Onko kellään käsitystä onko bugi vai ominaisuus. Oma Mighty mouse ei toimi kunnolla esim. valkoisen paperin päällä. Kursori vain jymähtää hetkiksi paikalleen joissain kohdin tai nykii. Välillä työtä saada hiiren kursori perille tahtomaansa kohtaan, kun kursori ei meinaa tulla mukana.
Ostin erityisen Steelpad 4D -hiirimaton , jonka kanssa olen hiiren saanut pelaamaan kunnolla, eli sikäli homma ok. Pohdin vain, että kun ihan perus vanha Logitechin hiiri pelaa esim. valkoisella papaerilla tai miltei puupinnallakin ihan miltei ongelmitta, vaatii Mighty minun kohdallani 20€ erityisen hiirimaton. Steelpadi on mun kotonani, ja reissun päällä Mighty toimii miten sattuu.
Minkälaisella alustalla teidän Migty toimii, tai minkälaiset fiilikset on olleet Mightyn pelaamisesta eri alustoilla? Toimiiko esim. puulla tai laser-tulostimen paperin päällä? Pitäisikö Mightyn toimia paremmin, vai onko se vain kaunis, mutta ronkeli laite?
Mighty mouse vaatii erikoishiirimaton?
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mighty mouse vaatii erikoishiirimaton?
Viesti Kirjoittaja ozone »
-
Re: Mighty mouse vaatii erikoishiirimaton?
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
No, tässä käytän hiirtäni ruokailupöydällä, sellaisella tummalla, lakatulla. Eikä toiminnassa mitään ongelmaa ole. Ja hiirimattojakin olen käyttänyt, töissä. Ei valittamista.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja Reckless »
Keittiön pöydällä ei toiminut. Yleensähän mitä karhempi matto, sitä paremmin se toimii.
Mulla mahtihiiri hyppi ja jämähteli tuollaisen sileän maton päällä. Vaihdoin sen sitten ihan tavalliseen 2€ maksavaan mattoon ja heti toimi paremmin.
Eli se on myös kaunis ja toimiva laite.
Mulla mahtihiiri hyppi ja jämähteli tuollaisen sileän maton päällä. Vaihdoin sen sitten ihan tavalliseen 2€ maksavaan mattoon ja heti toimi paremmin.
Eli se on myös kaunis ja toimiva laite.
Ihmisellä on kaksi kättä työntekoa varten, ja kaksi jalkaa, jotta voi lähteä kävelemään kun työ ei kiinnosta.
-
Viesti Kirjoittaja ozone »
... okei, tänks. Täytyy varmaan ostaa jostain sellainen pehmeä 2€ lätyskä matkaa, jota voi sitten käyttää reissun päällä tms...
On se kyllä mainio laite ja kauniskin. Kiitokset!
On se kyllä mainio laite ja kauniskin. Kiitokset!
-
Viesti Kirjoittaja Reckless »
Joops. Tuo liikkuvuus riippuu muuten aika paljon pöydän pinnasta. Mahtihiiri lepäilee nyt tälläisen Lundia-pöytälevyn päällä ja tuntuu liikkuvan kuin siivillä. Tosin jos käyttää ilman hiirimattoa, niin tämä "kahina" tuntuu häiritsevän mua ainakin. Tuo halpisläpyskä toimii mulla parhaiten.
EDIT: Joku sanoi kerran täällä hompussa, että teki itse oman hiirimattonsa. Päätin kokeilla. Yksinkertaisesti vedin sellaisen levyn päälle tyynyliinasta revityn tyylikkään kankaan
Aikaa meni viitisen minuuttia, ja hiiri tuntuu liitävän. Kokeile.
EDIT: Joku sanoi kerran täällä hompussa, että teki itse oman hiirimattonsa. Päätin kokeilla. Yksinkertaisesti vedin sellaisen levyn päälle tyynyliinasta revityn tyylikkään kankaan

Aikaa meni viitisen minuuttia, ja hiiri tuntuu liitävän. Kokeile.
Ihmisellä on kaksi kättä työntekoa varten, ja kaksi jalkaa, jotta voi lähteä kävelemään kun työ ei kiinnosta.
-
Viesti Kirjoittaja diid »
joo, minä sen tein ja pelittää hyvin, optiset hiiret ylipäänsä ei tykkää kovin sileistä ja tasaisista pinnoista, mitä rosoisempaa, sen parempaa.
-
Viesti Kirjoittaja prisoner »

Tollasella pöydällä toimii hyvin, mutta valkoisella paperilla hiiri ei toiminut mullakaan. Sinisen kirjekuoren päällä toimii myös hyvin

-
Viesti Kirjoittaja Elroy »
Razerin hiiri on edelleen paras mitä olen käyttänyt ja pinta saa olla jopa hieman epätasainen. Ok se maksaa hieman enemmän ja ei ole valkoinen, mutta parhaasta pitää maksaa. Tuntuma ja käytettävyys on ihan omaa luokkaa.
www.razerzone.com/
Kuva
www.razerzone.com/
Kuva
-
Viesti Kirjoittaja diid »
sehan on vaan sitä, että optinen hiiri ei ole pallohiiri ja se ei toimi vaan kaikkialla, kun sen pystyy ymmärtämään, ollaan taas onnellisia, muuten punaisella ja oranssilla alustalla se ei toimi myöskään kovin hyvin, tai ei ollenkaan, mutta kun sen hyväksyy, niin ei tarvi jatkossa hakea sellaisia alustoja.
-
Viesti Kirjoittaja Hobo »
Minulla oli sileäpintainen kuviomatto. Mahtihiiren osoitin oli välillä nurkassa ihan omia aikojaan. Kauppias suositteli uutta mattoa ja ostin yksivärisen (musta), mutta liekö värillä väliä, hiukan nukka-/karheapintaisemman... nyt toimii hienosti, tosi hienosti.
-
Viesti Kirjoittaja marc »
Tällaisen sain vaimoltani lahjaksi, kun olin hehkuttanut Mahtihiirtä hänellekkin. Löytyi kuulemma ihan lähiprismasta kauppamatkalla. On tosiaan hieman karheapintainen ja toimii erinomaisesti. Tyylikkään oloinen myös.
MacBook Pro 13" Core i5 2,3GHz, 4Gt | MacMini C2D 2GHz, 4Gt | eMac G4 1GHz (ATI), 1Gt | iMac G3 DV 400, 544Mt
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka