Tai sitten minä. Ehkä molemmat.
Päivitin sitten tiikeriin.
Versio on 10.4.3. ja uusimmat päivitykset.
Ongelma 1.
Jokaikinen kerta kun kone herää, se on kadottanut yhteytensä nettiin Airportin kautta. (Ethernetti ei edes ole käytössä.)
ip osoitteeksi jämähtää 10.0.1.3 ja uutta typerä tiikeri ei osaa hakea, muutenkuin järj.asetukset-verkko ja klikata uusi dhcp-laina. Vasta sitten netti toimii. Näin joka ikinen kerta.
Rasittavaa.
Ongelma 2.
Salli avainnipussa kohteen xxxxx-wlan käyttö (ei ole tämä wlan mitä nyt käytän) joo, salli aina. Näin tein montakymmentä kertaa kunnes kyllästyin ja poistin tuon kohteen avainnipusta. Sitä kysytään siltikin vaikka poistin sen.
Oikeudet on korjattu.
Kaikki nämä rasittavuudet tuli siis tiikeri-päivityksen yhteydessä, siihen saakka ei ollut mitään sanottavaa.
Potuttaa että päivitin, ei tiikerissä ole minulle mitään niin korvaamatonta ja ihmeellistä.
Laitan testiksi koneen nukkumaan nyt :
Herätys :Joo, sallitaanko avainnippu kohteessa jne. Taustalla näkyy ilmoitus : tietokoneesi ei ole yhteydessä internetiin, joopajoo.
Voi halavattu tätä paskaa!
Tiikerini on idiootti
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Tiikerini on idiootti
Viesti Kirjoittaja Sotionci »
g5, powerbook, mbp, macpro, 20cinema,23cinema yms ja 1 usb johto
-
Re: Tiikerini on idiootti
Viesti Kirjoittaja Sotionci »
Poistin kaikki vanhat käyttöpaikat, tein uuden. Nyt tuntuu pelittävän. Tosin tiikeri vaatii n 5sek, että löytää tiensä verkkoon. Pantteri oli heti verkossa.
Avainnippuun oli vastoin luuloani jäänyt yksi poistamaton. Tai se piti poistaa logininkin alta (tietysti)
No nyt tuntuu toimivan tämäkin.
Katsotaan miten käy kun seuraavan kerran käyn paikassa jossa tuo avainnipussa kummitellut verkko on, jääkö kummittelemaan. Tuskin.
Eli : Ei minun tiikerini mailman fiksuin ole, ei ole tosin kouluttajakaan sieltä välkyimmästä päästä[:S]
Avainnippuun oli vastoin luuloani jäänyt yksi poistamaton. Tai se piti poistaa logininkin alta (tietysti)
No nyt tuntuu toimivan tämäkin.
Katsotaan miten käy kun seuraavan kerran käyn paikassa jossa tuo avainnipussa kummitellut verkko on, jääkö kummittelemaan. Tuskin.
Eli : Ei minun tiikerini mailman fiksuin ole, ei ole tosin kouluttajakaan sieltä välkyimmästä päästä[:S]
g5, powerbook, mbp, macpro, 20cinema,23cinema yms ja 1 usb johto
-
Viesti Kirjoittaja bryan »
Minulla tuo airportpäivitys (se joka tuli 10.4.3:n jälkeen) sotki koko käynnistyslevyn, onneksi oli varmuus kopiot. Nyt ajelen tiikeriä 10.4.3 ilman airport päivitystä ja pelittää kuin junan vessa.. Eli ilmeisesti airport päivityksessä jotain vikaa.
-
Viesti Kirjoittaja jk »
Oliko se päivitys AirPort 4.2 versio?
"You never get a second chance to make a first impression"
MacBook Pro 13" iPad Air 2 iPad 2018 Airport Extreme Apple TV 4K 3rd Gen iPhone 13 Pro AirPods X2 HomePod Mini X2 ynnä muut...
MacBook Pro 13" iPad Air 2 iPad 2018 Airport Extreme Apple TV 4K 3rd Gen iPhone 13 Pro AirPods X2 HomePod Mini X2 ynnä muut...
-
Viesti Kirjoittaja Zero »
Mulla puolestaan se Airport päivitys korjasi vähän samanlaisen ongelman kuin Sotioncilla oli. Mun tapauksessa ei voinut liittyä mihinkään verkkoon oletuksena ja verkkoasetusten airport välilehti ei toiminut vaan nakkasi lokiin assertion failurea.
-
Viesti Kirjoittaja Tuppu »
Mulla todennäköisesti sotki kans toi airport-päivitys koneen. Tai mikään ei mennyt sekaisin, mutta airportin teho laski, en saa enää yhteyttä koululla wlaniiin paikoista, joissa ennen asennusta toimi todella hyvin. Just alan vetää uusiks osx:ää kun ei ole varmuuskopiota.
Edit. ei ollu pelkästään tossa airport-päivityksessä toi mun vika. Itseasiassa asensin suoraan 10.4.2:n jälkee 10.4.3-päivityksen kun ajattelin ongelman olevan tuossa airport-updatessa, mutta eipä toiminu sittenkää. Pitää nyt asentaa toi 10.4.2 ilman mitää päivityksiä ja kattoa vaihe kerrallaan...
Edit. ei ollu pelkästään tossa airport-päivityksessä toi mun vika. Itseasiassa asensin suoraan 10.4.2:n jälkee 10.4.3-päivityksen kun ajattelin ongelman olevan tuossa airport-updatessa, mutta eipä toiminu sittenkää. Pitää nyt asentaa toi 10.4.2 ilman mitää päivityksiä ja kattoa vaihe kerrallaan...
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka