iPhone 5 käyttökokemukset
-
Re: iPhone 5 käyttökokemukset
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
https://www.icloud.com/photostream/fi-f ... ZuqDGwrYVF
Nähtävästi tuo jaettu kuvavita järjestetään aina kuvan ottoajan mukaan. Itse en saanut tuota kuvavirtaa järjestettyä kuvan nimen mukaan? Jostain syystä luurien kellot heittävät minuutilla (miksiköhän?), jolloin kuvat menevät "sekaisin" tuossa kuvavirrassa. iPhotossa tietty saan järjestettyä tapahtuman kuvat nimen mukaan kuten haluankin, mutta kun jaan tapahtuman kuvavirraksi, kuvat järjestyvät taas ottoajan mukaan. Ärsyttävää.
Pari pikku bugia on nyt tullut vitskissä vastaan:
- Kerran kun yritin vastata puheluun, se ei onnistunut. Sliderin pystyin vetämään vastausasentoon oikealle, minne se jäinkin, mutta puhelin vain jatkoi soimista. Tätä on tapahtunut jossain määrin kaikilla omistamillani iPuhelimilla, mutta aiemmin slideri on "palautunut" vasemmalle, nyt pystyin vetelemään sitä peukulla vasemmalta oikealle ja takaisin siten, että slideri pysähtyi jompaan kumpaan päähän. Ennen on myös auttanut ruudun pimentäminen sleep-nappulalla, jonka jälkeen puheluun on pystynyt vastaamaan, mutta nyt ei.
- Safarin kokoruututilassa on kerran hävinnyt molemmat napit, ja kerran vain "paluu" -nappi. Kääntäminen pystyyn ja takaisin vaakaan ei ole auttanut (kuten jollain muulla), vaan olen joutunut moniajovalikosta lopettamaan safarin kokonaan.
- "Purple haze" -ilmiö kiusaa valokuvissa. Mahtaakohan tuo olla peruste luurin vaihdolle, vai onko tuo jokaisen vitosen ominaisuus? (hups, tuo on kuvankaappaus, mutta enivei)
- En saa nettijakoa toimimaan. "Verkkoon XXX ei voida liittyä". Nollasin verkkoasetukset, ja buuttasin luurin, mutta ei onnistu. Yritin liittyä vanhalla puhelimellani (pitää nyt vielä testata muillakin laitteilla).
-
Mulla ei lainauksessa näy (ainakaan vaakatasossa), mutta etusivu vaakatasossa on vähän rikki:Jape47 kirjoitti:Näkyykö teillä muilla Mcare mainoksia kun selaatte homppua iPhonella? Mulla näkyy jokaisen lainauksen alussa sellainen neliön muotoinen mainos. Saako sen jotenkin pois?
EDIT: tarkennus
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
Taitaa olla ominaisuusmmmvuori kirjoitti: - "Purple haze" -ilmiö kiusaa valokuvissa. Mahtaakohan tuo olla peruste luurin vaihdolle, vai onko tuo jokaisen vitosen ominaisuus?
http://techcrunch.com/2012/09/26/the-ip ... rple-haze/
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Viesti Kirjoittaja k@ke »
Edit:
Näyttää värisevän myös puhelimen soittoääntä valittaessa. Tekeekö muilla näin, vaikka värinät on otettu pois päältä?
-
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
iOS 6 ominaisuus. Ei se värise kuin niissä valinnoissa. Ilmeisesti esittää minkälainen värinä on, jos se on valittu.k@ke kirjoitti:Mistähän herätyksen värinän saa pois päältä? En ole varma, väriseekö puhelin herättäessä, mutta ainakin kun valitsen herätysääntä. Värinät olen ottanut pois päältä: Asetukset-> Äänet-> Värisee soidessa ja Värisee, kun äänetön.
Edit:
Näyttää värisevän myös puhelimen soittoääntä valittaessa. Tekeekö muilla näin, vaikka värinät on otettu pois päältä?
-
Viesti Kirjoittaja getty »
Aika selvältä näyttää, että kennovahvistimesta on vain revitty lisää vahvistusta irti ja hyödynnetty kasvanutta prossutehoa imitoimaan herkempää kennoa. Ei silti, näinhän se nykyään menee ja tuottaa kelvollista laatua. Itsekin olen huomenna menossa ostattelemaan viitosta.mmmvuori kirjoitti:Kävin äsken räpsimässä kuvia iP vitosella ja iP4 ässällä. Tässä "jaettu kuvavirta".
https://www.icloud.com/photostream/fi-f ... ZuqDGwrYVF
-
Viesti Kirjoittaja Rutku »
Soneralta on muuten pakko ottaa vähintään se 10€/kk liittymä eli jos ei tarkotus ole Surinaa käyttää niin sieltä ostaminen kantsii unohtaa. Itse ostan omani näillä näkymin Elisa shopitista 2 tai 3 vuoden osamaksulla. Eikös sen 1/2/3v osamaksun voi maksaa loppuun milloin hyvänsä, vai? Tällä hetkellä nimittäin rahat aika tiukalla mutta jos (ja kun toivottavasti) saan töitä niin voisin maksaa sitten loput luurista nopeammin ja siihen asti maksaa vähemmän kerralla.
Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
Kyllä voi. Lieneekö edes laillista kieltää maksamasta velkaansa kerralla pois?Rutku kirjoitti:Eikös sen 1/2/3v osamaksun voi maksaa loppuun milloin hyvänsä, vai?
-
Viesti Kirjoittaja badderikomu »
Nukutus/sammutus nappi helisee ainakin mulla, mielestäni ominaisuus ennemmin kuin vika. Muuten nappi tuntuu napakalta ja toimii hyvin.einarri kirjoitti:Mulla 16G musta vitonen. Suurin ero edelliseen 3GS:ään on keveys. Keveys tuo valitettavasti mukanaan pienen lelumaisuuden tunteen. Vaihto uuteen puhelimeen edellisestä miellyttävän helppoa ja olo on kuin puhelin ei olisi koskaan vaihtunutkaan, paitsi...
Ongelmana seuraavat:
Näyttö keltaisempi verrattuna Ip4 tai 3gs
Valokuvissa punaisuutta lamppujen lähellä
Kun koputtaa takaa apple -logon kohdalta kuuluu sisältä selvästi helinää.
Vastaavia kokemuksia? Varsinkin tuo helinä kiinnostaa.
-
Viesti Kirjoittaja unska »
Mulla ainakin tekee tätä.samppari kirjoitti:Olen ollut erittäin tyytyväinen 32 gigaseen vitoseen.
Toimii "hiukan" nopeammin kun vanha 3G!
Ongelmia esiintyi vain salaman kanssa.. Kun otan kuvan salaman kanssa, tuntuu salama räpsähtävän hieman liian aikaisin ja kuvasta tulee hämärä.
Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia?
-
Viesti Kirjoittaja k@ke »
-
Viesti Kirjoittaja Jago »
Itseasiassa tilanne on päinvastainen - iphone5:ssa on hiukan tarkempi/herkempi kosketusnäyttö, koska näyttö on ohuempi (siitä on poistunut yks kerros välistä).k@ke kirjoitti:Oletteko muut huomanneet, että iPhone 5:n kosketustarkkuus olisi jotenkin huonompi? Itselläni tulee yllättävän paljon virhepainalluksia nimittäin.
-
Viesti Kirjoittaja Trollaaja »
Sama täällä. En tiedä onko kyse vain tottumisesta, mutta varsinkin kirjoittamisessa tuppaa tulemaan enemmän virheitä kuin 3GS:llä.k@ke kirjoitti:Oletteko muut huomanneet, että iPhone 5:n kosketustarkkuus olisi jotenkin huonompi? Itselläni tulee yllättävän paljon virhepainalluksia nimittäin.
-
Viesti Kirjoittaja Laars »
Se on määräaikainen osamaksu. Eli voit maksaa isompia könttiä laskun samalla viitteellä, mutta saat jokatapauksessa niitä laskuja joka kk kotiin. Jos olet maksanut kerralla enemmän saa nollalaskun.mmmvuori kirjoitti:Kyllä voi. Lieneekö edes laillista kieltää maksamasta velkaansa kerralla pois?Rutku kirjoitti:Eikös sen 1/2/3v osamaksun voi maksaa loppuun milloin hyvänsä, vai?
Jos taas maksat kokonaan pois, niin siitä tuli Elisan myyjän mukaan muutaman kympin sakko.
-
Mulla myös. Nimenomaan kirjoittaessa tulee virhelyöntejä, muuten en ole havainnut. Voi tietty olla, että on joku tottumiskysymys, mun mielestä toi näyttö "tuntuu" jotenkin "erilaiselta" kuin 4S. Vaikea selittää, jotenkin samaan aikaan sekä tahmeampi että liukkaampi.Trollaaja kirjoitti:Sama täällä. En tiedä onko kyse vain tottumisesta, mutta varsinkin kirjoittamisessa tuppaa tulemaan enemmän virheitä kuin 3GS:llä.k@ke kirjoitti:Oletteko muut huomanneet, että iPhone 5:n kosketustarkkuus olisi jotenkin huonompi? Itselläni tulee yllättävän paljon virhepainalluksia nimittäin.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja DjAlex »
Tästä kaipailisin lisää tietoa, melko surkea kamera jos näin tekee.unska kirjoitti:Mulla ainakin tekee tätä.samppari kirjoitti:Olen ollut erittäin tyytyväinen 32 gigaseen vitoseen.
Toimii "hiukan" nopeammin kun vanha 3G!
Ongelmia esiintyi vain salaman kanssa.. Kun otan kuvan salaman kanssa, tuntuu salama räpsähtävän hieman liian aikaisin ja kuvasta tulee hämärä.
Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia?
Apple TV 4K 64GB
MacBook Pro Retina 13" 2.6GHz 8GB 256GB
-
Viesti Kirjoittaja Fjodor »
Eikös nuo näytät "opi" käyttäjän kosketukset ajan mittaan ja tietää myöhemmin tarkemmin mitä kohtaa sinun oli tarkoitus painaa? Aivan kuin olisin lukenut jotain tuollaista joskus. 4S:llä minunkin alku oli hieman tahmeaa sen suhteen, mutta nyt virhepainalluksia tulee hyvin harvoin.k@ke kirjoitti:Oletteko muut huomanneet, että iPhone 5:n kosketustarkkuus olisi jotenkin huonompi? Itselläni tulee yllättävän paljon virhepainalluksia nimittäin.
-
Viesti Kirjoittaja micqo »
Sama täällä. Hieman alkukankeutta. Näpyttelen vähän sieltä täältämmmvuori kirjoitti:Mulla myös. Nimenomaan kirjoittaessa tulee virhelyöntejä, muuten en ole havainnut. Voi tietty olla, että on joku tottumiskysymys, mun mielestä toi näyttö "tuntuu" jotenkin "erilaiselta" kuin 4S. Vaikea selittää, jotenkin samaan aikaan sekä tahmeampi että liukkaampi.Trollaaja kirjoitti:Sama täällä. En tiedä onko kyse vain tottumisesta, mutta varsinkin kirjoittamisessa tuppaa tulemaan enemmän virheitä kuin 3GS:llä.k@ke kirjoitti:Oletteko muut huomanneet, että iPhone 5:n kosketustarkkuus olisi jotenkin huonompi? Itselläni tulee yllättävän paljon virhepainalluksia nimittäin.

-
Viesti Kirjoittaja Nks123 »
Nyt kyllä on markkinointimiehet vieneet kuin pässiä narussaJago kirjoitti:Itseasiassa tilanne on päinvastainen - iphone5:ssa on hiukan tarkempi/herkempi kosketusnäyttö, koska näyttö on ohuempi (siitä on poistunut yks kerros välistä).k@ke kirjoitti:Oletteko muut huomanneet, että iPhone 5:n kosketustarkkuus olisi jotenkin huonompi? Itselläni tulee yllättävän paljon virhepainalluksia nimittäin.

iPad 3 (32GB Wi-fi + 4G) ,iPod Touch (32GB 4th gen), Nokia E7
Time Capsule, Airport Express
-
Viesti Kirjoittaja Kauppalopo »
On varmaan loppupeleissä ihan sama mihin tämä perustuu, mutta näytön kosketusherkkyys on parempi kuin vaikka iP 4:ssä.Nks123 kirjoitti:Nyt kyllä on markkinointimiehet vieneet kuin pässiä narussaJago kirjoitti:Itseasiassa tilanne on päinvastainen - iphone5:ssa on hiukan tarkempi/herkempi kosketusnäyttö, koska näyttö on ohuempi (siitä on poistunut yks kerros välistä).k@ke kirjoitti:Oletteko muut huomanneet, että iPhone 5:n kosketustarkkuus olisi jotenkin huonompi? Itselläni tulee yllättävän paljon virhepainalluksia nimittäin.Kapasitiivinen kosketuspinta on aina näytön suojalasissa, koska kapasitiivinen kosketuksen tunnistus perustuu siihen, että lasketaan missä kohtaa sormi (rasva) aiheuttaa suojalasinpinnalla kulkeviin sähkövirtoihin häiriöitä. Itse näyttöpaneeli on aina kosketuspinnan alla, eikä siinä ole minkäänlaista kosketuksentunnistusta. Itseasiassa näyttöpaneelia tökkimällä se vain hajoaisi. Iphone 5:n kohdalla kapasitiivinen suojalasi on "laminoitu" suoraan näyttöpaneelin päälle, jolla koko näyttökomponentti on saatu ohuemmaksi ja vähemmän valoa taittavaksi, jolloin enemmän valoa pääsee suojalasin läpi --> kirkkaampi näyttö. Tällä ei ole vaikutusta kosketusherkkyyteen, joka on pelkästään ja suojalasin ja algoritmien välinen kahdenkauppa. Oikeastaan suojalasin ohentaminen ja "laminoiminen" näyttöpaneelin pintaan mahdollisesti heikentää pinnan kapasitanssia ja tätä joudutaan kompensoimaan algoritmeilla.
-
Voi muuten olla, että virhepainallikset johtuvat leveämmästä näytöstä. Tuo näppis on kuitenkin hieman eri kohdassa suhteessa otteeseen kuin aiemmin. Lisäksi nuo taitavat olla aavistuksen leveämpiä nuo näppäimet nyt kuin aiemmin?micqo kirjoitti:Sama täällä. Hieman alkukankeutta. Näpyttelen vähän sieltä täältämmmvuori kirjoitti:Mulla myös. Nimenomaan kirjoittaessa tulee virhelyöntejä, muuten en ole havainnut. Voi tietty olla, että on joku tottumiskysymys, mun mielestä toi näyttö "tuntuu" jotenkin "erilaiselta" kuin 4S. Vaikea selittää, jotenkin samaan aikaan sekä tahmeampi että liukkaampi.Trollaaja kirjoitti:Sama täällä. En tiedä onko kyse vain tottumisesta, mutta varsinkin kirjoittamisessa tuppaa tulemaan enemmän virheitä kuin 3GS:llä.k@ke kirjoitti:Oletteko muut huomanneet, että iPhone 5:n kosketustarkkuus olisi jotenkin huonompi? Itselläni tulee yllättävän paljon virhepainalluksia nimittäin....näyttö tuntuu mun silmään kapeammalle, vaikkei se sitä ole. IP5 saa aikaan jonkun silmää huijaavan harhan - kosketustarkkuus on musta muuten ihan ok
EDIT: siis vaaka-asennossa näpyttelystä puhun.
-
Viesti Kirjoittaja father »
Yksi näistä on ollut ongelma verkon löytämisen kanssa. 4s:llä kesti pahimmillaan viitisen minuuttia, kun aamulla kellarin autotallista lähdön jälkeen puhelin löysi saunalahden verkon. Myös puhelun soittamalla laite löysi takaisin verkkoon. Nyt uudella uljaalla 5:lla verkkoa ei löydy ollenkaan, vaan puhelin pitää käynnistää uudelleen.
Toinen vaiva on ollut kaiutinäänen kanssa. Puhe särisee ja särkee. Äänenvoimakkuuden säätökään ei tunnu auttavan (tosin en edes huomaa muuttuuko äänenvoimakkuus, kun painelen sivun säätöjä).
Ovatko muut havainneet samoja ongelmia?
-
Viesti Kirjoittaja Nks123 »
Toiselle postaajalle: näyttö on yhtä leveä kuin ennenkin, vain pituus on kasvanut.
iPad 3 (32GB Wi-fi + 4G) ,iPod Touch (32GB 4th gen), Nokia E7
Time Capsule, Airport Express
-
Tarkiotit varmaan minua? Puhuin nyt kirjoittamisesta, ja kirjoitan lähes aina vaakana. Ja silloin näyttö ja näppäimistö (ja yksittäiset näppäimet?) ovat leveämmät.Nks123 kirjoitti:Toiselle postaajalle: näyttö on yhtä leveä kuin ennenkin, vain pituus on kasvanut.

-
Viesti Kirjoittaja skip »
Muutenkin näyttöön tottumisessa taitaa mennä aikansa. Tällä hetkellä on vähän sellainen olo, että vanha oli ergonomisempi käyttää yhdellä kädellä ja tämän näytön tarjoama lisätila tuntuu hieman turhalta.
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka