Mountain Lion, kaksi konetta yksi osto?
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mountain Lion, kaksi konetta yksi osto?
Viesti Kirjoittaja dazed »
Sain ajettua eilen Mountain lionin kannetavaani ja nyt kysynkin:
Pystynkö päivittämään myös iMacini samalla ostolla, vai pitääkö se ostaan ns uudestaan?
Pystynkö päivittämään myös iMacini samalla ostolla, vai pitääkö se ostaan ns uudestaan?
-
Re: Mountain Lion, kaksi konetta yksi osto?
Viesti Kirjoittaja iMies »
Pystyt.
Memento Audere Semper!
-
Viesti Kirjoittaja dazed »
Kaikki hyvin
Viimeksi muokannut dazed, 22.9.2012 klo 13.29. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja dicomed »
Ei liity mitenkään aiheseen mutta repesin täysin imiehen logolle, aivan kunkku!
Salaliitto-generaattorini sai uutta puhtia ja hekottelen täällä kaikille hulluille ajatuksille kuten,
Marssimmeko omena-reichin lippua tunnustaen uudelle itä (lue=Android)-rintamalle puolustaen pyhää Omenaa luottokorteillamme jne..
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Salaliitto-generaattorini sai uutta puhtia ja hekottelen täällä kaikille hulluille ajatuksille kuten,
Marssimmeko omena-reichin lippua tunnustaen uudelle itä (lue=Android)-rintamalle puolustaen pyhää Omenaa luottokorteillamme jne..
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja janosh »
Lainaanpas tätä ketjua, kun ihmettelen juurikin vaimolle ostettua imaccia, ja sen päivittämistä..
Se ostettiin jo kesän alussa, mutta ei ole otettu käyttöön kuin vasta eilen!
Ja mulle on hieman arvoitus kuinka voinen päivittää siihen ohjelmia jotka olen ostanut omalla Apple tililläni? Kun haluan että meillä molemmilla on oma tili. Ohjelmia joille mulla on lisenssi on mountain lion ja Pages nyt niinkös tärkeimpinä. Enkä missään tapauksessa halua että meidän tilit sekoittuu silleen että menis kuva tai pagesin tekstien jakaminen sekasii!
Ja ! Vaimo kun tienaa kapeaa leipäänsä kirjoittamalla, niin uskottekos että ihminen joka on yleensä tehnyt sen Wordilla, oppisi pagesin? Mulle se oli helppoa, mutta miunpas ei tarvitsekaan lähetellä tiedostoja netin yli ja toivoa että joku sais ne aukikii, ja antas rahaa niistä...
Sekavaa, mutta tärkeää?...
Ja mulle on hieman arvoitus kuinka voinen päivittää siihen ohjelmia jotka olen ostanut omalla Apple tililläni? Kun haluan että meillä molemmilla on oma tili. Ohjelmia joille mulla on lisenssi on mountain lion ja Pages nyt niinkös tärkeimpinä. Enkä missään tapauksessa halua että meidän tilit sekoittuu silleen että menis kuva tai pagesin tekstien jakaminen sekasii!
Ja ! Vaimo kun tienaa kapeaa leipäänsä kirjoittamalla, niin uskottekos että ihminen joka on yleensä tehnyt sen Wordilla, oppisi pagesin? Mulle se oli helppoa, mutta miunpas ei tarvitsekaan lähetellä tiedostoja netin yli ja toivoa että joku sais ne aukikii, ja antas rahaa niistä...
Sekavaa, mutta tärkeää?...
Anteeksi, olette erehtyneet henkilöstä.
-
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
Mulla ja puolisolla on kaikissa omenalaitteissa sama (eli mun) tili storessa, ja sitten iCloud-tilit on omat. Näin voimme molemmat asennella ostettuja softia ristiin rastiin, mutta kuitenkaan nuo tiedot ja iCloud-jutskat ei mene sekaisin.
Pitkällisen harkinnan jälkeen tulin siis siihen tulokseen, että kannattaa pitää Storessa käytetty Apple-ID ja iCloud -tunnus erillään, juuri tämän vuoksi.
Voit kyllä varmaan myös kirjautua sisään Storeen omilla tunnareillasi, ladata softat, ja kirjautua takaisin vaimon tunnuksilla. Ja laittaa järjestelmäasetuksista iCloud-kohtaan vaimon tunnukset. Päivittäminenkin taitaa onnistua.
Pitkällisen harkinnan jälkeen tulin siis siihen tulokseen, että kannattaa pitää Storessa käytetty Apple-ID ja iCloud -tunnus erillään, juuri tämän vuoksi.
Voit kyllä varmaan myös kirjautua sisään Storeen omilla tunnareillasi, ladata softat, ja kirjautua takaisin vaimon tunnuksilla. Ja laittaa järjestelmäasetuksista iCloud-kohtaan vaimon tunnukset. Päivittäminenkin taitaa onnistua.
-
Viesti Kirjoittaja via »
Pagesissa voi tallentaa eri muotoihin mm. Word Arkiston (?) Vie-komenon kautta.
-
Viesti Kirjoittaja janosh »
Joo, sepä on minulle kyllä tuttu tuo tallennus formaatti, mutta välillä aina epäilyttää saako noita kuitenkaan auki... Ainaki joskus oli ongelmia tuon open officen kanssa... Ja eikös ne tehny windowsin seiskaan tai johonkin sen docx tallennus muodon tms...
Itse kyllä tykkään pagesista oikeinkin paljon... Mut mä kirjotanki runoja enkä roosaa....
Itse kyllä tykkään pagesista oikeinkin paljon... Mut mä kirjotanki runoja enkä roosaa....
Anteeksi, olette erehtyneet henkilöstä.
-
Viesti Kirjoittaja tehodia »
Liekö tuossa linsessiehdot jotka rajoittaisivat, varsinkin, jos kyse on rahantienauskäytöstä. Eli ohjelmat voi asentaa yhden käyttäjän usealle koneelle tai vaihtoehtoisesti yhdelle koneelle, jolla on useampi käyttäjä.janosh kirjoitti:Lainaanpas tätä ketjua, kun ihmettelen juurikin vaimolle ostettua imaccia, ja sen päivittämistä..
Tuolle vaimon iMacillehan olisi voinut olla saatavana ilmainen ML-päivitys, mutta sekin olisi pitänyt aktivoida kuukauden sisällä ostosta.
Eikö pdf käy vaihtoehtona lähetettäville tiedostoille?
-
Viesti Kirjoittaja via »
docx on Wordin tallennuspääte, käytössä myös tällä puolella uudessa versiossa, Word 2011
-
Viesti Kirjoittaja kuokka »
Vähän asian vierestä.
Ostin vaimolle Mac Book Airin hajonneet pc:n tilalle. Airissa ML asennettuna ja kone AppStoressa mun tunnuksilla. Voinko nyt imaistaomalle Mac bookille ML päivityksen ilman maksua?
Ostin vaimolle Mac Book Airin hajonneet pc:n tilalle. Airissa ML asennettuna ja kone AppStoressa mun tunnuksilla. Voinko nyt imaistaomalle Mac bookille ML päivityksen ilman maksua?
-
Viesti Kirjoittaja via »
voitkuokka kirjoitti:Vähän asian vierestä.
-
Viesti Kirjoittaja kuokka »
hömm, nyt olikin mutka matkassa.. Siinä mitään MLää ollut.
Kone siis uusi 11-tuumainen, vuoden 2012 puoliväli. Pitäisikö tuo voida päivittää, vai käynkö kaupassa vaatimassa päivityksen? Nimittäin myyjä väitti ML:n olevan sisällä.
Kiitos...
Kone siis uusi 11-tuumainen, vuoden 2012 puoliväli. Pitäisikö tuo voida päivittää, vai käynkö kaupassa vaatimassa päivityksen? Nimittäin myyjä väitti ML:n olevan sisällä.
Kiitos...
-
Viesti Kirjoittaja iMies »
^Yleensä kannattaa vilkaista Applen sivuja...
http://www.apple.com/fi/osx/uptodate/
Kannattaa sitten tehdä tuosta myös USB-tikku, niin onnistuu se asentaminen helposti myös talouden muihin koneisiin. Ohjeet löytyy mm. tämä palstan ML-ketjuista.
http://www.apple.com/fi/osx/uptodate/
Kannattaa sitten tehdä tuosta myös USB-tikku, niin onnistuu se asentaminen helposti myös talouden muihin koneisiin. Ohjeet löytyy mm. tämä palstan ML-ketjuista.
Memento Audere Semper!
14 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka