Sly kirjoitti:
-Huhuissakin nähty kaukosäädin appi olisi plussaa
Mikäs tämä tämmönen appi on?
Aiheesta sivuun. Muistan kun vuonna 1998 haavelilin loputtomasti zuumattavasta kartasta. Sellasesta, jossa näkis aluksi koko maapallon, ja siitä sitten vois zuumailla katutasolle asti ihan mihin vaan. Semmonen ois hieno juttu tietokoneessa, ajattelin. Viisi vuotta myöhemmin (tai jotain) kelasin jotain kaukosäädinröykkiötä katsellessani että ainoa järkevä kaukosäädin olisi puhelin. Mulla oli silloin joku nokialainen, jossa IR-lähetin. Sillä pitäisi voida säätää kaikkia talouden audiovisuaalisia laitteita ja vaikka valoja jos niikseen tulee.
Sly kirjoitti:
-Huhuissakin nähty kaukosäädin appi olisi plussaa
Mikäs tämä tämmönen appi on?
Aiheesta sivuun. Muistan kun vuonna 1998 haavelilin loputtomasti zuumattavasta kartasta. Sellasesta, jossa näkis aluksi koko maapallon, ja siitä sitten vois zuumailla katutasolle asti ihan mihin vaan. Semmonen ois hieno juttu tietokoneessa, ajattelin. Viisi vuotta myöhemmin (tai jotain) kelasin jotain kaukosäädinröykkiötä katsellessani että ainoa järkevä kaukosäädin olisi puhelin. Mulla oli silloin joku nokialainen, jossa IR-lähetin. Sillä pitäisi voida säätää kaikkia talouden audiovisuaalisia laitteita ja vaikka valoja jos niikseen tulee.
Kaikellaista.
Apple kai hakenut patentteja "universal remote" tyyppiselle tekniikalle/keksinnölle.
Huhuissa epäiltiin ainakin jossain kohassa että ohjelmalla otettaisiin kuva esim. tv:n/dvd-soittimen kaukosäätimestä ja ohjelma sitten rakentaisi siitä jollain konstilla puhelimeen toimivan version / puhelimella "skannattaisiin" haluttu laite esim. tv, jonka jälkeen telkkua voisi ohjailla puhelimella. En ole hirveän tarkkaan asiaa tutkinut, mutta tämän tyyppisiä huhuja oli liikkeellä jossain vaiheessa.
Tuo on pieni pettymys, mikäli nuo on noin laimean näköisiä. Odotin hieman enemmän, mutta onhan nuo jo nähty niin monessa vuodossa, että aika varmana tietona tuota voi jo pitää.
Pikkaisen isompi näyttö on plussaa ja toivon, että jotain uusia keksintöjä toisi tämäkin.
Apple historiani:
iPod Nano 1G 2G ja 3G | iPhone 3G, iPhone 4, iPhone 5, iPhone 6, iPhone X | iPad 2 |AppleTv
Käytössä:
iPhone 11 pro, Apple Watch 6 GPS, iPad Air 2 ja AppleTV 4K
Sly kirjoitti:
Toisaalta taas jos tämä puhelin nyt on se "stiivin perintö", niin voisi kuvitella, että puhelimessa on jotain mistä meillä kellään ei ole vielä hajuakaan. Keynoten jälkeen ihmetellään taas, että miten ollaan voitu elää ilman...
+1 Tälle. Mielellään vielä jos puhelin ei olisikaan huhukuvien mukainen vaan jotain hieman erilaista kuin 4/4S niin itse ainakin olisin ihan myyty (tai pitää tämä melkein "pakosta" hommata koska Android-säätö ei juuri houkuta ja WP-softatarjonta ei riitä omiin tarkoituksiin mitenkään). Tosin tulee tämä varmaan silti hommattua koska lupasin jo äidille antaa tän vanhan luurini koska hänen luurilla ei juuri mitään soittamista kummempaa tehdä ja he voisivat sitten käyttää tota mm. navigoidessa.
-Vihdoin toimiva antenniratkaisu (nyt kun työmaa vaihtui niin tämä on aiheuttanut ongelmia, nettiradiot iPhonella saa unohtaa,Lumia 800:lla toimii)
-Kokonaan uusi ja tyylikäs lookki
-Koko saisi pysyä suht samana
-Periaatteesta vaikka 8Mpix kamera vaikka tuo 5 kyllä riittää mainiosti. Saa TODELLA hyviä kuvia jos olosuhteet on kohdillaan.
Epäilemättä jää mun osalta ostamatta Ehkä tuon 4:sen voisi vaihtaa 4S:sään sitten.
Viimeksi muokannut Vklnuppi, 8.9.2012 klo 10.05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rutku kirjoitti: koska Android-säätö ei juuri houkuta.
Lukeudutko niihin ihmisiin jotka on pakko painaa pakkomielteisesti kaikkia painikkeita?
apple_fani kirjoitti:
Vklnuppi kirjoitti:
-Periaatteesta vaikka 8Mpix kamera vaikka tuo 5 kyllä riittää mainiosti. Saa TODELLA hyviä kuvia jos olosuhteet on kohdillaan.
Hetkinen. Eikös 4S:ssä ole jo 8MP kamera? Itse toivoisin 10-12 MP kameraa iPhone 5:een, vaikka 4S:n kamera on liian hyvä minulle
Mikä niissä megapikseleissä kiehtoo? Parempi objektiivi olisi tärkeämpi
Vklnuppi kirjoitti:-Vihdoin toimiva antenniratkaisu (nyt kun työmaa vaihtui niin tämä on aiheuttanut ongelmia, nettiradiot iPhonella saa unohtaa,Lumia 800:lla toimii)
-Kokonaan uusi ja tyylikäs lookki
Saishan tulla jotakin ulkonäköparannuksia, koska Jelly Bean ja Windows 8 ovat menneet kauan sitten ohi. Tosin epäilen kovasti, ettei tule mitään uutta ulkoasuun.
Viimeksi muokannut PatrikSelin, 8.9.2012 klo 12.25. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Mitä enemmän megapikseleitä, sitä enemmän on varaa zoomata. Sehän on vissiin idea tuossa Nokia 808 PureViewin 41 megapikselin sensorissakin. Analogista zoomia kuitenkaan ei kauhean kompaktisti saa kännykkään pistettyä.
PatrikSelin kirjoitti:
Harvoilla on tarvetta 10 megapikselin kameralle ellei sitten omista sitä 4K-telkkaria.
Siis miten telkkarin resoluutio liittyy kameran megapikseli määrään?
Esim. harvoilla on tietokoneen ruutu on yli 2 megapikseliä. Ja kuvan laatu voi paskentua jos on liikaa pikseleitä, kohina lisääntyy = yksityiskohdan häviävät. Vähäisemmällä mp voi tulla parempia. Tosin mainoksessa se ei kuulostaisi hyvältä, koska ihmiset ovat edelleen niin tyhmiä, että ovat megapikseleiden perään. Vähän sama asia kuin 1080p-videokuva. Kaikki haluaa sitä, mutta sitten sitä katsotaan jostain 720p-tv:stä.
41 megapikseliä ei tarvitse, ellet sitten halua kuvata ilmakuvia tai tehdä niitä 5x5 metrisiä tauluja.
Viimeksi muokannut PatrikSelin, 8.9.2012 klo 18.39. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
PatrikSelin kirjoitti:
Harvoilla on tarvetta 10 megapikselin kameralle ellei sitten omista sitä 4K-telkkaria.
Siis miten telkkarin resoluutio liittyy kameran megapikseli määrään?
Esim. harvoilla on tietokoneen ruutu on yli 2 megapikseliä. Ja kuvan laatu voi paskentua jos on liikaa pikseleitä, kohina lisääntyy = yksityiskohdan häviävät. Vähäisemmällä mp voi tulla parempia. Tosin mainoksessa se ei kuulostaisi hyvältä, koska ihmiset ovat edelleen niin tyhmiä, että ovat megapikseleiden perään. Vähän sama asia kuin 1080p-videokuva. Kaikki haluaa sitä, mutta sitten sitä katsotaan jostain 720p-tv:stä.
41 megapikseliä ei tarvitse, ellet sitten halua kuvata ilmakuvia tai tehdä niitä 5x5 metrisiä tauluja.
jep jep...eli edellisellä kommentillasi ei ollut mitään virkaa.
Ei sillä megapikseli määrällä merkitystä ole jos se linssi/kenno on ihan sekundaa kuten useammassa android laitteessa sekä iPhonessa.
Pointini oli vaan kertoa, että mm. 5 mp riittää lähes kaikille. Telkkari oli pelkästään esimerkki. Jos sinulla on se 41 megapikselin kamera, mutta katsot kuvaa puhelimen näytöstä, niin hyöty on aika pieni.
Viimeksi muokannut PatrikSelin, 8.9.2012 klo 23.50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pointini oli vaan kertoa, että mm. 5 mp riittää lähes kaikille. Telkkari oli pelkästään esimerkki. Jos sinulla on se 41 megapikselin kamera, mutta katsot kuvaa puhelimen näytöstä, niin hyöty on aika pieni.
no shit sherlock...
Ehkäpä jotkut haluaa vaikka tulostella niitä kuvia tai tehdä niistä kuvakirjan. Ainakin itse olen tehnyt. Ei se 5MPx riitä jos se kenno on ihan paska kuten esim iPhonessa ja useaissa muissakin laitteissa.
Ei niistä megapikseleistä ole hyötyä jos objektiivi on paska. Liian paljon megapikseleitä voi paskentaa kuvaa, eli vähäisemmällä saattaisi saada parempia kuvia joissakin tapauksissa. Vähän sama asia, että tietokoneessa olisi 16 Gt:a muistia, mutta kone sallisi vain 6 Gt:n käytön.
Viimeksi muokannut PatrikSelin, 9.9.2012 klo 14.35. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Lukeudutko niihin ihmisiin jotka on pakko painaa pakkomielteisesti kaikkia painikkeita?
Öh, mitähän tuo argumentti nyt meinaa? En nimittäin mielestäni puhunut painnikkeiden "pakkomielteisestä" painamisesta sanallakaan...
En halua arvuutella, että tuleekohan sille minun uudelle puhelimelle päivityksiä enää puolen vuoden tai vuoden päästä ja jos tulee niin milloin. Lisäksi jo iP3GS omistajana minun on äärettömän helppoa siirtyä vanhasta luurista uuteen ja saan identtisesti saman sisällön uuteen puhelimeen... Helppoa ja nopeaa, ihan niin kuin haluankin.
Öh, mitähän tuo argumentti nyt meinaa? En nimittäin mielestäni puhunut painnikkeiden "pakkomielteisestä" painamisesta sanallakaan...
En halua arvuutella, että tuleekohan sille minun uudelle puhelimelle päivityksiä enää puolen vuoden tai vuoden päästä ja jos tulee niin milloin. Lisäksi jo iP3GS omistajana minun on äärettömän helppoa siirtyä vanhasta luurista uuteen ja saan identtisesti saman sisällön uuteen puhelimeen... Helppoa ja nopeaa, ihan niin kuin haluankin.
Aika monet ilmoittavat etteivät halua säätää Androidia loppuelämän ajan. Pitkältihän se on paskapuhetta, joten olen keksinyt kyseisen argumentin sitä varten. Pitää muistaa, että vanhemmat iOS-laitteet eivät saa niitä kaikkia herkkuja ja aina ei ole tehoista kiinni. Tietenkin leirin vaihtaminen WP8:n tai muun puolelle on vaikeaa, jos softaa on ehtinyt ostaa jo reilummin.