Keskustelua 12.9.2012 julkistetuista iPodeista
-
- Ylläpitäjä
Keskustelua 12.9.2012 julkistetuista iPodeista
Viesti Kirjoittaja Muffe »
-
Re: Keskustelua 12.9.2012 julkistetuista iPodeista
Viesti Kirjoittaja maniski »
Tuntuu aika paljolta 189 euroa, kun vertaa ominaisuuksiltaan vaikka 4th gen iPod Touchiin jonka saa 229 eurolla (ja saa sovelluksia asennettua yms.)
-
Viesti Kirjoittaja Juice93 »
Nano on pitkästä aikaa todella cool ja todella houkutteleva
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Sääli että erilliset musasoittimet alkavat olla out, itse näen uudistuksissa jotain samaa ylivertaisuutta kuin aikoinaan iPod nanon toisessa sukupolvessa. Se hakkasi muut silloiset pikkusoittimet mennen tullen, niin tekevät nämäkin! (Onkohan näitä vastaavia malleja enää millään muulla mallilla...?)
-
Viesti Kirjoittaja paulaw »
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Tuo valkoinen osuus pilaa mielestäni kokonaisuuden. Olisivat joko jättäneet pois tai muotoilleet samaan tapaan iPhonen tai iTouchin kanssa.
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Ottaa mustana, niin saa ilman valkoista osuutta.MasBe kirjoitti:Anteeksi, mä olen ilmeisesti erilainen mutta mun mielestä tuo Nano ei ole hirveän kaunis.
Tuo valkoinen osuus pilaa mielestäni kokonaisuuden. Olisivat joko jättäneet pois tai muotoilleet samaan tapaan iPhonen tai iTouchin kanssa.

-
Viesti Kirjoittaja finnapple1000 »
-
Viesti Kirjoittaja jpsuominen »
WTF? $149 -> 189 €. Hienosti hinnoiteltu, hermanni!maniski kirjoitti:Hienolta näyttää uusi Nano, mutta miksi tuo hinta tuntuu liian kovalta?
No, onneksi tuollaisen saa varmasti tilattua jostain vähän fiksummalla hinnalla.
-
Viesti Kirjoittaja maniski »
-
Viesti Kirjoittaja iDude »
Toivotaan nyt, että vaikkapa Amazon.comista saisi suomeenkin postitettua noita, että saisi halvemmalla, jos ei, niin taitaa tulla minulle nano eikä touchia.
iPhone 4 16Gb
-
Viesti Kirjoittaja Sannuli »
Ei kai videot sentään uusi ominaisuus ole? Mun pari vuotta vanhassa Nanossa (5th gen) ainakin on Frendit pyörineet ihan kivasti, ja ottaen huomioon, kuinka pienestä härpäkkeestä on kyse, niin sen videokamerankin kuva on ihan kohtuulaadukasta.iDude kirjoitti:-- Nanon hinta taas on todella hyvä, kun ottaa huomioon tuon isomman näytön ja videot uutena ominaisuutena, ja mukava design myös.
Mutta kaiken kaikkiaan on kyllä niin nättejä laitteita nuo iPodit että tekisi melkein mieli ostella niitä ihan vaan koristeeksi.

Mutta voisko joku selittää mulle mikä näiden (PRODUCT) -tuotteiden idea on? Tuota punaistako ei siis saa muualta kuin Apple Storesta?
edit: typoja..
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
PRODUCT red tuotteiden myynnistä menee tietty osa suoraan hyväntekeväisyyteen.Sannuli kirjoitti:Mutta voisko joku selittää mulle mikä näiden (PRODUCT) -tuotteiden idea on? Tuota punaistako ei siis saa muualta kuin Apple Storesta?
Niitä ei tosiaan taida saada muualta kuin Apple Storesta, ei ainakaan ole tullut vastaan.
Täällä vielä lisätietoa PRODUCT redistä:
http://en.wikipedia.org/wiki/Product_Red
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja _Cobra_ »
-
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
Oikeastaan olen todella hämmästynyt, että tämmöistä ei nyt tullut.

EDIT:
Vielä kun siihen saisi integroitua kineettisellä ranteen lämpöenergialla toimivan mifi-hotspotin niin a-vot
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Ihan mielenkiintoisia ajatuksia, mutta sinä kuvailet kyllä jotain ihan muuta laitetta kuin pientä MP3-soitinta, jollainen iPod Nano on.mmmvuori kirjoitti:Minä olin yllättynyt että Nanon kokoa kasvatettiin merkittävästi. Olin odottanut, että ylläripommi tässä keynotessa olisi ollut iPhonen ja Nanon integraatio. Puhelin povarissa ollessaan välittäisi ranteessa olevalle Nanolle informaatiota, kuten soivaa biisiä, tulevia tekstareita ja meilejä, lenkillä nopeutta, kuljettua matkaa jne. FAce-statuksia, kalenterimerkintöjä, soittajan nimeä. Värinähurinahälytyksiä ranteeseen (taskussa eivät välttämättä tule huomatuiksi). Ja että Nanolla olisi voinut myös komentaa puhelinta - vaihtaa niitä biisejä, käskeä puhelinta lukemaan tulleen meilin tai tekstarin korvaan jne. Vähän niinkuin Pebble, mutta parempi.
EDIT:
Vielä kun siihen saisi integroitua kineettisellä ranteen lämpöenergialla toimivan mifi-hotspotin niin a-vot
-
No, mä funtsinkin että jotain tarttis tehdä Nanolle että se saisi ihmiset taas ostoksille. Nano on (oli) pieni MP3-soitin, jonka myynti on ollut käsittääkseni jatkuvassa laskussa (kuten kaikkien musasoittimien) ja joka voisi olla paljon muutakin. Luultavasti kaikki noi jutut hoituisi "melko iisisti" BT:llä, eikö? (pl toi mifijutska).jpsuominen kirjoitti:Ihan mielenkiintoisia ajatuksia, mutta sinä kuvailet kyllä jotain ihan muuta laitetta kuin pientä MP3-soitinta, jollainen iPod Nano on.mmmvuori kirjoitti:Minä olin yllättynyt että Nanon kokoa kasvatettiin merkittävästi. Olin odottanut, että ylläripommi tässä keynotessa olisi ollut iPhonen ja Nanon integraatio. Puhelin povarissa ollessaan välittäisi ranteessa olevalle Nanolle informaatiota, kuten soivaa biisiä, tulevia tekstareita ja meilejä, lenkillä nopeutta, kuljettua matkaa jne. FAce-statuksia, kalenterimerkintöjä, soittajan nimeä. Värinähurinahälytyksiä ranteeseen (taskussa eivät välttämättä tule huomatuiksi). Ja että Nanolla olisi voinut myös komentaa puhelinta - vaihtaa niitä biisejä, käskeä puhelinta lukemaan tulleen meilin tai tekstarin korvaan jne. Vähän niinkuin Pebble, mutta parempi.
EDIT:
-
Meikäläisen osalta riitti tuo näytön koon kasvatus ja BT Audio. En oikein tajua miksi MP3-soitinta pitäisi käyttää kauko-ohjaimena soittaakseen puhelimesta musiikkia? Eikö se MP3-soitin hankita nimenomaan sitä musiikin soittoa varten.mmmvuori kirjoitti: No, mä funtsinkin että jotain tarttis tehdä Nanolle että se saisi ihmiset taas ostoksille. Nano on (oli) pieni MP3-soitin, jonka myynti on ollut käsittääkseni jatkuvassa laskussa (kuten kaikkien musasoittimien) ja joka voisi olla paljon muutakin. Luultavasti kaikki noi jutut hoituisi "melko iisisti" BT:llä, eikö? (pl toi mifijutska).
No, tuossa kun nyt BT on, niin voihan siihen tulevaisuudessa tulla jotain tuollaista kuvailemasi kaltaista.
-
No lähinnä mietin tuommoista rannekellomaista ratkaisua. Tuolle edellisen polven nanollehan sai niitä rannesträppejä. Tällöin siihen voisi tulla erilaisia viestejä puhelimelta siten, että sitä luuria ei tarttisi kaivaa taskun syövereistä ollenkaan esiin tsekatakseen mitä siihen luuriin tulee.jpsuominen kirjoitti:Meikäläisen osalta riitti tuo näytön koon kasvatus ja BT Audio. En oikein tajua miksi MP3-soitinta pitäisi käyttää kauko-ohjaimena soittaakseen puhelimesta musiikkia? Eikö se MP3-soitin hankita nimenomaan sitä musiikin soittoa varten.mmmvuori kirjoitti: No, mä funtsinkin että jotain tarttis tehdä Nanolle että se saisi ihmiset taas ostoksille. Nano on (oli) pieni MP3-soitin, jonka myynti on ollut käsittääkseni jatkuvassa laskussa (kuten kaikkien musasoittimien) ja joka voisi olla paljon muutakin. Luultavasti kaikki noi jutut hoituisi "melko iisisti" BT:llä, eikö? (pl toi mifijutska).
No, tuossa kun nyt BT on, niin voihan siihen tulevaisuudessa tulla jotain tuollaista kuvailemasi kaltaista.
Itse kuuntelen musani reissussa (siis vaikka reissulla lähi-Alepaan) nykyään lähes ainoastaan Spotifystä, jota ei tietenkään pikkusoittimille saa, luurissa ei ole ollut pitkään aikaan yhden yhtä musiikkikappaletta. Puhelin on muutenkin aina mukana, joten en näe mitään tarvetta erilliselle soittimelle. Luultavasti aika monella on sama tilanne - dedikoitu musasoitin on jo niin kakstuhatlukua, tarpeeton. Touch on paljon muutakin kuin musiikkisoitin, ja Shufflekin sopii joihinkin tilanteisiin, ehkä, mutta mun mielestä Nano on tossa välissä nykyisellään melkoinen väliinputoaja. Sen takia mietin että siitä voisi tuon tyyppisillä uudistuksilla tulla hitti, sitä olisi voinut kehittää pois pelkästä MP3-soittimesta.
Oman Shufflen möin heti pois kun ekan iPhonen hommasin, ja vaimokkeen Nano on ollut täysin käyttämätön siitä alkaen kun hänkin sai oman iiPuhelimen.
-
Viesti Kirjoittaja essyllyx »
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Lokakuussaessyllyx kirjoitti:Onko tietoa koska iPod touch 5 tulee myyntiin kauppoihin tai applen sivuille, mutta ilman ennakkotilausta?
-
Juu, 1.10. Näytti gigantistakin lähtevän postituksetegoste kirjoitti:Lokakuussaessyllyx kirjoitti:Onko tietoa koska iPod touch 5 tulee myyntiin kauppoihin tai applen sivuille, mutta ilman ennakkotilausta?
iPhone 4 16Gb
-
Viesti Kirjoittaja essyllyx »
Kiitos paljon!iDude kirjoitti:Juu, 1.10. Näytti gigantistakin lähtevän postituksetegoste kirjoitti:Lokakuussaessyllyx kirjoitti:Onko tietoa koska iPod touch 5 tulee myyntiin kauppoihin tai applen sivuille, mutta ilman ennakkotilausta?

-
Viesti Kirjoittaja katitar »
Tarkoitus olisi siis hankkia iPod Touch 4g. Mutta onko odotettavissa että hinta laskee vielä lokakuussa kun uusi malli on kaupoissa, vai onko tuo 184e / 8GB malli jo alennushinta?
-
Viesti Kirjoittaja Castaway »
Applen hinnoittelu ei tunnetusti juuri heilahtele ennen kuin uutta ja korvaavaa tulee tilalle. Itse en usko että hinta tuosta putoaa. Toki tarjouksia saattaa näkyä siellä täällä, tuo 8 GB malli lienee poistumassa valikoimista kun sitä ei Applen omassa kaupassa enää saatavilla ole.katitar kirjoitti:Tyhmä kysymys ekaa Apple-ostosta suunnittelevalta;
Tarkoitus olisi siis hankkia iPod Touch 4g. Mutta onko odotettavissa että hinta laskee vielä lokakuussa kun uusi malli on kaupoissa, vai onko tuo 184e / 8GB malli jo alennushinta?
-
Jossain, en muista missä, oli vain 164€, mutta itsepä pyydän tuttua ostamaan tuon uusimman mallin amerikasta niin säästää 110€katitar kirjoitti:Tyhmä kysymys ekaa Apple-ostosta suunnittelevalta;

iPhone 4 16Gb
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka