..Linuxit on mulla aika paljon tehokkaammissa koneissa.. kannettavat lelut ei oo "oikeitakoneita" varten... ;((rockenroller kirjoitti: Toi oliskin hyvä. Onks mitään hyvää distroo et vois forkkasta tohon jonku touch ui linuxin?
[ÄÄNESTYS] Aiotko hankkia iPhone 5:n? Miksi? Mielipiteitä!
-
Re: Aiotko hankkia uuden iPhonen? Miksi? Mielipiteitä!
Viesti Kirjoittaja pulseproto »
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
Itse olen ajatellut asian näin:jomppa kirjoitti:Jätän tämän mallin väliin ja päivitän sitten 5S:n yhteydessä. "Kerran kahdessa vuodessa"-päivitystahti riittää minulle aivan hyvin, varsinkin kun iOS-päivitykset toimivat hyvin myös vanhassa (toisin kuin WP-maailmassa).
Joko
A) Myyn nyt 4S:n ja ostan vitosen - köyhdyn X-määrän rahaa.
tai
B) Myyn 4S:n vuoden päästä ja ostan 5S:n - köyhdyn 2X -määrän rahaa.
Eli ihan sama, paitsi että A-vaihtoehdolla mulla on uusinta rautaa käytössä. Aika sama koneidenkin kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja Kikkakorea »
Jep! Kannattaa myydä nyt kun hintakin on vielä korkealla 8)mmmvuori kirjoitti:Itse olen ajatellut asian näin:jomppa kirjoitti:Jätän tämän mallin väliin ja päivitän sitten 5S:n yhteydessä. "Kerran kahdessa vuodessa"-päivitystahti riittää minulle aivan hyvin, varsinkin kun iOS-päivitykset toimivat hyvin myös vanhassa (toisin kuin WP-maailmassa).
Joko
A) Myyn nyt 4S:n ja ostan vitosen - köyhdyn X-määrän rahaa.
tai
B) Myyn 4S:n vuoden päästä ja ostan 5S:n - köyhdyn 2X -määrän rahaa.
Eli ihan sama, paitsi että A-vaihtoehdolla mulla on uusinta rautaa käytössä. Aika sama koneidenkin kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
-
Viesti Kirjoittaja apple_fani »
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)

![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
Onneksi tuokin muuttuu WP8:n puhelimissa niin ei tarvitse sen vuoksi jättää WP-puhelimia laskuista pois jos hankkii uuden puhelimen nyt.jomppa kirjoitti:Jätän tämän mallin väliin ja päivitän sitten 5S:n yhteydessä. "Kerran kahdessa vuodessa"-päivitystahti riittää minulle aivan hyvin, varsinkin kun iOS-päivitykset toimivat hyvin myös vanhassa (toisin kuin WP-maailmassa).
Itse menen vanhalla 4S:llä ainakin tämän vuoden loppuun ja sitten katselen iPhone5:n ja uusien Lumioiden käyttökokomuksia ja ostan todennäköisestii WP8-puhelimen käytettynä, eihän näistä täyttä hintaa kannata maksaa kun käytettyjä saa sopivasti.
Nykyisen lukottoman iPhone4S 32GB ostin yhden päivän käytettynä viime joulukuussa hintaan 530€ eli n. 200€ halvemmalla kuin uusi.
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Itse en jotenkin ole käytettyjen puhelinten ystävä. Itselle sopii parhaiten kiiltävä uusi Apple-laatikkoDelli kirjoitti:Onneksi tuokin muuttuu WP8:n puhelimissa niin ei tarvitse sen vuoksi jättää WP-puhelimia laskuista pois jos hankkii uuden puhelimen nyt.jomppa kirjoitti:Jätän tämän mallin väliin ja päivitän sitten 5S:n yhteydessä. "Kerran kahdessa vuodessa"-päivitystahti riittää minulle aivan hyvin, varsinkin kun iOS-päivitykset toimivat hyvin myös vanhassa (toisin kuin WP-maailmassa).
Itse menen vanhalla 4S:llä ainakin tämän vuoden loppuun ja sitten katselen iPhone5:n ja uusien Lumioiden käyttökokomuksia ja ostan todennäköisestii WP8-puhelimen käytettynä, eihän näistä täyttä hintaa kannata maksaa kun käytettyjä saa sopivasti.
Nykyisen lukottoman iPhone4S 32GB ostin yhden päivän käytettynä viime joulukuussa hintaan 530€ eli n. 200€ halvemmalla kuin uusi.

-
Viesti Kirjoittaja dasb00t »
-
Näiltä sivuilta löytää hyvin iPhone 5 uutisia. Ilmeisesti Apple on jo lähettänyt kutsut iPhone 5 julkistukseen.
-
Viesti Kirjoittaja gainsay »
-
Viesti Kirjoittaja tmu »

-
Viesti Kirjoittaja WhatUpDoe »
dasb00t kirjoitti:Puhelimen vaihto on lähellä. iOS6 ei vakuuta tarpeeksi. iPhonen ilmeisesti vain 4" näyttö ei riitä. Kilpailijat tarjoavat jo melkein 5" ja Notessa reilusti ylikin. Haluan sellaisen. Tasitelu on käynnissä Windows Phone vs Android. Samsungin uusi WP8 luuri on ehkä tällä hetkellä mielenkiintoisin.
Mistä tämä mitä isompi sitä parempi kumpuaa?
En oikein ymmärrä. En ottaisi ikinä edes 4.3" puhelinta, koska ei mahdu tollaset halot taskuun. Olen täysin tyytyväinen 3.5" näyttöön, mutta tuo huhuttu 4" näyttö voisi olla se kaikista optimaalisin.
-
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »

Jos Apple olisi julkaissut alkuperäisen iPhonen 4"-näytöllä niin samat ihmiset selittelisivät täällä miten juuri 4" on se juuri optimaalisin näyttökoko heille.
-
Viesti Kirjoittaja viktor »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja einarri »
Sama täällä pakko päivittää kun 3GS vetelee viimeisiään: nappulat tippuu, lataus toimii fiilispohjalta, kaiutin särkee ja antenni hukkaa kentän jatkuvasti. Skippasin neloset ulkonäön takia ja vitosen ulkonäköspekuloinnit ei innosta. Mutta koska muita Apple -koneitani en vaihda, niin eipä tuota puhelintakaan ole järkeä vaihtaa. Niin nolo kuin 920:n julkistamistilaisuus olikin niin ulkonäkö edelleenkin miellyttää silmää, jos Windowsin saisi pois vaihdettua niin siinäpä olisi seuraavan puhelimen raamit. Osittain väsyminen iPhoneen johtunee siitä että joka jampalla nykyään iPhone käytössä myöskin ios ulkonäöltäänkin jo hieman kyllästyttää. Harmittaa kun ei saa superhypetystä uutta vitosta kohtaan vaikka kuinka yrittää pinnistää. Ts. Aion hankkia vitosen en innosta vaan tarpeesta.tmu kirjoitti:Täytynee pakosta päivittää, kun 3GS alkaa tuntua jo turhan hitaalta. 4:n ja 4S:n skippasin muotoilun takia, joten vitonenkaan ei sen suhteen riemastuta, etenkään kun vaikuttaa vieläpä kasvavan kooltaan. Tulispa iPhone nano
-
Viesti Kirjoittaja aurinkoutu »
Siinä on paljonkin järkeä, ja hyvinkin voivat olla sidoksissa. Tosin mainitsit tuossa nyt jo kaksi sinällään toisistaan riippumatonta asiaa. Veikkaisin, että iPhonen käyttäjät ovat monet kiinnostuneita visuaalisista seikoista ja designista eikä se riitä, että käytännöllistä on ja hyvä puhelin. Toki porukkaan mahtuu monenlaista sakkia, mutta ainakin tuntemistani Apple-ihmisistä aika moni on kiinnostunut muutenkin vähän muusta kuin Sotka-tyylistä. iPhonen käyttäjistä löytyy myös hyvin paljon nuoria naisia eivätkä näiden kohdalla ulkonäkövaatimukset ainakaan laske: kuka nyt jotain isonäyttöistä rumilusta käsilaukkuun haluaisi? En minä ainakaan, vaikka olen jo muuta kuin nuori nainenmikaw_ kirjoitti:Minua vähän ihmetyttää miksi juuri Applen käyttäjät ovat niin tyytyväisiä 3.5" näyttökokoon. Ei kait tykästyminen näyttökokoon voi olla sidoksissa sen kanssa minkä merkkisiä laitteita käyttää. Siinä ei ole mitään järkeä.

Omalla kohdallani niin kauan kuin tilanne on se, että Samsung ei Galaxyn näytön kokoa pienennä ja tee siitä muutenkin silmää hivelevän kaunista, niin siihen se lopulta aina kaatuu. Ainakin toistaiseksi fiilis on tämä.
-
-
hmm.. onhan tuo "Nelosten" näyttö.. sikahyvä, itse en kaipaa iPhoneen tai mihinkään muuhunkaan luuriin isompaa näyttöä jos reso pysyy tuossa !!mikaw_ kirjoitti:Minua vähän ihmetyttää miksi juuri Applen käyttäjät ovat niin tyytyväisiä 3.5" näyttökokoon.
IPhonessa on paras näyttö ja Appsit.. muut pisteet menee muuallen.. Ok. JBn kautta käyttis on paras markkinoilla ja laajennettavissa lähes loputtomasti... tähän ei edes android pysty ellet ole koodaaja..
Nokia 920 on mitoiltaaan pienempi kuin kuin esim E7 jossa on 4" näyttö... eli i5nen kin levittänee ruutua "enemmän pituussuunnassa"... eikös!?
-
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Ei siinä 920:ssa mitään Windows 8:a ole.pulseproto kirjoitti:.. mielenkiintoinen viikko tulossa.. Lupasin vedonlyönnissä hankkia frendille 5sen jos tarjoavat "enemmämn uutta" kuin noksu 920 teki.. (suhteessa aiempaan malliin.. raatina toimii noin 30päinen frendijoukko joista kellään ei ole sidonnaisuuksia puoleen -toiseen).. Jos kännykässä tuo win8 tosiaan toimii.. niin voila!! Applen pitäs vähintään tuoda Lion iPhoneen jotta integraatio olisi samalla tasolla.. ja nopeasti jos mielii pysyä hypen huipulla..( 8kk win8 käyttäneenä muutamissa laitteissa - ei ole kyllä mitään moitittavaa toistaseks ollut ) Niin ja 5nen jää itseltä käyttöönottamatta kunnes siihen saa JBn.. vaikka niitä muutama kymmenen tulleekin firmaan ostettua.
-
Viesti Kirjoittaja Sasquatch »
-
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
Millä ei ole mitään tekemistä jonkun tietyn näyttökoon kanssa.aurinkoutu kirjoitti:Siinä on paljonkin järkeä, ja hyvinkin voivat olla sidoksissa. Tosin mainitsit tuossa nyt jo kaksi sinällään toisistaan riippumatonta asiaa. Veikkaisin, että iPhonen käyttäjät ovat monet kiinnostuneita visuaalisista seikoista ja designista eikä se riitä, että käytännöllistä on ja hyvä puhelin. Toki porukkaan mahtuu monenlaista sakkia, mutta ainakin tuntemistani Apple-ihmisistä aika moni on kiinnostunut muutenkin vähän muusta kuin Sotka-tyylistä.mikaw_ kirjoitti:Minua vähän ihmetyttää miksi juuri Applen käyttäjät ovat niin tyytyväisiä 3.5" näyttökokoon. Ei kait tykästyminen näyttökokoon voi olla sidoksissa sen kanssa minkä merkkisiä laitteita käyttää. Siinä ei ole mitään järkeä.
Luulisi juuri sinne käsilaukkuun isonäyttöisiä vehkeitä mahtuvan. Taskuun huonommin eikö? Kyllä usealla naisella taitaa siellä käsilaukussa Galaxy Note köllötelläkin.iPhonen käyttäjistä löytyy myös hyvin paljon nuoria naisia eivätkä näiden kohdalla ulkonäkövaatimukset ainakaan laske: kuka nyt jotain isonäyttöistä rumilusta käsilaukkuun haluaisi? En minä ainakaan, vaikka olen jo muuta kuin nuori nainen
Jos Apple siirtyy suurempaan näyttökokoon niin odotan, että te siirrytte sitten esim. johonkin Nokian 3.5" -malliin.Ja sitten kun mietitään niitä vaihtoehtoja, niin ei niitä nyt niin hirveästi ole, jos tässä koossa haluaa pysyä, joten helpostihan sitä taas sitten päädytään siihen Appleen ja iPhoneen.
Makuasioitahan nämä. IMO kumpikaan puhelimista ei ole silmiähivelevän kaunis, mutta Galaxy on jo modernimman näköinen.Omalla kohdallani niin kauan kuin tilanne on se, että Samsung ei Galaxyn näytön kokoa pienennä ja tee siitä muutenkin silmää hivelevän kaunista, niin siihen se lopulta aina kaatuu. Ainakin toistaiseksi fiilis on tämä.
-
http://www.technobuffalo.com/companies/ ... earphones/
Mielenkiintoinen muotoilu.
-
Viesti Kirjoittaja aurinkoutu »
No, en ala inttää sen enempää, mutta omasta mielestäni on. Aika monella tuntuu menevän esteettinen raja just tuossa koossa. Aina voi tietty sanoa, että se on vain oma käsitykseni, että pieni näyttö ois jotenkin stylempi, mutta näin se vaan tuntuu monen muunkin mielestä menevän! Toiseksi ainakin itselläni vaikuttaa se, että kyse on kuitenkin ensisijaisesti puhelimesta, ei mistään wanna-be-iPadista, joten en oikein tiedä, että mihin sitä kokoa sitten tarvitsisi. Toisaalta lienen tässä jäänyt hieman ajasta taakse, sillä en myöskään ymmärrä, mitä ihmiset tekee 42 tuuman telkkarilla minimaalisen kokoisessa olkkarissamikaw_ kirjoitti:Millä ei ole mitään tekemistä jonkun tietyn näyttökoon kanssa.

No, riippunee käsilaukun koosta...mikaw_ kirjoitti:Luulisi juuri sinne käsilaukkuun isonäyttöisiä vehkeitä mahtuvan. Taskuun huonommin eikö? Kyllä usealla naisella taitaa siellä käsilaukussa Galaxy Note köllötelläkin.

Henk.koht. en piittaa Galaxyssa näytön koon lisäksi sen muovisuudesta, mutta no, on kai se valkoinen sinällään ihan ok.mikaw_ kirjoitti:Makuasioitahan nämä. IMO kumpikaan puhelimista ei ole silmiähivelevän kaunis, mutta Galaxy on jo modernimman näköinen.
No, se siitä hieman OT:sta.
-
Viesti Kirjoittaja Fish_and_Sips »
Tästähän puuttuu nfc siru joka on mielestäni perusvaatimus nykylaitteessa .
Allekirjoittaneen sormenjälkilukostakin jo tämä löytyy.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka