monkeyy kirjoitti:Mahtava puhelin! Yksi pieni ongelma on kuitenkin ilmennyt; nukkumispainike helisee, kun puhelinta ravistaa tai jos puhelinta "koputtelee" takaa ylhäältä. Onkos muilla ollu samanlaisia ongelmia? Onkohan tää kans "ominaisuus"?
Täällä sama juttu.
Ei aiheuta toimenpiteitä. iP4/4S:ssä oli sama juttu. Myös volume-napit saattoivat toisessa helistä, kun taas toisessa ei. Toimivat 100%:sti ja tulevat toimimaan jatkossakin.
iPhone | Apple Watch | iPad | Macbook Pro | Airpods
monkeyy kirjoitti:Mahtava puhelin! Yksi pieni ongelma on kuitenkin ilmennyt; nukkumispainike helisee, kun puhelinta ravistaa tai jos puhelinta "koputtelee" takaa ylhäältä. Onkos muilla ollu samanlaisia ongelmia? Onkohan tää kans "ominaisuus"?
Täällä sama juttu.
Ei aiheuta toimenpiteitä. iP4/4S:ssä oli sama juttu. Myös volume-napit saattoivat toisessa helistä, kun taas toisessa ei. Toimivat 100%:sti ja tulevat toimimaan jatkossakin.
Joo kyllä mullakin helisi iP4:ssa, mutta jotenkin tuntuu et tossa uudessa helinä on kovempi. Tuskinpa tuo helinä tulee kuitenkaan kauheesti käyttöä häiritsemään! (Onhan se tietysti kätevää että on helistin ja puhelin samassa!) ;D
Pari mustaa eilen vanhemmille laitoin, ei kolhuja/naarmuja luureissa... Itse päätin jäädä välkoisia odottamaan iso plussa kameralle on se aika huima laite, violettiä väriä läyty tääktäkin hieman kuvan reunasta, mutta ei se mitään haittaa näyttää hienolta kuvassa 8)
Ja muutenkin toimii sulavasti ja on nopeampi kuin 4s. Myöskin asphalt 7 ero 5 ja 4s välillä on aika suuri 5 on ihan selkeästi paremmat grafiikat
iPhone 6 iOS 9.1
MacBook Pro Retina (Early 2015) OSX 10.11.1
MacBook Pro (Late 2011) OSX 10.11.1
Apple II kirjoitti:...iso plussa kameralle on se aika huima laite, violettiä väriä läyty tääktäkin hieman kuvan reunasta, mutta ei se mitään haittaa näyttää hienolta kuvassa 8)
Apple II kirjoitti:...iso plussa kameralle on se aika huima laite, violettiä väriä läyty tääktäkin hieman kuvan reunasta, mutta ei se mitään haittaa näyttää hienolta kuvassa 8)
dpreview kirjoitti:
The iPhone 5 is a fine mobile device, with an excellent camera. In qualititative terms it's not the best camera out there, and nor is it the best camera on a smartphone (the Nokia 808 has that honor, for now) but it offers satisfying image quality, some neat functions like auto panorama and HDR mode, and - crucially - it is supremely easy to use. It isn't much better than the iPhone 4S, as far as its photographic performance is concerned, but it isn't any worse (notwithstanding a somewhat more noticeable propensity towards lens flare). When manufacturers employ pixel-binning to achieve higher ISO settings we don't normally celebrate the fact, but in the case of the iPhone 5, it gives you greater flexibility in poor light (i.e., you might actually get a picture now, where you just wouldn't with the iPhone 4S) and the drop in quality is unnoticeable when the images are used for sharing/web display.
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
Minun vitosessa tuo etulasi jotenkin naksuu tms. painuu ehkä puoli milliä alaspäin kun painan vähän kovempaa lasia vasemmasta alareunasta, Tekeekö jollain muulla samaa?
inf kirjoitti:
Niin ja mites ne muut operaattorit? Onko muut operaattorit satsanneet täysin tuohon 1800MHz taajuuteen?
Vastaukseksi varmaan tulee "Ei kiinnosta koska käytän itse Soneraa"
Kaikki kolme rakentavat 1800 verkkoa. Lisäksi on sitten tämä 2600 taajuus. Tiedän sillä rakennan itse tukiasemia, kaikille operaattoreille.
Siitä että Suomeen rakennetaan 1800 verkkoa saadaan kiittää veli venäläisiä. Ilman heidän sotilastaajuuksia Suomeen olisi tullut paljon paremmin kuuluva maankattava 800Mhz 4G verkko.
Siitä että Suomeen rakennetaan 1800 verkkoa saadaan kiittää veli venäläisiä. Ilman heidän sotilastaajuuksia Suomeen olisi tullut paljon paremmin kuuluva maankattava 800Mhz 4G verkko.
Ei liity I5 mutta,
veli Venäläistä voi myös kiittää siitä että tekivät rajanpintaan GSM antennit, viime aikana, ja suuntasivat Suomeen? ja melkoisella teholla!, ainakin muutamassa pohjoisen rajanylitys paikassa nähtävillä kyseinen temppu, saa olla todella varovainen noissa paikoissa ettei känny ota venäjän signaalia, paikallisen signaalin sijasta.
Voi vain todeta että tehot ovat kohdallaan, siis venäjän puolella.
Täällä sama. Minulla on ollut käytössä 3G, 3GS, 4, 4S ja nyt 5. Edellisissä luureissa painike ei helissyt. Eihän tuo käyttöä haittaa, joten tuskin lähden huoltoon viemään.
Ihmettelen kyllä tätä ihmisten hinkua hakata puhelintaan ja sitten ihmetellä, kun jotain kuuluu puhelimen sisältä. Mikä saa ihmisen "koputtelemaan" puhelintaan takaa ylhäältä?
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
Ihmettelen kyllä tätä ihmisten hinkua hakata puhelintaan ja sitten ihmetellä, kun jotain kuuluu puhelimen sisältä. Mikä saa ihmisen "koputtelemaan" puhelintaan takaa ylhäältä?
Minua se lähinnä ärsyttää, kun puhelin tärisee (esim. kun tulee soitto äänettömällä). Välillä se Sleep painike helisee siinä samassa. Mutta aika pieni ongelmahan tuo on.
Piti oikein kokeilla tuota koputusta, kyllä omakin luuri vähän helisee
Pystyn ehkä jotenkin elämään tämän asian kanssa. Hillitsen itseäni etten ainakaan julkisilla paikoilla koputtele puhelinta takaa ylhäältä, jottei tämä kokoonpanon häpeätahra ilmene muille.
"Ero on siinä, että sinä katsot asiaa vain omasta näkökulmastasi kun minä katson asiaa puolueettomasti." (theinonen)
Pieni alustus:
Itsellä käytössä iP3Gs (kohta 3v) ja työkäytössä Lumia 800 (vajaa vuosi). Aikoinaan ompputiimiin siirtyessä tuli wow-fiilis. iP oli helppo ottaa käyttöön ja tuntuma sekä käytettävyys aivan eri luokkaa kun missään siihen astisissa (lähinnä Nokian) vehkeissä.
Lumia 800 käytössä nyt sivussa. Minun ehdottomasti ensimmäinen Nokia jossa on edes jonkinlainen tuntuma ja kohtuullinen käytettävyys. Silti en pidä, että se pääsisi iP-tasolle. En oikein osaa kuvailla, jotenkin vaan fiilis ei ole niin hyvä ja järjestelmä ei ole kovin selkeä ja looginen.
Itse aiheeseen:
3Gs näyttö halki ja uusi puhelin hankintalistalla syksyn aikana. Olen seurannut kieli pitkällä tätä threadia ja yrittänyt suodattaa merkittävät kommentit uudesta vitosesta. Itse pikku hetken näppäillyt kyseistä laitetta Elisan liikeessä. Tuntuma edelleen hyvä, mutta toki vähän jäi harmittamaan että tälläiselle "tavalliselle" käyttäjälle muutokset olivat melko pieniä (näyttö ja nopeus). Jäin ehkä kaipaamaan pientä levennystä näyttöön, mutta ennen kaikkea suurempia käytännön uudistuksia käyttikseen.
Se mitä toivoisin vielä löytäväni tästä keskustelusta olisi että iP5 laitettaisiin vielä nokikkain Samsungin GS3:n ja Lumia 920:n kanssa. Mikä on näiden ero käytössä (toki Nokiaa vielä vaikea verrata, mutta Lumia 800/900 käyttäjät voivat jo arvioida). Varsinaiset tekniikan nippelitiedot ei kiinnosta, vaan aivan peruskäytön asiat: käyttiksen sujuva toiminta/tökkiminen/nopeus/helppous, pros/cons. Lisäksi akunkesto kiinnostaa. Tiedän että aiheesta on toinen keskustelu, mutta toivon täälläkin selkeää vertausta mitä teillä oli ennen ja nyt (3Gs vs. 5 ja 4/4S vs. 5).
Kiitos paljon jos osaatte napata ajatukseni. Miksi en ostaisi GS3:sta tai odottaisi Lumia 920:ä? Mikä vitosessa on vaan niin hyvää, sen tahdon kuulla!
Täällä sama juttu.
Joo kyllä mullakin helisi iP4:ssa, mutta jotenkin tuntuu et tossa uudessa helinä on kovempi. Tuskinpa tuo helinä tulee kuitenkaan kauheesti käyttöä häiritsemään! (Onhan se tietysti kätevää että on helistin ja puhelin samassa!) ;D
Ei se ole se nukkumispainike mikä helisee vaan kameran optiikka.
Minäkin oli jo varma että se nukkuma nappi helisee, mutta ei ei se napista kuulukkaan? vaan ilmeisesti tosiaan kamerasta, kuten tässä ketjussa on jo joku muukin maininnut. Paina nappi pohjaan jämäkästi ja kokeileppas uudestaan, mulla helisee edelleen 8/
Kiitos paljon jos osaatte napata ajatukseni. Miksi en ostaisi GS3:sta tai odottaisi Lumia 920:ä? Mikä vitosessa on vaan niin hyvää, sen tahdon kuulla!
Itse miettynyt vaihtoa Iphone 4:stä ja päätynyt nyt Samsung galaxy s3. Iphone 5 näyttö on liian kapea
ja Nokiassa on väärä käyttöjärjestelmä. Htc One X olisi paremman kokoinen mutta siinä on huono akku.
Minäkin oli jo varma että se nukkuma nappi helisee, mutta ei ei se napista kuulukkaan? vaan ilmeisesti tosiaan kamerasta, kuten tässä ketjussa on jo joku muukin maininnut. Paina nappi pohjaan jämäkästi ja kokeileppas uudestaan, mulla helisee edelleen 8/
enpä oo tullu ees ajatelleeks että se vois kuulua kamerasta! selvispä nyt tämäkin
tuomas92 kirjoitti:Ei se ole se nukkumispainike mikä helisee vaan kameran optiikka.
Monta kertaa tämä pitää nyt sanoa? Kyllä, tiedän kameran optiikan helisevän kaikissa iPhone femmoissa. Sen lisäksi osalla (kuten minulla) helisee myös tuo Sleep nappi.
Viimeksi muokannut legace, 3.10.2012 klo 14.26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tänään tuli soitto Tampereen Hakametsän Expertistä että iPhone vitosia on tullut myymälään. Mulle siis valkonen 16GB. Laittelen sitten varmaan tänne että mitä pidän. 8)