1. Sen operaattorin kortti sisään mille puhelin on lukittu (prepaid korttikin käy)
2. Kun puhelin on saanut tolpat, ota lennosta se sim-kortti pois mille puhelin on lukittu eli älä sammuta puhelinta
3. Aseta Gevey mukana tuleva resetointikortti ( tai mikä nyt onkaan) Geveyn mukana tulevaan sim-kelkkaan (älä unohda piiriä välistä)
4. Aseta Gevey puhelimeen ja kun tulee teksti hässäkkä missä on esim:others carrier code niin näpäytä sitä. Siis sitä other carrier kohtaa. Gevey pyytää antamaan 7 numeroisen numerosarjan eli juurikin tuon carrier coden. Etsi se netistä valmiiksi koska se tarvitsee iskeä sinne suhteellisen nopsaan. (Soneran koodi on: 2449100) ja paina lähetä.
5. Kun carrier code on onnistuneesti saatu lähetettyä tulee lontooksi teksti, että asenna nyt sen operaattorin kortti mitä haluat käyttää (tää suomennos ei varmaan oo edes sinnepäin mut kuitenkin) Kun tuo edellä mainittu teksti on tullut, älä missään nimessä paina hyväksy vaan ota Gevey kelkka pois ja vaihda se sim-kortti mitä haluat käyttää Gevey kelkkaan. Kun olet laittanut uuden sim-kortin puhelimeen niin sammuta puhelin samantien. Kun puhelin on sammunut niin laita se uudelleen käyntiin. Sen jälkeen puhelin pyytää pin-koodia. Näppäile pin-koodi ja jossain vaiheessa tulee teksti että homma on onnistunut ( lontooksi) Paina hyväksy niin monta kertaa kun kyseinen teksti tulee.
6. Nyt sinulla on unlockattu iPhone näpeissä ja jännityksellä odottelet operaattorin nimeä ja tolppia. Sanoisin että kärsivällisyyttä odotteluun. Kyllä sieltä verkko löytyy. Jos puhelin iskee tekstin: aktivointi vaaditaan, niin homma tarvii aloittaa alusta ja ottaa koko puhelin uutena käyttöön ( ainakin itse olen niin joutunut tekemään) eli varmuuskopioinnilla saa pelastettua aika paljon ( varmuuskopiointi siis ennen koko hässäkkää

7. Mene asetuksiin ja ota wi-fi yhteys pois päältä ja varmuuden vuoksi dataroaming samaten. Itse huomasin ongelman tuon wi-fi yhteyden kanssa ja jouduin ottamaan puhelimen muutaman kerran uutena käyttöön. Onneksi varmuuskopiointeja oli riittävästi. Tuo wi-fi yhteys sekoittaa jotenkin ja masentava teksti : aktivointi vaaditaan pamahtaa näyttöön

Toivottavasti näistä ohjeista ihmiset saa selvää ja homma nopeutuu kaikilla jotka ei lontoota niin ymmärrä (kuten allekirjoittanutkin) Noilla ohjeilla oon oman puhelimen unlockannut varmaan 3-4 krt eri syistä johtuen. Eli homma onnistuu itseltä vaikka silmät kiinni
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)