Olen ostanut muutamia hälytysääniä, sekä albumeja iTunesista, mutta kaikki hävisi kun kytkin iPhonen iTunesiin. ITunes oli asennettu koneelle uudelleen ja puhelin tunnisti iTunesin uudeksi. Klikkailin suostumuksia uuden koneen asettamiseksi pääkoneeksi, ja synkronoinnin jälkeen kaikki vaivalla albumista koneelle, ja tästä iPhoneen siirretyt musiikit oli poissa! Samoin kuin kaikki ostetut musiikitkin.
Sitten kun laitoin iTunesin hakuun albumin jonka olin jo ostanut, ja painoin osta, se ilmoitti näin:
"Olet jo ostanut tämän kohteen. Haluatko
ostaa sen uudelleen?
Kumoa Osta"
Joudunko tosiaan ostamaan 10€ maksavan albumin uudelleen? Tuo iTunes on mielestäni muutenkin huonosti suunniteltu, se on vain monimutkainen ja hankala käyttää.
Jos jollakin on kokemuksia, tai osaa auttaa, olisin kiitollinen.
Musiikin häviäminen iPhonesta
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
Musiikin häviäminen iPhonesta
Viesti Kirjoittaja Kikkakorea »
"Oh, you think darkness is your ally. But you merely adopted the dark; I was born in it, moulded by it. I didn't see the light until I was already a man, by then it was nothing to me but BLINDING!"
-
Re: Musiikin häviäminen iPhonesta
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
iTunes on ihan helppo kunhan ymmärtää mitä synkronointi tarkoittaa. iTunes kirjastosta pitäisi tietysti aina pitää huolta eli ottaa säännöllisesti varmuuskopio (jos iTunesin haluaa asentaa uudelleen tms). iTunes kirjastoon siirtyy synkronoinnin yhteydessä kaikki iPhonella/iPodilla ostetut musiikit ja sovellukset. Myös toiseen suuntaan kulkee tavaraa jos olet iTunesissa valinnut uusia albumeja tai sovelluksia mitä haluat iLaitteeseen seuraavan synkronoinnin yhteydessä asentaa. Nyt olit ilmeisesti jättänyt varmuuskopioinnin tekemättä?
Vielä ei Suomessa ole iTunesin musiikit pilvessä (iCloud) joten en osaa auttaa. Pilvestä ne olisi ollut helppo palauttaa. Applen tuki osaa ainakin auttaa, sieltä olen itse esimerkiksi saanut epäonnistuneita latauksia ladattua uudelleen. Joku muu saa auttaa jos löytyy toinen keino?
Vielä ei Suomessa ole iTunesin musiikit pilvessä (iCloud) joten en osaa auttaa. Pilvestä ne olisi ollut helppo palauttaa. Applen tuki osaa ainakin auttaa, sieltä olen itse esimerkiksi saanut epäonnistuneita latauksia ladattua uudelleen. Joku muu saa auttaa jos löytyy toinen keino?
Viimeksi muokannut Sherukka, 3.9.2012 klo 22.10. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
-
Re: Musiikin häviäminen iPhonesta
Viesti Kirjoittaja Kikkakorea »
Juu en ole tuosta varmuuskopiosta tiennytSherukka kirjoitti:iTunes on ihan helppo kunhan ymmärtää mitä synkrononti tarkoittaa. iTunes kirjastosta pitäisi tietysti aina pitää huolta eli ottaa säännöllisesti varmuuskopio (jos iTunesin haluaa asentaa uudelleen tms). iTunes kirjastoon siirtyy synkronoinnin yhteydessä kaikki iPhonella/iPodilla ostetut musiikit ja sovellukset. Myös toiseen suuntaan kulkee tavaraa jos olet iTunesissa valinnut uusia albumeja tai sovelluksia mitä haluat iLaitteeseen seuraavan synkronoinnin yhteydessä asentaa. Nyt olit ilmeisesti jättänyt varmuuskopioinnin tekemättä?

"Oh, you think darkness is your ally. But you merely adopted the dark; I was born in it, moulded by it. I didn't see the light until I was already a man, by then it was nothing to me but BLINDING!"
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka