Nyt on tullut mitta täyteen tätä applen paskaa. Kymmenisen vuotta olen seurannut tätä hidasta alamäkeä, joka on viimevuosina saavuttanut kohdallani huippunsa. En jaksa käyttää järjestelmää jota on jatkuvasti pakko päivittää jotta mikään toimisi. Olisin halunnut pysyä tigerissa, mutta ei auttanut kun mikään ei enää pelannut. Sitten sama tapahtui leopardille, ja nyt myös sen seuraajalle. Muutenkin firman politiikka jossa ihmisen on pakko käyttää kaikkea amerikkalaisten nörttien ehdoilla sapettaa nykyään suunnattomasti. Minulla ei ole mitään käyttöä nettivideovuokraamoille tai ohjelmistokaupoille tai pilvipalveluille tai ipuhelimille tai itsestään synkkaville leivänpaahtimille, eikä oikeastaan millekään muullekaan, jota tämä paskalafka haluaa pakottaa minua käyttämään.
Eli tästä oivallinen tehomylly sinulle trenditietoinen hipsteri, joka harrastat valokuvausta tai jotain muuta coolia. Omistat mielellään -70luvun designiä olevat pullonpohjalasit, käyt flow festivaleilla ja juot lattea. Istut myös mielelläsi kahviloissa poseeraamassa macbookkisi kanssa. Kuvittelet että brändi tekee sinusta luovan, vaikka todellisuudessa et onnistu luomaan hevonkukkua...
Kone on ensimmäisen sukupolven Macpro. Kaksi tuplaydin intel xeon 2,66 prosessoria, 4 gigaa muistia ja kaksi 250 gigan kovoa. Tyhjiä kovon paikkoja on kaksi. Koneessa lisäki airport ja bt, jotka koneen ollessa uusi (vuonna 2006) olivat vielä lisävarusteita. Näytönohjain on ATI Radeon X1900 XT, joka myös oli aikoinaan lisävaruste... Käyttöjärjestelmä on tällä hetkellä tuo Snow Leopard, jonka levyjen lisäksi mukana on alkuperäiset tigerin levyt, sekä leopardin levyt...
Superdrive ei toimi, mutta mukaan tulee polttava dvd-usb asema, joka on toiminut itsellä moitteettomasti.
Pc:n, johon vaihtoa voin harkita, tulee olla tehoiltaan vähintään samaa luokkaa, tosin keskusmuistia saisi olla enemmän. Käyttöjärjestelmä saisi olla windows 7.
Välirahaa katsotaan tapauskohtaisesti suuntaan taikka toiseen.
Kone sijaitsee vantaalla, ja vaihdot onnistuvat vain naamatusten pääkaupunkiseudulla. Mieluiten niin, että kumpikin osapuoli pääsee tarkastamaan koneen käyttökunnossa.
Mikäli vaihtotarjouksia ei kuuluu, voin syyskuun loppupuolella harkita koneen myymistä suoraan.
VAIHDETTU: MacPro 1,0 tehokkaaseen pöytä PC:hen
Tälle alueelle myös muut ilmoitukset, jotka eivät muille kauppapaikan alueille sovi.
Alueen säännöt
Ole hyvä ja tutustu Hopeisen Omenan kauppapaikan sääntöihin (6.1.2017) ennen uuden ilmoituksen tekemistä.
Ole hyvä ja tutustu Hopeisen Omenan kauppapaikan sääntöihin (6.1.2017) ennen uuden ilmoituksen tekemistä.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
VAIHDETTU: MacPro 1,0 tehokkaaseen pöytä PC:hen
Viesti Kirjoittaja pykkele »
Viimeksi muokannut jjpeltola, 25.9.2012 klo 11.10. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Syy: Otsikon hienosäätöä
Syy: Otsikon hienosäätöä
-
-
Re: V: Macpro 1,0 tehokkaaseen pöytä pc:hen
Viesti Kirjoittaja iPSP »
Mahtava myyntiteksti!
Ei kylläkään välttämättä edistä itse myyntiä ![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
MacBook Pro 15" • iPhone 6 Plus • PowerBook G4 12"
-
Re: V: MacPro 1,0 tehokkaaseen pöytä PC:hen
Viesti Kirjoittaja ktom »
Terve.
Ymmärrän hyvin mistä puhut ja olen itsekin törmännyt tilanteisiin, joissa kaipaan kunnon PC-konetta. Siitä huolimatta keskustelen mielelläni koneiden vaihdosta. Minulla on teho-PC, joka on kasattu vuosien varrella kertyneistä osista. Paketti on kutakuinkin seuraava:
Kotelo: Fractal Design Core 1000
Prosessori: Legendaarinen Intel Core 2 Quad Q9550
Emolevy: Ei niin legendaarinen Intel DG-45ID
Näytönohjain: PNY nVidia Quadro FX580 512MB
Muisti: Muistia taisi olla 6 gb (ainakin 4)
Kiintolevy: 2 kappaletta
Levyasema: Samsung dual layer
Asustelen Helsingissä, joten vaihto onnistunee sujuvasti.
Ymmärrän hyvin mistä puhut ja olen itsekin törmännyt tilanteisiin, joissa kaipaan kunnon PC-konetta. Siitä huolimatta keskustelen mielelläni koneiden vaihdosta. Minulla on teho-PC, joka on kasattu vuosien varrella kertyneistä osista. Paketti on kutakuinkin seuraava:
-
Moroktom kirjoitti:Terve.
Olen niin puusilmä näiden pc-rautojen suhteen, että joudun hieman googlettamaan ja haastattelemaan pc-tietäväisiä tuttavia jotta saan selvitettyä tuon kokoonpanosi potentiaalin omiin tarpeisiini. Kun saan tuota hieman pelviteltyä, palaan aiheeseen vaikkapa yksityisviestillä...
*EDIT* Tuli vielä mieleen että onko tuossa koneessasi mukana jotain windowsin lisenssiä?
Viimeksi muokannut pykkele, 3.9.2012 klo 11.03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
-
Viesti Kirjoittaja ktom »
Olen käyttänyt tietokonetta viimeksi televisiopalvelimena, joten siinä on tällä hetkellä Windows home server lisenssi. Enköhän minä tarvittavan Windows 7 (Home Premium) lisenssinkin löydä, jos kone sinua edelleen kiinnostaa.
-
Pahoittelut etten ole ollut yhteydessä tämän asian suhteen, mutta on ollut tässä julmettuja työkiireitä. Olen yhteydessä heti kun on yli 5 minuuttia yhtäjaksoista vapaa-aikaa muulloin kuin öisin....
-
Re: Vaihdettu: MacPro 1,0 tehokkaaseen pöytä PC:hen
Vaihtokaupat on sovittu huomiseksi, joten kiitokset kiinnostuneille, ja syksyn jatkoja.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka