Naapurin emäntä kysyi minulta onko iPhone + iPad järkevä yhdistelmä korvaamaan tietokoneen?
Hän tarvitsee uuden puhelimen ja laskut olisi maksettava netissä ja surffailua voisi myös harrastaa ja noihin iPad olisi sopiva. Nettiyhteyttä ei ole olemassa vielä lainkaan. Siis jos ostaa iPhonen niin saa puhelimen jonka yhteyspistettä voisi käyttää hyväkseen iPadin WiFi versiossa. Näin riittäisi pelkkä puhelinliittymä riittävällä datapaketilla.
Minusta se voisi olla riittävä vaihtoehto sellaiselle joka vierastaa tietokonetta - mitä ajattelette?
Entä sitten iTunesiin liittyminen - onko ongelmia ja tietty häneltä ei löydy Visaakaan? Itse voin lähettää hänelle lahjakortin jos maksullisia ohjelmia tarvitsee mutta onko muita mahdollisia ongelmia kyseisellä iPhone+iPad kokonaisuudella?
iPhone ja iPad yhdistelmä tietokoneen tilalla?
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhone ja iPad yhdistelmä tietokoneen tilalla?
Viesti Kirjoittaja JMikael »
-
Re: iPhone ja iPad yhdistelmä tietokoneen tilalla?
Viesti Kirjoittaja Andreas66 »
Jos tarvitsee Flashiä tai Javaa käyttäviä sivuja tai palveluita, ei onnistu. iPad ei tue noita. Sampo Pankilla on onneksi sovellus iPadille (vieläpä ihan mainio), joten ainakin tuo käyttötarve onnistuu. Jos kirjoittaa pitkiä tekstejä/viestejä, kannattaa ostaa kaveriksi Applen langaton näppäimistö, sillä on parempi kirjoittaa.
Mac Mini M1 2020, Lenovo ThinkVision T27p 27" 4K, iPad Air 2, iPhone 14 Pro, Apple Watch Ultra 2 Black Cellular, Apple TV 4K, AirPods Pro 2.
-
Viesti Kirjoittaja L-Janne »
Myös OP:lta löytyy sovellus.
MacBook Air M1, iPhone 13 Pro Max, Marantz M-CR603.
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Jos tuota iPhonea ei käytä muuhun surffailuun niin jättäisin sen yhteyspisteen kyllä pois tuosta yhtälöstä. Puhelinta saa pitää käytännössä jatkuvasti laturissa, jos pidempiä iPad-sessioita aikoo harrastaa. Lisäksi jako pitää muistaa ottaa pois, kun lähtee muualle (syö akkua kiitettävällä vauhdilla) ja vastaavasti kytkeä päälle iPadia kopeloidessa.
Toki yhdistelmällä säästää selvää rahaa, mutta kannattaa harkita 3G-versiota ja vaikka multisimmiä. Tai jotain 3G-yhteensopivaa WLAN-purkkia. Helpommalla pääsee..
EDIT: Näppäimistö on hyvä olla (vaikka sitten Applen bt-näppis, kun sen erikoisnäppäimetkin toimivat). Tulostimista löytyy iPad-yhteensopivia (AirPrint) malleja, jolloin tulosteetkin onnistuvat ilman tietokonetta. Flash/Java voi olla ainoa este kunnolliselle surffauskokemukselle. Jälkimmäisiä käytetään lähinnä jossain yritysohjelmien nettikäyttöliittymissä. Flash taas alkaa olla jo hiukan kuoleva alusta mobiililaitteiden yleistyessä. Itse olen kyllä iPadilla tilannut verkkokaupoista tavaraa (Visa+varmistus) ja hankkinut VR:n junaliput ja vieläpä tulostanut ne, joten kyllä tuo aika hyvä korvike koneelle on. Sampo Pankkia käytän nykyään lähes pokkeuksetta iPadilla sen mukavan softan vuoksi.
Toki yhdistelmällä säästää selvää rahaa, mutta kannattaa harkita 3G-versiota ja vaikka multisimmiä. Tai jotain 3G-yhteensopivaa WLAN-purkkia. Helpommalla pääsee..
EDIT: Näppäimistö on hyvä olla (vaikka sitten Applen bt-näppis, kun sen erikoisnäppäimetkin toimivat). Tulostimista löytyy iPad-yhteensopivia (AirPrint) malleja, jolloin tulosteetkin onnistuvat ilman tietokonetta. Flash/Java voi olla ainoa este kunnolliselle surffauskokemukselle. Jälkimmäisiä käytetään lähinnä jossain yritysohjelmien nettikäyttöliittymissä. Flash taas alkaa olla jo hiukan kuoleva alusta mobiililaitteiden yleistyessä. Itse olen kyllä iPadilla tilannut verkkokaupoista tavaraa (Visa+varmistus) ja hankkinut VR:n junaliput ja vieläpä tulostanut ne, joten kyllä tuo aika hyvä korvike koneelle on. Sampo Pankkia käytän nykyään lähes pokkeuksetta iPadilla sen mukavan softan vuoksi.
Viimeksi muokannut jomppa, 27.9.2012 klo 18.54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja Arppi »
Ostaisin ehdottomasti 11" airin ja loppurahoilla niin hyvän luurin kuin kassaa riittää.
Itsellä on jäänyt iPad lipaston täytteeksi airin tulon jälkeen, airi on käytännössä yhtä kevyt ja pieni kuin iPad, mutta tietokoneena käytettävyys on tietenkin eri luokkaa.
Airi ei edes lämpene sylissä, ellei katsele jotain filmiä pidempään.
Itsellä on jäänyt iPad lipaston täytteeksi airin tulon jälkeen, airi on käytännössä yhtä kevyt ja pieni kuin iPad, mutta tietokoneena käytettävyys on tietenkin eri luokkaa.
MacBook 13", MacBook air 11,6", Macbook pro retina 13" iPhone 3GS 16gb, iPhone 4 16gb, iPhone 4s 16gb, iPhone 5s 16gb, iPhone 6s 64gb iPad wi-fi+3G 16gb, AirPort Express, Time Capsule 2Tt
-
Viesti Kirjoittaja via »
Airi on "käytännössä" mutta ei kuitenkaan aivan yhtä pieni kuin ainakaan pad2.Arppi kirjoitti:Ostaisin ehdottomasti 11" airin ja loppurahoilla niin hyvän luurin kuin kassaa riittää.
-
Viesti Kirjoittaja JMikael »
.....Hmmmm, mielenkiintoisia ajatuksia.
Tätä kirjoittelen iPadilla joka on näissä nettisurffailulla mielestäni ehdoton peli. iPhonesta lueskelen uutiset kun en ole kotona. Macia käytän sitten kun on tarvis kirjoittaa Wordilla, käyttää Pixelmania yms. Flashin puutetta en ole huomannut ongelmaksi iPadin käytössä. Mutta en ole itse yrittänyt kokeilla josko selviäisi pelkällä iPhonella ja WiFi iPadilla.
Sen tiedän, että oma emäntä ei käytä Macia 'oikein'. Pelkästään surffailuun ja pankkiasioihin. Siksipä hiukan tässä kyselenkin mielipidettä (ja mahdollisia kokemuksia), että onko Air tai vastaava turhaa ihmiselle joka ei ole koskaan käyttänyt tietokonetta ja ei tule käyttämään sitä kuitenkaan 'oikeasti oikein'.
Hinta on tietysti yksi tärkeä kysymys. Ajatuksena naapurilla on ensivaiheessa iPhone5 16Mb ja seuraavana vaiheena mini iPad joka nyt sitten näyttäisi tulevan ennen joulua.
Josko hän sitten aluksi pärjäisi noilla kahdella ja jos sitten tulee tarve niin investoi vaikka mokkulan jonka avulla saa Padin toimimaan ilman kännykkää.
Hän on tentannut minua ja olen antanut ajatuksiani hänelle mutta se tässä on mietityttänyt onko mielipiteeni oikeanlaisia?
Tätä kirjoittelen iPadilla joka on näissä nettisurffailulla mielestäni ehdoton peli. iPhonesta lueskelen uutiset kun en ole kotona. Macia käytän sitten kun on tarvis kirjoittaa Wordilla, käyttää Pixelmania yms. Flashin puutetta en ole huomannut ongelmaksi iPadin käytössä. Mutta en ole itse yrittänyt kokeilla josko selviäisi pelkällä iPhonella ja WiFi iPadilla.
Sen tiedän, että oma emäntä ei käytä Macia 'oikein'. Pelkästään surffailuun ja pankkiasioihin. Siksipä hiukan tässä kyselenkin mielipidettä (ja mahdollisia kokemuksia), että onko Air tai vastaava turhaa ihmiselle joka ei ole koskaan käyttänyt tietokonetta ja ei tule käyttämään sitä kuitenkaan 'oikeasti oikein'.
Hinta on tietysti yksi tärkeä kysymys. Ajatuksena naapurilla on ensivaiheessa iPhone5 16Mb ja seuraavana vaiheena mini iPad joka nyt sitten näyttäisi tulevan ennen joulua.
Josko hän sitten aluksi pärjäisi noilla kahdella ja jos sitten tulee tarve niin investoi vaikka mokkulan jonka avulla saa Padin toimimaan ilman kännykkää.
Hän on tentannut minua ja olen antanut ajatuksiani hänelle mutta se tässä on mietityttänyt onko mielipiteeni oikeanlaisia?
-
Viesti Kirjoittaja aksim97 »
Mistäs olet kuullut ipad minin tulemisesta? Applemaailmassa ei kannata uskoa ennen kuin näkee omin silmin.JMikael kirjoitti:.....Hmmmm, mielenkiintoisia ajatuksia.
Appleja vuodesta 2010. Toistaiseksi ei loppua näy.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka