tehodia kirjoitti:jehu kirjoitti:Mutta miksi kummassa aloittajan kone on mennyt noin jumiin? En ole vielä lukenut ketjua läpi, mutta aion tehdä sen kohta.
Mahdoton sanoa, jos aloittaja ei ole kahdessa viikossa pystynyt kertomaan, miksi koneen on hankknut, mitä aikoo sillä tehdä, ja minkälaisella ohjelma- ja laitteistokokonaisuudella? Sen lisäksi aloittaja ei ole kahteen viikkoon osannut kertoa minkälaisissa tilanteissa kone jumittui ja mitä silloin jäi tekemättä/valmistumatta? Luultavasti kone on hankittu muuhunkin kuin käyttöjärjestelmien kokeiluihin ja vertailuihin? Pelkällä käyttäjärjestelmällähän kukaan ei tee mitään valmista, paitsi ehkä käyttöjärjestelmätestejä.
Minulla on kaksikin Lion-konetta käytössä, eikä tuollaisiin kompurointeihin olisi mitenkään edes varaa, eli laitteiden pitää toimia ja hyvin silloin, kun niitä käytetään. Kone jolla tätä nyt kirjoitan, on ollut päällä ja normaalikäytössä yhtä soittoa yli sata päivää. Ylläpidon hoidan ihan itse, mutta silti epäilisin, että olisin niin paljon parempi siinä hommassa kuin aloittaja ...vaikka voihan sekin kai olla mahdollista.
No nyt luulen tietäväni mikä meni vikaan...
-Ensinnäkin asensin liian wanhan ajurin Xbox 360- ohjaimelle.. Ajuri aiheutti sammutusongelmia ja jopa käynnistys ongelmia..
-Toiseksi kiintolevy oli korpputoinut. Toheloin jotenkin Windowsin rinnalle asennuksessa ja myöhemmin poistossa
-Time Machine oli selvästikin syypää!! Palautin monesti sitä käyttäen.. Ilmeisesti Time Machinen tiedostot olivat korpputoinuneet,
-Lukuisia sovellusten poistoja ja asennuksia ties mistä epämääräisistä lähteistä
-En osunnut vielä oikein käyttää Mac OS X:ää oli kokemusta vain Linuxista ja Windowsista,,
Mutta nykyään koneeni toimii tosi hyvin; Asennettuna Mac OS X!! Opin virheistäni ja nyt Mac OS X on ollut vakaa..
8) Mihin käytän konetta?? Erittäin monipuolisesti; mm. Pelaamiseen, nettisuffailuun, Videon editointiin, Opiskelutehtävien tekoon (toisinaan) sekä
lukuisiin erilaisiin ohjelmien kokeiluihin ja virittelyyn.. Eli ohjelmia/ajureita asennellaan paljon.. 8)
Nykyään minulla on juuri tuon virittely innon takia ohjelmien poisto/siivousohjelma AppCleaner, sekä olen tosiaan oppinut välttämään macin sudenkuopat.. 8)
SORRY! EN OLE EHTINYT KIRJOITELLA ON PITÄNYT SÄÄTÄÄ KONETTA NIIN PALJON... ![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)