DOA vaihto/palautus
-
DOA vaihto/palautus
Viesti Kirjoittaja Nappi23 »
Kysyisin, että onko kenelläkään ollut kokemuksia DOA vaihto/palautuksista applen tuotteissa? Itselläni tilaamani MacBook Air oli viallinen ja lähetin sen sitten takaisin jälleenmyyjän kautta (mustapekka). Nyt on kuitenkin mennyt jo kuukausi, eikä minkäänlaista infoa asian etenemisen suhteen ole vieläkään tullut. Mustapekasta sanotaan aina vaan, että maahantuojalta ei ole tullut päivitystä tilanteeseen. Luulisi nyt kuitenkin, että kuukaudessa olisi jo kerennyt jonkinlaista edistymistä tapahtumaan..
-
Re: DOA vaihto/palautus
Viesti Kirjoittaja jurppa »
-

-
Viesti Kirjoittaja micqo »
Maahantuoja tarvitsee Applelta luvan, jotta he voi tehdä ko. vaihdon.Nappi23 kirjoitti:Onko tietoo, että mikä siinä on siinä pitkässä kestossa on sitten syynä?
-
Viesti Kirjoittaja WhatUpDoe »
-
Ei siinä kyllä pitäis silti kestää. Soita AppleCareen. Käsittääkseni tässä on myös Appleltä tiukat aikarajat kuinka kauan saa mennä, joten luulisi soiton sinne vauhdittavan.Nappi23 kirjoitti:Okei kiitos sinulle vastauksestasi. On vaan vähän ollu turhauttavaa ootella ilman minkäänlaista päivitystä tilanteesta. Onko tietoo, että mikä siinä on siinä pitkässä kestossa on sitten syynä?
Tuokohan MustaPekka itse tavaran maahan (ostaa suoraan Appleltä) vai ostaakohan tukkureilta Suomessa?
-
Taidan kyllä huomenna soitella Applelle, kun jotenkin tuntuu aika uskomattomalta ettei kuukauden aikana ole asia edennyt mihinkään suuntaan:D Tai mistä sitä tietää millaiset jonot siellä on tällä hetkellä:)
-
APR myymälästä saa tilattua ihan samanlaisen koneen kuin Appleltakin.Nappi23 kirjoitti:Kyllähän olisin mielelläni ostanut kivijalkamyymälästä, mutta eihän Airia saa 8gb muistilla muualta kuin Applelta?
Riippuu ihan liikkeestä, Applen virallisen kannan mukaan he hoitavat vaihdon eli myymälä ei luovuta omasta varastostaan korvaavaa tuotetta asiakkaalle. Nämä kaikki takuuvaihto/korjaus caset menevät Applen oman järjestelmän kauttaWhatUpDoe kirjoitti:Jos olisit ostanu kivijalka myymälästä olisit saanut heti uuden käteen. Puhun kokemuksesta.
-
Musta Pekka käyttää tukkuria.WhatUpDoe kirjoitti:Ei siinä kyllä pitäis silti kestää. Soita AppleCareen. Käsittääkseni tässä on myös Appleltä tiukat aikarajat kuinka kauan saa mennä, joten luulisi soiton sinne vauhdittavan.Nappi23 kirjoitti:Okei kiitos sinulle vastauksestasi. On vaan vähän ollu turhauttavaa ootella ilman minkäänlaista päivitystä tilanteesta. Onko tietoo, että mikä siinä on siinä pitkässä kestossa on sitten syynä?
Tuokohan MustaPekka itse tavaran maahan (ostaa suoraan Appleltä) vai ostaakohan tukkureilta Suomessa?
-
Viesti Kirjoittaja CrazyIvan »
-
Todennäköisesti näyttö on vaihdettuCrazyIvan kirjoitti:Minun MacBook Airissa oli DOA / näytössä halkeama. Apple käski lähettää ostospaikan kautta huoltoon. Sieltä tuli tiedot ensin siitä, että varaosaa odotetaan. Päivän päästä Airi oli valmis. Lähettävätköhän ne minulle nyt takaisin korjatun/kunnostetun vai uuden koneen? Luulisi tälläisissa tapauksissa koneen kuitenkin vaihtuvan heti uuteen.
-
-
DOA-vaihtokone on uusi laite.Nappi23 kirjoitti:No niin tänään tuli sitten tieto, että Apple hyväksyy DOA vaihdon:)) Ollaan siis jo ehkä loppusuoralla:) Minulle ainakin ilmoittivat, että uusi kone sieltä olisi tulossa.. Ja oon ollut siinä uskossa, että DOA tapauksissa kone vaihdettaisiin aina uuteen? Voin olla kyllä väärässäkin:)
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Viesti Kirjoittaja Thor »
DOA = vika havaittu myymälässä ennen lopullista myyntiä.
-
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
-
-
Viesti Kirjoittaja jereme »
Ja tukkuri on Ruotsissa. Sieltä ainakin minulle lähetettiin paketti.micqo kirjoitti:Musta Pekka käyttää tukkuria.WhatUpDoe kirjoitti:Ei siinä kyllä pitäis silti kestää. Soita AppleCareen. Käsittääkseni tässä on myös Appleltä tiukat aikarajat kuinka kauan saa mennä, joten luulisi soiton sinne vauhdittavan.Nappi23 kirjoitti:Okei kiitos sinulle vastauksestasi. On vaan vähän ollu turhauttavaa ootella ilman minkäänlaista päivitystä tilanteesta. Onko tietoo, että mikä siinä on siinä pitkässä kestossa on sitten syynä?
iPhone 12 Mini 64 Gt
Kotimaista softaa App Storesta: https://itunes.apple.com/developer/id1065243111
-
Ennen se oli ainakin Tampereella - Also Finland…jereme kirjoitti:Ja tukkuri on Ruotsissa. Sieltä ainakin minulle lähetettiin paketti.micqo kirjoitti:Musta Pekka käyttää tukkuria.WhatUpDoe kirjoitti:Ei siinä kyllä pitäis silti kestää. Soita AppleCareen. Käsittääkseni tässä on myös Appleltä tiukat aikarajat kuinka kauan saa mennä, joten luulisi soiton sinne vauhdittavan.Nappi23 kirjoitti:Okei kiitos sinulle vastauksestasi. On vaan vähän ollu turhauttavaa ootella ilman minkäänlaista päivitystä tilanteesta. Onko tietoo, että mikä siinä on siinä pitkässä kestossa on sitten syynä?
-
Viesti Kirjoittaja jereme »
Voi tietty olla, että käyttävät useita tukkureita. Mutta elokuussa tuli rMPB Tukholman varastosta suoraan minulle.micqo kirjoitti:Ennen se oli ainakin Tampereella - Also Finland…jereme kirjoitti:Ja tukkuri on Ruotsissa. Sieltä ainakin minulle lähetettiin paketti.micqo kirjoitti:Musta Pekka käyttää tukkuria.WhatUpDoe kirjoitti:
Ei siinä kyllä pitäis silti kestää. Soita AppleCareen. Käsittääkseni tässä on myös Appleltä tiukat aikarajat kuinka kauan saa mennä, joten luulisi soiton sinne vauhdittavan.
iPhone 12 Mini 64 Gt
Kotimaista softaa App Storesta: https://itunes.apple.com/developer/id1065243111
-
DOA koneen voi luovuttaa suoraan hyllystä. Tietysti jos asia ei ole selkeä niin jokainen lompakkoaan ajatteleva jälleenmyyjä pelaa "varmanpäälle" ja tarkistaa asian ensin Applelta/tukkurilta.jurppa kirjoitti:Riippuu ihan liikkeestä, Applen virallisen kannan mukaan he hoitavat vaihdon eli myymälä ei luovuta omasta varastostaan korvaavaa tuotetta asiakkaalle. Nämä kaikki takuuvaihto/korjaus caset menevät Applen oman järjestelmän kauttaWhatUpDoe kirjoitti:Jos olisit ostanu kivijalka myymälästä olisit saanut heti uuden käteen. Puhun kokemuksesta.
Normaalit huoltokeissit menevät GSX:n kautta juu. DOA on poikkeus.
-
WhatUpDoe kirjoitti:
DOA koneen voi luovuttaa suoraan hyllystä. Tietysti jos asia ei ole selkeä niin jokainen lompakkoaan ajatteleva jälleenmyyjä pelaa "varmanpäälle" ja tarkistaa asian ensin Applelta/tukkurilta.
Joo, itsekin olen saanut joskus vaihtolaitteen asap matkaan, kun taas Musta Pekka kuuluu tähän "lompakkoaan ajattelevaan" kastiin, ja odottaa ensin tukkuria / Applea.
-
Jep kokemusta löytyy tästä, kun olen nyt reilun kuukauden ootellut vaihtokonetta Musta Pekalta.. Noh jospa se ilmestyisi ensi viikollamicqo kirjoitti:Joo, itsekin olen saanut joskus vaihtolaitteen asap matkaan, kun taas Musta Pekka kuuluu tähän "lompakkoaan ajattelevaan" kastiin, ja odottaa ensin tukkuria / Applea.

Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka