Kumpaan te kallistuisitte ja miksi? Jos on ehdottaa joitain muita vastaavan tason kaiuttimia, niin laitetaan toki harkintaan

Viesti Kirjoittaja drystone »
Viesti Kirjoittaja Blank^ »
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Viesti Kirjoittaja sinusnode »
Pieni studio vielä toistaiseksi ainakinsinusnode kirjoitti:Minkä kokoiseen kotistudioon monitorisi olisivat tulossa? Minkä tyylisen musiikin miksaukseen?
Viesti Kirjoittaja jpq »
Viesti Kirjoittaja sinusnode »
Samaa mieltä olen että kaiuttimien hankinta on henkilökohtainen juttu, eli kannattaa kyllä lähteä kuuntelemaan itse eri kaiuttimia.jpq kirjoitti:Kaiuttimista sanon todella henkikökohtainen juttu vaikka teoriassa ns värittömät pitäskin olla musan teossa ja se mitä olen Genelecien diskanteista kuullut joltain ei kuulosta siltä että tahtoisin itselleni.
Mainitut merkit ja mallit on tosiaan erilaisia "flavoreita" itsessäänkin. Ei niissä kaiuttimissa "ammattikäytössä" tai muutenkaan loppujen lopuksi merkkaa muu kuin millä osaa kuunnella ja mitä jaksaa kuunnella.sinusnode kirjoitti:Netistä bongailleena olen kiinnittänyt huomiota että kyllä kovan luokan tuottajilla voi olla käytössä todella halvemmankin
sarjan kaiuttimia esim Benny Blancolla Krk Rp8 pari (pari about 500Eur) ja Wideboysilla sekä Ari Lehtosella Yamaha HS80:set.
Kumpikaan noista miettimistäsi kaiuttimista ei toista niitä matalimpia taajuuksia mutta jos oma kotistudiosi on todella pieni,niin ei sinne
kovin isoja kaiuttimia kannata hankkia.
Viesti Kirjoittaja jpq »
Jos ostaa ilman vertailukohtia, niin eipä sekään haittaa. On vaikea katua tai toivoa, jos on kuullut vain yhdet.drystone kirjoitti: No, joka tapauksessa fiilis sanoo tällä hetkellä että Genelecit on paremmat ja ne tulen hankkimaan, mutta mietitään nyt vielä...
Viesti Kirjoittaja Jone »
On melko ok hankinta ja "varman päälle". Jos tahtoo vaihtaa niin noilla ok jälleenmyyntiarvo. Mut ehkäpä hankit joskus noiden rinnalle toiset, ehkä Adamit. Silloin on mukava puuhata kun on 2-3 eri pöntöt millä vertailla.. ja se mökkiradiodrystone kirjoitti:Kiitos kaikille kommenteista. Vähän tämän tasoisia analyyttisiä vastauksia "pelkäsinkin"Kaikki riippuu ilmeisesti musiikin tyylistä ja tilasta jossa kaiuttimet ovat. Ja tietysti omista soundimieltymyksistä. Ennen ostamista olisi kyllä kiva kuulla kumpaakin kaiutinta, mieluiten rinnakkain verraten, mutta toisaalta hyödyttääkö sekään että kaupassa kuuntelee, ja sitten kun tuo purkit kotiin ja soundi onkin aivan erilainen!
No, joka tapauksessa fiilis sanoo tällä hetkellä että Genelecit on paremmat ja ne tulen hankkimaan, mutta mietitään nyt vielä...
Viesti Kirjoittaja Petri Alanko »
Viesti Kirjoittaja Lumpy »
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
AAMEN! Komppaan!Lumpy kirjoitti:Itse olen Genelec miehiä. Loppujen lopuksi kaijutinvalmistajalla ei ole merkitystä, kunhan kaijuttimet ovat laadukkaat. Korva kuitenkin mukautuu siihen kajarin saundiin pikkuhiljaa. Tärkeintä on että kuulet miksatessa mahdolliset virheet. Musiikin nautinnolliseen kuuntelemiseen en oikein osaa suositella mitään studiomonitoreja juuri niiden hyvän erottelun takia. Jos musiikki on huonosti tuottettua niin nämä eivät anna saundissa yhtään periksi ja kuuntelu on kaikkea muuta kuin nautinnollista. Adam vai Genelec? Molemmat ovat varmasti hyviä valintoja.
Viesti Kirjoittaja redhat »
Viesti Kirjoittaja atheos »
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
Joo, ja aina pitää myös muistaa, ettei kaiuttimien / kaapeleiden / vahvistimien / äänilähteiden tms. tarkoitus oleatheos kirjoitti:Ei ole kaksia samanlaisia korvia, joten yhdelle karmean kuuloinen kaiutin voikin toiselle toimia hyvin. Pakko ne on kuunnella etukäteen ja toivoa, että toimivat myös kotona.
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”