Sanakirjaksi win-läppäri vai ?!!
-
Sanakirjaksi win-läppäri vai ?!!
Viesti Kirjoittaja Jape »
Eikö nyt jum-a-n-G-a-Vi-Ta saisi pikkuhiljaa aikaiseksi Mac Os XXXällekin jo jonnin näköistä, edes yhtäkökköä enkku-härmä-enkku sanakirjaa kuin Os ysillä oli ?
Juu on on-linesanakirjat..ei toimi kovin hyvin..
Toivottavasti olen nyt ihan väärässä ja kiukuttelen ihan turhaan, ihan jo ratkaistusta, ihan helposta ja ihan yksinkertaisesta asiasta..?
-
Re: Sanakirjaksi win-läppäri vai ?!!
Viesti Kirjoittaja NOx »
sanakirja.net on maksullinen verkkosanakirja ja huhupuheiden mukaan toimiva sellainen. Hopi hopi hakemaan Superstoren konkurssimyynnistä tunnuspakkaus. Toisaalta demo-tunnuksilla pääsee makuun mistä on kyse ja paljon parempaakaan ei ole tarjolla.Jape kirjoitti:Juu on on-linesanakirjat..ei toimi kovin hyvin..
Toivottavasti olen nyt ihan väärässä ja kiukuttelen ihan turhaan, ihan jo ratkaistusta, ihan helposta ja ihan yksinkertaisesta asiasta..?
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Tuota käytän monta kertaa viikossa- piisaa mulle..NOx kirjoitti:sanakirja.net on maksullinen verkkosanakirja ja huhupuheiden mukaan toimiva sellainen. Hopi hopi hakemaan Superstoren konkurssimyynnistä tunnuspakkaus. Toisaalta demo-tunnuksilla pääsee makuun mistä on kyse ja paljon parempaakaan ei ole tarjolla.Jape kirjoitti:Juu on on-linesanakirjat..ei toimi kovin hyvin..
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
http://www.ilmainensanakirja.fi
Ei ole Sanakirja.net ( ent. Sandstone) -tasoa, mutta kääntää useampia kieliä ja eipä tuo mitään maksakaan eikä kysele tunnareita.
-
Viesti Kirjoittaja Jape »
Kyllä se vaan sitten härmäksi kääntyy edelleenkin jonkun Euroword + virtual tai oikea PC ...
Sieppaa, kun kaikki on nykyisin niin Online, ettei mikään enää toimikkaan muuten ...
"Offline"
-
Viesti Kirjoittaja wec »
Asensin äitini koneeseen vanhemman WSOY:n sanakirjan, joka toimii ihan hyvin Classicissa. Kevyempi vaihtoehto kuin Virtual PC, etenkin hitaassa koneessa.Jape kirjoitti:Kiitos vastauksista.
Kyllä se vaan sitten härmäksi kääntyy edelleenkin jonkun Euroword + virtual tai oikea PC ...
Sieppaa, kun kaikki on nykyisin niin Online, ettei mikään enää toimikkaan muuten ...
"Offline"
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Kyllä todellakin kaikki on siirtynyt on-line. Epäilen vahvasti että kustannusten takaisin saamisesta ei juuri nyt valitetä niin paljon, vaan enemmänkin markkinoiden valtaamisesta. Laadun taehan tämä tällainen kehitys ei voi olla, se lienee selvää. Online-tuote on mielissämme oletusarvoisesti "ajantasalla", vaikka se ei sitä olisikaan faktisesti.
Online-tuotteilla on suuri mahdollisuus, mutta lunastavatko ne sen, jää nähtäväksi. Itse pelkään suurta rahastusta koko spektrillä alkavaksi (tai ainakin sen yrittämistä), tyyliin levy-yhtiöt. (kyllä, Sonyn viimeaikaiset tempaukset ärsyttää..)
Mika
-
Viesti Kirjoittaja Simppa »
Mistähän ton vois saada? Ei taida olla myynnissä enää?[:(]wec kirjoitti:Asensin äitini koneeseen vanhemman WSOY:n sanakirjan, joka toimii ihan hyvin Classicissa. Kevyempi vaihtoehto kuin Virtual PC, etenkin hitaassa koneessa.
-
Viesti Kirjoittaja JanNebert »
Kun laittaa sanakirjan kirjanmerkkipalkkiin ja selaimen muistamaan salasanan, niin käyttö on kohtalaisen sujuvaa.
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
Soneralla on ainakin hyvä sanakirja. Welhoonkin taitaa kuulua, en ole ihan varma.JanNebert kirjoitti:Elisan laajakaistaan sisältyy minulle riitävä ja kohtuullisen hyvin toimiva sanakirja (19 kieltä) - suomi. Muistelisin jonkin toisenkin laajakaistan toimittajan tarjonneen sanakirjaa.
-
Viesti Kirjoittaja route66 »
-
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Mulla on paikallisen puhelinyhtiön tarjoama (dna) ja siinä on myös tuo sanakirja.Rewes kirjoitti:Soneralla on ainakin hyvä sanakirja. Welhoonkin taitaa kuulua, en ole ihan varma.JanNebert kirjoitti:Elisan laajakaistaan sisältyy minulle riitävä ja kohtuullisen hyvin toimiva sanakirja (19 kieltä) - suomi. Muistelisin jonkin toisenkin laajakaistan toimittajan tarjonneen sanakirjaa.
-
Viesti Kirjoittaja HarVen »
Itse myös tuota käyttänyt - on tietysti kätevämpi kun ei tarvitse tai pysty aina olemaan online:ssa.Simppa kirjoitti:Mistähän ton vois saada? Ei taida olla myynnissä enää?[:(]wec kirjoitti:Asensin äitini koneeseen vanhemman WSOY:n sanakirjan, joka toimii ihan hyvin Classicissa. Kevyempi vaihtoehto kuin Virtual PC, etenkin hitaassa koneessa.
Kyllä tuota vielä saa WSOY:n kirjakaupasta tai netistä:
Suomi-englanti-suomi-cd-rom-sanakirja (Windows/Macintosh)
itse käytän tätä, mutta löytyy myös laajemmat suursanakirjat:
Suomi-englanti-cd-rom-suursanakirja (Windows/Macintosh)
ja
Englanti-suomi-cd-rom-suursanakirja (Windows / Macintosh)
Ei tosiaan toimi OSX:ssä, mutta Classicissa pyörii hyvin - tosin vanhalla 15" TiPB:ni
jonkun aikaa taustalla ollessaan saa tuulettimet pyörimään täysillä.
Yleensä sammutan sen heti käytettyäni ja avaan tarvittaessa Dock:sta -
käynnistyy nopeasti Classicin jo ollessa käynnissä.
Samasta sarjasta löytyy myös ainakin Ruotsi, Saksa ja Ranska sanakirjat.
"man is part of nature – not technology"
-
Viesti Kirjoittaja Galangal »
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Kamala duuni ja tulee helposti bugeja...[:^)]
-
Viesti Kirjoittaja Galangal »
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Mutta hetkinen...siinähän pääsee vain eteen ja taaksepäin? Miten linkit mahtavat toimia?Galangal kirjoitti:Voisi olla helpompaa opetella se uusi ja outo käyttöliitäntä: sivujen kääntäminen.
-
Kyllä toimivat, mutta vain manuaalisesti. Gutenbergin aikana linkkejä kutsuttiin viitteiksi.kallekilponen kirjoitti:Mutta hetkinen...siinähän pääsee vain eteen ja taaksepäin? Miten linkit mahtavat toimia?
-
Viesti Kirjoittaja napakettu »
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
"WSOY Sanakirjat on parhaillaan tutkimassa mahdollisuutta luoda
Mac/Windows-hybridi. Päivittäessämme vuonna 2003 Windowsin toimimaan myös
2000:ssa ja XP:ssä oli tilanne se, että Mac-kysyntää ei juuri ollut.
Yst. terv.
Vuokko Hosia
toimituspäällikkö
WSOY Sanakirjat"
Jotta niinkuin jos haluaa yrittää vaikuttaa asiaan niin stävälliset ja maltilliset pyynnöt voi lähettää osoitteeseen:
vuokko.hosia(at)wsoy.fi
Ja on tuollainen ihan oikea sanakirjaohjelma ihan toista kuin joku nettisivuviritys... vaikka eihän tuo WSOY.n sanakirjaohjelma kovin monimutkainen ole. Nopea kyllä. Tekee eroa jos työssään tarvii sellaista.
-
Mielengiintoinen selitys Vuokolla. Mikä muu tämä "Windows"-versio voi olla kuin juuri WIN98/MacOS 9 -hybridi, joten kuinka hän voi tietää että Mac-kysyntä loppui? Ostaessa kaikki hybridromput kirjautuvat PC-myyntiin, tämäkö oli syynä vai Vuokkoko oikein teki kyselyn?Fixx kirjoitti:"WSOY Sanakirjat on parhaillaan tutkimassa mahdollisuutta luoda
Mac/Windows-hybridi. Päivittäessämme vuonna 2003 Windowsin toimimaan myös
2000:ssa ja XP:ssä oli tilanne se, että Mac-kysyntää ei juuri ollut.
.
(Ei sen puoleen, itse en usko koko CD-sanakirja-markkinaan: jos luen kirjaa, nijn käytän tarvittaessa kirja-sanakirjaa, jos käytän tietokonetta, käytän nettisanakirjaa. Jos olen off-line, niin en tarvitse sanakirjaa, koska en ole netissäkään.)
-
Viesti Kirjoittaja audrey »
lisätukena englanti-englanti sanakirjat, parhaania niistä Encyclopedia britannica, jossa kattava dictionary&thesaurus:
-
Viesti Kirjoittaja sieda84 »
Itse käytän töissä toisinaan: http://efe.scape.net/audrey kirjoitti:Mä pärjäilen hyvin FinnPlacella
lisätukena englanti-englanti sanakirjat, parhaania niistä Encyclopedia britannica, jossa kattava dictionary&thesaurus:
-M-audio Fast Track Pro (se o audiointerface!)
-Shure SM58 (se o mikki!)
-Pelitoosana: AMD Athlon XP 3000+ | RAM 2GB | Radeon 9800pro | WinXP Pro SP2 (FIN)
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Joo eihän sitä sanakirjaa CD:ltä lueta vaan se asennetaan kovolle :-)eskofot kirjoitti: (Ei sen puoleen, itse en usko koko CD-sanakirja-markkinaan: jos luen kirjaa, nijn käytän tarvittaessa kirja-sanakirjaa, jos käytän tietokonetta, käytän nettisanakirjaa. Jos olen off-line, niin en tarvitse sanakirjaa, koska en ole netissäkään.)
Nettisanakirja on hidas ja kökkö verrattuna hyvin tehtyyn sanakirjasovellukseen.
Ei surffatessa sanakirjaa tarvitse vaan silloin kun tuottaa omaa tekstiä, tai tekee käännöstöitä.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka