Tuota... Voiko tämä vuosi olla niin köyhä, että tuossa oli vuoden upein ohitus?Viizei kirjoitti:Kimin ohitus Schumista Spassa varmaankin vuoden upein!
http://www.youtube.com/watch?v=a8iU60rnrrA


Vai enkö taas ymmärtänyt jotain?
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Tuota... Voiko tämä vuosi olla niin köyhä, että tuossa oli vuoden upein ohitus?Viizei kirjoitti:Kimin ohitus Schumista Spassa varmaankin vuoden upein!
http://www.youtube.com/watch?v=a8iU60rnrrA
Viesti Kirjoittaja getty »
Minäpä avitan. Eau Rouge on hyvin nopea notkossa oleva mutka, joka nykyautoilla on kyllä ajettavissa kaasu pohjassa, mutta vain nippanappa ts. mutkassa ollaan optimilinjallakin hyvin lähellä pidon menetystä. Puheena olevassa ohituksessa Kimi painaa todellakin epäoptimia linjaa ulkokanttarin yli ja Schumin ohi, eikä tunnu nostavan kaasua yhtään. Kuuluu ehdottomasti rattisuoritusten kärkikastiin.Erño kirjoitti:No nyt ennainakaan ymmärrä ohituksen hienoutta.
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Ai. Mistä sinä tuon noin hyvin tiedät?getty kirjoitti: Eau Rouge on hyvin nopea notkossa oleva mutka, joka nykyautoilla on kyllä ajettavissa kaasu pohjassa,
Viesti Kirjoittaja carrbon »
En tiedä tartunko tässä Kunkun syöttiin mutta lajia seuraamallaKunkkuJ kirjoitti:Ai. Mistä sinä tuon noin hyvin tiedät?getty kirjoitti: Eau Rouge on hyvin nopea notkossa oleva mutka, joka nykyautoilla on kyllä ajettavissa kaasu pohjassa,
Viesti Kirjoittaja getty »
Syötti tai ei, mutta pitkäaikainen lajin seuranta auttaa. btw: takavuosina kuskeilla oli tapana seurata silmä kovana tiimikaverinsa telemetriatietoja juurikin Eau Rougen osalta. Haluttiin nähdä uskaltaako ja pystyykö kaveri painamaan mutkan läpi ns. urku auki -> ylimääräistä gloriaa sille joka pystyi. Nykyvehkeillä siis menee joka ukolla.KunkkuJ kirjoitti:Ai. Mistä sinä tuon noin hyvin tiedät?getty kirjoitti: Eau Rouge on hyvin nopea notkossa oleva mutka, joka nykyautoilla on kyllä ajettavissa kaasu pohjassa,
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Viesti Kirjoittaja Erño »
Moottoripyörällä nyt ei ajaessa ole pitoa muutenkaan juuri yhtään. Se ei siis lähde hanskasta niin helposti.KunkkuJ kirjoitti:Jaa, että olette lehdistä lukeneet, ei kun netistä seuranneet? Ei kai siinä sitten auta vastaan sanoa. Kun minä ensimmäisen kerran parikymmentä vuotta sitten ajoin tuon mutkan moottoripyörällä, ei se niin pahalta tuntunut. Mut ehkä ajoin liian hiljaa...
Viesti Kirjoittaja getty »
Totta, niin ajoit, mutta sillä ei ole mitään väliä F1-topikissa.KunkkuJ kirjoitti:Jaa, että olette lehdistä lukeneet, ei kun netistä seuranneet? Ei kai siinä sitten auta vastaan sanoa. Kun minä ensimmäisen kerran parikymmentä vuotta sitten ajoin tuon mutkan moottoripyörällä, ei se niin pahalta tuntunut. Mut ehkä ajoin liian hiljaa...
Viesti Kirjoittaja arisel »
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
On sillä. Se tarkoittaa sitä, että tiedän tuon ohituspaikan ihan käytännön kokemuksesta. Mut nykyäänhän sillä tiedolla ei taida olla paljon merkitystä, kun nettiä seuraamalla tietää kaikki asiat paljon paremmin. Montako kertaa sinä olet seurannut formuloiden menoa tuossa mutkassa?getty kirjoitti:Totta, niin ajoit, mutta sillä ei ole mitään väliä F1-topikissa.
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Viesti Kirjoittaja pallo »
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Noin voi sanoa vain sellainen tietokonepelien äärellä kasvanut lapsonen, joka ei ole parempaa nähnyt, esimerkiksi Keken aikoja.pallo kirjoitti:Ja kyllä kisa ja muutamat ohitukset olivat parasta a-luokkaa, vaikken olekaan skootterilla niitä muumiopäissäni ajanut tai vaihtanut renkaita itse.
Viesti Kirjoittaja pallo »
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Se ei ole oleellista tässä yhteydessä. Jos olet oikein terävä poika, saat sen kyllä selville. Oleellista on se, että silloin kyse oli kilvan ajosta. Yhdessä kisassa lienee noin keskimäärin ollut enemmän hienoja ohituksia kuin nykyään koko kauden aikana.pallo kirjoitti: Monta kisaa Keke voitti?
Viesti Kirjoittaja pallo »
Aika on ehkä kullannut muistot, poijjaat ajelivat turbokoneilla - ei voi oikein verrata KERSiin vaikka jotain yhteneväisyyksiä voi halutessaan nähdä - ja ohittelu oli suht'koht' iisiä. Ei se silti kuskien ajotaitoja poista.KunkkuJ kirjoitti:Se ei ole oleellista tässä yhteydessä. Jos olet oikein terävä poika, saat sen kyllä selville. Oleellista on se, että silloin kyse oli kilvan ajosta. Yhdessä kisassa lienee noin keskimäärin ollut enemmän hienoja ohituksia kuin nykyään koko kauden aikana.pallo kirjoitti: Monta kisaa Keke voitti?
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Ei poista ei, mutta tarpeen niihin ajotaitoihin se kyllä poistaa. Nykyautothan voisi ihan hyvin ohjata varikolta. Näkeehän tuon siitä, että saman tallin autot kulkevat hyvin samalla tavalla. Jos vaihdettaisiin virheitä tekevät kuskit tietokoneohjaukseen, autot kulkisivat prikulleen samalla tavalla.pallo kirjoitti: Ei se silti kuskien ajotaitoja poista.
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikös silloin 80-luvulla F1:ssä ollut vielä keppivaihteet? Keke muistaakseni joskus selitti, miten Monacon kisa ajettiin käytännössä yhdellä kädellä läpi, kun toinen käsi hämmensi vaihteita lähes taukoamatta. Se sama sunnuntain Hesarin paksuuden verran väliä sitten reunakivien ja auton väliin, mutta yhdellä kädellä ja huonommalla pidolla...KunkkuJ kirjoitti:Ei poista ei, mutta tarpeen niihin ajotaitoihin se kyllä poistaa. Nykyautothan voisi ihan hyvin ohjata varikolta. Näkeehän tuon siitä, että saman tallin autot kulkevat hyvin samalla tavalla. Jos vaihdettaisiin virheitä tekevät kuskit tietokoneohjaukseen, autot kulkisivat prikulleen samalla tavalla.pallo kirjoitti: Ei se silti kuskien ajotaitoja poista.
Formulakisojen seuraaminen voittaa nykyään puisevuudessaan jopa maalin kuivumisen seuraamisen. Niiden peräkkäin jonossa kulkevien autojen tuijottaminen on aika hälyttävä merkki aivotoiminnan kuihtumisesta tietokonepelejä pelaavien tasolle.
Viesti Kirjoittaja pallo »
Viesti Kirjoittaja getty »
Olihan ne joo, 6 pykälää H-kaaviossa. Jotain kolme tuhatta kertaa piti Monacossa vaihtaa kisan aikana, ja siinä ei käsi välttämättä kestänyt kasassa. Samalla kuski laihtui nesteistä sen kolmisen kiloa, joten hattua voi kyllä nostaa takavuosienkin rattimiehille.Tauvo kirjoitti: Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikös silloin 80-luvulla F1:ssä ollut vielä keppivaihteet? Keke muistaakseni joskus selitti, miten Monacon kisa ajettiin käytännössä yhdellä kädellä läpi, kun toinen käsi hämmensi vaihteita lähes taukoamatta. Se sama sunnuntain Hesarin paksuuden verran väliä sitten reunakivien ja auton väliin, mutta yhdellä kädellä ja huonommalla pidolla...
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Viesti Kirjoittaja masa »
http://bbc-player.com/ten.htmlAnghorn kirjoitti:Mistä löytyisi hyvä streami Monzan GP:hen? En itse löydä mitään, missä näkisi kuvankin.