LyijyS kirjoitti:[
Ja onhan se hieman huvittavaa, että innovaation lähteenä itseään pitävä yritys tuo uuden puhelinmallin pelkillä samanlaisilla speksipäivityksillä kuin muutkin valmistajat ja häviää niissäkin monin paikoin kilpailijoille. Iosissa ei ole tapahtunut mitään innovatiivista julkistuksensa jälkeen, jollei lasketa sitä, että appsit saa laitettua kansioihin. Kuinka vanha käyttis onkaan? Suurena innovaatioina Facetime (!!!) ja Siri ovat edelleen raakileita ja eivät kaikkien käytössä.
Siinä vaiheessa kun tämän kuohahduksen jälkeen syke on laskenut normaaliksi, lukekaa yllä oleva ja miettikää kannattaako suuren paatoksen vallassa tulla foorumille. Tämä edellinen kommenttini on kaikille meille.
Minusta nämä tietyn laiset stereotyyppiset huutelut "apple faneille" on sitä parasta - näille ei voi olla hymyilemättä, kun kaverit puhuu oikeasti jostain aidan seipäästä, näkemättä aitaa. Oikeasti.
Esimerkiksi Siri - Puheen tunnistuksen ja sen käyttämistä tietokoneen ohjaukseen, virityksiä sillä rintamalla on ollut jo 1900 luvulla. Lähinnä näkövammaisten apuna ja itsekkin olen ollut niissä projekteissa sivusta seuraajana. Minä en puhuisi suuresta innovaatiosta - lähinnä vanhan tekniikan soveltamisesta uuteen kohderyhmään.
Edit: Unohtui paatoksessa. Sirihän (muistaakseni) ostettiin Applelle, joten väärin käsitystä tuskin on Applen sisällä 8)
Facetime puhelut mobiilidatayhteyden yli esitteli niin ikään 1900 luvun lopulla, olisikohan ollut Nokia vetoista, mutta standaria noudattavia merkkejä oli tuolloin useita. Noksun myyntiosasto ei ole kyllä noista ajoista paljon kehittynyt, joten Facetimesta ei tullut tuolloin hittiä. Epäilen ettei tule vieläkään.
Mitä taast tulee "traditionaaliseen julkasiuun" - minä olen nyt liki 10 vuotta käyttänyt kotona applen kannettavia ja kyllä, usko tai elä, kyllä ne kannettavien uusien mallien julkaisut ovat olleet _ihan_tavallisia_ julkaisuja. Ei ole tullut laserilla pöydälle heijastettavia näppiksiä, ei teleporttausta töihin (jossa minun nytkin pitäisi olla) eikä mitään ihmeellistä. Piirisarjat ja cput vaihtuneet, käyttis vähän harvemmin. Mutta kannettavat ovat edelleen kannettavia.
Kannettava puhelin sinänsä on tänä päivänä aika perus kauraa, jota sitäkään ei muuten Apple keksinyt. Joten mitä vouhkaamistä siinä on, jos "vain" piirisarjat vaihtuu, cpu nopeutuu jne. Tätähän tämä apple elämäkin on ollut, iät ajat.
Mutta jos sinne töihin .... Toivotan vain onnea kaikille maailman lopun ennustajille. Te olette kuitenkin aina viimeksi oikeassa
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
No more mr. brown eye