Minä taas katselin sängyllä alastoman naisen sulkeutuneiden silmäripsien värähtelyä ja huulilta purkautunutta huokausta, kun sormeni kääntyivät nännin ympärillä ja kämmeneni kevyesti painuen jatkoi kosketusta vatsaa pitkin.Erño kirjoitti:Tänään näkyi muutava varsin mallikas maitorauhasteline salilla.
Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
-
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja iMies »
Eli iPadilla elokuvaa sängyssä ja hipelöit siinä samalla itseäsi - taas.Jamac kirjoitti:Minä taas katselin sängyllä alastoman naisen sulkeutuneiden silmäripsien värähtelyä ja huulilta purkautunutta huokausta, kun sormeni kääntyivät nännin ympärillä ja kämmeneni kevyesti painuen jatkoi kosketusta vatsaa pitkin.
-
Viesti Kirjoittaja Leader dog »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
FC-pilviWeikot.
http://www.youtube.com/watch?v=D8Z1SYJ6Lbo
Malmin lentokentän puolesta; www.youtube.com/watch?v=ytaCH19R1cY
-
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Mut mitä minä olen kuullut, niin sinun kannattaisi miettiä, että vieläkö tissit on tyytyväisiä sinuun?Tauvo kirjoitti: Tisseihin olen oikein tyytyväinen.
-
Jaa... Ei kai sillä ole väliä, eikös niiden tehtävä ole lähinnä törröttää hymyillen vastassa, kun tulen kotiin kahden viikon reissulta viemästä roskia?KunkkuJ kirjoitti:Mut mitä minä olen kuullut, niin sinun kannattaisi miettiä, että vieläkö tissit on tyytyväisiä sinuun?Tauvo kirjoitti: Tisseihin olen oikein tyytyväinen.

-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
-
Heh heh... Sopikaamme, ettemme aloita tätä.Sherukka kirjoitti:Osta sitten ranskalainen äläkä mitän perustylsää saksalaista.
Minulle auto ei ole tylsä tai "epätylsä". Se on vaan pakollinen ja vaivaton. Yksi vika saa minut vaihtamaan merkkiä palaamatta enää siihen takaisin.
-
Viesti Kirjoittaja waiski »
On Sherukalla ihan käsittämätön viha Saksalaisia autoja kohtaan, sinänsä minua haittaa, rakastaahan täällä toiset tietokoneitaankin yli kaiken, mutta yhtäkaikki, aika lapsellisia kommentteja sieltä tulee...Sherukka kirjoitti:Osta sitten ranskalainen äläkä mitän perustylsää saksalaista.
iPhone 16 Pro Max 256Gt
Apple Watch Ultra 2
Apple TV 4K 128Gt 3. Gen.
-
Ei lapsellisia vaan jos haluaa laatua eikä huonosti toimivaa tekniikkaa. Valittettava fakta tänä päivänä mutta ymmärrän kyllä jos ei ole tieto asiosta. Ota selvää sinäkin niin ymmärrät paremmin? VW:n pitäisi oikeasti kutsua takaisin autonsa mutta ei tätä varmaan minun elinaikana tulla kokemaan? Kun suunnittelussa tehdään suuria kardinaalivirheitä, niistä kuuluu ottaa vastuu, miksi ei VW tätä tee?waiski kirjoitti:On Sherukalla ihan käsittämätön viha Saksalaisia autoja kohtaan, sinänsä minua haittaa, rakastaahan täällä toiset tietokoneitaankin yli kaiken, mutta yhtäkaikki, aika lapsellisia kommentteja sieltä tulee...Sherukka kirjoitti:Osta sitten ranskalainen äläkä mitän perustylsää saksalaista.
-
Viesti Kirjoittaja Lihapipo »
Älähän nyt riemastu. On olemassa ihmisiä, joiden mielestä auton pitää olla temperamenttinen ja oikukas. Esimerkiksi ranskalaisten autojen ystävien mielestä on ihan luontevaa, että vasen takarengas tyhjenee startatessa, tai että polttoainemittarin neula vaihtelee asentoa säiliön sisällöstä riippumatta. Heille on myös erityisen tärkeää, että auto käyttäytyy kuin vene. Saksalaisen kulkineen omistaja taas on natsi. Hän olettaa, että auto pitää turpansa kiinni niin kauan kuin kysytään jotain, ja kysyttäessä toimitaan viiveettä. Jos hanttarin penkinlämmittimen merkkivalo on pimeänä, lähetetään valmistajalle valituskirje kolmena kopiona, ja auto laitetaan paaliin. Amerikkalaisen auton omistaja ajaa suoraan. Aina. Venäläisen auton omistaja starttaa autonsa vaikka Jupiterissa, ja on onnellinen siitä, että matka markettiin maksoi vain kolme selkänikamaa ja jumbosijan kunnallisvaaleissa edistyksellisestä vaaliteemasta huolimatta.waiski kirjoitti:On Sherukalla ihan käsittämätön viha Saksalaisia autoja kohtaan, sinänsä minua haittaa, rakastaahan täällä toiset tietokoneitaankin yli kaiken, mutta yhtäkaikki, aika lapsellisia kommentteja sieltä tulee...Sherukka kirjoitti:Osta sitten ranskalainen äläkä mitän perustylsää saksalaista.
-
Mistäs se Vw tähän tuli? Eikös Saksassa tehdä muitakin autoja? Mikä tieto asioista? Mistähän tiedät minun tietotasoni? Lapsellista taas... Mutta, nää on vain autoja, joten jos jäi hampaankoloon, yv:llä sitten enemmän...Sherukka kirjoitti:Ei lapsellisia vaan jos haluaa laatua eikä huonosti toimivaa tekniikkaa. Valittettava fakta tänä päivänä mutta ymmärrän kyllä jos ei ole tieto asiosta. Ota selvää sinäkin niin ymmärrät paremmin? VW:n pitäisi oikeasti kutsua takaisin autonsa mutta ei tätä varmaan minun elinaikana tulla kokemaan? Kun suunnittelussa tehdään suuria kardinaalivirheitä, niistä kuuluu ottaa vastuu, miksi ei VW tätä tee?waiski kirjoitti:On Sherukalla ihan käsittämätön viha Saksalaisia autoja kohtaan, sinänsä minua haittaa, rakastaahan täällä toiset tietokoneitaankin yli kaiken, mutta yhtäkaikki, aika lapsellisia kommentteja sieltä tulee...Sherukka kirjoitti:Osta sitten ranskalainen äläkä mitän perustylsää saksalaista.
Oletko muuten katsonut melko uusien Ranskalaisten autojen hintoja käytettyinä ja verrannut vaikka siihen päivänkakkaran Vw:hen, puhumattakaan Toyotaan :-)
iPhone 16 Pro Max 256Gt
Apple Watch Ultra 2
-
Tähän komppi jaLihapipo kirjoitti:Älähän nyt riemastu. On olemassa ihmisiä, joiden mielestä auton pitää olla temperamenttinen ja oikukas. Esimerkiksi ranskalaisten autojen ystävien mielestä on ihan luontevaa, että vasen takarengas tyhjenee startatessa, tai että polttoainemittarin neula vaihtelee asentoa säiliön sisällöstä riippumatta. Heille on myös erityisen tärkeää, että auto käyttäytyy kuin vene. Saksalaisen kulkineen omistaja taas on natsi. Hän olettaa, että auto pitää turpansa kiinni niin kauan kuin kysytään jotain, ja kysyttäessä toimitaan viiveettä. Jos hanttarin penkinlämmittimen merkkivalo on pimeänä, lähetetään valmistajalle valituskirje kolmena kopiona, ja auto laitetaan paaliin. Amerikkalaisen auton omistaja ajaa suoraan. Aina. Venäläisen auton omistaja starttaa autonsa vaikka Jupiterissa, ja on onnellinen siitä, että matka markettiin maksoi vain kolme selkänikamaa ja jumbosijan kunnallisvaaleissa edistyksellisestä vaaliteemasta huolimatta.waiski kirjoitti:On Sherukalla ihan käsittämätön viha Saksalaisia autoja kohtaan, sinänsä minua haittaa, rakastaahan täällä toiset tietokoneitaankin yli kaiken, mutta yhtäkaikki, aika lapsellisia kommentteja sieltä tulee...Sherukka kirjoitti:Osta sitten ranskalainen äläkä mitän perustylsää saksalaista.
iPhone 16 Pro Max 256Gt
Apple Watch Ultra 2
-
Viesti Kirjoittaja PedroK »
-
Viesti Kirjoittaja redhat »
Olet ymmärtänyt väärin.PedroK kirjoitti:Itse olen ymmärtänyt, että saksassa ei tehdä autoja.
http://sisainenaani.com
-
Jep, mielikuvat automerkeistä ohjaa tietysti hintaa, tuohan ei ole mitään uutta. Kannattaakin suomessa ostaa käytettynä autonsa jolloin säästää suuren määrän euroja kunhan ei ostele noita ylihintaisia. Ei haluttavuudella ja mielikuvilla ole mitään tekemistä absoluuttisen laadun kanssa. Mielikuvat ohjaavat meitä ihmisiä kaikista vahvimmin ja se heijastuu ihan joka asiassa ja muokkaa kaikkia tilastoja, tutkimuksia ja kirjoituksia, näin se vain menee. Ihmisen mieli on sellainen että jos jonkun päätöksen voi tehdä niin se tehdään koska silloin mieli saa rauhaa. Tärkeintä markkinoinnissa on saada luotua tunneyhteys sekä saada lauma liikkeelle, kun lauma on liikkeellä sitä ei pysäytä enää mikään koska eihän myyvä tuote voi olla huono, eihän?waiski kirjoitti:Mistäs se Vw tähän tuli? Eikös Saksassa tehdä muitakin autoja? Mikä tieto asioista? Mistähän tiedät minun tietotasoni? Lapsellista taas... Mutta, nää on vain autoja, joten jos jäi hampaankoloon, yv:llä sitten enemmän...Sherukka kirjoitti:Ei lapsellisia vaan jos haluaa laatua eikä huonosti toimivaa tekniikkaa. Valittettava fakta tänä päivänä mutta ymmärrän kyllä jos ei ole tieto asiosta. Ota selvää sinäkin niin ymmärrät paremmin? VW:n pitäisi oikeasti kutsua takaisin autonsa mutta ei tätä varmaan minun elinaikana tulla kokemaan? Kun suunnittelussa tehdään suuria kardinaalivirheitä, niistä kuuluu ottaa vastuu, miksi ei VW tätä tee?waiski kirjoitti:On Sherukalla ihan käsittämätön viha Saksalaisia autoja kohtaan, sinänsä minua haittaa, rakastaahan täällä toiset tietokoneitaankin yli kaiken, mutta yhtäkaikki, aika lapsellisia kommentteja sieltä tulee...Sherukka kirjoitti:Osta sitten ranskalainen äläkä mitän perustylsää saksalaista.
Oletko muuten katsonut melko uusien Ranskalaisten autojen hintoja käytettyinä ja verrannut vaikka siihen päivänkakkaran Vw:hen, puhumattakaan Toyotaan :-)
VW:n otin mukaan koska se on yksi suurimmista tällä hetkellä ja siksi ettei se ole hyvillä teoilla sinne päässyt. Jos Applen tapauksessa puhutaan Antennagateista yms. niin VW:n kohdalla pitäisi puhua TSI-moottorieden jakoketju-gatesta sekä tehottomuus-gatesta (kun karstoittuvat "tukkoon"), dieselpuolella pitäisi taas tietyt Boschin korkeapainepumpulliset kutsua takaisin koska kun ne hajoaa (ja tämä yksilö todellakin hajoaa ennen aikojaan) niin euroja saa latoa korkean kasan pöytään. Monet koneet syövät öljyä siten että longlifestä ei todellakaan ole mitään hyötyä, päinvastoin tulee paljon kalliimmaksi. DSG on tietysti jo klassikko kun tahtoo sponttaanisti hajota eikä fiksiä vieläkään siihen ole saatu tehtyä, saakohan sitä koskaan bensaturbon kanssa toimimaan luotettavasti? Uusimman Golffin myötä päästiin toivottavasti ketju-gatesta eroon kun käyttävät öljyssä lilluvaa hihnaa (Continentalin) mutta aika näyttää. Myös saksalaisten lahja (BMW) ranskalaiselle PSA:lle, eli THP-moottori on ketjurakenteeltaan myös susi ja sitä en todellakaan suosittele, tosin siihen tuli bemarilta äskeittäin uusi fiksi mutten pidättäisi henkeäni koska eivät aikaisemmatkaan ole perusongelmaa ratkaisseet.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/volk ... juongelmat
http://www.autobild.de/artikel/vw-tsi-m ... 42557.html
http://www.cbt.com.my/2012/06/04/vw-chi ... 160000-km/ (myös USA:ssa on tuo sama takuu muttei EU:ssa jossa vielä on rahaa maksaa itse valmistajan virheistä).
Yksikään tuttavien/työkavereiden VW-konsernin tuotos (noin 8 kpl) ei ole ollut ilman jotain noista yllämainituista vioista joten kuinka suuri prosentti autoista oikeasti hajoaa? Surullista on myös se että yrittävät laittaa kuluttajan maksaan tyyppiviosta mutta onneksi olen potkinut heitä taistelemaan vastaan ja se on osittain auttanutkin eli koko summa ei ole tarvinnut maksaa, yleensä ei mitään tai korkeintaan kolmasosan. Tekeekö VW kohta Ooppelit eli kansan luottamus romahtaa hetkessä?
Itse pidän suurimpana laadun laskijana EU:n älyttömät CO2 rajoitukset sekä ihmisten typeryys eli ostetaan liian huonosti toteutettua tekniikka kun se markkinoidaan uutena ja vallankumouksellisena. Tässä mielessä Japanilaiset ovat olleet fiksumpia eli eivät ole samalla tavalla menneet downsizing-idiotismin mukaan vaan ovat pidättäytyneet vanhemman, testatusti toimivan, tekniikan parissa. Myös PSA on pyrkinyt myymään hieman vanhempaa tekniikka joka on selvästi johtanut siihen ettei laatuongelmia ole samalla tavalla ollut kuten vuosikymmeniä sitten oli. THP on tuohon selvä poikkeus eli markkinat ovat tuon käyttöön pakottaneet. Fiatkin on ollut fiksumpi moottoritoteutustensa osalta eli suorasuihkutusta, joka karstoittaa, ei ole MultiAir:ssa käytössä. Eri asia pitääkö Fiatinkin tehdä jotain typerämpää tulevaisuudessa saavuttakseen CO2 tavoitteet, vai ovatko jo tehneet? En ole seurannut niin tarkasti.
Oma valinta haluaako liittyä ja uskoa sopulilaumaan?
-
Käytettyä ostaessa kannattaa varata saman verran rahaa huoltoihin mitä auton ostohinta on.
Jännää on se, että VW tekee pari huonoa tuotetta koko historiansa aikana = ihan pska firma, ihan pskoja autoja.
PSA tekee koko historiansa ajan kaikin puolin epäluotettavia virityksiä = maanalaisen paikan hyviä autoja kun ei oo ketjut katkenneet kertaakaan.
-
-
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja PedroK »

-
No ei niitä voi vieläkään kehua.Sherukka kirjoitti: Sähkö on onneksi PSA:lla olleet erittäin hyvä verrattuna 20 vuotta sitten olleisiin jolloin niitä ei todellakaan voinut kehua.

-
Viesti Kirjoittaja masa »
-
Isäni puhui erästä tutustaan, jonka mielestä Renault Laguna on parasta, jota on koskaan tehty. Ihan samasta syystä. Kyseinen tyyppi omistaa myös korjaamon ja kyseinen "auto" on ollut suuren korjaustarpeen vuoksi erinomainen rahantuoja.masa kirjoitti:Komppaan Sherukkaa. Nimim. PSA korjaamon omistaja...
-
Vähän kuin Suomen valtion verotustoimetTauvo kirjoitti:Isäni puhui erästä tutustaan, jonka mielestä Renault Laguna on parasta, jota on koskaan tehty. Ihan samasta syystä. Kyseinen tyyppi omistaa myös korjaamon ja kyseinen "auto" on ollut suuren korjaustarpeen vuoksi erinomainen rahantuoja.masa kirjoitti:Komppaan Sherukkaa. Nimim. PSA korjaamon omistaja...

- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka