"Verkkoympäristö"
-
"Verkkoympäristö"
Viesti Kirjoittaja Shark »
Miten tuon sais valmiiksi verkko-osioon näkyviin?
Onko mulla joku asetus kieros ku muutenkin jos samaan verkkoon menee, jossa on jakoja, niin ei sitä ole kiva ensin ruveta mitään ip-osoitteita kyselemään, että sais yhteyden...
-
Re: "Verkkoympäristö"
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Viesti Kirjoittaja masa »
-
Kuinka menty takapakkia? Kyllä em. ominaisuus tosiaan Tiikerissä pelas jo aikaisemmin ihan moitteetta, mutta uudelleenasennuksen jälkeen katos...
-
Viesti Kirjoittaja lsippu »
jipolla yhden klikkauksen taakse:
Siirrä hiirellä työpöydällä näkyvä Wintoosan/Macin kuvake Dockin roskiksen ja
mustan poikkiviivan väliin, näin dockiin tallentuvat salasanaa myöten kaikki tarpeelliset
verkkoasetukset.
L. Sippu
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Sepä taas kuvastaa yleismaailmallista tilannetta kun macfinnillä toimii. Hopi hopi minne tahansa foorumille, SMB Browsing on yksi vakioaiheista.MacFinn kirjoitti:Mitä te nyt höpäjätte? Kyllä mun Verkko kuvakkeen takaa löytyy ihan ittestään meidän Workgroup ja siinä olevat PC jaot.
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Onko Windowsin työryhmä tuttu käsite? Jos on niin tarkista että Mac kuuluu samaan työryhmään kuin XP-kone. OS X:n Lisäohjelmat-kansiossa on Hakemistopalvelut-ohjelma jolla tämän voit tarkistaa Macin osalta. XP:ssä "Oma tietokone" hiiren oikealla napilla -> Ominaisuudet -> Tietokoneen nimi.Shark kirjoitti:Onko mulla joku asetus kieros ku muutenkin jos samaan verkkoon menee, jossa on jakoja, niin ei sitä ole kiva ensin ruveta mitään ip-osoitteita kyselemään, että sais yhteyden...
-
Tuota Sipun konstia olen käyttänyt paljon- se vaan joskus muuttuu kysymysmerkiksi jolla useimmiten yhteys syntyy uudestaan.
-
Tuo Dock-juttu kyllä on oikein hyvä keino jos ei kovin montaa palvelinta tarvi siihen tunkia.
-
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Ei ole sinun vika. Vikaa on ainoastaan kyselyssäsi mitä ihmiset höpäjää kun sinulla nyt sattuu toimimaan. Ihmiset höpäjää ihan asiaa, tunnettu ongelmahan tämä on.MacFinn kirjoitti:Onko se jollain tavalla mun vika, että tuo näyttää toimivan? Jos on, pyydän anteeksi, yritän saada sen samaan tilaan kuin muillakin.
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
On aika vaikea sanoa mitä sinne pitäisi laittaa, riippuu siitä miten Windows-verkko on konfiguroitu. Siitä ehdotus asetusten vakoilemisesta Windows-koneesta. Usein tuo on WORKGROUP, TYÖRYHMÄ tai MSHOME oletuksena. Toisaalta se voi olla ihan jotain muutakin jos käytössä on Windows-palvelin.masa kirjoitti:Ei menisi edes offtopicciin jos NOx kertoisit mitä sinne hakemistopalveluun tehdään. Itse liityn firman win verkkoon ihan finder- verkko ja siellä näkyy firman työryhmä jonka alla on kaikki pc:t.
Tuota Sipun konstia olen käyttänyt paljon- se vaan joskus muuttuu kysymysmerkiksi jolla useimmiten yhteys syntyy uudestaan.
-
Viesti Kirjoittaja lsippu »
Aivan sama "ongelma" kuin MacFinnillä, Tigerin kanssa verkko on pelittänyt Puuceillä ja ilman, on jopa
onnistuttu puuceellä tulostamaan USB-tulostusjaon kautta mac-verkossa olevilla tulostimilla.
Vaimolla on vielä meidän perheen ainoa puucee, kun macille ei löydy järkeviä maatalousohjelmia.
L. Sippu
-
Sattuu toimimaan, my as..NOx kirjoitti:Ei ole sinun vika. Vikaa on ainoastaan kyselyssäsi mitä ihmiset höpäjää kun sinulla nyt sattuu toimimaan. Ihmiset höpäjää ihan asiaa, tunnettu ongelmahan tämä on.MacFinn kirjoitti:Onko se jollain tavalla mun vika, että tuo näyttää toimivan? Jos on, pyydän anteeksi, yritän saada sen samaan tilaan kuin muillakin.
No joo, mistä mä tiedän, että tuo SMB ongelma ilmenee myös niin, että Verkko kuvakkeen takaa ei löydy mitään. Meidän kaikissa koneissa nimittäin löytyy.
Ja eräiden yhteistyökumppaneiden luona käydessä jaot näkyy suoraan, sisään en oo päässy kun pitävät salasanoja päällä...
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Vaikka siitä kun asiaa nimenomaan kysyttiin? Ihan riippumatta siitä mitä teillä näkyy tai ei.MacFinn kirjoitti:No joo, mistä mä tiedän, että tuo SMB ongelma ilmenee myös niin, että Verkko kuvakkeen takaa ei löydy mitään. Meidän kaikissa koneissa nimittäin löytyy.
Voisin lisätä itseni ja parisataa tuttua listaan vaan ei auta kysyjää eteenpäin mitkään vakuuttelut että kyllä minulla ja kavereillakin pelittää, kysyjälläkin oli toiminut vaan ei toimi enää kun Tiikeri oli asennettu uudelleen.Ja eräiden yhteistyökumppaneiden luona käydessä jaot näkyy suoraan, sisään en oo päässy kun pitävät salasanoja päällä...
-
Viesti Kirjoittaja hege haxor »
2* x0xb0x
-
Mulla on töissä Nt palvelin ja firmalla oma työryhmä joka näkyy Macilla verkko kohdassa. Kirjaudun sisään työ pc:n tunnareilla niin kaikki jaot näkyy ok.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Johan on markkinat koneessa. Ihan tyhjää noissa näyttää olevan, mahtaako noi ihmiset päästä katselemaan mun koneeni hakemistoja (vaikka ei kai-tietty kirjoittamaan pääsekään)?
[^o)]
-
Viesti Kirjoittaja Jouna- »
XP:t taitaa olla isän jäljiltä palomuurin kanssa suljettu niin ettei sieltä pääse oikein mikään poispäinkään.
-
Ettei vaan toinen (tai itseasiassa kolmas) Tiikeri-asennus auttais. Ei vaan kaikkea konffausta taas jaksais...
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Rajoitteet yms. on aika kattavasti kerätty tänne:masa kirjoitti:Olisko vaikeaa tehdä ohjeita win verkkoon liittymisestä, siis niissä tapauksissa kun ei pc verkkoa näy.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106471
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107804
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301580
-
Juu, hetken olin tyytyväinen, en ole enää.lsippu kirjoitti:Jos kerran saat yhteyden koneiden välillä pelaamaan, niin sen saat seuraavalla
jipolla yhden klikkauksen taakse:
Siirrä hiirellä työpöydällä näkyvä Wintoosan/Macin kuvake Dockin roskiksen ja
mustan poikkiviivan väliin, näin dockiin tallentuvat salasanaa myöten kaikki tarpeelliset
verkkoasetukset.
L. Sippu
Toimii kyllä hyvin siinä mielessä, että yhteyden se ottaa, mutta minnekään ei tule esille mitään, millä voisi levyn sisöltöä tarkastella. Tämän jälkeen Finderin Yhdistä Palvelimeenkaan ei enää auta kun tulee vaan virheilmoitus, että Olet jo yhteydessä palvelimeen.
Uudelleen kun kirjautuu, niin sit työpöydälle jne. tulee näkyviin, mutta ei se nyt ole kovin kätevää.
Vissiin aina nukkumisen jälkeen vaatis uusiksi tuon kirjautumisen, että toimis.
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
-
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka