiksi niin lukitusnäytöltä tuplapainalluksella iPod nappulat esiin ja biisi takas päälle
Kuten jo otsikosta voi päätellä, olen varsinkin näiden pienempien Applen laitteiden kanssa vielä toistaiseksi aika pihalla. Ainakin uuden iPhonen olen ajattelut hankkia ja raihnaiseksi käyvän koneen tilalle ehkä myös iPadin. Onko tämä järkevää tai edes mahdollista? Miten musiikin siirto jne. ilman konetta jolla synkata iTunesiin? Käytän konetta muuhun kuin surffailuun ja opiskeluun (tekstinkäsittely tai oikeastaan pelkkä kirjoitus sekä Google Docs) yhä vähemmän ja siksi ajattelin että kompakti mukana kulkeva kaunis laite voisi olla "mun juttu". Miniläppärit ei oikein sovi tyyliin eikä Air eeh... Opiskelijabudjettiin. Mitä asioita tälläisessä kannattaa ottaa huomioon? USBiahan ei uusimmassa mallissa tainnut ainakaan vielä olla...? Oiskohan sieltä jossain vaiheessa CD-asemaa tulossa?
Eikös tässä olisi se plussa kanssa että riittäisi 3G (tai 4G ) pelkkään luuriin, koska voisin sitten sen jakaa Wi-Fiksi siitä? Puhelinhan kulkee luonnollisesti aina mukana. Olisiko tässä järjestelyssä jotain merkillepantavaa?
Edit: Anteeksi unohdin hakea, onhan tästä jokunen aihe jo tehty. Saapi poistaa jos jotakuta häiritsee.
Odota, kunnes tuleviin Windows-laitteisiin keksitään asennettava linux.