iTunes ja musiikin tuonti
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
15 viestiä
• Sivu 1/1
-
iTunes ja musiikin tuonti
Viesti Kirjoittaja venit »
Kun tuodaan musiikkis cd:ltä, niin eikö iTunes tunnista mitenkään esittäjää, levyä yms. pitääkö tosiaan kaikki tiedot esim. artisti naputtaa jokaisen kaalpeen kohdalle? Vai olenko tehnyt jotakin väärin?
Kuka osaa tuohon sanoa neuvoja? Kiittos.
Kuka osaa tuohon sanoa neuvoja? Kiittos.
Mini+23"+eyeTV+iPod Auto+kattot Vetok Ruohonl 2 risa mökillä Silppuri Fiskars sakset+pensasl (vm 05 mutta on 06) Harjoja Lapio Rautakanki ja 3 käsisahaa 1 lihasaha 2 Sukset ja liian lyhyet sauvat 2 pakkia Pumppu -72 pesuri ei katk 2 Moottoris Pyörä
-
Re: iTunes ja musiikin tuonti
Viesti Kirjoittaja raistlin2u »
Pitäis kyllä yhdistää cd tietokantaan automaattisesti ja hakea sieltä Biisien nimet. Myöskin pitäisi tunnistaa levyistä automaattisesti biisien nimet. Joitain levyjä on itselläni tullut vastaan, mistä ei nimiä ole löytynyt. Nuo levyt ovat olleet itse poltettuja. Voit myös hakea iTunes valikosta lisäasetukset / hae cd raitojen nimet.
- Powerbook G4, 1,67 Ghz, 1,5Gb ram, 100 Gb
- Mac Mini, early 2009
- Mac Mini, early 2009
-
Viesti Kirjoittaja venit »
Kiitos, jatkan opiskelua ja jotain edistystä on jo tapahtunut.
Mini+23"+eyeTV+iPod Auto+kattot Vetok Ruohonl 2 risa mökillä Silppuri Fiskars sakset+pensasl (vm 05 mutta on 06) Harjoja Lapio Rautakanki ja 3 käsisahaa 1 lihasaha 2 Sukset ja liian lyhyet sauvat 2 pakkia Pumppu -72 pesuri ei katk 2 Moottoris Pyörä
-
Viesti Kirjoittaja marc »
Tähän vielä lisäyksenä tällainen itsestäänselvyys, että nettiyhteys tulee olla auki niin sitten iTunes käy hakemassa nuo tiedot. Aikoinaan kun iTunes oli uusi tuttavuus kummastelin kuinka se välillä löysi raidoille nimet ja välillä ei. Käytin tuolloin modeemiyhteyttä, joka ei siis ollut koko ajan päällä ja siksi ei raitojenkaan nimiä aina löytynyt.
MacBook Pro 13" Core i5 2,3GHz, 4Gt | MacMini C2D 2GHz, 4Gt | eMac G4 1GHz (ATI), 1Gt | iMac G3 DV 400, 544Mt
-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Onko tosiaan näin? Olen tuonut koneelle vuosien varrella tuhottoman määrän CD:itä, eikä yhdenkään biisin nimeä ole löytynyt ilman nettiyhteyttä. Levyt olivat siis ihan kaupasta ostettuja albumeita, ei itse poltettuja.raistlin2u kirjoitti:Myöskin pitäisi tunnistaa levyistä automaattisesti biisien nimet. Joitain levyjä on itselläni tullut vastaan, mistä ei nimiä ole löytynyt. Nuo levyt ovat olleet itse poltettuja.
-
Viesti Kirjoittaja henrik »
Nettiyhteyden tulee tosiaan olla auki. Ja biisit tunnistetaan myös poltetuista levyistä, jos ne on täydellisiä kopoiota, koska silloin myös sarjanumero kopioituu ja tiedot löydetään. Tällä tarkoitan siis sitä, että sen täytyy olla levykuvalla tehty kopio. Jos biisit vain ripataan ja poltetaan uudestaan, niin silloin tulee seinä vastaan.
-
Viesti Kirjoittaja raistlin2u »
Juu. Olin epätarkka vastauksessanijoonahe kirjoitti:Onko tosiaan näin? Olen tuonut koneelle vuosien varrella tuhottoman määrän CD:itä, eikä yhdenkään biisin nimeä ole löytynyt ilman nettiyhteyttä. Levyt olivat siis ihan kaupasta ostettuja albumeita, ei itse poltettuja.raistlin2u kirjoitti:Myöskin pitäisi tunnistaa levyistä automaattisesti biisien nimet. Joitain levyjä on itselläni tullut vastaan, mistä ei nimiä ole löytynyt. Nuo levyt ovat olleet itse poltettuja.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Ja jos täälläkin kyselee tietoa niin... no voihan sitä kirjoittaa kaverin luota tai kirjastosta...
Kiitos Joonahe oikaisusta!
- Powerbook G4, 1,67 Ghz, 1,5Gb ram, 100 Gb
- Mac Mini, early 2009
- Mac Mini, early 2009
-
Viesti Kirjoittaja paanos »
Mitenkäs ton automaattisen biisien nimien haun saa pois päältä?
Haluaisin itse syöttää aina manuaalisesti biisien tiedot tuotaessa.
Tai lähinnä ongelma on sellainen, että olen aina syöttänyt biisien tiedot pelkästään isoilla kirjaimilla ja nyt kun tuon levyn ja biisien tiedot haetaan automaattisesti, ne aina alkavat isoilla kirjaimilla ja loput pienillä.
Ei mielytä silmääni, jos osa tiedoista on isoilla kirjaimilla ja osa taasen pienillä, tahdon kaikki isoiksi
Tai lähinnä ongelma on sellainen, että olen aina syöttänyt biisien tiedot pelkästään isoilla kirjaimilla ja nyt kun tuon levyn ja biisien tiedot haetaan automaattisesti, ne aina alkavat isoilla kirjaimilla ja loput pienillä.
Ei mielytä silmääni, jos osa tiedoista on isoilla kirjaimilla ja osa taasen pienillä, tahdon kaikki isoiksi

-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Voihan ne kappalenimet kirjoittaa uudestaan kokonaan isolla, sen kun klikkaa siinä nimen päällä. Artistin ja albumin nimet saa kerralla vaihdettua, kun valitsee kaikki kappaleet ja painaa omppu-i ja muuttaa auenneessa ruudussa tiedot haluamikseen.paanos kirjoitti:Mitenkäs ton automaattisen biisien nimien haun saa pois päältä?
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
-
Viesti Kirjoittaja ArttuL »
Ja nytpä kysymys, johon vastaus olisi pitänyt tietää jo pari vuotta sitten, niin olisi säästynyt monelta päänkivistykseltä: Mihin iTunes tallentaa levyjen databasen? Olen kirjoitellut monien itsepoltettujen levyjen biisitiedot iTunesiin, ja nehän tallentuvat jonnekin, koska taas seuraavalla kerralla ne ilmaantuvat näkyviin syötettäessä sama levy sisään. Samoin, kun valitettavan usein joku **liö on kirjoittanut nimet väärin ja lähettänyt ne CDDB:n, ja olen joutunut korjaamaan itselleni oikeat tiedot. MUTTA jos hankit uuden koneen ja syötät ko. levyt siihen, niin näiden levyjen tiedot ovat nollautuneet, koska niiden db on siellä vanhalla koneella. Olisi erittäin kätevää, jos voisi siirtää ko. tiedot uuteen koneeseen. Kyllä, kyllä, voisin siirtää kaiken roskan vanhalta koneelta uudelle, mutta sinne usein kertyy sellaista tauhkaa, jota ei ikinä koskaan enää tarvitse. Mieluummin siirrän vain oikeasti tarpeelliset tiedot ja pääsen tarpeettomasta levyntäytteestä eroon.
-
Re: iTunes ja musiikin ostaminen
Viesti Kirjoittaja route66 »
eli vähän aiheen vierestä viistäen:
tulipa nyt ekakertaa ostettua albumi iTunes-kaupasta ja katso - ohjelma ilmoittaa ettei ostettua musiikkia voi muuntaa MP3-muotoon. Mitä helkkaria, olisiko siis pitänyt ostaakin cd ja kääntää siitä että saa kuunneltua myös puhelimen kautta fillaroidessa?!
Yritin vielä löytää suomalaisen iTunes-kaupan mailiosoitetta kysyäkseni/nipottaakseni/tms mutta enpähän sitäkään saanut eteeni.
Kysymys arvon Mac-kolleegoille: mitenkä tämä älytön epäkohta korjataan ilman että rupean soittamaan ja äänittämään biisiä takaisin analogisesti?
tulipa nyt ekakertaa ostettua albumi iTunes-kaupasta ja katso - ohjelma ilmoittaa ettei ostettua musiikkia voi muuntaa MP3-muotoon. Mitä helkkaria, olisiko siis pitänyt ostaakin cd ja kääntää siitä että saa kuunneltua myös puhelimen kautta fillaroidessa?!
Yritin vielä löytää suomalaisen iTunes-kaupan mailiosoitetta kysyäkseni/nipottaakseni/tms mutta enpähän sitäkään saanut eteeni.
Kysymys arvon Mac-kolleegoille: mitenkä tämä älytön epäkohta korjataan ilman että rupean soittamaan ja äänittämään biisiä takaisin analogisesti?
Omppuvoimalla yli 20 vuotta. eskolius.net
-
Viesti Kirjoittaja wec »
Poltat kappaleet cd:lle ja käännät cd:ltä kappaleet takaisin mp3-muotoon. Tuohon voinee käyttää cdrw-levyä, niin levyjä ei mene hukkaan.route66 kirjoitti:eli vähän aiheen vierestä viistäen:
-
Viesti Kirjoittaja jpn »
Tai ajat siitä jHymnillä DRM:t pois ja konvertoit tuloksen mp3:ksi. (Olettaen että käytät vielä iTunes 5.x:ää. iTunes 6:ssa DRM:ää muutettiin, eikä jHymn osaa vielä käsitellä näitä uusia tiedostoja....
http://hymn-project.org/jhymndoc/
-
Viesti Kirjoittaja route66 »
Juupa, löysin sitten tämän polta-siitä-cd-vaihtoehdon, mutta tuo jHymn kuulostaa siltä miten sen pitäisi hoitua. Vaan saas nähdä kannattaako taas vaihtaa softaversiota. Kiitti molemmille ideoista. En muutes edes tiedä mitä rw-levyjä tämä cd/dvd-soitin polttaa, olisi varmaan korkea aika selvittää...jpn kirjoitti:Tai ajat siitä jHymnillä DRM:t pois ja konvertoit tuloksen mp3:ksi. (Olettaen että käytät vielä iTunes 5.x:ää. iTunes 6:ssa DRM:ää muutettiin, eikä jHymn osaa vielä käsitellä näitä uusia tiedostoja....
Omppuvoimalla yli 20 vuotta. eskolius.net
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Meillä ei onneksi ostettu iTunes 6:lla mitään. Niinpä päivitin omalle sawitoothilleni iTunes 5:n ja ostin sillä Abban The Albumin ja iloisesti JHymn poisti niistä deeärämmät [H]route66 kirjoitti:Juupa, löysin sitten tämän polta-siitä-cd-vaihtoehdon, mutta tuo jHymn kuulostaa siltä miten sen pitäisi hoitua. Vaan saas nähdä kannattaako taas vaihtaa softaversiota. Kiitti molemmille ideoista. En muutes edes tiedä mitä rw-levyjä tämä cd/dvd-soitin polttaa, olisi varmaan korkea aika selvittää...jpn kirjoitti:Tai ajat siitä jHymnillä DRM:t pois ja konvertoit tuloksen mp3:ksi. (Olettaen että käytät vielä iTunes 5.x:ää. iTunes 6:ssa DRM:ää muutettiin, eikä jHymn osaa vielä käsitellä näitä uusia tiedostoja....
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
15 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka