Perheeseemme tulee 3 kpl iPod nano-laitteita joululahjaksi. Pähkäilin tässä, että miten saamme eri henkilöiden omat musat omille laitteille.
Eli jos poikani X haluaa tietyt biisit ja poikani Y taas toiset biisit ja poikani Z taas aivan eri biisit laitteeseensa, niin kuinka tulisi toimia, että vain tietyt hauluamamme kappaleet tulisivat omille iPodeille?
Useita iPodeja
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: Useita iPodeja
Viesti Kirjoittaja Reckless »
En ole nyt varma tästä, mutta gurut voivat sitten täydentää mua.
Pistätte kaikki musat iTunesiin, ja kun pistät poikasi X:n Nanon laitteeseen kiinni ruksaat iTunesissa hänen haluamansa biisit ja silloin ne siirtyvät kiltisti Nanoon.
Saman voi kai tehdä jotenkin helpommin soittolistojen avulla, mutta joku viisaampi saa selvitellä sitä. Mulla ei siitä kokemusta.
En sitten tiedä miten yhteistyö toimii monen Nanon kanssa.
Pistätte kaikki musat iTunesiin, ja kun pistät poikasi X:n Nanon laitteeseen kiinni ruksaat iTunesissa hänen haluamansa biisit ja silloin ne siirtyvät kiltisti Nanoon.
Saman voi kai tehdä jotenkin helpommin soittolistojen avulla, mutta joku viisaampi saa selvitellä sitä. Mulla ei siitä kokemusta.
En sitten tiedä miten yhteistyö toimii monen Nanon kanssa.
Ihmisellä on kaksi kättä työntekoa varten, ja kaksi jalkaa, jotta voi lähteä kävelemään kun työ ei kiinnosta.
-
Viesti Kirjoittaja wille »
Ainakin niin pitäisi homman toimia, että koneella on jokaiselle käyttäjälle oma tunnus. Esim. mulla ja mun tyttöystävällä on aika erilainen musamaku (Pink Floyd vs. Robbie Williams), joten emme kokeneet kovin tärkeäksi ruveta temppuilemaan iTunesin kirjastojen kanssa. Hänellä on omat tunnukset koneelle, omat musat iTunesissa ja minulla on sitten ihan omat musiikit. Tyttöystävä päivittelee iPodiaan omilla tunnuksillaan ja minä omilla tunnuksillani. Näin homma siis ainakin on ihan selkeä.
Ja jos joku nyt sitten välttämättä haluaa kuunnella samaa musaa kuin toinen koneen käyttäjä, niin ainahan niitä kappaleita voi sinne toisenkin tunnuksille kopioida. Sitten ne vaan on kahdessa tai kolmessa paikassa samaan aikaan.
Yksi mahkuhan on se, että iPodiin ei laita ollenkaan automaattista päivitystä (kopioi iTunesin kirjaston laitteeseen, tai niin paljon kuin mahtuu), vaan asettaa iPodin täytön toimimaan manuaalisesti. Tuolloin uskoisin homman hoituvan ihan vain niin, että tiedostoja heitellään iPodiin kunkin omien mieltymysten mukaan. iPodin mukana tulee myös jokseenkin selkeä ohjekirja.
Ja jos joku nyt sitten välttämättä haluaa kuunnella samaa musaa kuin toinen koneen käyttäjä, niin ainahan niitä kappaleita voi sinne toisenkin tunnuksille kopioida. Sitten ne vaan on kahdessa tai kolmessa paikassa samaan aikaan.
Yksi mahkuhan on se, että iPodiin ei laita ollenkaan automaattista päivitystä (kopioi iTunesin kirjaston laitteeseen, tai niin paljon kuin mahtuu), vaan asettaa iPodin täytön toimimaan manuaalisesti. Tuolloin uskoisin homman hoituvan ihan vain niin, että tiedostoja heitellään iPodiin kunkin omien mieltymysten mukaan. iPodin mukana tulee myös jokseenkin selkeä ohjekirja.
iMac, iBook, iPod, iBMW
-
Viesti Kirjoittaja Kurtbyy »
Jos kaikki musiikki on yhdessä kirjastossa, täytyy iPodit asettaa kopioimaan musiikit vain tietystä soittolistasta. Eli jokaiselle iPodille (henkilölle) tehdään oma soittolistansa. Jos soittolistatkaan eivät mahdu kokonaisuudessaan iPodiin, on musiikit siirrettävä manuaalisesti.
Mielipiteeni on voinut muuttua, muttei se tosiasia että olen oikeassa.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka