Käytän konettä vain työssäni ja aktiivisessa netinselaamisessa.
Työkseni teen mm. printti mainoksia, julisteita, käyntikortteja, web sivuja, digi kuvausta jne. eli media-alalla pyöritään.
Macciä olen käyttänyt ennen työnpuolesta mutta laitteistoon en ole pahemmin perehtynyt enkä ko. laitteistoa itse ole omistanut.
Tarvitsisin teiltä alan harrastajilta mielipiteen koneesta jota suunnittelen ostaa, vaihtoehtoja minulla on 2 kappaletta.
Applen webshopista olen katsellut seuraavanlaisia kokoonpanoja.
Vaihtoehto 1.
Dual 2ghz G5, 2gt non eec keskusmuistia, 250gt kovalevy NVIDIA GeForce 6600 LE 128mb ja 2x 20" tft näytöt.
Vaihtoehto 2.
Dual 2,3ghz G5, 2gt non eec keskusmuistia, 250gt kovalevy NVIDIA GeForce 6600 256MB ja 2x 20" tft näytöt
Ko. laitteistokokoonpanojen hintaero on noin 500 euron luokkaa (vaihtoehto 2 kalliimpi). Onko noilla laitteistoilla muuta isompaa eroa kuin tuo 0,3ghz ero ja vaikuttaako noinkin pieni ero macci maailmassa erityisemmin työskentelyyn? Näytönohjainhan tuossa kakkos vaihtoedossa näyttää olevan myös parempi, mutta en usko että siitä on erityisemmin hyötyä töissäni.
Kiitos jo etukäteen.
..Voisin vielä lisätä semmoista että tällä hetkellä hoidan työasioita Pc raudalla eli alla pyörii Fujitsu Siemens Amilo M1425, olikohan tämä 1,80 ghz intel pentium centrino 1gt keskusmuistilla ja radeon 9700 128mb näyttiksellä. Tällä työhommat on pyörinyt hyvin, mutta jotain a3sia käsitellessä meinaa hidastella